Castratie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyQuincy

Berichten: 226
Geregistreerd: 06-04-06

Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 09:29

Wie van jullie heeft zijn shet (of ander paard) moeten castreren?

Wat waren bij jullie de kosten en de lasten en extra zorg achteraf?

Alvast bedankt

L0vee_J0ran

Berichten: 203
Geregistreerd: 15-02-06

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:34

Mijn Welsh pony is nu bijna 5 weken geleden gecastereerd. wij hebben dit klinisch laten doen i.v.m dat er maar een bal was ingedaald. Wij hebben dit in Duitsland laten doen in een speciale paarden klinik. Na de operatie moest hij 3 dagen ter observatie blijven, het was allemaal geod verlopen en mocht meteen de dag na de operatie al naar huis! Ik moest hem toen 8 dagen 2x per dag stappen. Na 3 weken ben ik alweer rustig aan gaan rijden want ik had een wedstrijd voor de jonge dressuur pony`s. hij heeft er helemaal geen last van gehad, Alleen de narcose is wel heel zeaar voor hem geweest en dat kun je nu zelfs nog merken! De kosten waren dacht ik 500 euro (ik weet dit niet zeker!!)

Veel succes ermee!!

MyQuincy

Berichten: 226
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 10:01

Dat is wel een behoorlijke prijs dan, weet jij wat een gewone castratie, op stal, e.d. kost?

(er staat ook nog een fjordenhengst die moet, dus kosten om te komen worden gedeeld)

L0vee_J0ran

Berichten: 203
Geregistreerd: 15-02-06

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:04

Ja het is idd een behoorlijke prijs maar voor hem was het beter anders moest die 2x gecastereerd worden, eerst de ene bal en een half jaar later de andere bal.

Een gewone casteratie kost ongeveer 250.

_rocco_

Berichten: 542
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Hierden

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:28

bij mij 60 euro door catreur.

_rocco_

Berichten: 542
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Hierden

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:47

Dit i met behulp van een praam gebeurt en plaatelijke verdoving. eerte eek elke dag de ond afpoelen. Hij heeft er lichamelijk einig lat van gehad.

(bepaalde letter van mijn toetenbord doen het op het moment niet) haha

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:49

MyQuincy schreef:
(er staat ook nog een fjordenhengst die moet, dus kosten om te komen worden gedeeld)

Eh welke fjordenhengst als ik vragen mag????

Sopje

Berichten: 228
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: Hoogezand

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:11

de casteratie zelf bij mijn pony koste 72,90 en met de voor rij kosten betaalde je 26,50 extra

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:15

ik was voor mijn shet iets van 150 euro kwijt (ruim gerekend, was volgens mij nog minder zelfs)
Hij is op stal gecastereerd, onder narcose... toen hij daar wakker van was gelijk op de wei gegooid, hij was even wakkel, maar na een uur rende ie al vrolijk de wei door... heb erniets aan hoeven doen

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:47

Kosten weet ik zo niet, geloof rond de 150 euro. Hij werd verdoofd, benen vast gebonden en toen geholpen. Ik heb hem daarna een paar uur laten bijkomen in de stal, zodat hij geen last had van Amber en Grietje. En toen ging ie weer naar buiten, verder heb ik er niks aangedaan en hij heeft er niet veel last van gehad.

Anoniem

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:51

Mijn shet is voriga jaar gecastreerd.
De castratie was zelf 75 euro ofzo.
maar mijn paardje moest zonodig koorts krijgen erna Haha! en is de da vaak langs geweest en medicatie toegediend. Toen was ik in totaal 400 euries kwijt

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:03

Dan was het bij mij duur; 180 euro, plaatselijk verdoofd. Maar het is allemaal goed gegaan, hij liep een dag later al weer te rennen. Lachen

tyrwheanger
Berichten: 37
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:48

hebben jullie nog iets gemerkt, kwa karakter, van de castratie?
en hoe oud was jullie paard toen je hem liet castreren?
ik heb zelf een shet hengst en zit te twijfelen of ik hem moet laten castreren... ben bang dat het een heel ander paard wordt of dat er iets misgaat... :S

_rocco_

Berichten: 542
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Hierden

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:11

Nou mijn pony is door de castratie duidelijk rustiger geworden, hij heeft nog genoeg eigen wil, maar niet meer bijten en met de voorbenen slaan enz. Het is mij heel erg mee gevallen hoe snel hij alles weer kon na de castratie. Rocco was 3,5 toen ik hem liet castreren. Het is allemaal perfect verlopen.

Dakie

Berichten: 407
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:00

die van mij zijn 3 week geleden gecastareerd.. ik was voor bijde heren 375 euro kwijt.. het is in de wei gedaan.. maar ik kreeg 10 naalden, spuit en antibotica. ik moest ze bijde 5 dagen lang een spuit met antibotica in de schouderspier geven.

dit lukte echter niet.. dus ik gebeld met de paardenarts (de dierenarts die ik voor mijn ponys heb doet alleen maar paarden en ponys) moest ik gewoon elke dag tempratuur opmeten.. dat ging gelukkig wel maar het begon op te zwellen rond om de penis.. dus weer gebeld.. dierenarts weer langs geweest en toen antibiotica gekregen in poepervorm wat naar cocos rook.. en dat moest ik 2x per dag geven op een broodje met jam. tot het poeder op was..

en nu ziet alles er erg mooi uit... en ze hebben nergens last van..

Maar de dierenarts vertelde mijn direct al dat het vanaf 150 euro was en dat het ook lag aan de hoeveelheid narcose lag..

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:04

Mijn ''veulen'' is gecastreerd toen hij bijna een jaar was. Buiten op het land onder volledige narcose. Kostte ongeveer 150 euro.
Zijn karakter is er een heel stuk op vooruit gegaan. Hij was eerst heeft wild en erg baldadig, maar omdat ie nogal groot is, was dat baldadige soms zelfs gevaarlijk. Hij is nu heel lief en knuffelig, maar nog wel pittig gelukkig!

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:10

Jens (fjord) jaren geleden op 2 jarige leeftijd laten castreren voor 275 gulden nu zit ik ook af te wegen wat ik zal doen. Jens is toen in het weiland gecastreerd en ik moest stappen en de wond afspoelen hij heeft nooit ergens last van gehad Flurk (fjord) echter is nu al 2 geweest en laat ik volgend jaar in mei doen maar ik heb een staande castratie in een kliniek gezien en dat ging zo goed dat ik nu niet weet wat en waar ik het zal laten doen dus ik blijf dit topic ook even volgen

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:23

Wij hebben een paard hier staan die we gekregen hebben toen hij net gecastreerd was, staand. Van alle paarden die we hier gecastreeds gehad hebben en waar ik aan meegeholpen heb (ben dierenarts assistente geweest) is er nooit iets echt heel erg mis gegaan, allemaal warel liggend, onder narcose. Dat ene paard is op een kliniek staand gecastreerd en 2 dagen later kwam hij bij ons. Toen zeiden ze dat hij lokaal wat wondreactie had en dat het hele zaakje dus wat opgezet was.
Dag later onze dierenarts er bij en de boel bleek heel heftig otstoken te zijn, goed open gesneden, bergen pus er uit, elke dag met een spuit met een buisje er aan in de wond om het helemaal schoon te spoelen, heftige antibiotica kuur etc. Een heleboel ellende voor dat paard, het heeft 3 maanden gekost voordat de wond dicht was en pas na een half jaar was alle zwelling weg.
Voor mijn paarden nooit een staande castratie!

Anoniem

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:42

mijn shethengst wordt door een castreur gecastreert en dat kost 35 euro

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:02

Mijn shetlander was bijna 2 toen in hem kocht, en ontzettend onopgevoed, en was erg sterk, en echt een r*tknol. Toen heb ik hem laten castereren door een Castreur en dat koste me 95 euro. Alles is heel goed en netjes gedaan.

En het is nu een super pony. Hij is super mak, heel erg lief, een echte knuffel.

Of ik mijn jaarling laat ruinen ben ik nog niet uit, Maar stel dat ik dat zou doen, dan laat ik het zeker weer door deze beste man doen.

pomelo
Berichten: 573
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: het land van de stille waters...

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:15

bij mn shet kostte het ong 150 euro denk ik( weet het niet meer precies)
dat was bij de da thuis. hij is er van woensdag tot maandag blijven staan

nazorg: niet veel, elke dag wat poeder door zn eten en de wonde afspuiten.

alles is perfect verlopen en hij heeft er niet veel last van gehad Lachen

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:36

Ik heb mijn pony in mei 2005 laten casteren. Ik was rond de 190 kwijt.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:21

Shanna schreef:
mijn shethengst wordt door een castreur gecastreert en dat kost 35 euro


Heb je toevallig een adres of telefoonnummer? En is het een betrouwbaar iemand? Ik wil erg graag ons 15jarige shethengstje laten castreren, maar mijn vader heeft zo zijn twijfels qua kosten. castreren kost vaak meer dan dat de shet waard is, daar wil ik toch een beetje de hand aan houden. Als het voor 35 goed gebeuren kan, waarom zou ik er dan 150 voor uitgeven nietwaar?

Rashja

Berichten: 1281
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: dicht bij de Loonse en Drunense duinen

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:27

Ik heb de mij laast nog laten helpen
viewtopic.php?f=53&t=586264&hilit=
Staan wat foto's hoe het kan gebeuren.
Zit ook nog verschil in heb ik gehoort.
Bij mij koste het 100 euro met na zorg er bij.

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:33

Bij mij was het 65 euro, het was gebeurt met een plaatselijke verdoving.
En meneer liep al snel weer rond te stappen. Moet het wel elke dag een keer goed afspuiten, of met een emmertje water en een zachte doek schoon maken. Dat ongeveer een week lang.