vrijspringen... Help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

vrijspringen... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 08:32

Ik laat mijn verzorgshetje wel eens vrijspringen, of eerst even aan de longe en dan los. Nou raakt ze heel vaak de balken, ookal ligt er 1 balkje op de grond, of iets verhoorgd... Soms doet ze het wel goed... Maar vaak niet. Waarschijnlijk vind ze het nog moeilijk, of vind ze het niet leuk, als ik dr los doe, dan rent ze er vaak langsheen... Hoe kan ik het haar leuker maken?
Iemand ideeën?
Groetjes marlin

Lise81

Re: vrijspringen... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:38

Meestal spring ik met mijn pony samen er overheen, doe haar ook wel aan de longe...maar dan moeten de sprongetjes niet in de ruimte staan maar tegen de kant. Anders is het veels te verleidelijk er lang te lopen.
Verder uitgebreid belonen als ze het goed heeft gedaan het is handig als de balken goed zichtbaar zijn (blauw/geel) en dat de ondergrond goed is.
En misschien gaat ze pas echt springen als het juist wat hoger staat??

m1992

Re: vrijspringen... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 08:57

heel erg bedankt voor je reactie!
De hindernis staat aan de zijkant, dus ze kan er maar via 1 kant langs, meestal gaat ze er aan de longe niet langs maaar gaat ze heel traag, en tilt ze dr voetjes bijna niet op, als ik meeloop dan raakt ze echt bijna altijd! En als ik haar harder laat lopen aan de longe, dan gaat ze er dus wel langs.. Ik beloon haar ook altijd goed, ik heb blauw-witte balken, en de sprongetjes zijn idd heel laag... 3 cm ongeveer Tong uitsteken Bloos Ik zal wel eens wat hoger proberen...
Verder nog iemand een tip?
ik dacht zelf ook nog aan een parcourtje, met ook slalommen met pionnen en verschillende hindernisjes, misschien vind ze dat leuk? Dat ik er dan naast ren... Wat denken jullie daarvan?
Lachen