'ik heb geen geld voor een grote pony, dus maar een shet&quo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

'ik heb geen geld voor een grote pony, dus maar een shet&quo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 18:28

gelukkig lang niet bij allemaal, maar als je zo eens rond kijkt hier op bokt, op marktplaats e.d. bekruipt me dat enge gevoel regelmatig.
"ik zoek een goedkope shetlander"
"ik heb niet veel geld, dus zoek daarom een shetlander"
"krijgt goede verzorging, maar ik kan niet veel betalen"
etc etc etc.

Ik denk dat zulke meisjes (meestal zijn het nog maar meisjes) een hele grote fout maken, als je in je hart graag een fjord wilt, of een sportpony, maar dat gaat niet, moet je geen shetlander kopen om dan toch maar wat te hebben. Lijkt me dat je droom toch blijft knagen en je gauw op je shet uitgekeken bent, omdat je daar misschien toch niet mee kan wat je wil....

Ik was zelf 16 toen ik Honey kreeg, en ik heb mijn hele leven geroepen dat mijn 1e pony een shet zou zijn. Dat was dus ook zo. 4 jaar laten kwam daar een haflinger bij, maar had Hon nu 1.40 geweest had jamaica er nooit geweest denk ik zo

esther_sonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:33

tjah is een leuk idee, maar als je zelf aan geeft dat je weinig geld hebt... ik denk dat je beter nog even kas sparen dan
een pony wens kan je altijd nog waarmaken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:35

Je hebt gelijk. Ik denk dan ook meteen; maar wat als de pony ziek word, dan kunnen de dierenartskosten hoog oplopen, hoe ga je dat dan betalen? Als je te weinig geld hebt voor een grote pony, dan kun je de dierenarts voor je kleine pony ook niet betalen als hij erg ziek word..
Ik zou het zelf ook nooit doen. Ben nu aan het sparen. Pas als ik zéker weet dat ik het geld heb voor een paard dat bij me past, én genoeg geld heb mocht hij wat krijgen, dan koop ik er een.

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:39

Ik vind het ook maar heel dom hoor .
Een shetlander is net evenveel verzorging EN je moet je weien VEEEL beter afmaken
Ik heb ook altijd gezegd dat mijn eerste pony een shet zou zijn en dat is ook zo Ik wil er nog wel een eigen pony bij dat komt nog maar nu niet .

esther_sonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:43

oh ja!!!
ik heb dus 2 shetjes, en het lijkt allemaal heel leuk en aardig, maar stiekem wou ik soms dat ik ze niet had.. dan had ik een pony gehad waar ik op kon rijden.. dat is een naar gevoel als je alle andere meiden op gave e pony's ziet rijden en winstpunten halen ensteeds beter gaan rijden en een goede band op bouwen.. maar als je die lieve snoetjes ziet is het weer : ik zou ze eigenlijk nooit kunnen missen nu

Boktpony

Re: 'ik heb geen geld voor een grote pony, dus maar een shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:49

mij spreken sommige advertenties ook echt niet aan als er staat dat ze geen geld hebben om een pony te kopen maar er wel 1 willen hebben...ook een shet heeft verzorging nodig denk ik zo...
toch kunnen shetten heel leuk zijn hoor! je kunt er nog vrij veel mee vind ik ookal rij je er niet mee! en het eigen pony gevoel is er dan ook! vaak is een shet ook een opstap naar een grotere pony... eerst kijken of je voor zoon beestje kan zorgen en het leuk blijft vinden

esther_sonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:50

OH SORYYYY!!!!!
ik had het verkeerd gelezen!!!
ik dacht dat jij een shet wou kopen !! sorry!!!
nu ik het door had gelezen (volgens mij ) dringt er tot me door dat je dat ook stom vind, hoe kinderen een shet kopen en dan erna het niets meer aan vinden en als ie ziek word ze het niet kunnen betalen etc etc!!! sorry!!!

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:03

Ja ik denk dat dat idd ook, meisjes zijn met een droom een
eigen pony te hebben. En van alles verzinnen om er maar 1
te hebben. En daarom dus 'goedkoop' een shet te willen...

Maargoed, ik zei altijd dat ik een groot paard en een mini shet
wilde in 1 box .
12 jaar later stond ik in me stal sávonds... en daar stonden ronnie
en Jill in dezelfde stal. Dat was een geluktgevoel
Nu heb ik Jill dan niet meer, maar rana (D-pony) en Brunny erbij
maar het geluktgevoel is er nog steeds

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:49

Ik heb altijd geroepen dat ik een shet wou. Die shet is er gekomen, meer dan die ene zelfs (de teller staat op het moment op 5 van mij en 12 op stal ).

Je moet ze niet nemen omdat ze zo lekker goedkoop zijn. Of terwijl je eigenlijk wat anders wil.

Nassie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:09

Ik heb altijd gezegt: "Geef mij maar een shetlander inplaats van een sportpaard"
Heb een sportpaard gekregen en vind er helemaal niets aan. Heb ondertussen een shetlandertje gekregen en ben er super blij mee
Bij mij gaat het niet om het geld omdat het toevallig goedkoper is maar omdat ik het veel leuker vind

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:11

En zoveel goedkoper zijn ze niet, het is maar net welke luxe je voor ze wilt.
Je kan alles aan pony's en paarden zo duur maken als je zelf wilt, tenminste, het meeste.

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:25

Het is geen goede instelling, maar als ik zie hoe makkelijk ons nieuwe shetje in onderhoud is, vergeleken met de 3 paarden...
Het ding eet bijna niets! En de hoeveelheid mest die eruit komt is opzienbarend klein. (Als je een vies paard gewend bent.)
Een shetlander kost echt veel minder...
Maar het is wel zo dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt.

De gedacht 'ik wil persé een pony, dus ik koop een shet, want dat is goedkoper' is niet goed. Het beestje moet wel bij jouw passen. Wil je eigenlijk alleen een groot sportpaard, dan zal je weinig plezier beleven aan een shet. Al kun je er ontzettend veel mee doen.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:28

Maar als je je Shet bijna gaat houden als sportpaard, kost het bijna evenveel.
Tuurlijk gaat er in een groot paard meer eten, en komt er meer uit, maar DA kosten zijn hetzelfde....

Het zal wel wat goedkoper zijn, maar het is echt maar net wat voor luxe je wilt!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:32

Wat heb je eraan om een goedkope pony te nemen, als je weinig geld hebt?
Als het diertje bijv. ziek is, heb je denk ik een probleem aangezien de dierenarts niet al te goedkoop is?

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:36

Ik zou wel graag een shet willen hoor!! En ook omdat ik dan een eigen paardje heb!! Maar niet omdat ik een paard moet en hetr dan goedkoop is enzo.
Maar omdat het nu handig is met school. IK wil wel een eigen paard als ik van school ben. En dan een goed dressuur paard. Maar dan is nu een shet juist leuk die kan lekker de wei in en heb je minder verplichtingen.
Ja je moet er elke dag heen enzo, Maar uren rijden zit er dan niet in.
En als ik dan een eigen paardje heb is het gezellig met zen tweetjes.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 19:12

dat ligt er maar net aan pressent, er zijn genoeg mensen die heel wat uurtjes training in hun shet steken om hem bijv voor te bereiden op aangespannen wedstrijden of iets....

Sasqiua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:25

Poe poe, ik heb nu ook sinds 1 April mijn eerste eigen pony'tje! Het is wel geen Shetlander, maar wel zoiets. Als het goed blijft gaan met school en mijn planning, dan komt er een grote pony bij!
Soms denk ik wel eens dat ik geen zin heb om te gaan, maar als ik er eenmaal ben, wil ik niet meer weg!
En in geld nood zit ik ook niet hoor! Ik betaal alleen de stalling zelf en de hoefsmit. De rest(wormenkuren, DA, etc.) betalen mijn ouders!

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:33

Dat soort advertentie's ed. vind ik inderdaad altijd erg raar. Als je niet eens het geld heb om een shet te kopen hoe wil je die dan in godsnaam onderhouden.

Al is eigenlijk het geld ook een soort de reden dat ik twee shetten heb en geen groot paard, maar dan wel op een andere manier.

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:46

Natuurlijk is dit geen goede reden om een shet te nemen, toch is het opzich wel deels waar. Een shet is niet vaak/snel ziek, weinig onderhoud en het is een lieve pony waar je van alles mee kan (behalve echt intensief rijden vaak).
Maar als je een shet neemt omdat een groter paard/pony te duur is vind ik het onzin! Wat ook al eerder gezegd is, stel dat er wel iets met je pony gebeurt, dierenarts kosten zijn behoorlijk hoog.
En een fjord bijvoorbeeld heeft ook weinig onderhoud.

Maar ik snap de mensen die een shet nemen qua kosten wel

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:01

Ik betaal aan mijn twee shetlanders hetzelfde als aan 1 groot paard gezien ik de twee in 1 box heb staan in pension. Als ik 1 pony heb staan betaal ik gewoon een voledige box (voor mij 10 andere, zo werkt dat gewoon) Het maakt dus in mijn geval niet uit. Qua tijd ben ik meer kwijt als anderen. Even opzadelen en rijden is er niet bij. De hele boel aanspannen en rijden kost op zijn minst 3 uur werk. Dan heb ik er wel 2 getraint in 1 keer
Maar ik erger me wel vreselijk aan die advertenties. Ik denk ook dat het dan heel vaak tegenvalt en dat ze er achter komen dat het toch duurder is en minder leuk als dat ze verwachten en dat zo een pony weer ongebruikt in de wei beland.

kimmie101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:11

hmm het enige wat evt goedkoper zou kunnen zijn is het voer en dat ze "winterhard" zijn en dus gewoon het hele jaar in een weiland met wat beschutting kunnen staan, verder vind ik dit nergens op slaan, omdat zoals al vaker gezegd dit ook met een haflinger, fjord, tinker enzovoort kan...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:14

Volgens mij bedoel je personen zoals mij..
(Ik plaats niet van die advertentie's hoor. )

Ik heb een Shetlander gekregen omdat mijn ouders de stalling voor een grotere pony niet kunnen betalen,maar een Shetlander wel.

En ik ben niet minder blij met mijn Shet,dus dan zie ik het probleem niet.
De Shet hier is 40 euro in de maand en een grotere pony/paard is vanaf 75,- in de maand.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:26

En dan krijg je dit soort advertenties:

(Marktplaats)
hallo ik ben een meisje van 14 en heb een paardje het probleem is mijn spullen zijn niet goed genoeg en heb dringend nieuwe nodig dus als je een aan tal spullen zoals shabrakjes kwijt wil en je wil ze weggooien moet je niet doen geef ze maar aan mij want ik heb het SUPER hard nodig je kan het naar de Ijselhoeve brengen of bij mij thuis.....

de shetlander krijgt absoluut een goed huis hij/zij komt in de schuur te staan bij het huistussen de fietsen, en kan ook af en toe de wei in (die is wat verderop).
hij/zij word elke dag bereden of ik ga er een lekker stukje mee wandelen(in het bos aan de overkant)

ik hoop dat ik snel iets van u hoor en dat u een leuke/lieve shetlander voor mij heeft.

oh ja trouwens de prijs maakt niet echt veel uit maar het liefst onder de 250 euro want anders vind mijn moeder het te duur en ik kan er niks bij leggen want ik moet alle (vertroetel)pardon? Valt de vee arts ook onder vertroetelen?spulletjes zelf betalen.

ik zoek een agressieve shetlander! hij mag niet ouder zijn dan 5. moet een hengst zijn en behoorlijk agressief!!! Ik wil hem graag temmen. (uitdaging) en als waakdier gebruiken.! mail als je iets voor me weet!
groetjes catootje
tja, of je dit nu serieus moet nemen

(HET MOET EEN PONY/PAARD/VEULEN IN DE LAGERE PRIJS KLASSE ZIJN. MAAR HOEVEEL IK ERVOOR KAN BETALEN WORD DUS PAS ZEKER NA DE VAKANTIE.)paard betalen van een vakantiebaantje

HET TOPPUNT....
Hallo ik ben .................
Ik ben 12jaar.
En ik ben opzoek naar een paard of pony.
Het moet een brave paard of pony zijn hij moet verkeersmak zijn en moet goed in het bos kunnen rijden en in de stal zeer gemak kunnen zijn en in de wei met andere paarden kunnen zijn.
Ik ben nu voor een paard/pony aan het sparen ik spaar met verjaardag en wat ze voor sinterklaas en paasen en kerstmis kopen wil ik in geld dus zo wil ik zo snel mogelijk sparen krijgt vast heeeeel veel geld met de feestdagenik wil het paard of pony wel een weekje of zo op proef.
Ik vind Friezen paarden hartstikke mooi dus wil ik het liefst een zwarte Fries.o ja hoor, hier heb je mijn zwarte fries
Ik ben 1.60meter en zoek een bijpassende paard dat een E-paard of pony moet zijn of net een paard.
Ik geef het paard voldoende aandacht ik geef hem ook 1 dag rust (vrije dag) ik rij hem maar een uurtje of meer en poets hem goed als het goed weer is rij ik lekker in het bos.
Voor meer informatie e-mail me dan.
groetjes pleun

Gezocht: een stukje weiland!!

Ik wil al heel erg lang een eigen ponytje, en dan zat ik te denken aan een grote shetlander of shetlander kruising... Ik ben op zoek naar een stukje weiland met een plekje waar de pony kan schuilen (bijv. een schuilstal)

Ik ben 16 en heb niet heel veel te bieden. Ik denk dat het wel een klein bedrag per maand kan worden, of gewoon 1 bedrag in het jaar... Maar ik kan niet veel betalen.... Maar ik heb er wel alles voor over, ik kan dus klusjes doen, het weiland uitmesten en heel veel andere dingen!! Ook mogen uw kinderen (als u die heeft) op mijn ponytje rijden...0

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:36

Ik zou never nooit niet een shet verkopen aan iemand die zo'n adv. zou plaatsen... (ik heb geen shet oid maar het gaat even om het principe )
En vaak hebben de dames (meisjes) die zulke advertenties plaatsen ook nog niet genoeg verantwoordelijkheid om de verzorging en op financieel gebied op zich te nemen.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:38

napie schreef:
En dan krijg je dit soort advertenties:

ik zoek een agressieve shetlander! hij mag niet ouder zijn dan 5. moet een hengst zijn en behoorlijk agressief!!! Ik wil hem graag temmen. (uitdaging) en als waakdier gebruiken.! mail als je iets voor me weet!
groetjes catootje
tja, of je dit nu serieus moet nemen

Oh mijn god, ik heb zo moeten lachen toen ik deze las op marktplaats...hoe zou zoiets in iemand opkomen ??