2 shetlandpony's gevonden...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

2 shetlandpony's gevonden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 12:15

hoihoi,

nou.. moet mij weer overkomen!
ik moet 2 weken voor de pony van een vriendin zorgen, omdat die op vakantie is.. moet dr iig 2x per dag naar toe om te voeren. kwam ik vanmorgen daar, staan er ineens 2 vreemde shetlandpony's in de bak :S!
laat die pony (Ravenna) zolang maar binnen staan, durf dr niet bij de shetten te zetten, stel dat ze ziek zijn.. heb Raven goed veel hooi gegeven en lekker op stal gelaten. shetten hooi gegeven en natuurlijk de eigenaresse van Ravenna ge-smst!
was al bij de buren geweest, om te vragen of die iets gezien hadden. die hadden idd die ochtend een politieauto zien staan (en die zie je niet vaak bij ons in het dorp), maar wisten verder niet of dat te maken had met die shetten!
dus ik naar huis, politie bellen. idd, ze hadden ZELF die shetten in de bak gezet daar (hoe is wel mijn vraag.. bak zit een hek omheen die op slot zit...), omdat ze los liepen! maar ze wisten verder niet waar die pony's vandaan kwamen. ze moesten even verder met een andere melding en ze bellen me zo terug! (heb vast en mobiel nummer achter gelaten!)
ik ga zo nog even terug, neem fototoestel mee om foto's te maken en ga gelijk langs mijn shet (die daar in de buurt staat) of daar alles in orde mee is... je weet maar nooit...

nou... moest het even kwijt! zal de foto's vanmiddag hier plaatsen!
als iemand iets weet over 2 vermisten minishetten (donkere vosjes) in de buurt van Bemmel (gelderland, tussen arnhem en Nijmegen in) hoor ik t graag!!!

Groetjes Imke

Ann_l0ves_fe

Re: 2 shetlandpony's gevonden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:18

OKé...wat een raar verhaal zeg! Ik hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:20

Das wel een beetje raar ja staan er opeens 2 shetten in de bak ; Ik zou misschien het toch wel leuk vinden Lachen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:42

x_tico schreef:
Das wel een beetje raar ja staan er opeens 2 shetten in de bak ; Ik zou misschien het toch wel leuk vinden Lachen

Leuk? Helemaal niet, je hebt geen idee of de beestjes iets onder de leden hebben. Fijn als ze dan bij je pony's gedumpt worden.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:30

; Ik zou toch wel verast zijn als je opeens 2 shetjes ziet staan en als ze niet ziek zijn ofzo ; zou het toch best leuk zijn...

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:45

politie zet ze inderdaad vaak ergens neer dat ze niet verder kunnen weglopen.. een collega van mij (beveiliging) heeft ook een x een pony gevonden, levensgevaarlijk als ze loslopen, dus daarom zetten ze ze ergens neer..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:50

ja, maar is niet netjes als ze ook even iemand waarschuwen voordat ze zomaar pony`s dumpen???

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:52

ja is wel zo netjes inderdaad! dat zouden ze wel moeten doen, maar denk dat ze eerst naar de veiligheid hebben gekeken

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:55

Wat raar zeg! Hopen dat je de eigenaars vind Lachen

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 20:17

oke.. alles goed afgelopen!
was met Ravenna daar door de straat heen gaan rijden. weet zo'n beetje wel waar alle shetten staan daar in de straat!
de eerste de beste wei waar we langs kwamen zag ik idd geen shetten staan! ik aanbellen bij die mensen, die erbij wonen! ze hadden nog niks gemist, maar gingen kijken! idd, shetten weg! (hmm... pony's staan aan huis en je mist ze niet eens :S!) mensen zijn meegegaan naar Ravenna's huis en hebben de shetten weer opgehaald! (later als bedankje een bosje rozen gekregen, die mensen hebben een eigen rozenkwekerij)

vond het idd best leuk! pony's waren gewoon gezond naar mijn idee (later met bevestiging van de eigenaar). waren alleen niet super verzorgd (bv hoeven veeeeeels te lang)..
Marleen (vriendin van mij die mee was geweest om te helpen de shetten een beetje te verzorgen) en ik hadden wilde plannen om ze zelf te houden als we de eigenaar niet zouden vinden, ze te laten keuren, mijn shethengst te laten keuren en met zn tweeen een kleine shetlandfokkerij te beginnen Tong uitsteken ! helaas, komt dr nu dus niet van, hahahaha!!

had ook contact gehad met de eigenaren van Ravenna, schijnt dat dr van de week nog een shet los had gelopen daar uit de straat! aangezien bij allebei de poort gewoon open was en er verder niks kapot was, of wees op uitbraak van de pony's.. zou wel iemand het leuk moeten vinden om shetten los te laten midden in de nacht..! aangezien mijn shet daar ook in de buurt staat, maar gelijk een goed slot op de poort gehangen!! wil niet mn schatje kwijtraken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:19

Wat een vreemd verhaal,
blij dat ze weer terecht zijn Lachen

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:13

Mooi ; dat we ze weer terecht zijn maar toch jammer Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:02

Raar verhaal, mooi dat ze weer terecht zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:02

Mss is de politie wel aan de deur geweest, maar aangezien de eigenaren van de bak op vakantie waren, zal het voor hun ook lastig geweest zijn Lachen

Fijn dat ze terug zijn.

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:07

who dan schrik je je ook dood staan er zomaar 2 ponytjes..

ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:44

Moderatoropmerking:
Zinloze oneliners verwijderd. Graag zinvolle reactie's geven! Dus niet alleen 'raar' of 'stom'.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 19:27

Bij Pauk hier op bokt is het ook eens gebeurd dat de paarden losgelaten werden midden in de nacht. Ze woont in s'Gravenzande. Is dat dicht bij jou? misschien dezelfde die ze losgelaten heeft...
Goed dat ze van iemand in de buurt zijn. Knipoog

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 20:26

Thomas5 schreef:
Bij Pauk hier op bokt is het ook eens gebeurd dat de paarden losgelaten werden midden in de nacht. Ze woont in s'Gravenzande. Is dat dicht bij jou? misschien dezelfde die ze losgelaten heeft...
Goed dat ze van iemand in de buurt zijn. Knipoog

dat is aardig uit de buurt Knipoog ! (ik woon bij Nijmegen)
bij Tarek aan de wei hangt nu een goed kettingslot! ik neem geen risico's meer!!!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:30

Ik zou schrikken, maar vind het toch wel leuk denk ik als het mij zou overkomen. Ofja: als Wino niet helemaal gek wordt dan.
Vanmiddag kwam er bij mijn wei ( die staat langs een spoor en fietspad, waar het voor auto's aan het eind doodloopt.) Komt nooit politie. Maarja.

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:43

Wat een belevenis!
Blij dat het wel weer goed is afgelopen Lachen

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:39

Gelukkig is het allemaal goed gekomen!
Je hebt dit wel goed opgelost zeg! Haha!

silviaftmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:50

In ieder geval goed om de baas van die paarden in te lichten. wat een belevenis

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:43

Mijn shet hengst stond een keer in iemands tuin om 3 uur 's nachts.. Waar ze net een zwembad aan het bouwen waren, waar nog geen water in zat. Die mensen kwamen om 3 uur thuis, hebben in hun dronken bui de politie opgebeld, die heeft hem opgehaald. Hij stond opeens in Heino, terwijl ik in Deventer woon, waar zat weilanden zijn!
Omdat het mijn verzorg shet was, had ik niet zomaar even geld om hem weer hier te toveren. Maar met moeite heb ik hem dan toch gratis hier heen gekregen..
Nouja, later bij die mensen langsgegaan, om even te bedanken. Zie ik opeens foto's waarop hun dochtertje in dr pyama op mijn pony zit!!
Dat mág toch niet! Zowiezo haar eigen gevaar.. Ik was echt super pissig. Er maar niets van laten merken, maar ik was niet helemaal happy..
Mijn pony's ontsnappen zo'n beetje 2x in de maand. Het zijn shetlanders. Die zijn over het algemeen veeel slimmer.. Vooral als ze met meerdere zijn.
In ieder geval blij dat die shetten uit je bak weer terecht zijn. Wat moest die baas geschrokken zijn zeg.. Clown

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:46

Lynn_Nikita schreef:
ja, maar is niet netjes als ze ook even iemand waarschuwen voordat ze zomaar pony`s dumpen???

En wat als er niemand in de buurt is? Ik vind het goed dat ze die beesies
dan ergens 'dumpen'... waar ze veilig staan.
De eigenaar enz. dat komt later allemaal wel. Die beestjes staan voorlopig
veilig.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:48

Ja, dat hebben ze ook een andere keer gedaan met mn hengst. Hadden ze hem bij 3 merries in de wei gezet.. 2 ervan gedekt. Maar idd.. mijn pony was veilig. Maar ik kreeg wel de schuld ervan dat die twee merries waren gedekt! (waar ik nu trouwens een heeeeel mooi veulen van heb:D)