Hier even een stukje verduideliking over de situatie zodat jullie weten hoe ik het bedoel:
Sedderick (mijn shet) staat in de wei bij een kudde andere shetlanders en is de enigste shet die uberhaubt manen heeft (andere hebben exceem of zijn al met de schar onder handen genomen door de kinders..) en ook nog lekker bij je blijft staan en zich zo laat pakken, de andere zijn wat meer angstig op de veulens na..
Nou ligt die wei dus midden in een park vlakbij een woonwijk en de enigste die in de wei mogen zijn ik en de eigenaar van de wei + andere pony's..
Nu heeft Sedderick manen tot op zijn knieën en om die zo lang te houden heb ik ze dus dag en nacht in de vlecht zitten mede doordat de wei niet voorzien is van stroomdraad.. En er zijn dus kinderen die ondanks alle verbodsbriefjes toch de wei ingaan en Sedderickje zijn vlecht er telkens weer uithalen.. Het is een tijdje goed gegaan maar nu begin ik er toch echt moedeloos van te worden

Ik weet echt niet meer wat te doen en jammergenoeg ook niet wie die kinderen zijn.. Ik sta nu op het punt om Sedderick ergens anders te stallen alleen is het stallingsgeld een probleem aangezien alle andere mogelijkheiden van stalling minstens 3 keer zo duur zijn als dat deze wei waar hij nu staat, en met de wei en eigenaar van de wei is verder niks mis, in tegendeel juist.. alleen die rot penny's!!
Weten jullie mischien nog oplossingen? Ik wordt er echt helemaal moedeloos van, wete gewoon niks meer wat te doen...

)