Toen vertelde die man iets over de correctheid van het gebit.
Zijn er hier shetlandkenners die me kunnen vertellen aan de hand van onderstaande foto's of het gebit oke is??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) appelbolfan schreef:haha, dat is inderdaad niet zo lekker nee![]()
met welke keuring doen jullie mee dan? van het NMPRS?
(zo ja: graag even datum noemen, ik ga me ook inschrijven met appie maar ik ben die datum vergeten.. weet alleen dat het ergens in de 20 zat)
shetlandfan schreef:Zo te zien ziet het gebit er goed uit op de foto's.
Het NSPS hanteert het volgende qua gebit, onderbeet is niet toegestaan, overbeet tot een halve tand is toegestaan.
Als je shet nog veulenboek is, moet ze eerst naar de stamboekopnames voordat je met haar mee mag doen met de premiekeuringen. De stamboekopnames zijn net allemaal voorbij dus zul je tot volgend jaar moeten wachten.
.
. Dennis schreef:Idd, de eerste stamboek opname's zijn lente 2007.
En volgens mij kom je er met dit gebit prima door heen.
Zit trouwens een keurig papiertje bij.
LuvdaTossa schreef:Ja hoor, hier kun je zo mee heen!
En mij staat ook bij dat er altijd nakeuringen waren...??
Dennis schreef:Voor de nakeuring moeten ze wel opgenomen zijn dacht ik. Dat is voorals je op de gewone keuring niet kon(net als afgelopen weekeind de veeg-dag van de stamboek opname's).
appelbolfan schreef:ze letten daar inderdaad op bij de verteriare keuring (hoe schrijf je dat?) t lijkt mij wel kloppen.
Volgens mij was het zo:
max. 3 mm overbeet en geen onderbeet, of:
max. 3 mm onderbeet en geen overbeet
(volgens mij dat bovenste)
texeenmaikey schreef:In het boekje van het stamboek staat van 3 juni de laatste keer was voor de stamboekopname
MontyLove schreef:Ik moet dit toch even in de gaten houden. Heb helaas ook de stamboekopnames gemist dit jaar. De shetland dag in beesd was trouwens erg leuk!!