[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:56

Van harte gefeliciteerd Patricia!!!

Hidde heeft even voor de sulky gestaan, maar omdat we nog een beetje aan het prutsen waren met de afstelling echt vergeten een foto te maken. Hij heeft er 5 minuutjes voor gestaan waarvan hij 2 liep :') hij deed het zo super! Afstelling weer aangepast en zal wel goed zijn voor nu, later nog maar weer afstellen. Dat is echt veel werk :oo dus helaas nog geen foto! Van de week maar weer zien, eerst ook even aandacht voor zijn bit. Heb voor hem nu een gebogen Liverpoolstang, maar hij lijkt dit niet super te vinden. Wat zouden jullie doen? Heb hier veel liggen in zijn maat.

StalNollie

Berichten: 9212
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:14

Zijn de tanden na gekeken? Is natuurlijk jonge pony dus zou dat eerst doen voordat je naar bit kijkt/zoekt

Knappe hidde hoor afstellen is wel een dingetje

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:24

Gaaf Kiekeboefje!! Volgende keer maar foto's dan :-)

Patricia gefeliciteerd.

En nu de sauna in. Heerlijk!

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:37

Tanden zijn vorig jaar nagekeken, einde deze maand komt hier de tandarts weer. Kan natuurlijk wel even iets anders proberen wat ik hier gewoon heb liggen.

Veel plezier Ingrid :)

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:09

Ik zie allemaal leuke foto's passeren :D

@Patricia, proficiat!

@Jenny, Bitje kan wennen zijn en anders eens andere bitjes uitproberen.

Hier net de eerste buitenrit gedaan met mijn tinker, zo spannend maar die was heel braaf :D

Lillian__

Berichten: 3280
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:25

Floor vond de liverpool te heftig... dus die heb ik op een halfcheek gezet. misschien dll en longeren op het bit waarvan je denkt dat t wat is? zodat hij kan wennen aan het gevoel zonder dat er iets achter hangt?
Re tandarts even naar zijn gehemelte laten kijken :)* als hij een laag rooster heeft zijn ook niet alle bitten prettig.

Laura leuke fotos <3

Patricia een hele fijne verjaardag gewenst. heb je afgezien van Beauty nog iets leuks gehad? (beauty is natuurlijk wel het ultieme cadeau <3 )

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:33

Laura leuke foto's! <3

Hidde even voor de sulky, super hoor! *\o/*

Lori, fijn dat je eerste buitenrit goed is gegaan! Eerste keer is altijd wel spannend...

Ik hen vanochtend wedstrijdje vaardigheid gehad. Was lastig en groot parcours. Deze keer niet eens verkeerd gereden of de weg kwijt! :')
Ging verder niet zo goed hoor. 1e ronde 3 ballen en 2 sec buiten de tijd.
2e ronde 2 ballen en ruim binnen de tijd...

Ik had Sem meegenomen, om te laten wennen aan een andere omgeving. Hij vond het erg indrukwekkend allemaal, maar was erg braaf :)
Afbeelding

Alles bij elkaar lekker dagje gehad. In de zon {:}

Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:40

Patricia van harte gefeliciteerd!

Wat super knap van Hidde! Braverd <3 Wat jammer dat je geen foto hebt gemaakt haha, maar snap ook wel dat je met andere dingen bezig was.

Jullie zijn weer een ervaring rijker Daniëlle :) En brave Sem ook!


Vandaag weer gestart met Willem. Wilde nog een keertje de proeven rijden in een 30x60 baan voor het kampioenschap volgende week. Heb de eerste proef afgegroet :o voor mijn gevoel ging alles verkeerd en ik reed echt niet fijn. Achteraf hoorde ik dat het beeld helemaal niet slecht was, maarja. Vind mijn eigen gevoel wel het belangrijkst. Andere proefje een meer tevreden gevoel, hele nette punten ook.

Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9212
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:21

Wat een nek! En wat maak je mooie knotten!
Vind stoer dat je afmeld meeste zouden doorrijden maar of dat altijd gunstig is weet ik niet

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:58

Wauw Susanne, wat een mooie knotten! Hoe doe je dat! Gebruik je speciaal spul ervoor?
Ik heb altijd zoveel haren eruit en pluis... lelijk... -O-

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 07:54

Denk vooral oefening baart kunst. Je kan Braid It Up van NAF proberen het mooier/makkelijker te maken. Die vind ik heel goed!

Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 08:53

Thanks StalNollie! :9 Ik vind zijn hals inderdaad ook mooi! Heb niks met die dunne kippennekjes..

Daniëlle dankjewel, ik gebruik altijd NAF braid it up mousse. Vind ik handiger als de oude ‘spray’. En ik vlecht met naald en draad. Manen goed korthouden en zorgen dat ze niet te dik worden maar wel dik genoeg voor mooie roosjes haha. En oefenen... :D

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:25

Dank je voor de tips. Ik denk dat Fleur haar manen net te kort zijn voor het mooie. En nog iets te dik, waardoor het begin van de vlecht al niet mooi wordt :')

De braid it up ga ik halen :j

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:33

Ik vind knotten alleen mooi als ze echt super strak zijn (zoals op de foto hoor! :D ). Lange losse manen op wedstrijd vind ik zo lelijk. Net als knotten waar haar uit springt enzo brr.

Maar ik kan het zelf dan weer niet natuurlijk :') Ik hou niet van veel behang daarom ook Gaya lekker gekortwiekt :=

Gefeliciteerd met je wp Susanne ! :)F

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:46

Willem is zó mooi :wow:

Leuk Danielle, wedstrijdje met Sem! En er zat dus al verbetering in ronde 2 +:)+

Snel foto’s maken van Hidde voor de sulky, Jenny! Echt heel leuk dat je aan de slag kan met hem.

Ik hou ook niet van haar, maar ik ben gedoemd met een pony die onderbenen scheren niet toelaat ;( Ergens deze week of volgende week gaan wel zijn manen en hoofdhaar eraf *\o/*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:53

Hij ziet er weer top uit Susanne!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6050
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:57

O o o, wat helpt die kleine pip van mij, mij er toch vaak aan herinneren waarom ik never nooit geen shet wilde :x -:(-
Geen idee of het komt omdat hij nog hengst is (9 maanden oud maar geeft geen “hengsten” kik op mijn merrie) of omdat ik gewoon pech heb maar o mijn god wat is het een terorrist. Geen respect voor weide afrasteringen ( maakt niet uit hoeveel draden of stroom erop staat), geen respect voor mensen (al loopt hij wel super, super braaf mee aan een touwtje met de wandeling van eergisteren) en geen respect voor de stal (hij heeft al 3x de deur eruit gewerkt). Moraal van het verhaal.

Hij blijft niet in de wei, hij blijft niet in de stal en mensen kunnen hem worst wezen.

Jullie shetlander pro’s nog ideeen? Mijn vorige veulen (kwpn merrie) heeft never nooit niet deze dingen gedaan. Hij is overigens niet gemeen op een verdwaalde bijtpoging na en ik kan hem zonder halster op de wei laten en hem altijd te pakken krijgen. De rest dan dus absoluut niet.

StalNollie

Berichten: 9212
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:47

Keer stroom op zijn neus houden en voor de staldeur stroomdraden maken

Sharani
Berichten: 4676
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:55

Wat ziet Willem er toch altijd goed verzorgd uit! En gefeliciteerd met het resultaat van de tweede proef.

Daniëlle: leuk weer vaardigheid, en het belangrijkste is dat je er een goed gevoel over hebt.

Hoop dat het nu een poos goed weer blijft zodat ik ook de benen van Echo en King kan scheren want vond het ook vreselijk die half harige pony’s, dan nog liever helemaal ongeschoren. Maar dat is weer niet praktisch met mennen.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:30

Kcinarual schreef:
Leuk Danielle, wedstrijdje met Sem! En er zat dus al verbetering in ronde 2 +:)+


Ik heb niet met Sem gereden hoor. Die is nog jong. Hij is meegegaan om sfeer te snuiven op ander terrein :)
Ik had hem alleen een tuig omgehangen en aan het halster een rondje gewandeld.

Met Fleur gereden en inderdaad verbetering in de 2e ronde. De eerste ronde waren mijn stuurfouten ook.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:04

Leuk sunshinedaan! Oefening baart kunst :-)

Gaan we die veluwe rit nou eigenlijk nog doen???

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:08

IngridM schreef:
Leuk sunshinedaan! Oefening baart kunst :-)

Gaan we die veluwe rit nou eigenlijk nog doen???


Dat heb ik ook al vaker gevraagd, maar geen reactie.

Ik heb een b&b geregeld om te overnachten. Heb er een weekend weg van gemaakt *D
Als de rit niet doorgaat, ga ik dat annuleren. Scheelt weer een hoop geld :+

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:15

Oh zou vervelend zijn als je daardoor geld kwijt raakt!

mirriejj

Berichten: 3608
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:23

Als het aan mij ligt gaat het gewoon door hoor. Het is alleen even kijken waar we precies rijden, ik ben zelf nog nooit op de veluwe geweest. Maar daar heeft vast en zeker wel iemand ideetjes over.

Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:07

Bedankt meiden, ik doe inderdaad altijd wel m’n best om hem netjes verzorgd de ring in de sturen. :j

Laura, wat ga je met zijn manen doen?

Bianca, kun je de benen in de winter dan niet gewoon scheren of heb je dat liever niet? Mijn vorige pony stond dag en nacht buiten (dat was een echte buitenpony, die ging zelfs liever niet de schuilstal in), en die had ik ook altijd helemaal kaal in de winter. Wel altijd maar 1x ergens eind oktober, zodat hij in de koudste periode niet kikkerkaal was.