Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maaik schreef:1 plak per dag. Heb je hem/haar dan ook nog op de wei staan? Of alleen op stal?
60 euro per jaar aan bepakken? Ik weet niet hoeveel jij ervoor betaald maar bij mij komt de smid om de twee maanden en ik betaal 30 euro per bepakken. *Staat inmiddels wel op ijzers*
Als de hoeven te snel slijten zal die op ijzers moeten. Dat is ookal gauw 80 euro hoor! En dan moeten ze iedere 8/9 weken nieuwe.
DA kosten? Heb je daar wel geld voor opzij? Stalling? Dat zijn hoge uitgaven!
Voor de rest letten op:
- Correcte bouw (overbouwing, verkeerde stand van benen etc.)
- Of het gebit netjes op elkaar staat.
- Of die gebreken heeft.
Etc. etc.
Niet ouders overhalen. Helpt toch niet. Ik begrijp best waarom je ouders een pony geven. Is meer geld dan dat je denkt.
BLK schreef:Ziek worden, ja daar had ik nog niet echt over nagedacht, maar daar kan je niet echt kosten voor uitrekenen denk ik.
Een vriendin van mij staat daar ook en die heeft zelf een shetlander en heeft altijd keurige hoefjes.
BLK schreef:Dom van mijzelf dat ik het hooi er ook nog bijgerekent heb, want dat mag je gewoon van daar pakken dat zit bij het geld van de weidehuur in. Dus dan hoef ik me daar al geen zorgen meer over te maken, ik ken die mensen goed, dus misschien zou ik daarvoor al wat minder hoeven te betalen, als ik er al wat voor zou moeten betalen.
Reserve weiland is er daar genoeg, het is daar één suuuuper groot weiland dat verdeeld is in wat kleinere maar ook hele grote stukken land, er staan ook koeien. Genoeg land is daar dus zeker.
Door weer en wind kom ik zeker, het weer maakt niet uit, je hebt dan een pony en die moet dan gewoon verzorgt worden, weer of geen weer!
Ik zie op marktplaats vaak leuke shetjes die ongeveer € 150,- kosten, de kosten van de shetlander zelf zou ik zelf kunnen betalen met wat ik in een aantal jaren gespaard heb.
Fanneke schreef:Ik ben per jaar kwijt
Hoefsmid: 50 euro Dit zal bij mij minder gaan kosten i.v.b. met die kennis
Wormenspuit: 25 euro
Hooi 220 euro Daar zal ik minder voor hoeven te betalen
Stro 100 euro Er staan nog meer shetlanders daar van die '' boeren '' en dat schuilstalletje houden ze zelf altijd bij
Inenting 21 euro
Voer 120 euro
Overig voer, zoutblok, lijnzaad e.d. 50 euro
En eventuele spulletjes die je nog nodig hebt, zoals halsters e.d. Hier heb ik al heel wat spullen van! Ook van daar kan ik spullen gebruiken
singasong schreef:
150 euro vind ik wel duur hoor voor een shet. Zonder papieren kan toch ook? Dan zijn ze een stuk goedkoper. Die van mij was maar 30 euro, is wel een hengstje!
ifever schreef:dierenarts kosten? beter alvast sparen voor als je het echt nodig hebt... zet per week of maand een bepaald bedrag weg, geen 2 euro maar bijvoorbeeld 10/20 euro doe dit bijvoorbeeld bij je ouders deze kunnen het dan bijhouden en zo kan je niet aan dat geld komen om bijvoorbeeld toch maar dat mooie halster te kopen... als je dit een hele tijd doet heb je uiteidelijk genoeg geld als je pony een keer ziek word.
BLK schreef:Fanneke schreef:Ik ben per jaar kwijt
Hoefsmid: 50 euro Dit zal bij mij minder gaan kosten i.v.b. met die kennis
Wormenspuit: 25 euro
Hooi 220 euro Daar zal ik minder voor hoeven te betalen
Stro 100 euro Er staan nog meer shetlanders daar van die '' boeren '' en dat schuilstalletje houden ze zelf altijd bij
Inenting 21 euro
Voer 120 euro
Overig voer, zoutblok, lijnzaad e.d. 50 euro
En eventuele spulletjes die je nog nodig hebt, zoals halsters e.d. Hier heb ik al heel wat spullen van! Ook van daar kan ik spullen gebruiken
BLK schreef:Oke, als je paard dus geen papieren hebt kan je hier bijv. geen keuringen mee lopen ?