Dekken.. hoe of wat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Dekken.. hoe of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 18:35

Hoii!
Ik zou graag willen weten hoe het dekken in elkaar zit. Nouja, niet hoe het gedaan wordt, maar de voorbereidingen enzo dan. Haha!

Is het uberhaupt de moeite waard?
afstamming zie: http://img72.imageshack.us/img72/30/img027xm5.jpg

Hoe gaat het voorderest? Komt de merrie hierheen voor een paar dagen? Welke kosten zijn er voor mij?
Ik ben benieuwd! Groetjes Nancy. Lachen

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Dekken.. hoe of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:16

Het is niet verstandig om te gaan dekken met een hengst die niet goedgekeurd is. Het dekken levert echt neit zo veel op, helemaal niet als hij niet goedgekeurd is, de veulentjes hebben vaak niet zo leuke toekomst helemaal de hengstjes niet. Er gaat een hoop tijd in zitten en voor de hengst is het ook enit risico vrij natuurlijk

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Dekken.. hoe of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:46

Hij is nog maar 2 jaar! (eerst op naam zetten en lid worden als je dat nog moet doen Knipoog )
Eerst moet je naar een keuring gaan. Hij heeft mooi papier, maar als hij niet wordt ggekeurd door het stamboek, zou ik je aanraden om niet te gaan dekken. papierloze shetjes zijn zo weinig geld waard en worden daarom ook niet altijd even eerlijk behandeld. Met iets wat duur is, gaan ze vaak voorzichtiger mee om......

Wanneer de persoon het veulen zelf wil houden kan het geen kwaad, maar shetjes worden ontzettend oud en dus is de kans dat hij in de handel komt aanwezig.
Je moet beoordelen of het eerlijk is tegenover het veulen en dan je keuze maken.

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re: Dekken.. hoe of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 16:23

ik zeg toch ook niet dat hij nu al gaat dekken? Knipoog


Bedankt voor de info. Denk niet dat ik het ga doen. Misschien komt het er ooit nog van, maar denk dat hij lekker ruin wordt en voor het karretje gaat lopen! Lachen

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Dekken.. hoe of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:02

als hij niet is goedgekeurd krijgen de veulens ook gene papier en heb je aan dit papier ook niks. verder is dit een supermooi papier, maar voor de fokkers niet meer interessant omdat er al zoveel zwarte hengsten rondlopen met veel van deze ouders/grootouders enz. in de bloedlijn waarop de kans van goedkeuring ook al weer kleiner wordt