Soms zijn shetlanders sooo leuk...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tiggert

Soms zijn shetlanders sooo leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 16:31

Vandaag ff Niet.!

Pff denk ga vandaag met mijn 'té dikke' Shetje fietsen.
Oke had er al niet zoveel van verwacht aangezien dit der eerste keer was, maar dit had ik net niet verwacht Clown Mevrouw wil helemaal niet wat aan der dikke buikje doen.. Dus ging ze staken! Stilstaan, langzaam lopen, grrrr.. had een zweepje mee, maar ook die had 'geen' effect.

Nou ja na een ini mini klein drafje naar stal toe gegaan.

Denk dan zet ik mijn fiets neer, en ga met haar rennen Pling

Nou heeft mijn zeer lieve leuke 'eigenwijze' ponytje ook uitgevonden dat dat ook niet meer zo leuk blijkt te zijn.. Ziek

Dus na wat aanpakken en veel moeite weer een klein drafje, en maar naar huis gegaan en in de paddock nog even laten rennen Whoosh!

Ik heb haar dus nog niet zo lang, en ken haar grappen ook nog niet zo goed.
Maar iemand ideen hoe ik dit een beetje op kan lossen.?

Wil graag dat ze wat afvalt, en wat meer afwisselen voor haar..
En wil/kan der ook best even aanpakken, maar wat als dat aanpakken weinig effect heeft.?
Wil der niet half inmekaar slaan (bij wijze van spreke) om der mee te krijgen.
Is voor beide kanten niet leuk, en zou ik dus ook nooit doen!

alvast bedankt,
gr jenny..

Duvel91

Re: Soms zijn shetlanders sooo leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:36

Je kan proberen zonder fiets naar buiten te gaan en haar aan de hand mee te nemen, als ze dat gewent is, met de fiets proberen, dit moet dan beter gaan Knipoog . En heeft ze een halster om of een bitje in? Mijn bijrijdpaard kan gewoon met een halster om ook heel vervelend buiten zijn, maar zodra hij een bit in heeft is hij een stuk makkelijker, dan heb je ook iets meer overwicht Knipoog.

En verder, misschien kan je hem voor de kar beleren o.i.d, daar slankt hij ook van af?

tiggert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 16:54

Ik neem haar regelmatig mee even een blokje om.
Heb ik na het fietsen dus ook geprobeerd, alleen heeft ze nu daarbij het staken ook uitgevonden..
Ze stond normaal ook wel zo nu en dan wel eens stil van baas ik heb echt geen zin meer (shet? Tong uitsteken) maar liep vervolgens weer vrolijk mee.

Wie weet als ik der de volgende keer mee neem dat ze ook weer vrolijk mee huppeld, en had ze vandaag een shaggo dag.. (wie weet?)

Beleren voor de kar ben ik wel van plan, maar denk dat dat volgend jaar word.
Aangezien ik het verder even rustig aan met haar wil doen, ze is net 3 en wil het allemaal rustig opbouwen.

En heb haar gewoon aan halster mee, ze heeft het bitje pas een paar keer ingehad.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:22

Ik ga regelmatig een stuk fietsen met Tinkerbell.
Toen we haar nog maar net hadden ging ik altijd een stuk lopen (zei draven en ik snelwandelen). Na een tijdje ben ik de fiets gaan pakken.
Als ze haar halster om heeft is ze vervelender en staakt ze sneller dan met hoofdstel om.
Tinkerbell heeft ook van die dagen dat ze een ezel na gaat doen en zich niet meer verroerd, dan krijg ze gerust een trap tegen haar kont aan en loopt ze gewoon weer rustig verder.

Jou pony is nog jong, maar is misschien wel een goede oefening om met hoofdstel/bitje te gaan wandelen kan ze er alvast aan wennen Lachen
Maar wat je nou moet doen als ze gaat staken ik zou een flinke trap onder der hol verkopen, maar dat helpt niet bij ieder paard.

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 15:54

als mijn shetlander niet meer rechtdoor wil lopen, dan draai ik haar eerst een soort van bochtje om en loop ik weer de kant op waar ik heen ging!

tiggert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 19:48

Bedankt voor jullie reacties..

Dit probleem is denk ik al wel opgelost.
Aangezien ze vandaag helemaal niet lekker was (diaree) heeft ze hier gister waarschijnlijk ook al last van gehad. Ach gut
Helaas ken ik der nog niet zo goed om dit meteen te merken aan haar gedrag.
Blij dat ik verder niet doorgedramd heb, en der ook niet lang heb laten lopen in de paddock.
Maar altijd lastig, mijn andere 2 pony`s ken ik door en door, en zou ik zoiets meteen merken.

Ze staat nu op hooi, en houden haar goed in de gaten, en mocht het morgen niet beter zijn dan komt de DA.

Toch bedankt voor jullie adviezen.
Groetjes jenny