Onze palomino Frederiksborger Moravita's Accenta is dit jaar gedekt door Cassanova Du Bois! Wij verwachten volgend jaar dus een kruising uit onze Frederiksborger merrie. Wij hebben bewust gekozen voor deze combinatie. Er zijn heel weinig beschikbare en passende Frederiksborger dekhengsten voor onze merrie. Wij hebben in 2020 een volle Frederiksborger gefokt, de bronzen merrieveulen Saffron! Saffron is inmiddels verkocht naar een super goed huisje, in de hoop om een eventer te worden... ik ben zo benieuwd!

Frederiksborgers staan bekend om hun werkwilligheid, intelligentie en flinke botten.
 Accenta is een ontzettend werkwillige merrie, ze kan heel koel zijn, maar als je haar aan het werk zet, dan is ze "on fire". Doordat ik een ongeluk heb gehad (gebroken rug... door Accenta
 Accenta is een ontzettend werkwillige merrie, ze kan heel koel zijn, maar als je haar aan het werk zet, dan is ze "on fire". Doordat ik een ongeluk heb gehad (gebroken rug... door Accenta  ) en mijn moeder een auto ongeluk (die mag nooit meer paardrijden), hebben wij besloten met Accenta te fokken. In 2020 leverde dit een prachtige vosmerrie veulen uit Frederiksborger Staccato. Wij hadden graag nog een Frederiksborger gefokt, maar doordat de Deense hoofdstamboek absoluut een verschrikking is om mee samen te werken, hebben we besloten dat we dat voorlopig niet meer gaan doen.
) en mijn moeder een auto ongeluk (die mag nooit meer paardrijden), hebben wij besloten met Accenta te fokken. In 2020 leverde dit een prachtige vosmerrie veulen uit Frederiksborger Staccato. Wij hadden graag nog een Frederiksborger gefokt, maar doordat de Deense hoofdstamboek absoluut een verschrikking is om mee samen te werken, hebben we besloten dat we dat voorlopig niet meer gaan doen.Na wat overleg, hebben we besloten ietswat te gaan gokken.... met een rijpony.
 Cassanova heeft al vaker rijpaardmerries ter beschikking gekregen en de resultaten daarvan liegen niet, komen gewoon prachtige veulens uit! Kleur is al helemaal mooi meegenomen! Wij zijn zo benieuwd naar het veulen van deze kruising!
 Cassanova heeft al vaker rijpaardmerries ter beschikking gekregen en de resultaten daarvan liegen niet, komen gewoon prachtige veulens uit! Kleur is al helemaal mooi meegenomen! Wij zijn zo benieuwd naar het veulen van deze kruising!  
 Accenta is uitgerekend op 21 maart 2022!
Accenta als 3-jarige

Accenta in mei 2020, hoog drachtig

Accenta als 4-jarige

Wat zou hieruit komen kwa kleur/geslacht en wanneer denken jullie dat het veulen wordt geboren?! Ik hoop op een palomino hengst, want dat is wat ik wil. Maar Accenta doet ze niet op bestelling.

Geplaatst
               Geplaatst