Ze loopt raar aan 't touw

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sannee1992x
Berichten: 487
Geregistreerd: 28-01-06

Ze loopt raar aan 't touw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 12:00

Als ik met mijn shet, Gucci, aan het wandelen ben aan het touw, gaat ze soms heel raar lopen.
Ze gaan dan met haar hoofd achter mijn rug lopen. Als ik dan meer naast haar ga lopen, dan gaat
ze stil staan of heel langzaam lopen. Ik heb wel geprobeerd om haar aan het touw en dan ook nog
aan het halster met 1 hand zodat ze niet met haar hoofd achter mij langs kan. Dat werkt wel een
beetje maar als ik haar dan niet meer bij het hoofd vast heb, gaat ze weer 'achter' mij lopen...
Weten jullie hoe ik dit het beste kan oplossen???

Gr. Sanne

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Ze loopt raar aan 't touw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:11

Klinkt een beetje als een dominatie probleempje, doet ze dit altijd al...
Mijn shet deed t ook, maar die was t niet gewend mee te lopen aan t halstertouw... ik heb t opgelosd door eerst naast m te lopen... hoelang we er dan ook over deden... ook heb ik iemand achter m laten lopen die hem opdreef, desnoods met zweepje (moeten ze er niet bang van zijn/worden)
In allerlaatste stadium liep ik zowat zelf achter hem en had een zweepje ind e hadn om hem op te drijven... nu is alleen voorwaarts zeggen al genoeg....
sterkte... neem je tijd

sannee1992x
Berichten: 487
Geregistreerd: 28-01-06

Re: Ze loopt raar aan 't touw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 15:44

Ik heb haar nog niet zo lang, en je heeft nog niet zo super veel
dingen geleerd, ik zal wel eens die dingen die je zei proberen!
Bedankt! Knipoog

Dakie

Berichten: 407
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Ze loopt raar aan 't touw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:55

jep ik had ook erge problemen met mijn oudste.. hij wou hoe dan ook niet naast mij lopen. als hij iest achter mij liep moest ik hem op sleeptouw meenemen. en als ik iets achter hem liep werd ik op sleeptouw genomen. ik heb het op een duur met een vriendin opgelost. mijn jongste pony kon al erg mooi meelopen aan de halster touw. dan liep ik voorop met mijn oudste pony en dan liep zij achter mij met mijn jongste pony. en elke keer als hij weer begon te staken, aaide zij hem als ware met de zweep op de kont. aaien bedoel ik mee dat hij geen keiharde tikken kreeg. en dan liep hij weer mee naast me. dit hebben we een paar keer gedaan en het probleem was opgelost.

_Nikki_

Berichten: 1958
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Zeeland

Re: Ze loopt raar aan 't touw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:45

misschien komt het door haar instinkt? ik weet het niet zeker maar het instinkt van paarden is dat ze je zien als leider en die ook volgen. Mijn paard volgd mij ook als hij los in de bak staat als ik stil sta staat zij ook stil achter mij. Als je gaat rennen doet ze precies het zelfde. Ik denk dat jou shet je ook als zijn/haar leider ziet..

femke_harley

Berichten: 3159
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Ze loopt raar aan 't touw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:52

mn v-shetje deed het ook. maar dat was gwn luiheid hoor. dan ging ze heel langzaam lopen en dan kon ze achter me lopen Tong uitsteken maar toen had ze nog niet zo'n geweldige conditie meer nu wel. en nu doet ze dat niet meer de grote paarden houd ze nu gemakkelijk bij Haha! eerst echt niet..

dus bij mn v-shetje was het dus gwn de conditie maarja die is al 24 nu.. maar is nu weer aardig op conditie!! gelukkig