Mijn Shetlander is er!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Mijn Shetlander is er!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 20:16

Jaaaaa ze is er eindelijk. Ik was al een jaar op zoek naar DE gezelschaps pony voor mijn Haflinger merrie. Ik was er eerst nog niet uit wat voor een ras. Toen m'n vriend aangaf dat hij wel wilde mennen met een Shetlander, ben ik gericht op zoek gegaan naar zo'n wolbaal Haha! Aangezien ik met mijn Haflinger merrie geprobeerd heb te fokken en dit mislukt is, wilde ik wel een stamboom Shet om er ooit een mooi veulentje mee te fokken. Haar volle naam is Session Rose van Stepelo. Haar vader is Libero W. vd Hertraksestraat en haar moeder is Omni Rose van Stepelo KR.
Ze heeft zelf ook premies behaald e.d, maar dat vind ik niet het belangrijkste uiteraard. Erg belangrijk is dat het een enorme knuffel is Haha! Ze loopt echt als een hondje achter je aan, en je kunt er echt alles mee doen. Ze is trouwens een grote maat van 1.02.

Helaas heeft Siena haar nog niet geaccepteerd. Daar doe je het dan allemaal voor Verdrietig Bij de ontmoeting was het erg onstuimig, Siena verdedigde haar territorium. Ze beet elke keer in haar kont, gelukkig trapte Session elke keer hoog genoeg om Siena af te schrikken. Ze staan dus nog apart, Siena heeft de stal met een stuk weiland als uitloop en Session heeft een stuk wei (is geen stal gewend). Er zit dus een schrikdraadje tussen en hoop ze zo een beetje aan elkaar te kunnen laten wennen. Morgen ga ik denk ik even rijden met Siena en kan m'n vriend met Session ernaast wandelen. Misschien dat ze buiten het territorium van Siena wat meer aan elkaar kunnen wennen.
Genoeg gepraat, wat foto's van Session Vork (van de ontmoeting e.d heb ik nog niet op de compu staan)

Afbeelding

Afbeelding

http://members.lycos.nl/hangoorkonijnen ... _rose6.jpg

Anoniem

Re: Mijn Shetlander is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:17

Gefeliciteerd Haha!
Mooi is die ! Lovers

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:20

wat een mooie shet!
echt zo mooi in verhoudingen enzo en zo'n mooi sprekend koppie Lovers
als ik het zo bekijk lijkt het me wel een dominant tiep.
ik weet niet hoe je haf is, maar als zei ook zo is, dan is het wel even lastig ja..
op zich werkt het denk ik makkelijker om er een jonge pony bij in te zetten die gelijk haar plaats weet, maar voor het zelfde geld komt het tussen deze beiden ook goed hoor.
veel plezier met de pony, leuk dat ze er nu is!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:20

Geweldig mooi is ze. Super hals ook; daar houd ik wel van Lachen Veel succes met háár, en de ontmoeting en wens je vriend succes met mennen.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 20:26

Dank jullie wel voor de complimenten, ik vind haar zelf ook erg mooi Bloos En lief Haha!

@ Marigold: ze is wel zo dominant dat ze de eerste dag dus getrapt heeft als m'n Haf begon te bijten. Maar nu is ze wel een beetje bang Ach gut
Ik ga er even wat energie in steken om het goed te laten komen!

@ LilianR: Jaaaaa m'n vriend gaat in het voorjaar beginnen, eerst maar even op menles (misschien samen met de pony meteen)

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 20:33

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:45

En daar had ze nog niet zo'n prachtige stevige hals. Wel appeltjes Clown.

missy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:52

wat een mooiie shet Haha! veel plezier ermee Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:32

Ze is prachtig Marit! Sienna zal vast snel wennen als ze weet hoe lekker ze elkaar straks kunnen kroelen Haha!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 09:21

mooie merrie idd. wat voor premies heeft ze zelf gehaald dan? papier klinkt verder ook heel goed

xLijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 10:39

Wat een lekkerding is t Lovers
Ik wens je er super veel succes mee!
Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:59

Wat is ze leuk! Hartstikke mooie shet, daar ga je vast nog een heel mooi veulentje van fokken Knipoog!
En nu hopen dat Siena haar snel accepteert, daar heb je het immers allemaal voor gedaan Ach gut ! Komt vast goed. Ze zal het inmiddels wel zo gewend zijn om alleen in haar wei te staan, dat ze even aan het idee moet wennen dat ze haar plekkie met iemand moet delen.

Wel een ontzettend leuke shet hoor! Mooie bouw en zo'n lief koppie Lovers ! Veel succes en plezier met haar!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:01

Mooi paardje! Even een tip: Als je de shet eerder de wei op gooit, en daarna de haf, of tegelijker tijd dan is het minder snel dat ze haar plaatsje wil verdedigen!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 15:14

@ LilianR: ik denk dat die hals er al wel was, want die foto's waren maar ongeveer 3 maanden ervoor. Maar de manen zitten er overheen he Knipoog

@ Faniek: Ik hoopte dat Siena dat eerder door had, met andere paarden staat ze altijd meteen te schoftje krabben. Maar volgens mij is ze gewoon best gemeen, dat ze bij paarden niet durft en bij dit kleintje wel Nors opkijken
Toch zie ik het wel goed komen, gewoon even werk van maken!

@ Elinax 21: Ze heeft meen ik een veulenpremie, een enterpremie en een twenterpremie. En ze is in 2005 kampioen geweest in Eibergen. Volgens mij zit er best goed papier achter ja Pling
Ze zal waarschijnlijk in 2008 gedekt worden.

@ Tinne: ze heeft vorig jaar nog wel een ruintje op 'haar' wei gehad, en daar was ze meteen heel lief mee eigenlijk. Waarom ze Session dus niet accepteert is me nog een raadsel, volgens mij zijn het twee dominante types bij elkaar. Maar vandaag ben ik gaan wandelen met Session en toen begon Siena hevig naar haar te roepen en was ze blij toen we terug kwamen. Dus dat ga ik vaker doen Vork

@ Niine: m'n Haf stond al jaren op deze wei, dus ik zou niet weten hoe ik de Shet eerder erop had moeten zetten of ze tegelijk de wei op te doen??? Scheve mond
M'n Haf ziet het zelfs nog als 'haar' wei als ze een halfjaar op de zomerwei heeft gestaan, dus het had niet zoveel zin om haar uit de wei te halen o.i.d

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:19

Mooie merrie! Veel plezier met haar.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:20

wat een leukerd!
Hoop dat je haf haar snel accepteerd Lachen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:52

Enorm leuk beestje. Veel plezier met haar *LOL*
Daar gaat vast een leuk veulentje uit komen als je ermee gaat fokken!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 08:56

Moderatoropmerking:
Ik heb even de teveel geplaatste foto's in links veranderd:

Citaat:
* Een openingspost mag toegelicht worden aan de hand van 2 foto's, in de rest van het topic dienen de foto's als link geplaatst te worden.

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 09:25

Ahhh echt een mooierd, ziet er heel leuk uit Ja
Veel plezier samen Lachen

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 09:42

lesley1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 09:44

leuk beestje

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 13:14

ja ik ken haar stamboom helemaal, want www.shetland.nl is van de fokkers waar ze vandaan komt Pling Ik heb ook alle half-zusjes irl gezien die op de site staan. Ze heeft ook een 1 jarige zoon die ze hebben behouden, super mooi beestje.
Ik laat haar waarschijnlijk ook dekken door 1 van hun zwarte hengsten.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:38

mooi paardje is het zeg! komt wel goed hoor, met je andere paard. als je ze bij elkaar laat staan is het met een half uurtje waarschijnlijk al voorbij. qua dominantie zitten ze waarschijnlijk ongeveer op dezelfde hoogte, en dan wil het nog weleens zo gaan. bij mijn ruin duurde het overigens bijna twee jaar voor hij mijn shetje accepteerde, maar hij is sociaal gestoord doordat hij alleen is opgegroeid. normaal gesproken komt het altijd wel goed, als wij ons er maar niet teveel mee bemoeien.

ben wel benieuwd naar zomerfoto's trouwens, van wat er zo van te zien is zit ze erg mooi in elkaar!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 13:40

Een zomerfoto staat in de link eronder.
Vandaag ging het al stukken beter met z'n tweetjes, dus het komt idd wel goed!

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:42

AARG, wat een poepje! Vingers aflikken
ach, toen ik de nieuwe pony kreeg was het ook een spectakel van hier tot tokio, maar ze zijn nu dikke vriendjes! dat went vanzelf! Knipoog