[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:29

Besef nu pas dat ik Sky had gezegd in plaats van Fire :'). Oeps.

Jammer zeg van de mentaliteit, hoeveel moeite is dat nu om even te helpen :\ .

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:40

Jeetje patty, wat een moeilijke keuze.

Linda, waarom ga je dan pas weer starten?

Sharani, wat jammer dat jullie zo slecht weer hebben gehad, was het ook koud of alleen nat?
Bah wat een instelling van sommige mensen dan he

Hier was het vandaag lang niet zo mooi als afgelopen dagen maar opzich nog best lekker.
Vanmorgen heerlijk bosritje gemaakt van 9 km. Car en ben in 2 span, zip met verzorgster in het enkelspan en Chico aan de hand mee, alle beestjes lekker gelopen, dta geeft dan zo'n heerlijk gevoel

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:20

Ik hoorde het Bianca, mijn schoonvader en zwager zijn natuurfotograaf en die waren naar de Lofoten. Zij hadden ook erg slecht weer helaas.

Zo’n sledetocht lijkt mij ook heel gaaf !! Wij gaan alleen naar midden Noorwegen in mei dus dat zit er niet in maar een andere keer dan.

@Patty; Wat jammer maar je zal er vast goed over hebben nagedacht. Ik hoop dat je snel een fijne plek voor hem vindt.

@StalNollie; WoW ! Dat vind ik sneu.. Gelukkig komt de tandarts snel :(:)

@Sascho; Spannend ! Maar het gaat vast goed komen :)

@Lilian; Klinkt goed :D Lekker bezig dus.

Over dat voer; ik geloof eerlijk gezegd niet zo in supplementen voor de spieren. Elektrolyten na hevig zweten kan ik begrijpen en een hand extra krachtvoer bij een marathon ook maar al die poeders en korrels zijn niet aan mij besteed. Een gezonde pony die alle vitamines en mineralen binnenkrijgt via basis voeding met goede kwaliteit en goede training krijgt imo vanzelf een mooie bespiering. Maar dat is mijn mening hoor. Ieder zijn ding :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:22

Gaya heeft lekker 2 weekjes vrij gehad. Gisteren weer gereden in de grote wei. Mijn rechterwiel liep alleen super zwaar dus mijn vader heeft de lagers vervangen en die waren compleet vastgeroest :')

Mooi dat die even vervangen werden dus. Zal wel van onze strandritjes komen :D

Morgen weer marathon/hindernisles, zin in !

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:22

Jeetje Patty, ik schrik er van! Maar moet zeggen dat ik het aan zag komen, hoop dat het goed is als ik dat zeg. Gelukkig houd je Switch, dat heeft hij echt wel verdiend. :) Goed en knap van je dat je zo’n beslissing kan maken!

Vanmorgen met Hidde langs de DA geweest voor zijn enting en meteen naar zijn gebit snel laten kijken maar is niks mis mee gelukkig. Waarschijnlijk gewoon wennen aan het bit. Vanmiddag even ingespannen en veer tempowisselingen gereden, ging meteen een stuk beter! :) zit vast tussen mn oren.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:32

xApple schreef:
Ik hoorde het Bianca, mijn schoonvader en zwager zijn natuurfotograaf en die waren naar de Lofoten. Zij hadden ook erg slecht weer helaas.

Zo’n sledetocht lijkt mij ook heel gaaf !! Wij gaan alleen naar midden Noorwegen in mei dus dat zit er niet in maar een andere keer dan.


Hoorde het al van Marije (die was met die reis van je schoonvader en zwager mee), maar vrijdagmiddag toen hun al weer op de terugweg waren werd het echt drama. Wegen dicht en dat soort gedoe...

Supplementen voor de spieren hebben alleen zin als er tekorten zijn in de voeding. Zou zelf eerder voor wat lucerne of zo kiezen om wat extra eiwit voor spieropbouw te geven.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:44

Oja? Wat grappig. Had ze het evengoed wel naar haar zin gehad? Zag wel alweer súper mooie foto’s van Mart en Jan voorbij komen ondanks het slechte weer.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:08

Sascha: tijd gebrek helaas :(

StalNollie

Berichten: 9159
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:38

Word niet goed van mensen. Je bent niks verplicht maar 5 minuten voor dat je hier zou moeten zijn ineens afzeggen ivm vervoer! ( afspraak staat al par dagen) word er niet goed van al ruim een jaar zijn mensen zo bezig afspraken maken niet op komen dageb smoesjes etc (frustratie !)

Oppas geregeld hooi halen doe ik straks maar had al binnen kunnen zijn maar je houdt rekening met deze tijd!

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:03

Vervelend zeg StalNollie!

Hidde krijgt alleen hooi en staat niet op gras. (is wel een weide, maar gras is of dood of er is niks meer van over) Alleen na het werken een beloning maar dan geef ik vaak een wortel, appel, banaan, wat ik maar in huis heb zeg maar. Dus hij krijgt van mij zeker wel wat voor de bespiering. Morgen als alles goed loopt waarschijnlijk onze eerste les! *\o/*

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:27

Leuk Jenny! Iets om naar uit te kijken :))

Irritant StalNollie! Ik heb het idee dat dit een beetje de mentaliteit van tegenwoordig is...
Zonde van je tijd...

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:19

@StalNollie, Het is overal. Een deel houd zich gelukkig aan de afspraak maar genoeg die opeens niks meer laten horen of niet op komen dagen. Ging gisteren iemand om kleren komen voor zijn zoontje tegen de middag.. krijg ik doodleuk s'avonds eens een bericht :roll: .

Spannend Jenny!

StalNollie

Berichten: 9159
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:49

ja erg he! ze wilde toch wel een nieuwe afspraak maken heb gezegd dat ze niet meer welkom zijn.

Jenny spannend echt les met de sulky of grondwerk?

Lillian__

Berichten: 3279
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:01

Lijkt me wat dat betreft heel lastig om paarden te verkopen, als zijnde beroep of hobby. moet je toch wel een hoop geduld voor hebben.

Sharani nou wat een mentaliteit zeg.. lekker dan! heb je foto´s van de huskytocht?

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:18

Dat is net als met spullen op marktplaats, afspraken nakomen is moeilijk voor sommige... :roll:

Lillian: moet de foto’s nog uitzoeken en heb er jammer genoeg niet zo veel door het slechte weer. Maar heb er een paar op mijn telefoon.

Afbeelding

In de pauze hadden we een stukke hond geloof ik :')

Afbeelding

Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9159
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:56

Haha heerlijke fototl van de hond die 'stuk ' is

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:28

@Lillian, Denk dat ook wel eens. Hoe houden deze die regelmatig verkopen dat toch vol. Ik frustreer mij al op de ene dat ik nu een plek voor zoek laat staan als ik dat continu zou moeten doen. :')

@Sharani, Lijkt mij een ervaring op zich zo een tocht. Leuke foto's.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:33

Nou indd, Chip trekt ook een hoog penny gehalte aan.... Die hem voor de rest van zijn leven kunnen houden enzovoort.

Mijn trailer staat trouwens ook te koop. Nog geen advertentie op bokt, wel op marktplaats. Dus als jullie iemand weten!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:28

Sharani leuke foto's! Lijkt me bijzonder om zo'n tocht mee te rijden. We zijn wel eens bij zo'n husky farm gaan kijken. Daar legden ze ook van alles uit, was in de zomer :)
Jammer van de mentaliteit van de anderen. Het typische 'het is vakantie dus ik hoef niks te doen' mentaliteit :x

Gisteren is de tandarts hier geweest voor een controle bezoek.
Fleur had wat kleine wondjes op haar tong, door wat haakjes.
Cooks was het meeste werk. Door wisselen, waren zijn kiezen wat onregelmatig.
Sem voor het eerst controle, hij had paar mini-haakjes.
Allemaal weer gladgevijld (elektrisch).
Ze zijn er weer voor een jaar klaar mee! *D

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 12:50

Iemand aanraders voor trailer met een laag leeg gewicht? Wij gaan onze trailer de verkoop in doen eenmaal het stro op is die er in ligt. Nu is het enkel voor de kleintjes in te vervoeren en eventueel de tweewieler. Onze huidige gaat weg omdat we eentje willen met 2 wielen aan elke kant :)

Momenteel geïnformeerd bij de bouwer van de onze wat de prijzen daar zijn voor een pony trailer of voor een (lage) 1,5 paard eventueel maar als er van andere shet eigenaren hier tips zijn hoor ik ze graag.

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:15

Oh gaaf die huskys!

Wat een gedoe is dat toch met spullen en paarden verkopen, hoe moeilijk is het nou om gewoon je afspraken na te komen..

Vanmorgen Chico naast Zipper voor de wagen gezet. We hebben dit bewust in het bos gedaan, lekker rechtuit.
Hij was echt zo super braaf! Geen enkele spanning of stress, mijn vader en een verzorgster/vriendin waren mee, voor alle zekerheid wel de Longeer lijn er aan gelaten maar ze konden gewoon achterop staan toen we gingen dravenAfbeelding

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:38

Wat knap van hem!

Lori: er zijn wel een aantal pony trailers op de markt maar weet eigenlijk geen merken en ook niet of die echt lichter zijn dan een gewone trailer.

Straks naar Hippolytushoef voor shet concours rubrieken. Gaan er nog meer heen van dit topic?

Lillian__

Berichten: 3279
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:50

Ah sascha wat leuk :) zag net ook het foto topic van marlies/bellatrix. wat heb je toch een stel knappe mannen lopen :+:

Shar nee ik ga niet, ga misschien wel dit jaar weer naar uchelen :)

Hier is nu carnaval en de meeste wagens die uit de omgeving meedoen met de waikse optog ( :') ) komen over de weg langs stal met de muziek al aan en alle mensen er al op. Ze moeten namelijk verderop in de straat opstellen.

De paarden waren vandaag een beetje *\%/* :):) :# Floor had dus lekker een dagje vrij

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:02

@Sascho wat leuk zeg en het ging zo te lezen super!

Succes Sharani.

Nu wat mailtjes rond gestuurd en aan het wachten op prijs lijsten vooral, ook hati gemaild wat daar de prijzen zijn. Wil niet de hoofdprijs uitgeven want komt sowieso een bestelwagen die ik wil ombouwen voor de pony's, tegen dan is de trailer eerder voor de koets in te vervoeren of als ik meer pony's in 1x wil meenemen.

Lillian__

Berichten: 3279
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:18

Patty heeft d'r trailer toch te koop staan? volgens mij heeft ze een 2paards pony trailer