Manen knippen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 20:33

Help! haha
Ik heb de manen van m'n shet geknipt. Dit omdat die heel klitterig waren (droge vieze punten enzo). Nu heeft ie hele dikke manen en het zag er dus niet netjes uit. En wat doe je dan... even bijwerken Boos! Alleen dan haal je er dus teveel af en dan is het einde zoek.
Hij ziet er nu echt niet uit. Voor een volgende keer: Hoe moet je die manen knippen als het echt een dikke bos is.. zonder dat het hoekig eruit gaat zien?

En hoe snel groeit paardenhaar gemiddeld? Want het moet echt snel weer aangroeien!!!

shetlandfan

Re: Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:55

Juist niet knippen maar trekken, dan dun je de manen gelijk een beetje uit en het oogt veel mooier.

Iesj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:59

shetlandfan schreef:
Juist niet knippen maar trekken, dan dun je de manen gelijk een beetje uit en het oogt veel mooier.

Idd, pak een goed kammetje en trek het er gewoon uit.
En dan moet je verder niet meer heel erg aan de manen zitten.
Gewoon af en toe als je ziet dat je er wel een borsteltje overheen kan halen gewoon doen Tong uitsteken

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:06

whahaha
chips.. daar ben ik nu dus te laat mee. Heb het wel geprobeerd maar het lukte niet echt en hij vind het zwaar irritant dus ik dacht... gewoon de schaar erin.

Dus er zit nu echt niks anders meer op dan wachten tot het gaat groeien he Huilen
haha.. maar goed dat er geen spiegel in de wei staat

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:37

Je kan het nog wel bijwerken met een trekkammetje zodat het resultaat niet meer zo akelig recht is.
dan lijkt het in ieder geval niet meer onnatuurlijk.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:42

Ik knip in zo'n geval eerste de manen en ga en snij dan met de schaar a.h.w. langs de uiteinden zodat het er wat natuurlijker uitziet. Wat ook weleens wil helpen bij zo'n dikke bos is ontzettend goed uitkammen. Alle manen naar één kant gooien en beginnen met kammen bij de onderkant dus. Dan komen er soms al zoveel haren los dat knippen of trekken niet meer nodig is.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:45

Oke, ik ga mijn best doen om het te herstellen (maar heb er een hard hoofd in).
maar het is toch vrij snel dat er alweer wat natuurlijkere punten aan komen?

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:26

Het kan best nog wel even duren voordat het weer natuurlijk oogt. Dat ligt geheel aan hoe snel de manen groeien.
Een andere methode is misschien een uitdunschaar of met een uitdunmes, maar hoe dat precies werkt weet ik niet.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:17

Als het te dik is ( dat je het zelf vervelend vind ) kan je het altijd uitdunnen met een speciaal kammetje