Door anderen laten verzorgen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sarisv

Door anderen laten verzorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 18:23

Ik heb 2 shetlander,, een moeder en een dochter (kruising met welsch).. Moeder is 6/7 en de dochter alweer 2 jaar.. Zelf ben ik 17 jaar

Maar ik merk zelf wel dat ik de laatste tijd wat weinig tijd voor ze heb. Laatste paar weken wat te druk met school, altijd laat thuis waardoor ik sávonds of huiswerk had of gewoonweg 'even' geen zin had om op dat moment heen te gaan. En als ik dan een keer echt heen wou, een middag of zo en ik kom thuis, begint het altijd te regenen
Waardoor ik nu gevoel heb dat ik ze in de steek laat of whatever maar wil ze echt niet gaan verkopen ofzo..

Laats toen ik er was, waren er ook 2 meisjes.. Die wouden ze ook even aaien, nou prima
Ging mijn vader van de week even naar de boer waar ze dus in land staan, en die stelde mijn vader een vraag:
Of 2 meisjes die hier eens komen of ze die wel eens mogen borstelen en stukje mee gaan lopen, stukje de steeg in (maar natuurlijk niet te ver)...
Van mijn vader mocht het wel, maar omdat ze van mij zijn wou hij het eerst mij vragen..
Dus ja nu zit ik er mee van wel of niet, ik ken die meisjes dus totaal niet, maar komen wel uit zelfde dorp als mij.. maar het zijn wel 2 meisjes die ze aan kunnen (oud genoeg dus) en hebben hun ook wel eens in land geborsteld enz, en het zijn niet die 2 meisjes die er toen een keer bij waren volgens mij..

Misschien denken jullie wel van wat doet ze nu toch moeilijk maar ik weet het echt niet of ik het moet toestaan..
aan ene kant heb ik zoiets van..,
Nee straks worden ze te eenkennig naar hun toe.

maar aan de andere kant heb ik zoeits van.. is wel goed.. Bedoel toetsweek zit er nu weer aan te komen, en herkansingsweek dus wordt het ook niet echt veel, dus krijgen ze wel de nodige aandacht, verzorgingsbeurt enz... gelukkig komt wel de zomervakantie eraan, maarja moet ik waarschijnlijk ook gewoon werken..(niet elke dag gelukkig)

Wat zouden jullie doen?? Ik denk eerder van wel zodat ze toch de nodige aandacht krijgen.. Maar het is niet zo dat ik een maand niet heen ben geweest ofzo,, zit hooguit 1,5 tot 2 week tussen de eerste en laatste keer en de boer geeft ze altijd water en als nodig is hooi enz..

Gr.

Folkertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:37

ik snap wel dta je voorzichtig wil zijn enzo.. maar ik zou gewoon eerst vragen of ze een keer willen komen en dan kunnen julllie ook afspraken maken,, en kijken hoe vaak ze willen komen.. maar ik denk dat als ze die shet van jou aankunnen dat ze het best kunnen proberen,, ( anders laat je ze eerst 2 weken op "proef`koemn ofzo' ' en als ze veretellen waar ze rijden en hoe lang ze ervaring hebben kun je het best doen !!

Dat is mijn idee,, maar zo heb ik ook mijn eerste verzorgpony gekregen,, en ik verzorg ze nu al 5 jaar,, al ben ik nu 13..
Groetjes

floor__

Re: Door anderen laten verzorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:45

idd wat champrules zei. Gewoon een x samen met hun naar je pony's toe gaan, en dan gewoon kijken hoe ze met hun omgaan enz. als ze het een beetje goed doen kan je de volgende dag weer afspreken. En dan zeg je een keer: 'ik kan morgen niet, dus willen jullie ze dan verzorgen?' (dat willen ze natuurlijk heel graag) en dan kan je als je ze weer ziet even vragen hoe het ging en als alles goed ging, en als je aan de pony's ziet dat het ook goed ging, dan kan je ze 'vast' laten komen

En als het niet bevalt kan je ze natuurlijk altijd nog 'ontslaan'.

Succes

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:58

Ben je niet gewoon bang dat je shetje het leuk hebben met die 2 meisjes en dus minder van jou afhankelijk zijn??

Als jij denkt dat die meisjes het aankunnen zou ik ze gewoon lekker met je shetjes laten rommelen

lil_kim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:41

Ik zou ook wat champrules al zei laat ze eerst eens komen en
maak zelf eens kennis met de 2 meisjes, en hoevaak ze kunnen/willen komen..

Sarisv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 22:02

Zou ze inderdaad eens kunnen langs laten komen.. Maarja ze komen meestal rond de middag langs als ik dus niet thuis ben en nog op school zit
Maar heb al tegen de boer gezegd dat ik het wel toesta, hij is overdag meestal wel thuis dus let ook wel op ze en laat ze ook niet zomaar alleen met ze.. Als hij zegt dat ze het wel kunnen, dan vind ik het wel best.., denk ik

zal vast wel goed komen dan

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:07

ik denk dat het heel belangrijk is dat er verzorgers komen! Je geeft zelf aan dat je al een tijdje niet bent geweest. Sorry maar ik vindt persoonlijk dat je dat niet naar je shetten kan maken! Elk paard heeft zijn verzorging nodig al is het maar een borsteltje alleen. Ik denk dat je je shets een plezier zal doen als ze weer vaker in handen zijn

Sarisv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 22:10

smit_ilse schreef:
ik denk dat het heel belangrijk is dat er verzorgers komen! Je geeft zelf aan dat je al een tijdje niet bent geweest. Sorry maar ik vindt persoonlijk dat je dat niet naar je shetten kan maken! Elk paard heeft zijn verzorging nodig al is het maar een borsteltje alleen. Ik denk dat je je shets een plezier zal doen als ze weer vaker in handen zijn

Daarom, vind ik zelf ook..
zal het alleen raar vinden als ik naar me werk ga (rij ik er dus langs) dat ik ze dan onderweg tegen kom met me meisjes.. maar tuurlijk moet ik dan ook andere goede gedachten bij hebben.

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:15

En zou je s'avonds niet kunnen. Ik (normaal, zit nu thuis al 9 maanden na een auto-ongeluk) werk 4 dagen van 8 tot 5, heb 1 dag school, na het werk moet ik eten maken, huishouden en dan naar mn paard. Heel af en toe moet ik thuis wat aan mn school doen. Ik red het zo wel en anders maak ik er wel tijd voor.

In het begin zal het vreemd zijn als je een ander ziet op je shet maar dat zal als alles goed verloopt snel overgaan!

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:07

Als je dr echt geen tijd meer voor hebt is een lief verzorgstertje wel ideaal. Ik zou gewoon een paar keer kijken of die meisjes wat zijn. Ze moeten natuurlijk geen rare dingen doen.
Venita en Rachel worden nu ook nog verzorgt door een heel lief meisje, dat gaat echt super. Ze is er veels te lief voor Ik vind het wel handig want dan heb ik weer meer tijd voor Tim

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:09

Ik zou ze op proef nemen, en als ze niet bevallen kan je ze alsnog wegsturen. Het zou beter voor de pony's zijn denk ik.

Sarisv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 10:10

Ik heb al toegezegd,, en moet ze dan net toevallig keer tegen komen want ze komen natuurlijk na schooltijd en tja zit ik nog op school ..
Maar marleen het is niet zo dat ik er echt helemaal geen tijd voor heb, alleen soms lukt het gewoon niet en de laatste keer zat er dus wel 1,5 week tussen en dat werd te gek...

zal vast wel goed komen

Milly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:11

ga eerst twee of drie keer samen met die meisjes... En jahn, als ze het goed doen, waarom niet? Ik zou wel hen telefoonnr, of e-mail enzo vragen, en hun vragen af en toe verslag uit te brengen over wat ze hebben gedaan en hoe en wat en wanneer.. Aangezien jezelf niet veel tijd hebt enzo

Sarisv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 10:15

Dat zou ik inderdaad kunnen doen.. Het gaat me nu vooral om de aankomende 2 a 3 weken.. Daarna is het zomer vakantie en heb ik zelf weer meer tijd gelukkig, en gaat de mams weer voor de kar

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:21

leer ze kennen. op vraag aan d over of die aan hn wilt vragen of ze een keer wat later wlen komen zodt ze kennis kunnen maken met de eigenaar.

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:09

Misschien kun je de eerste paar keren, kijken hoe ze met je pony's zijn.

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 13:09

Ik snap dat je dat best moeilijk vind mischien kan je afspreken dat je de eerste paar keren erbij bent om ze zo te leren kennen enzo. Kan je ook zien hoe ze op je ponys reageren en of het wel klikt. Je kan ze ook de eerste paar weken alleen in de wei laten zodat je kan zien of ze het wel volhouden enzo. En als je bang bent dat je ponys te eenkennig worden naar hun kant toe laat je ze maar 1 of 2 x in de week komen

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 11:40

Ik vond het ook heel moeilijk om mijn pony aan een ander over te laten, want van binnen denk je toch, ik verzorg ze het allerbeste!! Ja En ze mag niet minder krijgen.
Ik heb al wat verzorgsters versleten, omdat ik wel wat eisen stel aan mijn verzorgsters. Ik maak duidelijke afspraken met ze. Wat wel en niet mag. Ze mogen van mij best veel en ik bedank ze regelmatig voor hun hulp, zelfs een cadeautje op zijn tijd, want als ik geen tijd heb, krijgt mijn pony lekker aandacht en gaat ze lekker naar buiten.
Als ze een dag niet komen opdagen, krijgen ze van mij een waarschuwing, maar bij de tweede keer is het echt exit!! Ik heb nu te veel meegemaakt dat mijn pony geen eten heeft gehad of nog buiten in de stromende regen staat.
Die kinderen vinden het hastikke leuk om eten te geven enzo, maar als ze niet eens komen schiet het niet op.
De 2 meiden die ik nu heb, 1 komt al 2 jaar, zij rijdt er af en toe op!! En de ander is nu 14 en gaat uren met mijn pony wandelen, geweldig toch?! Haha!
Ik heb duidelijke regels gemaakt en die heb ik in een map gedaan, zodat ze het kunnen nalezen. Doen ze een keer iets wat ik niet wil, dan praten we erover. Ik word niet snel boos, over alles is te praten. Ja
De eerste 3 weken keek ik mee, eerste week deden we alles samen, tweede week, doen ze alles zelf maar blijf ik er wel bij, ik ga wel iets anders doen. Derde week laat ik ze komen als ik er ook ben, maar ben er niet heel de tijd bij, maar alleen in de buurt als ze nog vragen hebben.

Succes met je verzorgsters!! Ach gut

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 12:24

Hallo,
Gisteren ben ik naar me shetjes geweest en even aan de boer gevraagd hoe het nou ging. Maar ze waren al zo'n 2 weken al niet meer op komen dagen Scheve mond Vond ik zeer vreemd, maar andere kant vind ik het niet zo erg meer. Ik heb lekker vakantie en nu veel meer tijd voor ze gelukkig Lachen Binnenkort gooi ik de mama weer voor de kar Knipoog En als ik ze dan keer tegen kom als ze de shets dus willen verzorgen spreek ik ze wel eerst aan en inderdaad even regels opstellen.. Eerst om toesteming vragen of hun ze morgen verzorgen en als dat dan mag niet meer op komen dagen, dat klopt niet. Als ze weer komen mogen ze hun best verzorgen, maar niet zo dat ze weer paar weken niet komen, dan hoeven ze van mij liever helemaal niet meer te komen, ik heb nu toch veel meer tijd gelukkig Haha!

Maar het is niet zo dat ze niet worden verzorgd als ik evt paar dagen niet ben en die meisjes ook niet. De boer geef ze dagelijks drinkwater en zet ze op ander land als het gras te laag wordt, dus de boer zorgt verder voor ze qua eten en drinken. Dus niet denken dat ze niks krijgen als ik er niet ben Knipoog

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:48

Wij hebben een pension stalling en wat er hier ook vaak gebeurt is dat er een communicatie schrift ligt. Daar schrijft de eigenaar van het paard in wat er gebeurt is en de verzorgsters/bijrijdsters schrijven ook op wat zij gedaan hebben met de pony's/paarden. Dit is vooral makkelijk als je elkaar dus niet ziet maar wel samen de pony's / paarden verzorgt.