hihoi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Acqouy

hihoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 19:08

hoi allemaal ik ben een meisje van 13 jaar en samen met mijn vriendinnetje hebben wij 2 verzorg shetjes!
er is lange tijd bijna nix mee gedaan dus waren we eerst begonne om aan het halster te laten wennen.
dit zijn ze nu gewend en de een lief netjes aan het halster mee maar als ik de ander wil pakken en een stukje loop gaat zij in eens achter mijn rug om draven en dan naast mij staan en dan bokken wat moet ik hier tegen doen!
ook willen wij proberen te gaan longeren maar hoe gaat dat in zijn werk bij een shetlander weet u het mail dan snel naar doggy_910@hotmail.com
of laat een bericht achter![list]

m1992

Re: hihoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:13

Hoe oud zijn de shetjes?
En als die ene shet gaat bokken, gewoon naast je houden, als ze nog jong zijn is het speels gedrag.
longeren gaat precies hetzelfe als bij een gewoon groot paard.
Alleen gaan longeren als de pony's 3 of ouder zijn.
zijn ze al gewend aan een hoofdstel? Daar zou ik eerst mee beginnen, gaat dat goed, dan kan de 1 in het midden staan, de ander naast de shet lopen en dan wend ie eraan om op een rondje te blijven lopen. Dan als dat helemaal goed gaat, ddan moet diegenen niet meer meelopen.
Verder 1 belangrijke tip, zorg ervoor dat je geduld hebt en dus niet te snel wild, en eerst nagaan hoe oud de shetjes zijn!!!
Succes! Knipoog

Acqouy

Re: hihoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 19:32

zou ik doen mr hij probeerd me wel raak te bokken en de shetjes zijn al een jaar of 4