Blijft jou shet achter een draadje of ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Blijft jou shet achter een draadje of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 12:24

Hoi
Je hoort vaak wat over shetjes die niet van plan zijn achter 1 of 2 stroomdraadjes te blijven, dus vroeg ik me af hoe omheind het weiland moet ziijn voor jullie shetjes ?
Die van mij blijft dus echt niet achter 1, 2 of 3 of zelfs 4 draadjes met flink wat stroom erop en die staat nu achter gaas met ervoor nog een draadje en erboven ook een.
Groetjes Marijke
Laatst bijgewerkt door Marijkjuh op 02-07-06 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Re: Blijft jou shet achter een draadje of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:29

onze shetlanders (1 ervan) heeft een neus van of er wel of geen stroom op staat. Staat er geen stroom op houden 5 draden ze nog niet tegen, maar zodra er stroom op staan blijven ze echt wel staan.... dus zet stroom op de draden...

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:53

Die van mij blijven wel achter 1 draadje en zonder stroom Haha!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:42

Uhm, achter 3 draden prikkeldraad een stroomdraad met zoveel volt als ook voor koeien gebruikt wordt en een hermetisch afgesloten hek met boven de scharnieren 2 kromgeslagen spijkers, ja dan willen ze er wel in blijven, al heeft 1 het vandaag toch geprobeerd. Die loopt hier ook pas sinds gisteren dus hij komt er snel genoeg weer achter Knipoog

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:32

Mijn shetten blijven nu achter 1 stroomdraadje. Stond ik zelf ook van te kijken. Er staat wel errug veel stroom op. Vraag maar aan m'n man Clown
Toen ik Vicky net had, stond ze bij iemand in een weiland met 2 draadjes, maar daar lekte zoveel stroom en ze had een dikke vacht, dus daar stapte ze rustig tussendoor.
Toen naar de nieuwe wei, waar ik gaas omheen heb gezet en daarvoorlangs stroomdraad. Zekere voor het onzekere.
Ik had haar 1x gewassen tegen luis en toen kwam ze met dr natte vacht tegen het draad Ach gut Ging heel hard en ze sprong de lucht in. Volgens mij heeft ze sindsdien respect voor het draad en probeert ze niet meer eronderdoor te gaan.
Hoewel ze het wél doorheeft als het stroom eraf is Haha!

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:19

Die van mij staan op een mooi stukje land , en de breedte is ongeveer 40 meter!! en er staan 21 paaltjes op met het draad 4 keer !!heen en weer gespannen maar hbe er geen stroom op ( moet nog ) dus ze gaan er mooi door heen .

Myrte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:24

die van mij bljft keurig achte 2 draadjes staan, wel met stroom!
en de rest is sloot!

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:43

die van mij blijft nog niet achter 8 draden staan (5 met en 3 zonder ) Clown

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:50

Die van mij staan achter 2 draadjes en daar blijven ze netjes achter staan of er nu wel of geen stroom op staat.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:50

die vanmij gaat overal doorheen

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:56

ze bleef altijd netjes staan achter 2 draadjes, maar nu ze hengstig is(tenminste ik hoop dat dat de reden is) houd geen enkel draad haar nog tegen.

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:58

De shetlander die ik nu heb die blijft zelf achter 1 dun draadje zonder stroom staan. Lachen
Maar Jonny, de shetlander die ik eerst had die ging echt bijna overal door heen, met of zonder stroom maakte hem niks uit..

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:03

MIjn verzorgshetlander heeft een hek met ijzeren balken, en vrij grof gaas.. Nog nooit ontsnapt Lachen In mijn profiel staan wel foto's waarbij je het hek ziet.

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:04

O ja en aan de andere kant zit een brede sloot.

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:16

Nu staan ze met 2 draadjes(met stroom), daar blijft hij wel achter staan als er maar genoeg te eten is.
Als er echt niks meer te eten valt blijft hij er echt niet achter staan.
Behalve in de wei bij ons thuis want daar hebben we van dat grote vierkante gaas Tong uitsteken en in de padock houten planken dus dat wil niet echt lukken Vork

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:53

Mijn shetlander blijft normaal wel achter het draat, maar als haar vriendin de wei uit word gehaald flikt ze het wel om onder de draaden door te gaan om dichter bij haar vriendin te zijn.
Tegenwoordig flikt ze het me ook om uit de paddock te ontsnappen, maar gaat toch regelrecht naar het eten toe Lachen

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:54

die van mij vroeger vond wel iets zo dat die er onder of boven kom kruipen

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:04

Die van mij blijft netjes achter 1 stroomdraadje staan.
Helaas hebben we nu een schaap de werkelijk overal overheen, tussendoor of er zelfs op zijn knielen onderdoor gaat. Clown
Gelukkig is de hele bak en wei met gaas omheint. Dat scheelt een hoop.
Wel wil het schaap nog is door de sloot gaan als die niet me naar buiten mag.
Ook at hij iedere keer een jonge kastanje helemaal kaal, daar hadden we eerst 4 stroomdraadjes (zonder stroom) omheen gedaan met 4 palen. Een week later stond hij er tussen toen hebben we de hele rol stroomdaad er om heen gedraait echt 20 lagen dik stroomdraad (weer zonder stroom) binnen een paar dagen zat ie er weer half door heen. Nu hebben we er gaas omheen staan en kan die er eindelijk niet meer bij. Maar mijn shet is dus super braaf maar dat schaap Extreme duivel

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:05

die van mij staan achter 3 draden, boven een lint, dan stroomdraad, dan weer lint.. De ene trekt de zooi zo los, en breekt dan uit, maar die andere blijft zelfs zonder draad in z'n weitje staan...doos Koe

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:09

Bij mij lukt het ze altijd om erdoor te komen, 4 draden met stroom en 1 zonder het helpt allemaal niet want er lekt ook veel bij ons.
Nu hebben we alleen nog maar 1 stuk met schrikdraad die 2 weides van elkaar scheidt de rest is hout geworden, en dat werkt een stuk beter dan schrikdraad..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:00

Er is meteen toen mijn hek net stond een pony overal dwars doorheen geknalt. Sinds dien heeft er niet echt lekker stroom op gestaan en heb ik er 2 gehad die af en toe buiten stonden(mijn veulentje en een logee).

Nu ik er weer nieuw lint om heen heb hangen zijn alle problemen weg Knipoog. Er staat een mega klap stroom op (vraag maar aan alle kindjes die het aangeraakt hebben Tong uitsteken Schijnheilig ) en er is er niet eentje die er aan denkt om er doorheen te gaan.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:28

mijn vz shet blijft echt niet achter een stroom draadje er staat nu een groot tuinhek omheen maar daar ontsnapt ze nu ook al bijna uit.

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:32

Mijn oudere shet blijft wel altijd netjes achter het draadje staan, ookal staat er geen stroom op.
Maar mijn jongere shet gaat er wel altijd onderdoor als er geen stroom op staat.
En als het draadje iets te hoog gespannen is glipt ze er ook onderdoor als er stroom op staat.
Maar op dit moment blijft ze er gelukkig netjes achter.
We hebben altijd 2 draadjes gespannen.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:36

Mijnes die staat ook achter een draadje. Hij kan er gewoon onderdoor duiken als die zijn hoofd naar beneden doet, maar blijft er netjes tussen staan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:38

Die van mij blijven keurig binnen het hek. Heb dan ook drie lagen planken en drie stroomdraden.