[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:47

Wat zei de dierenarts Mandy?


Ik heb vanmorgen voor de tweede keer met het span gereden <3
Willem is zo bloedfanatiek := Hoe zwaarder hoe beter volgens hem! Hij gooide zich letterlijk een paar keer in het borsttuig, ik moet zijn enthousiasme nog even in goede banen leiden haha :oo

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:50

Gaaf Suus! Heerlijk zo’n meewerkende pony!

Afbeelding

Noa heeft waarschijnlijk chronische niesziekte.
Nu heeft ze het flink te pakken. Echt net geen koorts, hele rode keel maar vooral flink benauwd.

Ze heeft Metacam gekregen, ook voor thuis.
Heb bij Kruidvat baby neusspray en inhallatiezalf gehaald. Heb haar gewoon meegenomen de Kruidvat in. :))

Als met paar dagen niet weg is krijgt ze antibiotica. Als ze groen snot krijgt moet ze gelijk komen.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:09

Ach wat vervelend :(:) Goed in de gaten houden dus? Ik vind je roze reismandje wel heel kek :))

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:01

Ayla - Wat leuk dat Sjors zo naar buiten kan kijken. Gelukkig geen pony in de trailer toen je met pech stond.

Susanne - Vind zo'n bont span echt gaaf! Was ik toen ook van plan met Luna, maar die bleef zon 20 cm kleiner als Toos, dus die heb ik verkocht toen.

Mandyy - Vervelend. Wel een mooie kat!

Lisanne heeft vandaag mee gedaan met de spelletjesmiddag op de manege waar Toos straks komt te staan. Erg leuk die activiteiten! Volgende keer kan ze met Toos mee doen. :D

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:06

Wat leuk Rianne. Ik zag al foto’s!

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:14

Ja, eigenaar van de manege is zo leuk. Zo fijn dat er een klik is. Ze ment zelf ook met haar welshje, dus we kunnen straks samen het bos in. :) Nog 1,5 maand wachten.. :o

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:28

Leuk dat jullie daar gaan staan Rianne! Andere mensen die ook mennen is altijd gezellig :D

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:04

Leuk Rianne! Zal wel even wennen zijn straks, meerdere mensen op stal maar ik vind het altijd wel gezellig.

Willem was lekker fanatiek :D

Knappe Finn, men jij eigenlijk nog wel eens Lori?

Beterschap voor de poes Mandy :(:) Vervelend dat het iets chronisch is, hopelijk wordt het wel minder.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:23

@Susanne, jij hebt wel de smaak te pakken lekker samen in het span. Zag er niet slecht uit al je filmpje. Welke wagen heb je er nu eigenlijk achter?

@Mandy, Hopelijk is het snel over, mooie kat trouwens. :j

@Ayla, Finn gaat sowieso in het voorjaar terug voor de wagen. Hij heeft een eind stil gestaan door telkens zaken die er tussen kwamen helaas waardoor ik het niet terug kon gaan oppakken. Het was inmiddels zo lang geleden dat ik het wel zo verantwoord vond om eerst even in de basis te beginnen.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:30

Een Kraay Leica.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:35

Wie van jullie ment zonder oogkleppen? En gebruiken jullie dan nog wel een menhoofdstel of een gewoon hoofdstel? Het lijkt me voor Toos zoveel fijner, dat ze lekker rond kan kijken, maar moet nu aardig stukje langs de weg voordat ik in het bos ben. Vind langs de weg nou niet iets om het uit te proberen.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:47

Ik reed altijd met een menhoofdstel zonder kleppen. Beviel mij en de pony goed. Ga nu wel ook nog eens terug met proberen omdat hij kijkerig werd

mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:58

Wauw gaaf zeg suus!!

Mandy lekker op vakantie. Beterschap voor poezemans.

Sjors kan ook weer lekker rondkijken. Snel eens afspreken voor fay te dik word haha.

Ik men zelf voornamelijk met kleppen. Al rijd ik Jim ook vaker zonder kleppen, met een biothane hoofdstel. Laatst ook bitloos geprobeerd.

Het galopperen met fay voelt helemaal goed nu. Gisteren even van bitje gewisseld om te kijken of ze daar rustiger op was. Die rit ook langere stukken gegalloppeerd en ineens duikt ze in galop met het hoofd omlaag en valt dan terug in tempo. Iemand daar ervaring mee?
Bitje weer terug gewisseld halverwege en toen ging het beter maar het bleef wel.
Ze is vorige week door de tandarts gedaan.

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:22

Bij Eddy maakt met of zonder oogkleppen niet uit. Ik heb zonder geprobeerd zodat die wat voorwaartser zou kunnen worden. Dat werd die niet helaas. Maar in tweespan zonder oogkleppen werkte niet. Dan ging hij ook harder als ik Karel aanspoorde. Dus nu voor gemak altijd met oogkleppen

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:40

Ayla: Wat fijn, zo een verlaagde deur!

Mandy: Arme poezel.. Wat is ze trouwens prachtig! En gaaf reismandje.
Wel opletten voor groen snot inderdaad. Dat had mijn moeder haar katje en die bleek toch een tumor te hebben. :(:)

Rianne: Wat leuk dat ze zo leuk mee kan doen op de manege. En dan strakjes ook lekker met Toos!
Fijn ook dat het zo klikt met de manege eigenaar.
Wij mennen trouwens met oogkleppen. Zonder heb ik nog niet geprobeerd, maar moet heel eerlijk toegeven dat ik daar ook nog niet genoeg vertrouwen voor heb. Pepper heeft pas zo'n 10x voor de sulky gestaan en is nog nooit op buitenrit geweest. Dus ik hou ze er voorlopig lekker aan. :D

Lori: Jammer dat Finn al even heeft stil gestaan, maar goed dat je t rustig gaat oppakken.

Miranda: Wat fijn dat de galop nu goed voelt! Het duik probleem herken ik helaas niet.. Misschien toch wat last na de tandarts? Of gebrek aan kracht/balans?



Nog 2 nachtjes en dan gaat Pepper verhuizen *\o/* Zijn hoestje is ook zo goed als weg, dus we gaan volgende week weer lekker opbouwen met rijden.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:42

@Mama_Rianne, Hier met oogkleppen begonnen en later overgegaan naar zonder. Toen omdat ik perse dat type bruin wou een setje bakstukken zonder kleppen van ideal zelf gekocht. Ik ben de andere voorlopig zonder aan het beleren, kan altijd nog mijn eurotech hoofstel eens omdoen om te kijken of er verschil is straks. Wat in tweespan fijner zal zijn is nog afwachten.

@Mirriejj, Hier heeft die van mijn zus ook al soms die neiging om met zijn neus net boven de grond te draven en te galoperen, doet hij los in de weide ook. Ik heb geen idee waarom :+ .

@Frummels, Fijn te lezen dat die momenteel zo goed als niet meer hoest. Vond het ook jammer want het is een fijne pony voor mij voor de wagen, straks terug samen genieten van ritjes :D .

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:31

Toos staat al 13 jaar voor de kar.. dus denk dat er vrij spannends gebeurt. Straks heb ik een buitenbak van 20 x 70, dan kan ik het daar eens proberen.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:48

Hier altijd met oogkleppen bij Willem. Dat heeft hij zijn hele leven al. Ik gebruik wel halve kleppen voor iets meer zicht en ik heb ze ook altijd vrij ruim staan, maar helemaal zonder zie ik (bij hem) de meerwaarde niet van in.


Miranda: het kan best zijn dat ze dan moe wordt op zo’n moment. Dan willen ze nog wel eens wat gaan hangen of duiken.

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:38

Over hoofdstellen/ kleppen gesproken. Ik zoek een hoofdstel welke fijn is voor een ponyhoofd. Het hoofdstel wat we nu hebben past niet helemaal mooi. Ook wil ik graag halve oogkleppen, en het moet een fijner hoofdstel zijn. Wel echt leer en zwart. Iemand een idee??

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:16

Je hebt nu Ideal toch?
Mijn Ideal hoofdstel met halve oogkleppen is echt super soepel en past heel fijn bij Willem.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:23

Kiekeboefje schreef:
Over hoofdstellen/ kleppen gesproken. Ik zoek een hoofdstel welke fijn is voor een ponyhoofd. Het hoofdstel wat we nu hebben past niet helemaal mooi. Ook wil ik graag halve oogkleppen, en het moet een fijner hoofdstel zijn. Wel echt leer en zwart. Iemand een idee??

Ik heb nog wel een kleine luxe Ideal minishet met kleine oogklepjes. Kan er een foto van maken.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:24

Caya rij ik met kleppen. Die had ze al. Beauty nu sinds kort zonder kleppen vind ze fijner.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:36


mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:43

Mama_Rianne schreef:
Wie heeft zo'n tuigdrager en zou voor mij willen opmeten hoeveel cm er tussen de dragers zit? En hoe breed de bovenste is, waar het schoftje op ligt? :o

Mijn man gaat hem zelf even maken voor in mijn nieuwe zadelkast.

https://ruitersportbenjamins.nl/tuigophangset/740-tuigdrager-zilco.html


Ik wil dat morgen best voor je meten. Ik heb er 2 hangen.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 07:59

Ik heb die te koop, mag eventueel voor een tientje ex verzenden weg.