Chantalla schreef:Tijdens mijn zoektocht naar een (normale) trailer kwam ik deze advertentie tegen. Deze zijn ook voor een menwagen, maar wellicht heb je er iets aan:
https://link.marktplaats.nl/m1805303909 ... nt=app_ios
Amber_anne schreef:Zelf geen ervaring mee maar op deze pagina hebben mensen de trailer op meerdere manieren ingedeeld
Ook iemand die een veewagentje heeft
https://www.shetlandermenrit.nl/wat-wie/vervoeren
tengeltje11 schreef:Ik zou dan eer denken aan een schapen trailer waar ze schuin op kunnen ipv recht. Ervaren paarden als veel aangenamer.
Jorex schreef:Ik vind dat kleine stalletje doodeng, je zult maar eentje treffen die toch zijn achterbenen erover weet te steken. Ik weet zeker dat mijn Jorie dat bvb voor elkaar zou krijgen. Die kreeg het ook voor elkaar om op 1 dag zijn hoeven door een 4x4 net te steken toen we hem alleen lieten op de trailer en om zich vervolgens los te trekken buiten toen we even om thee waren en toen stond ie gewoon samen met zijn vriend. Ons tussenschot heeft ook al eens een schup van hem gehad, dus ik zou zo'n stalletje tenzij van achter compleet dicht niet vertrouwen met de mijne. Overigens kon de mijne 2000kg aan max gewicht inclusief zijn eigen leeggewicht toen we hem kochten. Uiteraard dit terug laten keuren tot een gewicht die ook met B te rijden is.
SARINO schreef:Ik heb een 1,5 ponytrailer ,deze is wat lager dan de gemiddelde trailer. Hij komt te koop omdat we een 2 paards willen. Is een oudje maar wel in goede staat . Banden nieuw en bodem in orde. In Assendelft staat hij.
meisje schreef:mijn shet staat gewoon los in mijn 1 1/5 trailer.
capopjekop schreef:Mijn shet(s) gingen gewoon in de 2 paardstrailer. Ik had extra setjes ophanging gekocht zodat de stangen lager konden en dichter naar de voorstang toe. Dat was ideaal want dan kan mijn welsh ook gewoon mee
siskeh schreef:Is een schapentrailer te klein?
Jorex schreef:Ik heb een schapentrailer voor mijn pony's. Voordeel is dat het een dubbelasser is dus hij ligt vele malen stabieler op de weg dan enkelassers. Ook kan ik er 2 pony's+ sulky in kwijt. Ik heb het dan wel over mini's overigens, dus stokmaat 85cm. In hun trailertje tijdens het wachten op de boot naar Texel:
[ [url=m/ztQQ6o.jpg]Afbeelding[/url] ]
En even zonder pony's, achterste helft, dus autokant is voor de sulky en in het deel bij de klep stouw ik twee pony's. Die vervolgens beide schuin overdwars gaan staan.
[ [url=m/Wob6qX.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o7vfFh.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lOWSZ4.png]Afbeelding[/url] ]
Ik vind dat kleine stalletje doodeng, je zult maar eentje treffen die toch zijn achterbenen erover weet te steken. Ik weet zeker dat mijn Jorie dat bvb voor elkaar zou krijgen. Die kreeg het ook voor elkaar om op 1 dag zijn hoeven door een 4x4 net te steken toen we hem alleen lieten op de trailer en om zich vervolgens los te trekken buiten toen we even om thee waren en toen stond ie gewoon samen met zijn vriend. Ons tussenschot heeft ook al eens een schup van hem gehad, dus ik zou zo'n stalletje tenzij van achter compleet dicht niet vertrouwen met de mijne. Overigens kon de mijne 2000kg aan max gewicht inclusief zijn eigen leeggewicht toen we hem kochten. Uiteraard dit terug laten keuren tot een gewicht die ook met B te rijden is.
Lys_PPA schreef:Jorex schreef:Ik vind dat kleine stalletje doodeng, je zult maar eentje treffen die toch zijn achterbenen erover weet te steken. Ik weet zeker dat mijn Jorie dat bvb voor elkaar zou krijgen. Die kreeg het ook voor elkaar om op 1 dag zijn hoeven door een 4x4 net te steken toen we hem alleen lieten op de trailer en om zich vervolgens los te trekken buiten toen we even om thee waren en toen stond ie gewoon samen met zijn vriend. Ons tussenschot heeft ook al eens een schup van hem gehad, dus ik zou zo'n stalletje tenzij van achter compleet dicht niet vertrouwen met de mijne. Overigens kon de mijne 2000kg aan max gewicht inclusief zijn eigen leeggewicht toen we hem kochten. Uiteraard dit terug laten keuren tot een gewicht die ook met B te rijden is.
Oh ja daar hoef ik met deze pony niet bang voor te zijn. De shetten zou ik niet in zoiets hoeven te zetten.
De shetten zetten staan normaal ook diagonaal achter onze menwagen op de 2paards trailer (oude foto, inmiddels een marathonwagen gekocht ):
[ [url=m/lIdqka.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dennis schreef:Ik heb een vee-trailer gehad, die was kwa oppervlak ongeveer even groot als een 1,5 paards trailer maar lager, en mocht veel meer laden (meeste 1,5 paards is ttm 1300, deze was 2000, eigen gewicht was rond de 500 kg), geen schot of stangen er in. Prima ding met mijn brave pony's.
Als ik jou was zou ik kijken naar een 1,5 paards en daar een schot in laten zetten. Die kan je zo laten plaatsen zodat je pony in de breedte 'klem' staat, en dan de stangen zo plaatsen dat hij ook in de lengte mooi op gesloten staat.
Ik denk dat dat de makkelijkste optie is. Zeker om dat je daar ook gewoon zelf recht op in kan staan. Waar nodig zou je die nog iets terug kunnen laten keuren.
knollentuin schreef:Iemand hier in de buurt haf dwars Schotten in een 1 1/2 paards, net zoals een vrachtwagen en daar stonden er 3 schuin in ze hadden de Schotten zelf laten maken
Gebruikers op dit forum: Bytespider en 0 bezoekers