Rivendell schreef:Gave merrie. Was een Gelderse geen optie geweest?
Voor de toekomst misschien. We hebben nu meer duidelijkheid vanuit Denemarken en die gaven aan dat evt. kruisingen met warmbloed hengsten mogen (tegen inteelt), maar moet van te voren worden overlegd of de desbetreffende gekozen hengst mag (nog steeds een gedoe dus). Er zijn interessante Gelderse hengsten, daar hebben we ooit naar gekeken.
Dit was meer van, we gaan een gokje wagen, zeker gezien we afgelopen 2 jaar geen enkele Frederiksborger konden (mochten) fokken.
Pumpkins schreef:Wat een prachtige merrie! En ik zie zoveel mooie veulentje uit aparte kruisingen met een du Bois, ben benieuwd!
Ik schrok wel even van je verhaal dat je je rug gebroken hebt, wat verschikkelijk. Kan je nog wel rijden? Mag ik vragen waarom je besloten hebt Accenta niet meer onder het zadelte hebben?
Ja, ik kan wel rijden. Heb vroegâh als stalruiter gewerkt op diverse stallen, maar dat kan mijn rug niet meer aan. Ik heb zelf 2 KWPN'ers waar ik mee rijd.
Accenta lukt niet, vanwege de afstand. Ik woon aan de ene kant van het land en mijn ouders de andere, is 185 km rijden iedere keer. We hebben een tijdje een bijrijder gehad voor haar, maar die heeft het nu ook te druk. Mijn moeder doet vooral veel grondwerk en longeerwerk met haar en mijn moeder vind dat helemaal prima.
BaileyMix schreef:Wat een knappe merrie! Wat is je plan met haar veulentje?
Aanhouden of verkopen, ligt eraan wat eruit komt. Ik zou het graag zelf willen houden als het een hengst is, maar als een een machtig mooie merrie is, wil ik ook best erover nadenken. We hebben een potentiële koper al, maar ligt er echt helemaal aan wat hieruit gaat komen.
sassycas schreef:Jeetje wat een mooie merrie
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een palomino frederiksborger zie, echt een plaatje
Ik volg mee!
Er zijn er best wat in Nederland, dankzij Accenta's vader (Valentin). Die heeft behoorlijk wat geproduceerd. Valentin is helaas naar Australië verhuisd.
suffie schreef:Watveen gave merrie en wat een mooie combi met Cassanova. Mijn Cassanova x rijpaard is inmiddels 4 jaar en heeft echt een megafijn karakter en zeer goede bewegingen.
Ik vind jouw Cassie baby heel leuk! Echt heel benieuwd wat ze aan het bakken is.
Fnanne schreef:Oeh, ik volg mee
Zelf ook getwijfeld over deze hengst
Wij zelf ook, zeker omdat we álle kanten op konden. Heel blij dat we het toch hebben gedaan en heel benieuwd naar het resultaat!
Mayasfrenk schreef:Accenta.. wat leuk om die weer eens te zien! Ik volg ook zeker mee. Ik vond haar als veulen al zo leuk.
Oh? Heb jij haar als veulen gezien? Bij Moravita zeker?