Ik heb een 3- jarige shetland merrie en wil een keertje mee gaan doen aan een keuring aangezien ze leuke papieren, bewegingen en bouw heeft. Maar ik heb er nog helemaal geen ervaring mee en vroeg me af of mensen me wat tips konden geven?
Ik woon in Noord-Holland. - Waar en wanneer is er een keuring in NH voor shets? - Aan welke voorwaarden moet je shetlander voldoen om deel te mogen nemen? - Hoe moet je haar opstellen? Vierkant of anders? - Hoe train je het opstellen? - Maakt het uit wat voor halster je gebruikt, of moet je echt zo'n keurings/showhalster hebben? - Waar wordt je shet op beoordeeld? - Uit welke onderdelen bestaat zo'n keuring? - Wat zijn de kosten om mee te mogen doen? - Hoe kan je je shet het beste toiletteren voor een keuring? - Wat moet ik echt niet vergeten?
Als eerste zal je lid moet worden van eth NSPS, dan krigj je steeds de boekjes en daarin staat waarneer er keuringen zijn. Je meot naar de keuring van je eigne fokvereniging, daar meot je ok weer lid van worden, maar het kan dus best zijn dat de keuring van jou fokvereniging al geweest is.