Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JustMePris schreef:Maar ik vind bepaalde kleurtjes (waaronder appaloosa's) helemaal geweldig, maar deze zijn niet tot bijna niet te verkrijgen als shetlander maar wel als mini paardje.
Happinez schreef:Hangt er zo vanaf wat je zoekt.
Binnen de minipaarden zitten zoveel types met zulke diverse bloedvoeringen ( Amha, Aspc , Welsh )
Ik heb 6 minipaard gefokte lopen en ze wisselen allemaal heel erg van karakter.
Die met welsh en aspc bloed daar zie je wel dat bloederige in terug.
Ik heb er een die 75 % Amha en 25 % shetbloed heeft en die is veel relaxter.
Wil je stippels kan je ook nog naar NAS ( nederlands appaloosa stamboek ) ponys kijken.
Dennis schreef:JustMePris schreef:Maar ik vind bepaalde kleurtjes (waaronder appaloosa's) helemaal geweldig, maar deze zijn niet tot bijna niet te verkrijgen als shetlander maar wel als mini paardje.
Appaloosa is de enige kleur die verboden is bij het NSPS, dus het klopt wel dat shetten met stippels slecht te vinden zijn.
Ik ben echt absoluut pro shet. Fijne pony's, werken graag, doen alles voor je, zijn eerlijk en zijn vriendelijk.
Ik heb er 6 lopen, 5 stamboek pony's en 1 papierloze die goedgekeurd is bij het NMPRS als dekhengst. Allemaal met hun eigen karakter en mij allemaal even dierbaar.
Gea22 schreef:Hmm moeilijke keuze . Een stal genoot heeft een zwakke rug en die is ook niet sterk die heeft een falabella gekozen. Ze wandelt er mee . En vrijheidsdressuur . Ik zeg volg je hart en zoek hier en daar .