shet als extra pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

shet als extra pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 13:36

wat zou voor jullie een reden zijn om er een shet bij te nemen naast je pony waar je op rijd? en vrijwel altijd op kan door blijven rijden..

ik zou er best een shetje bij willen (altijd al gewilt!) voor vrijheidsdressuur en mee te mennen (heb al een kar voor mijn pony waar de shetter ook voor kan) maar ergens vraag ik me wel af: ik ben 18 jaar ik ben 1.63, weeg 48 kilo en wil dus niet op de shet gaan rijden dus tja is het wel eerlijk voor die shet?

Chessiej

Re: shet als extra pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:38

Ik heb er nu een jaar ook een shet bij.. Nooit geplant, maar hij kwam van de slacht, ik kan er niet op rijde ofzo maar loop er wel lekker mee en al ga ik rijde gaat hij wel is mee, en af en toe vrijheidsdressuur en wil dus ook gaan menne, maar moet ik een keer echt tijd voor hebbe om het te oefenen en alles!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:31

Ik heb er 2 shetten bij gekocht, naast mijn welsh. eentje was geplant, de andere niet. Ik werk aan de lange lijnen, buurmeisje rijd ermee en binnekort wil ik gaan mennen. voor de shet maakt het denk ik niet zo veel uit of hij moet werken of niet, het is natuurlijk gezonder, maar als ze lekker buiten staan is dat ook goed.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:32

Mensen denken dat paarden altijd gereden moeten worden. De meesten zijn echter wel gelukkig als je ze lekker laat staan. Rijden hoeft niet voor hen het moet van de eigenaar.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:34

Ik heb ook 2 shetten waar ik niet op rij..
En een grote waar ik wel op rij. Die shetjes van mij hebben
niks te klagen hoor. Ze zijn leuk gezelschap zowel voor mij
als voor mijn rijpaardje Lachen

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:37

Ik heb hem ook als gezelschap voor mijn paard. Mijn dochter rijd er op en we mennen er mee sinds kort. Verder loopt hij lekker in het land en volgens mij is hij daar prima tevreden mee.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:10

Met jou grote en gewicht kan je nog wel makkelijk een rondje op een flinke shet hoor Knipoog (ik met mijn 160 en 43 kg rijd mijn pony's nog fanatiek).

Tja, naast je rijpony, ik heb alleen maar shetlanders als rijpony's. Maar ik vind mennen leuker Knipoog. Ik men dus meer dan dat ik rij, maar het is soms makkelijker om ze onder het zadel ergens even doorheen te rijden. Mijn pony's lopen dus onder het zadel op ongeveer B/L nivo en voor de wagen op ongeveer L nivo.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:12

Tjah ik heb ook altijd al een shet willen hebben. Ik had al 2 grote paarden maar vond een shet altijd geweldig. Dus ik tegen me vader: Oh pap als er nou 1 paard mee naar de les of wedstrijd moet staat die andere helemaal alleen! Dat is best zielig. Dus toen mocht ik een shet Haha!

Ik longeer haar zo af en toe en ze is nu drachtig Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:14

ik zou er als het kon zo een shet bij kopen, die hoefde dan niks te doen, Marigold hoeft tot nu toe ook ongeveer niks te doen, ik ben twee keer per dag bij de pony's, aandacht geven, voeren enzo.
ik vind het geen vereiste dat ik iets met een pony zou moeten kunnen doen eigenlijk, in de zin van sport ofzo.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:34

Ik heb ook een shet gekocht als gezelschap. Een mini. Nu heeft ze inmiddels een veulen(ondertussen jaarling) gehad en die staat er ook bij. Het aantal paarden in gestegen, dus heb ze niet meer nodig als gezelschap, maar weg doen is ook zo wat Haha! .
Ze staan niet in de weg en mogen het gras maaien in de voortuin Knipoog

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:39

Ik had Pukkie vroeger om op te rijden, toen ik nog klein en licht was. Maar ondertussen ben ik gegroeit en knuffel, poets en wandel ik nog met hem Lachen

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:44

Ik heb er ook een shetje bij, als gezelschap voor mijn andere pony, en gewoon omdat het leuk is Haha! Ik wil er een klein kindje op laten rijden, dat lijkt me echt geweldig. Verder tut ik lekker met hem, of ga wandelen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:04

ik heb een shet erbij genomen omdat kimberley toentertijd altijd alleen stond, dus als gezelschap.

zelf vind ik het stiekum ook helemaal geweldig!
Inmiddels heb ik 2 grote (paarden)en 2 mini's (shets) dus het verhaal van gezelschap gaat niet helemaal meer op nu Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:32

Ook ik heb een shet gekocht. Hij is nu 4 maanden, dus voorlopig doe ik er niks mee, maar wil er over 3 jaar mee gaan vrijeheidsdressuren en uiteindelijk gaan mennen. Ik heb geen tijd om 2 paarden te rijden maar ik hou ervan om lekker te knuffelen, te vertroetelen en te wandelen met mn knollies. Ik heb altijd al een shet gewild maar vorig jaar kwam heel onverwachts Norvid op mn pad en na 1 wil je meer. Lachen Ik rijd al minimaal met Norvid, puur gewoon omdat ik niet altijd zin heb om te rijden, ik ga liever spelen met hem of wandelen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:02

Wij hebben onze Shet gekocht als gezelschap voor mijn Tinker zodat die niet alleen kwam te staan.
Bijkomend voordeel is nu dat mijn vriend steeds fanatieker wordt op het gebied van willen mennen en ploegen en dat Hercules dus nu met een half jaartje ofzo voor de koets beleerd gaat worden.
Deze winter ga ik beginnen met de basis van freestyle en dat wil ik later uitbreiden tot werken aan de lange lijnen.
Verder zal hij t.z.t. als rijpony gaan dienen voor mijn neefje maar dat duurt nog wel een jaartje of 2-3 Haha!

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:07

Wij hadde der ook een shet bij omdat ons paard helemaal gek was van die kleintjes en eigelijk meer als gezeldschap voor het paard niet om op te rijden.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:12

Ik heb ook een shet hoor... beetje als vriendje voor mijn paard. Maar meer omdat ik t zelf zulke geweldige diertjes vind...
Hij staat nu nog lekker te luieren in t land... maar VD zit er in en OHZ kan ie ook gaan lopen straks met een klein kindje... in de planning zit aangespannen, maar we zien wel hoe t gaat lopen

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:42

ik heb ook een shet. Kreeg ik onverwachts van mijn neef op mijn verjaardag. Haha!

Enne, hij gaat mooi voor de kar, en met vrijheidsdressuur! Lachen

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:20

ik heb mijn shet erbij gekocht als gezeldschap
maar ondertussen verhuisd naar een andere stal met genoeg andere paarden

maar shetjes blijven gewoon 1 van de schattigste en grappigste rassen vind ik Clown

Eetje_WallY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:15

Ik krijg binnenkort waarshcijnlijk ook een mini shet maar ik weet juist ook niet of ik er een ander bij moet doen. maar ik denk dat ik mijn shet gewoon alleen laat. maar ik zou hem gewoon als vriendje voor je andere pony doen

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:25

Heey, een bekende!

Hoezo zou het niet eerlijk zijn voor de shet?
De mijne heeft een hekel aan bereden worden, maar er zijn genoeg andere manieren om je shet aan het werk te zetten.
Als je lekker met mennen en vrijheidsdressuur aan de gang gaat en de shet verder met Diesel in de wei loopt heeft ie toch een heerlijk leven?

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:26

Ik heb nu sinds 2 jaar een shet (inmiddels ruintje ) erbij, ik heb hem vanaf 4 maanden, en het was ook totaal niet gepland. Maar hij moest met spoed weg en hij was zo lief en klein, en tja daar sta je dan he!
Mijn merrie vond hem vanaf het begin leuk (normaal is het een bitch) en ze hebben 2 jaar perfect samen gestaan, echt elkaard steun en toeverlaat. Helaas gaat mijn merrie nu naar friesland, en ik denk dat ze elkaar wel gaan missen!

Verder is het een mini, dus echt veel kan ik er zelf niet mee, met een karretje erachter verdwijnt de pony ben ik bang!
Mijn nichtje is nu 3, dus die mag er over een poosje op hobbelen, maar ze zal er wel snel uitgegroeid zijn.
Dus mag hij weer maatje voor mijn nieuwe paardje worden!