grrrrrrrr ik kan zn nek wel omdraaien! shetlanders!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smurfie

grrrrrrrr ik kan zn nek wel omdraaien! shetlanders!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 20:37

Sins enkele weken ben ik dus in bezit van een kleine etterbak :p Een shetlander.

We hebben dus 2 stukken. 1 waar het uitloopje komt en waar een stukje van de achtertuin is meegenomen (staat nu nog gras en een dicht tuinhuisje waar de stal van word gemaakt . En naast ons huis het stukje wei! De achtertuin is gewoon met planken en gaas want we hebben ook honden. en je moet tussen het huis en de wei naar het stukje in de tuin :p dus de honden kunnen dan de weg op.

Het gras was lekker bijgekomen in de wei dus ik dacht laat ik ze maar weer op het land zetten (gister) Kom ik vanochtend op staat die kleine aan de heg vastgebonden bij de buurman Ik denk huh? kan dat dan jah hoor hij was in de hoek door het draad gekomen draad los in die hoek Ik het draad weer vast gemaakt pony der weer in.

Ga ik derstraks weer voeren. Staat die etterbak weer in de wei bij de buren (die hebben friesen en 2 shetjes) onze kleine hebben we bij hem gekocht. Maargoed de ingang zit dus helemaal aan de andere kant. maar is in stukken gedeeld. En in middelste stuk stonden de friesjes en de shetjes.

Ik proberen om hem via de plek waar die was uitgebroken weer terug te krijgen. wil die niet tussen het draadje door ik denk nou wat moet ik doen.

Dus ik naar me buurman eerste wat ie zei is het weer zover (normaal kom ik altijd omdat zijn shetjes in de groentetuin staan :p of bij mij)

Ik zo nee het is nu die van mij kan ik tussen die friesen (ze kennen elkaar want hebben altijd samen gestaan) hij zo ja hoor maar je mag uhm ook wel ff laten staan ken die zn buikje vol eten.

Maar me merrie was nogal over de zeik want zn vriendje was weg
Dus ik die kleine gepakt.. En tussen de friesen beginnen ze toch te rennen met zn 4e en te bokken om me heen maar daar wordi k niet echt warm om koud van :p wil die van mij toch nie lopen hahaha!

Nou eindelijk had ik hem dus bij me thuis (half uur bezig geweest)
Zet hem terug in de wei ik keer me kont om om het stroom aan te zetten (apperaat staat in de garage want word nogal gejat is al eerder gebeurt Alhoewel ik nu een apperaat heb die zelf ook onder stroom staat) Flikt ie het gewoon weer! MOEHAHAHAHAH ik had echt zo iets grrrrrrrr hahaha

Nu heb nog maar een extra draad gespannen om de hele wei heen nog lager bij de grond :p kijken of hem dat tegen houd haha

tanya89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:46

Hahaha ohoh ja kleine shetjes, die ondeugenderds! Ik ken er ook zo 1!

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:41

Zo'n portret heb ik ook... af en toe wil ik d'r wel achter het behang plakken... maar vaak is ze wel lief.

Jeskim

Re: grrrrrrrr ik kan zn nek wel omdraaien! shetlanders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:49

Sorry, maar ik moest vreselijk lachen toen ik het las!!!!
Die kleine ondeugden!! Klein beestje maar een werk dat je ermee kan hebben!!! hihi..

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:09

erhm ik snap er geen hol van?
kan je ze niet gewoon lekker bijelkaar laten staan?

Smurfie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 23:50

tegenover mijn wei is een volkstuin en rechts van mij is het weiland van de buren

Smurfie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 23:54

Afbeelding :p
Afbeelding

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 02:46

hahahahaha wat zijn het toch heerlijke beestjes die shetjes. Lekker tegendraads werken af en toe.
Succes met hem binnenhouden

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:49

Klinkt bekend, ik kan ze ook zo nu en dan wel.....

Pony denkt waarschijnlijk dat hij verkeerd staat omdat hij gewend is om bij de buurman te staan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:59

Achja. Stronteigenwijs én ondeugens. De Shetlanders natuurlijk .
Ik ken het hoor, ze kunnen me er wat van!

Wij hebben dat met ontsnappen ook; en zich dan vooral niet laten vangen natuurlijk! Of dat je ze net van top tot teen gewassen hebt, ze zich vervolgens als je even de hoek omloopt om je zweetmes te pakken, weten ze zich los te maken, zichzelf in de wei te zetten en een heerlijk rolbad in de koeienstront nemen. Aaaah!

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:02

Haha ja ik ken het. Onze Shet heeft zichzelf ookal meerdere keren door het hek heen geperst en stond toen ook ineens bij de buren, kan er meestal wel om lachen. Behalve toen hij had ingebroken in onze zadelkamer (inloopstal en achterin is een `hok´), álles maar dan ook alles lag op de grond! Gelukkig heeft hij onze bixbak niet omgekregen anders mochten we ook nog even naar de DA.

edit:

Kijk dit bekkie maar, zegt al genoeg of niet?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Maris89 op 22-06-06 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:15

haha moest echt lachen om je verhaal en die foto's! ik ken het hoor van die shetjes. ik geef ook altijd les en dat meisje rijd altijd op een shetje zoooooo ondeugend! hij kan me af en toe het bloed van onder mijn nagels halen, maar hij heef natuurlijk weer zo'n lief koppie en dan kijkt ie zo van ben ik niet lieffff? zucht... hahaha

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:36

PP -> SH

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:24

zo heb ik er ook 2

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:08

haha, wen er maar vast aan, want volgens mij is het shet-eigen! Die van mij kan dr ook wat van, en loopt dus regelmatig los over het erf

_bloempje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:22

whahah zo een heb ik er ook !

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 23:58

Nou :p hij had vandaag nog keer gedaan maareh daar heb ikff verandering in gebracht moehahaha :phet heet het heet GAAS!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:45

Dat is inderdaad de beste oplossing! Hermetisch afsluiten. Of erg veel stroom erop zetten. Omdat bij ons ook regelmatig koeien lopen, hebben we zoveel volt erop staan als de koeien nodig hebben, ik geloof zo'n 200/220 volt.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 19:31

ik heb speciaal schrikdraad die zelf ook onder stroom is Lachen zon klein dingetje Bloos rondje Haha!

steP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:45

Wow wat een gedoe door 1 zo'n klein beestje! haha mijn vz-shetje trapt de houten balk (waarmee de wei omheind is) om, en dan springt hij erover naar de andere wei. Ik ga denk ik ook maar voorstellen om daar schrikdraad te plaatsen!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 22:40

schrikdraad is ook niet alles hoor lopen ze gewoon doorheen moehaha! heb weer nieuwe uitgang gevonden :S dus hij staat nu in me achtertuin!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:39

Wij hebben er prikkeldraad met schriklint omheen zitten. ook voor het hek. Bij de hekken hebben we spijkers boven de scarnieren geslagen zodat ze niet opgetild kunnen worden. Dat hebben we ook regelmatig gehad.

Prikkeldraad mag dan niet het meest paardvriendelijke zijn, qua veiligheid werkt dit voor die kleine donders het beste.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:00

T'ja shetlander he? Ze blijven het proberen.
Succes nog met die kleine deugniet van je Haha!

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:05

whaha.. die shets zijn echt eigenwijs afentoe.. Tong uitsteken

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 12:49

die kleine heeft gewoon een plank gebroken :| en achter het hek staat nog gewoon schriklint 4 lagen :s issie gewoon doorheen gekomen hahahaha