[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CINDY39
Berichten: 57
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:27

Zijn er in dit topic ook mensen die met hun nsps hengst naar de enter/twenter keuring gaan? :9

Ik weet dat het voor de meeste fokkers gebruikelijk is om hun enter en twenter thuis te laten en pas met hun 3jarige hengst naar de hengsten keuring te gaan.

Maar ik ben geen fokker, en lijkt het mij juist leuk om met mijn kleine druif voor de enter en twenter keuring te gaan... maar vraag ik mij af... ben ik dan de enige? :+

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 09:24

@Cindy, Er zit denk ik maar 1 fokker in dit topic. De meeste hier zijn actief met hun shet ruin/merrie voor de wagen en dergelijke. Er zitten wel enkele minipaard fokker (meelezers) bij maar het nsps is een heel ander stamboek dan het nmprs natuurlijk. Enige wat interessant is aan vroeger gaan is de ervaring voor het dier en je zelf.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:12

Ik ben ook geen fokker dus ik heb er geen verstand van.

Lillian: fijn dat je weer een baan hebt, samen bent gaan wonen met je vriend en dat Floor op een fijn plekje is komen te staan! Het is je gegund :)

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:42

Hier ook geen ervaring mee met dat soort dingen zoals shows, etc.

De dubbele dosis pijnstillers van gisteravond heeft zijn werk goed gedaan. Toos liep vanochtend vrij goed, rende het liefst achter me aan. 1 voordeel is dat ze naast paardenkliniek staat. Voor nu 1 zakje bute per dag. Ze is wel goed in haar doen, erg vrolijk en nog steeds een grappenmaker. Elke dag 2x per dag kwartiertje stappen..

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:58

Fijn dat je weer een baan hebt Lillian!

Fijn dat de pijnstilling iig zijn werk doet. Gelukkig is ze nog wel vrolijk!

En toen ging het ineens heel erg snel, kwam ik een pony tegen die ik ontzettend gaaf vind en vond. De stoute schoenen aangetrokken en gister toch gaan kijken al twijfelde ik enorm. Hij was leuk, maar nog veel werk aan. Toch een bod gedaan en bod geaccepteerd. Als de keuring donderdag goed verloopt ben ik donderdag eigenaar naar een nieuwe pony *\o/* Het is geen shet, maar hij is zooo gaaf <3 Ik ga namelijk weer rijden en later ook weer mennen maar dan met de grote versie van Toliene, want dat is hij gewoon. Als het donderdag definitief is plaats ik een fotootje :j

Toliene gister mee buiten gereden en dat ging hartstikke goed, ook mega blij mee! *\o/*

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:00

O wat leuk! Hier wil ik straks ook een rijpony erbij, als we alles aan huis kunnen hebben. Lijkt me heerlijk!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:03

Ik ben nog wel in de twijfelfase hoor, maargoed vond het rijden zo leuk en het is zo'n leuk dier <3 Heb de stoute schoenen aangetrokken om het gewoon te doen. Mocht ik toch erachter komen dat het mennen beter bij mij past dan rijden, dan rij ik de pony geheel door en verkoop ik hem als dressuurpony aan andere leuke mensen. Maar voor nu is dat nog niet de insteek en ben ik hartstikke blij! :D *\o/*

Mandyy

Berichten: 30513
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:17

Wat een leuk nieuws Linsey. Ik ben heel benieuwd naar een foto!

Ik mis het rijden soms heel erg. :o Vind mennen toch anders.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:54

Dat heb ik ook mandy!

Mijn beste vriendin heeft een haflinger gekocht die nu voor de kar beleerd word en daarna ohz. Daar mag ik straks ook ohz mee rijden.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:47

Wat leuk Linsey! Ben benieuwd naar een foto, hopelijk wordt 'ie goedgekeurd.

Fijn dat Toos goed reageert op de pijnstillers Rianne :)

Ik ben een van de weinige denk ik, maar ik heb sinds ik begonnen ben met mennen nooit meer de behoefte gehad om te rijden.

RomySmink

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:03

Ayla schreef:
Ik ben een van de weinige denk ik, maar ik heb sinds ik begonnen ben met mennen nooit meer de behoefte gehad om te rijden.

Wat fijn dat de pijnstillers werken bij Toos!!

Waar leuk van de nieuwe pony linsey! Hopelijk gaat de keuring goed. Ik ben erg benieuwd!

Nee hoor ik mis het rijden ook niet nu ik Crissy heb om mee te mennen. Maar dat heeft wellicht te maken dat ik nogal een angstige ruiter ben (ondanks dat ik al heel mijn leven rijdt...) en dat ik daar totaal geen last van heb met mennen.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:25

Linsey: dat is snel! Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe aanwinst. Succes met de keuring donderdag :)


Ik mis het rijden helemaal niet sinds ik men. Nu was ik al geen fanatieke ruiter dus misschien scheelt dat. Op vakantie bijvoorbeeld vind ik het wel leuk om een tocht te rijden als het zo uitkomt maar verder rijd ik nooit (meer).

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:59

Eerste wedstrijd met tweespan ingeschreven *\o/* Zo benieuwd hoe ze het gaan doen.

Mandyy

Berichten: 30513
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:01

Leuk Suus! Ik zag vandaag al heerlijke filmpjes. Mooie omgeving ook.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:06

Leuk Suus, spannend!

Ayla: Ik mis het rijden vooralsnog ook niet. :)

Linsey: Wat leuk! En spannend. Hoe groot is hij? Ik ben heel benieuwd!

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:08

@Linsey, Spannend dus :D

@Susanne, Succes! Is een leuk stel om te zien.

Ik mis het rijden ook niet, ik was nooit heel fanatiek en ik kon van 3x rijden in de week naar 3 maanden enkel vanaf de grond bezig zijn gaan.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:32

Spannend suus! Welke wedstrijd ga je starten met het tweespan?

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:57

Linsey1998 schreef:
Spannend suus! Welke wedstrijd ga je starten met het tweespan?


Middenbeemster heb ik ingeschreven in april (outdoor).

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:33

Gezellig ik ook! Als Toliene het red nog even een vaardigheidje meepakken :D

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:41

Leuk Susanne!

Hier vertikt Toos het nu ineens om haar bute te eten, dus maar even andere oplossing zoeken.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:01

Leuk Suus!

Rianne: ik zou het in een spuitje mengen met water en direct in de mond spuiten.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:18

Vanavond heb ik het een in klein stukje volkoren bolletje gepropt en dat ging goed! :j Ik denk dat ze het met spuit water zo er uit laat lopen. :(

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:59

Balen zeg Rianne, gelukkig ging het met een stukje brood wel.

Heeft er hier iemand interesse in het volgende: een bijzet voor het longeren, BB lastic in roze en touwhalsters? Mogen voor kleine prijsjes weg :)

CINDY39
Berichten: 57
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:23

Lori schreef:
@Cindy, Er zit denk ik maar 1 fokker in dit topic. De meeste hier zijn actief met hun shet ruin/merrie voor de wagen en dergelijke. Er zitten wel enkele minipaard fokker (meelezers) bij maar het nsps is een heel ander stamboek dan het nmprs natuurlijk. Enige wat interessant is aan vroeger gaan is de ervaring voor het dier en je zelf.



Ahaa! Nouja dacht kan het altijd even in de groep gooien... heb wel wat tips gekregen over een zomershow van het NMPRS, lijkt me voor nu ook erg leuk om aan mee te doen.. helemaal onbekend terrein voor mij.. maar had begrepen dat ook nsps pony’s daar welkom zijn :o dus maar even uitvogelen hoe dat zit ! En de keuring tjaaa... dat weet ik nog niet of ik dat dan wel moet doen :+


En voor later in de toekomst lijkt het mij ook erg leuk om Nozem voor het karretje te beleren :D En als er tegen die tijd kinderen in het gezin zijn natuurlijk om hem te beleren onder het zadel.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:26

Van nsps ken ik niets. Maar aan de Zomershow kan je inderdaad deelnemen. Zit wel in Nmprs en beginnend Belgische shetjes.