Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovekandy

Berichten: 287
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Hillegom

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:30

Dionnee schreef:
Ik ben 1.65 en weeg volgens mij 49/50 kilo, en ik vind het al geen fijn gevoel als ik op mijn C-pony stap. Ik rijd haar dan ook niet zo vaak en niet intensief ofzo. Daar heb ik der verzorgster ook voor.. Ik zou dus ook echt niet op een shet stappen, vind het zoiezo gewoon geen prettig gevoel!

blijkbaar ben ik dan met kliene paardjes opgegroeit.

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:30

Dat zit van binnen...( de slijtage )
sorry maar dit gaat te ver. als je je pony kent en er van houd kan je die! en weet je als ze ongelukkig is of niet! Lachen

En dan is dat jou gevoel Lachen wij kunnen op onze shet stappen. So ?

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:31

En daarom wil je waarschijnlijk niet stoppen met rijden... Gok ik zo.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:31

he.. jullie reageren er niet op dat jullie bron niet helemaal klopt he..? ik wacht A. op feiten en B op het slotje..

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:33

Omdat wij er niet meer op door willen gaan.. enige wat jullie kunnen is ons AFZEIKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lovekandy

Berichten: 287
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Hillegom

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:33

ik niet willen stoppen jaa hoor zou het zo kunnen.. vaak genoeg maanden achter elkaar dat ik er NIET op zit of ff beetje rijd.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:34

SOET schreef:
Dat zit van binnen...( de slijtage )
sorry maar dit gaat te ver. als je je pony kent en er van houd kan je die! en weet je als ze ongelukkig is of niet! Lachen

En dan is dat jou gevoel Lachen wij kunnen op onze shet stappen. So ?


Ze zal best gelukkig zijn! Dat heb ik gezegd!

kijk naar bijv stratenmakers die na een paar jaar een versleten rug hebben....Die hebben ook vrijwillig gewerkt!
Eerst hebben ze er niks van gemerkt!

Snap je?

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:35

LoveDunc schreef:
Omdat wij er niet meer op door willen gaan.. enige wat jullie kunnen is ons AFZEIKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ik wil best jullie gelijk geven, als het bewezen wordt.. Vork
en waarom jullie er niet op reageren is omdat jullie het niet kunnen bewijzen, want op alle andere dingen reageren jullie wél.. en daarmee krijg je volgens jullie toch ook weer ''gezeik''

lovekandy

Berichten: 287
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Hillegom

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:36

ja ja we SNAPPEN het al.. nou mensen ik ga van de computer zie jullie gezeur morgen wel weer.. mag best wel slotje op dit typen word beetje vermoeid..

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:36

er is als het goed is al 2x getemt.. dus dat slotje komt vast wel Lachen

lovekandy

Berichten: 287
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Hillegom

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:37

Loesje88 schreef:
LoveDunc schreef:
Omdat wij er niet meer op door willen gaan.. enige wat jullie kunnen is ons AFZEIKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ik wil best jullie gelijk geven, als het bewezen wordt.. Vork
en waarom jullie er niet op reageren is omdat jullie het niet kunnen bewijzen, want op alle andere dingen reageren jullie wél.. en daarmee krijg je volgens jullie toch ook weer ''gezeik''

we kunnen het wel bewijzen dat ze ons houd. kom maar langs.

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:37

Loesje88 schreef:
LoveDunc schreef:
Omdat wij er niet meer op door willen gaan.. enige wat jullie kunnen is ons AFZEIKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ik wil best jullie gelijk geven, als het bewezen wordt.. Vork
en waarom jullie er niet op reageren is omdat jullie het niet kunnen bewijzen, want op alle andere dingen reageren jullie wél.. en daarmee krijg je volgens jullie toch ook weer ''gezeik''


Goed gezegt!
Je was me net voor!

Als jullie ongelijk krijgen en daar het niet mee eens KUNNEN zijn. Dat noem je dan Discusseren en niet afzeiken Clown

lovekandy

Berichten: 287
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Hillegom

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:37

Loesje88 schreef:
er is als het goed is al 2x getemt.. dus dat slotje komt vast wel Lachen

mooi Knipoog

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:38

nee, schriftelijke bewijzen dat het volgens artsen/homeopaten, wat jij wil Goed is dat jullie een shetlander rijden, met jullie lengte en gewicht

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:38

hopelijk denken jullie er echt over na....
Zoals jullie zeggen zijn jullie gek op die pony ('s)
Dan kies je voor hun
en niet voor je eigen rij-plezier....

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:40

Ik wacht nog steeds op foto...

lovekandy

Berichten: 287
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Hillegom

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:40

doen we niet.. dnek dr hues wel over na !

lovekandy

Berichten: 287
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Hillegom

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:40

RicardoOpa schreef:
Ik wacht nog steeds op foto...

niet aanwezig op de pc.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:45

lovekandy schreef:
doen we niet.. dnek dr hues wel over na !


Gelukkig!
succes en veel plezier verder OK dan!

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:57

Fijn!
Laat het ons weten Knipoog

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 00:04

dus je gaat er niet meer op rijden? (je hebt er toch over nagedacht? Knipoog )
Ik vraag me nog steeds af waarom je nou dit topic hebt gestart... en ik heb nog altijd geen antwoord Verdrietig

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 00:19

oie wat gaat het er hier aan toe.. maar wel een beetje terecht dames...
ik geef zelf lessen op mijn shets en als er iemand zou komen van jou lengte en gwicht ? ging je toch op mijn paardje... en zeer zeker niet op de shet...
ik denk dat je best een rondje voor de grap in de bak kan hopsen hoor... maar echt rijden ? nee doe dat alstjeblieft niet als je dol op je pownie bent.. heb je er wel eens aan gedacht om voor haar een leuk klein meisje te zoeken om te rijden ? en zelf op zoek gaan naar wat groters ? of is door omstandigheden niet mogelijk ? dan zou ik toch gaan voor het lekker kroelen en borstelen enzo... laat het rijden dan alstjeblieft achterwege....

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 00:37

héj, ben even blij dat het er toch niet meer zo 'hard' aan toe gaat Lachen
over dat van die slijtage, en straatveger Lachen kan idd wel kloppen.
Maar dan denk ik niet dat je het over mij shet hebt Lachen moet je maar even m'n ava bekijken ... daar zie je wel dat ik niet te groot of te zwaar ben Lachen maar dat is dan ook alleen in mijn geval. ik beweer zeker niet dat de ts te groot of te klein is .. dat is iedere mening voor zich! Als het nou goed of slecht is...

@Krummel ik denk dat de ts gewoon even wou checkken ofzo .. maar dat had ze duidelijk beter niet gedaan Lachen

En ik ben idd gek op m'n pony *d maar dat is even off topic Lachen
Ik denk dat hier gewoon een misverstand is over : het willen rijden.

Degene die hier op een shet rijden (6) rijden daarnaast ook elk op een eigen paard/manege paard. Zeker in mij geval .. ik rijd m'n shety helemaal niet omdat ik ZO NODIG VANDAAG wil rijden Lachen Want naast haar heb ik ook een paard,waar ik zoveel op kan rijden als ik wil, dus daar gaat het echt niet om. En de mogelijkheid om te mennen is er niet. En Vrijheidsdressuur gaat ook niet... Aangezien wij wel nog passen ivm rijden kan ik dan ook nog altijd blijven rijden.

Moest ik nu plots echt te veel gaan groeien en verdikken (wat ik hoop van niet Tong uitsteken) dan stopt dit gewoon. Maar in die fase zitten we zeker nog niet hoor!:)

Ik longeer haar ook en vrij springen enzo. Dit gaat wel ! (en aan de hand naar buiten etc:)) )

xx SOET

En ivm onze bron die niet klopt. Daar ben ik even niet in mee over welke gaat die dan ? Bloos Sorry..

en over die mening zeggen en het afzeiken. Hier bedoelen we juist dat je het ook op een vriendelijke manier en niet aanvallend kan zeggen snapje. Zo is het ook niet leuk voor de ts enzo *LOL* Zo gaat het toch heel wat beter vind ik toch!

Ik denk dat ik me (nu) nog geen zorgen moet maken dat ik te dik of te groot ben voor op m'n shety te rijden. Maar ik ben hier beland en nu heb ik toch een paar dingetjes opgevangen waar ik mss ng wat meer kan op gaan letten enzo Lachen en dit is ook goed *LOL*

*¨leest nu juist het antwoord van melaniepk* Hier is het ook niet geval (van geen enkel trouwens) dat die 1m 70 is en 60 kg (er was hier ook eentje) en dit ging idd ook te ver denk ik Lachen maar wie ben ik om daar over te oordelen? Dus zo extreem is het niet. En van de ts en de medeverzorgster. Die zullen je wss ook wel helemaal gelijk geven want die doen het ook zo. lekker even in de bak rond hobbelen, knuffelen, aan de hand wandelen,op de fiets, longeren, en idd soms 2x of 1x of Geen een x in een jaar een strandrit. Zij zullen hier ook over nadenken zoals ze zeiden en geloof me ze zijn best verstandig genoeg om hier over te oordelen Lachen

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:33

Jeetje, wat een gezellig topic is dit geworden.
Enne, het ging mij er niet om dat het de vergelijking was tussen welsh&shet, maar de vergelijking tussen KIEZEN voor je pony en NIET EGOISTISCH zijn. Mijn ponys rennen ook hinnekend door het weiland als ik aan kom, ik rijd rond zonder enkel tuig, maar nee, da's geen band hebben, en das ook heeel erg egoistisch.

Jullie openen een topic, met de vraag ofdat het nog kan. Maar zodra je een negatief antwoord krijgt, klopt dat niet, tuurlijk jongens.. Duidelijk nog niet oud genoeg om zoiets in te willen zien. En ja, ook ik kan niet meer aardig doen op dit moment, wordt hier zo pissig van... Maarre, heel veel succes in het leven met je pony, hoop voor em dat ie er zonder ernstige slijtage vanaf komt.

Stuur je me een kaartje wanneer hij wel slijtage krijgt? Koe

Ik weet niet meer wie dat schreef, maar het ging over maaik die ook op haar shet reed.
Enige verschil; zij woog ruim 5 kg MINDER als de TS, en de shet is ruim 10 cm GROTER.
bestwel verschil he.

Ojah, & dan nog wat anders; volgens mij mag dit topic hier nieteens zijn, er is toch juist een speciaal centraal topic voor? Pling Kun je ook niet meer zo'n eeuwenlang durende discussie maken.

Anoniem

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:34

Tja, vind het moeilijk. Een kennis van mij heeft een Shet van 1.05m ; Ik woog destijds 48kg en ze wouden maar al te graag dat ik op 'em reed, we schoten in volle galop de polder door Haha! . Nu ik 53kg ben vind ik mezelf gewoonweg te zwaar, wat ze er ook van zeggen. Stappen enzo vind ik nog wel okay, maar geen galop meer of lopen door mul zand (is behoorlijk zwaar..)