[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:40

Hey! Mag ik mij hier ook weer melden? :o
Ik ben een poosje niet actief geweest ivm mijn gezondheid en druk met school.
Ik heb wel altijd trouw meegelezen. En hoop dan op zoveel mogelijk wat te reageren (sorry als ik wat mis)

Jenny wat ziet hidde er knap uit <3

Suzanne, wat een gaaf 2-span heb je! En lekker op de Veluwe. Heerlijk *\o/* en die uil... :')

Lilian, jammer dat Floor nog niet in de groep past. Hopelijk komt dat gauw!

Linsey, heel veel succes op het DK. En wat een knappe nieuwe aanwinst heb je!

Patricia ook weer lekker fanatiek bezig geweest met de pony’s. Yaja ziet er knap uit!

Toos hoefbevangen, hoe gaat het nu met haar?

Verder ben ik ook wel redelijk klaar met dit weer, en m’n pony’s ook -O-
Blitz wordt er enorm druk van en die verveeld zich. Mowgli moet dat helaas ontgelden... gelukkig geeft hij duidelijk zijn grenzen aan en vangt Blitz dat goed op gelukkig.
Ik heb ze op een zonnige ochtend even een paar uurtjes verwend. Dat vonden ze beid erg fijn!
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 07:55

Ik blijf Blitz zo leuk vinden! Hoe oud is hij nu?

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:56

Susanne schreef:
Ik blijf Blitz zo leuk vinden! Hoe oud is hij nu?


Blitz wordt dit jaar in september 2 jaar :)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:06

Welkom terug , ik ben ook klaar met het weer. Morgen heb ik ook district kampioenschap en ze voorspellen weer heel veel wind. Wordt je toch gek van... Caya mag mee ZZ vaardigheid.
Heb de pony's verwend met een massage pad en ze vinden hem echt heerlijk
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:20

Ja heel irritant, elk weekend is het weer een of andere storm ^)

Lekker voor de pony’s Patricia.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:29

@Faitherr, Die bontjes zijn al heel lang niet meer in de aanbieding gekomen helaas. Inmiddels bijna een jaar denk ik. Je hebt iemand die gekleurde bontjes maakt maar die hebben absoluut de zelfde werking niet.

@Mowgli, Miriam? Had je al gemist, zag op fb ook niet veel van je passeren. Hoe gaat het met Mowgli?

Ik denk dat heel paardhoudend NL en BE helemaal klaar is met het huidige weer, misschien juist deze op een luxe stalling minder maar voor de rest :r . Ik volg een Zweedse shetlandgroep ook en daar is het ook op veel plekken uitzonderlijk nat dit jaar.

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:33

Lori schreef:
@Faitherr, Die bontjes zijn al heel lang niet meer in de aanbieding gekomen helaas. Inmiddels bijna een jaar denk ik. Je hebt iemand die gekleurde bontjes maakt maar die hebben absoluut de zelfde werking niet.

@Mowgli, Miriam? Had je al gemist, zag op fb ook niet veel van je passeren. Hoe gaat het met Mowgli?

Ik denk dat heel paardhoudend NL en BE helemaal klaar is met het huidige weer, misschien juist deze op een luxe stalling minder maar voor de rest :r . Ik volg een Zweedse shetlandgroep ook en daar is het ook op veel plekken uitzonderlijk nat dit jaar.


Miriam inderdaad :)
Met Mowgli gaat het met ups en downs. De ene dag is hij enorm actief en voelt hij zich helemaal goed (rennen met blitz door het land etc). En de andere dag tref ik hem zwaar ademend aan.
Heb tussendoor zijn hals al helemaal geschoren zodat hij meer lucht kreeg. Dat leek te helpen, maar ik zou binnenkort hem helemaal verlossen van zijn vacht.
Verder staat hij helemaal stil. Ik men niet meer met hem omdat hij dan al staat te hijgen als ik net de oprit af ben... dus dat was niet meer leuk voor hem, maar ook voor mij was het geen fijn idee.
Hij dient nu als knuffel pony voor kinderen, want daar geniet hij volop van. En als hij vrijheidsdressuur aanbied, dan speel ik daar op in.
En als belangrijkste taak heeft hij natuurlijk :p en dat is op blitz passen en een beetje opvoeden :+ (zoals, niet door de draden van het land gaan, naar voren komen als ik ze kom halen etc)

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:34

Ik heb er door de binnenbak minder ‘last’ van maar heb amper buiten gereden deze winter inderdaad :( Mag gauw lente worden van mij.

De bontjes komen van Ooteman maar zijn niet vaak meer in de aanbieding. Misschien tweedehands sites in de gaten houden of een oproepje plaatsen?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:14

Leuke pony Faither.

Welkom terug Miriam :) Lastig dat het wisselt hoe het met Mowgli gaat..

Lekker zo'n massagepad Patricia!

Ondanks de regen gisteren een fijn rondje gedaan in het bos en vanochtend heeft Sjors zijn jaarlijkse gebitcontrole weer gehad. Op wat kleine haakjes na niets spannends, gelukkig :)

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30513
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:22

Faither, welkom! Leuke pony heb je.

Miriam, welkom terug!

Patricia, dat is genieten voor de pony’s!

Linsey hoe is het met je nieuwe aanwinst?

Ayla, Sjors kijkt lief op de foto! <3
Fijn dat hij de tandarts weer heeft gehad!

Max ‘staat’ weer in de wei.
Afbeelding
Heb vandaag met hem gewandeld. :)

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:50

Hoi allemaal :)

Mag ik mij hier ook melden? Ik lees al enige tijd mee en sinds een paar weken hebben wij geen grote pony's meer, alleen onze NSPS merrie Arwen van 4,5 jaar bleef over. Daar is vorige week Nars bijgekomen, een 9 maanden oud palomino bont NSPS hengstje. Ze zijn heel blij met elkaar :j en wij met hun natuurlijk :D

Het is de bedoeling om Arwen weer op te pakken met het beleren voor de wagen. Dit hebben wij vorig jaar al gedaan, maar door tijdgebrek loopt ze momenteel alleen in de lange lijnen. Met Nars willen wij in de toekomst naar de keuring en aanbieden als dekhengstje als hij goed door de keuring heen komt. Ook hij zal beleerd worden voor de wagen als hij oud genoeg is.

Afbeelding
Arwen

Afbeelding
Nars

Afbeelding
Nars als veulen
Laatst bijgewerkt door Djoena op 28-02-20 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:59

Wat een leuke ponys djoena! En Sjors vind ik echt een hele leuke pony, wat voor een ras is hij?

Jammer dat de bontjes al zo lang niet in de aanbieding geweest zijn. Vind ze heel net staan en wil inderdaad iets wat gewoon goed de druk verdeeld. Ik hou 2ehands sites inderdaad maar goed in de gaten, en als we echt van start gaan met de sulky en ik heb er nog geen gevonden bestel ik er gewoon een.

Gister hebben wij voor het eerst gelangelijnd, ging heel goed! In het begin even miscommunicatie maar uiteindelijk fijn wat rondjes gedaan. Sturen snapt hij alleen nog niet helemaal. Afbeelding
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:43

Fijn dat Sjors in orde was bij de tandarts :j

Welkom Djoena. Vind je het niet zonde dat je je pony’s straks niet bij elkaar kunt zetten als je hem hengst houdt? Ik neem aan dat je hem als maatje aangeschaft hebt?

Faither, mooi dat je pony het voor de eerste keer zo netjes deed.

CINDY39
Berichten: 57
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:12

Faitherr schreef:
Hoihoi, ik lees hier al een tijdje mee en ben inmiddels al helemaal shetlander fan. Ik heb sinds een paar weekjes mijn eigen shet, omdat het huidige weidemaatje van mijn haflinger verkocht wordt. De shet die ik heb gekocht is een (recente) ruin van 5 jaar oud en 98 cm hoog. Stiekem is het geen shet maar een nmprs x Duitse classic, maar ik noem het gewoon een shet. Ik wilde geen zwarte en eentje die beleerd is voor de sulky. Ik kwam uiteraard met een zwarte die niet beleerd is voor de sulky :o
We zijn nu dus lekker aan de slag met longeren en lange lijnen. En dan zien we hoe het gaat lopen.

Ik lees veel over de bontjes van ooteman en wil deze ook graag, alleen wacht op een aanbieding. Weet iemand of er ergens vergelijkbare bontjes te koop zijn? Of heeft iemand er een over?
Hierbij een foto van de nieuwe aanwinst, en dan ga ik weer verder met meelezen hihi :)
[ [url=m/8nwqeU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XHUums.jpg]Afbeelding[/url] ]




Wat een knappe pony !!

Ik lees ook geregeld mee... en probeer zo nu en dan te reageren.... alleen kan ik het al snel niet meer volgen :+

maar zoals ik voor bij zie komen hebben jullie allemaal leuke pony’s! <3

Ik ben zelf nog op zoek naar een grotere maat merrie in de buurt van de noordelijke provincie’s... van een jaar of 2/3/4 als jullie nog ideeën hebben, altijd welkom! :o

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:07

@Miriam, Op en af dus zo te lezen. Ik hoop dat het blijft gaan als gezelschap en fun pony gewoon, echt pech natuurlijk.

@Mandy, Amai je weide ziet er een stuk droger uit dan hier al zie ik ook een plas op de achtergrond.

@Djoena, Je bent van mijn part welkom hoor :j . Hoe groot wordt Nars? Die kleine shetten worden vaak vrij vlot goedgekeurd, zijn er dan ook veel te veel dus wel streng zijn hoor.. moet echt toegevoegde waarden hebben anders ballen er af ;) .

@Cindy, Ik zou zelf naar de afstand minder kijken of is het geen voor te houden? Worden nu en dan grotemaats merries aangeboden.

Mandyy

Berichten: 30513
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:14

Afbeelding

Valt tegen hoor. :))

CINDY39
Berichten: 57
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:18

@Lori , Zolang alle factoren dat toelaten is het voor een for ever home :o

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:28

Leuk een aantal nieuwe mensen erbij, welkom!! :))

Cindy ik zal mijn ogen ooen houden, vanaf welke stokmaat zoek je? En staat Nozem nou te koop? Zag hem voorbij komen.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:29

Mandyy schreef:
[ [url=m/IuU0Ah.jpg]Afbeelding[/url] ]

Valt tegen hoor. :))

:') dan valt het bij ons nog mee.

CINDY39
Berichten: 57
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:31

Gonli schreef:
Leuk een aantal nieuwe mensen erbij, welkom!! :))

Cindy ik zal mijn ogen ooen houden, vanaf welke stokmaat zoek je? En staat Nozem nou te koop? Zag hem voorbij komen.


Dankjewel ! Ja klopt, ik hoop een goed huisje voor hem te vinden :D en volgens mij is dat niet altijd even makkelijk voor een hengst... maar we duimen.

CINDY39
Berichten: 57
Geregistreerd: 24-06-12

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:32

@djoena wat een leuke pony’s maar vooral leuke namen vind ik ! :+

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:47

Ja een hengst ergens houden is vaak wel lastig... hier op stal zou het ook niet kunnen, staan allemaal merries en maar 1 ruin :+

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:16

Leuke pony Faither!

Patrica, fijn zo’n massage voor de pony’s.

Welkom Djoena. Knappe pony’s!

Mandy. Fijn dat hij op de weide staat *\o/*

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:17

Susanne schreef:
Fijn dat Sjors in orde was bij de tandarts :j

Welkom Djoena. Vind je het niet zonde dat je je pony’s straks niet bij elkaar kunt zetten als je hem hengst houdt? Ik neem aan dat je hem als maatje aangeschaft hebt?

Faither, mooi dat je pony het voor de eerste keer zo netjes deed.

Ik hou ze gewoon bij elkaar :j ik heb hem niet aangeschaft voor gezelschap, maar echt voor onze beginnende NSPS fokkerij :j

Arwen zal eerst eenmalig door een ander hengstje gedekt worden en dan kunnen ze ook gewoon samen blijven staan tijdens de dracht. Nars is gelukkig gewend om in een gemengde groep te staan en hij is heel beleefd naar andere paardjes toe, eerder onderdanig. Dat zal wel wat veranderen als zijn hormonen gaan werken, maar gelukkig is Arwen een typische alfa merrie die zelfs de baas was over ons toenmalige groepje D pony's :+ := :+ Mocht het eerste veulen een hengstje worden dan zet ik die samen met Nars en dan komt er nog een NSPS merrie bij zodat Arwen niet alleen staat.

@Lori, Nars zal rond de 95 cm worden :j als hij het niet goed doet op de keuring is de DA afspraak inderdaad snel gemaakt om hem te castreren :D

De pony's staan trouwens bij ons aan huis, dus gelukkig hoef ik geen rekening te houden met anderen en het wel of niet castreren van hengstjes :)

CINDY39 schreef:
@djoena wat een leuke pony’s maar vooral leuke namen vind ik ! :+

Thanks! :D
Arwen heet op papier eigenlijk Josje en Nars heet eigenlijk Narcissus :D

Iedereen bedankt voor het welkom :j

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:45

Afbeelding
Pfffff wordt hier echt sago van.