[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:19

Ik zag laatst een mini vrachtwagentje wat omgebouwd was. Konden 4 pony's in, plus tuig enzo. En een koetsentrailer erachter.
Ik heb iets om voor te sparen :+

Hati heeft ook erg mooie trailers. Laag ook.
Patricia heeft een Hati dacht ik.

Ik wil ook naar Ugchelen gaan in juni :)

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:01

Dankje Lillian! Ben ook erg blij met ze!

Ik heb een klein vrachtwagentje, kunnen 4 pony's in en m'n marathonwagen en de hca en de rest van al m'n rotzooi hahaha.

Ja allemaal naar ugchelen *\%/*

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:16

Hier zal het een bestelwagen worden later sowieso maar een trailer hebben heeft zo als zijn voordeel bewezen hier. Even afwachten op mails terug hopelijk volgende week.

Patty heeft inderdaad een trailer te koop maar moet qua leeggewicht nog uitkomen ook en afstand.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:44

Als je niet de hoofdprijs wilt betalen zal ik Hati maar laten :+. Enkel assertje betaal je al een vermogen voor.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:45

Afbeelding
Ik heb deze 510 leeggewicht en maximaal 1300 beladen.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:52

Afbeelding
En dit was mijn oude die was 750 totaal gewicht

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:40

Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel verstand van trailergewicht enzo. Ik heb een 2 paardstrailer waar ik Gaya en de sulky altijd in vervoer.

@Sascho; Wat gaaf! Leuk uitzicht zo.

Vandaag lekker een buitenritje gemaakt. Was toch nog best lekker weer :D
Afbeelding

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:43

@Patricia, Bedankt voor de foto's. Had gedacht dat deze met koets platform een stuk zwaarder gingen zijn leeg, nu niet dat ik zo eentje zoek zo direct maar wel leuk om te weten.

Heb inmiddels al een hoop prijzen gezien dus ik wacht even af wat de prijs is voor wat ik wil. De dealer van mijn huidige trailer ook gemaild met de zelfde vraag. Ik geef dan wel terug liever iets meer uit voor goed dan goedkoop en na een jaar weer wegdoen.

@Xapple, mooi weer precies. Hier miezer regen en heel de dag grijs.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:03

Afbeelding
Hier ook lekker ritje. Iedereen lekker gereden dus

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:12

Blijft lastig trailers ....

Hier ook lekker van t bos genoten Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:28

Wat heerlijk Patricia en Linda! <3 Hier heeeft het echt de hele dag geregend. Meer dan uitmesten en voeren heb ik ook niet gedaan.

Hier ook aan het rondkijken voor een trailer. We willen een nieuwe auto, liefst een wat kleine/goedkope auto. Wil dan ook een lichtere trailer, heb een pony trailer (laag model) op het oog. Mijn vader maakt een beugel zodat de sulky op de trailer zou kunnen.

Gisteren eerste les gehad! Ging echt goed, Hidde vond het allemaal erg spannend. Weet niet of ik de instructeur echt leuk vind. Denk er nog even over.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:54

Je gevoel volgen Jenny, soms is het even zoeken naar de juiste instructeur waar je je gevoelsmatig fijn bij voelt.

Onze auto is ook niet extreem zwaar mag 1100kg trekken geremd, nu heeft die nooit meer getrokken dan 750kg aangezien ons trailer maar tot 750 gaat. Bij die pony trailers gewoon er op letten dat ze niet zodanig laag zijn dat ze eng worden, ook op de wegligging letten. Al vaker gelezen dat die van hati een stuk fijner achter de wagen hangen dan menig ander pony/vee trailer.

Hier is het druk met andere zaken, pony's houden zich gelukkig bezig met elkaar. Volgende week heel de week vroeg weg en laat thuis, de 11ste equitana en de 12ste hier kijkers voor mijn grootste pony.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:35

Wat stoer dat Hidde voor de wagen heeft gestaan en al een lesje heeft gelopen. Knap hoor. Ziet er leuk uit! Qua spieropbouw zou ik in eerste instantie voor gewoon luzerne gaan. Werkt erg fijn voor het opbouwen/behouden van spieren op een verantwoorde wijze. Diverse merken bieden het aan; sommige ook zonder melasse etc. Kies wat jij fijn vindt en bij jullie past.

Patty nogmaals sterkte met je beslissing. Je hebt er goed over na gedacht. Blijft moeilijk natuurlijk. Ik weet zeker dat je een super huisje zult vinden voor ‘m.

Bianca wat jammer van het weer, maar klinkt als een gave vakantie. Stoere foto’s!

StalNollie asociale mensen zeg. Op marktplaats zitten zo veel tokkies.

Trailers en auto’s is zo persoonlijk. Ieder zijn ding en voorkeur. Het is enorm persoonlijk, kies waar jij je happy mee voelt en wat save is. Dat is wat telt. Ik heb een polyester tweepaardstrailer en ben daar enorm blij mee.


Ben een beetje afwezig geweest; ging lichamelijk even niet zo lekker (amper wat kunnen doen ondanks morfine achtige medicatie) maar krabbel weer wat op. Alleen nog snel moe/duizelig met name in de auto en mis nog kracht.
Daarvoor nog wel het DK indoor gereden waar we tweede werden. Verder training op een laag pitje. Hoop hem deze week weer eens in te kunnen spannen.

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:22

Hoe komt dat Suus? :oo Sterkte! :(:)
Gefeliciteerd met je tweede plek op het DK.

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:01

He wat vervelend Susanne! Pas op met autorijden, niet te snel weer de weg op. Hoop dat je je snel weer beter voelt :(:)

Dank voor jullie tips kwa voeding :) Kan ik wel wat mee!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:17

Gefeliciteerd Susanne!

Morgen komen er kijkers voor Chip, vrijdag voor de sulky en zondag voor mijn trailer.
En zaterdag voor Switch zijn nieuwe plekje kijken. Heel benieuwd dus.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:24

Mandy, een soort ‘spit’ maar dan in m’n nek. Gelukkig gaat dat nu de goede kant op. Nog wel pijn maar kan veel weer. Kon echt dagen niks meer, zelfs niet zelfstandig douchen enzo :o Dan voel je je echt beperkt in je doen en laten.

Jeetje Patty dat gaat dan ineens toch hard. Wat moeilijk :(:) Switch zal zijn maatje ook wel gaan missen, wat voor plekje ga je kijken voor hem? Ga je ook helemaal stoppen met mennen met hem of was dat al zo, dat ben ik even kwijt.

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:28

Spannend allemaal Patty! Switch hou je wel? Gaat hij verhuizen?

Enorm lastig Suus. :\

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:50

Jeetje Patty dat gaat snel, spannend wel hoor! Hoop dat alles gaat zoals jij wilt, en dat Switch ook een fijn plekje krijgt. Ben heel benieuwd.

He bah Suus, ik weet wel ongeveer hoe dat is! De afgelopen 4 weken veel voor mijn oma(75) gezorgd, die woont nog op zichzelf. Eerste week dachten de dokters dat het spit was waar ze last van had, het leek er ook verdacht veel op. Maar na 1,5 week had ze zo veel pijn dat we toch maar naar het ziekenhuis wouden met haar, hadden ze geen plek voor haar. Dus op de wachtlijst, na een week maar eens gebeld.. waren ze haar 'vergeten' op die lijst te zetten. Ik was woest, kun je wel begrijpen. -:(- Ze had zo veel pijn, ik sliep snachts slecht omdat ik zo bang was dat er iets zou gebeuren. Gelukkig kwam toen mijn oom bij haar slapen. Dat gaf mij veel rust, want mijn ouders waren deze hele tijd al op vakantie en verder was er dus niemand om om haar te denken..

Dus toch maar naar het ziekenhuis, want ze hadden opeens wel plek.. Bleek 1,5 week geleden op donderdag dat ze de Ziekte van Kahler zou hebben, beenmergkanker, en dat het eigenlijk einde verhaal was. Afgelopen week loop ik in een soort waas rond, ik kan haar niet missen.. ben afgelopen jaar al genoeg mensen en Donja verloren. Horen we net, 2 uur geleden, dat ze op de spoed in zkh ligt en dus geen kanker heeft maar een ontsteking aan de tussenwervelschijven. Volgen jullie het nog? Ik niet. Ben boos maar vooral opgelucht, hier kunnen ze wat aan doen. Excuus? Nee, de verschijnselen leken op elkaar :')

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:20

Wow jeetje zo’n diagnose dan staat de wereld even op z’n kop ;( En dan blijkt het wat anders te zijn! Gelukkig natuurlijk, maar wat maak je mensen dan bang! Beterschap voor je oma! En gelukkig kan er iets aan gedaan worden.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:20

Susanne: beterschap, heel vervelend als je niets zelf kan :(:) .

Patty: dat gaat snel, maar ook wel fijn als je de beslissing eenmaal hebt gemaakt.

Kiekeboefje: jeetje, wat een achtbaan van gevoelens moet dat zijn geweest. Maar fijn dat ze nu toch iets heeft waar wat aan gedaan kan worden!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:51

Ik was al gestopt met mennen met Switch, hij was al met pensioen. Ik hou hem zeker. Die oude opa gaat niet weg en vind het nog veel te leuk om hem nog lekker te poetsen en vertroetelen.
Voor hem ga ik zaterdag kijken naar een rusthuis kan hij lekker buiten lopen.

Jeetje wat een verhaal van je oma!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:14

Oef Susanne wat naar zeg! Lijkt me zo frustrerend als jr niets kan.

Patty, dat gaat snel zeg! Wel fijn voor jou hoor. Als je toch de knoop door hebt gehakt, kan het beter maar snel gaan :)

Kiekeboefje wat schrikken!! Erg sneu dat je oma zo lang met pijn heeft gelopen zeg. En 'gelukkig' geen ziekte van kahler...
Sterkte ermee..

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:17

Sterkte Susanne
Kiekeboefje wat een emotionele rollercoaster zeg.. gelukkig geen kanker.
Patty is het rusthuis beetje in de buurt voor je? Dat je lekker op bezoek kan?

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:35

Jeetje wat een rollercoaster idd. :(:)

Patty, blijf je dan wel eigenaar? En mag je nog iets doen zelf?
Ik ga binnenkort weer bij Mac op bezoek.. vind het soms wel lastig zo..