[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:26

Beterschap voor Chip, Patty. Zo waardeloos die onzekerheid.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:29

Patty14 schreef:
Hier *** nieuws |(
Chip loopt niet goed linksvoor. DA erbij gehad. Weten alleen niet waar het vandaan komt. Nu 4 weken op rust met metacam.... Als dan niet beter is naar de kliniek.

Denkt hij laag of hoog kreupel? Of echt helemaal geen idee?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:58

Sterkte Patty. :(:) ik zal voor jullie duimen.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:51

Ymor schreef:
Kreupel op het harde of op het zachte?

Beide


Patricia_86 schreef:
Patty14 schreef:
Hier *** nieuws |(
Chip loopt niet goed linksvoor. DA erbij gehad. Weten alleen niet waar het vandaan komt. Nu 4 weken op rust met metacam.... Als dan niet beter is naar de kliniek.

Denkt hij laag of hoog kreupel? Of echt helemaal geen idee?

Nee geen idee. Chip reageert nergens op met druk en voelen.

Dus mijn stress level zit nu echt tegen 100.
Zo bang dat ik straks met 2 ponys zit die beide niet goed zijn. Misschien valt het allemaal mee...

Bedankt allemaal!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:53

Logisch dat je er stress van hebt. Kreupelheid is zo rot, zeker als je niet weet waar het vandaan komt. Misschien voor je eigen gemoedsrust eerder richting de kliniek, voor wat meer duidelijkheid/zekerheid? Zou het eerst nog even aankijken hoor maar 4 weken is misschien wat lang om zo in de stress te zitten.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:10

Anders 2 weken aankijken ipv 4? Anders zit je zelf zo lang in de stress?

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:21

Ja ga ik even bekijken. Hij moet sowieso 2 weken op Metacam dus dat moet ik eerst afwachten. Maar wil het ook even te tijd geven of het met rust weg gaat. Als het met 3/3,5 week niet verbeterd is zal t met 4 weken ook niet beter zijn. Hoop van harte dat hij zich gewoon verstapt heeft. Hij is de laatste tijd heel gek dus zou me niks verbazen.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:55

He Patty zo naar :( hoop idd dat hij zich gewoon verstapt heeft!

Patricia loopt Caya nog steeds goed???

Vandaag met Hidde weer aan de longe gewerkt! Ging super goed, in het begin nog wat kijkerig en stresserig maar na wat tempowisselingen wel erg goed aan de hulpen. Hoe leren jullie de galop goed aan? Hij vind dit natuurlijk nog erg lastig en weet even niet hoe ik hier aan moet beginnen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:00

Jenny: Wel logisch inderdaad, maar dat komt vanzelf wel :) Galop heb ik Pepper aangeleerd op een hele kleine volte, daarna steeds groter gemaakt tot hij uiteindelijk gewoon rechtdoor kon.

Patty: Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten op meer duidelijkheid..

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:12

Snapt hij de galop hulp nog niet of springt hij verkeerd aan?

Ik zou wel oppassen dat je hem niet overvraagt/overrompeld. Hij is nog jong en is net verhuisd wat hij erg spannend vond toch? Elke dag even met hem bezig is fijn voor hem om te wennen (poetsen, stukje wandelen) maar longeren etc zou ik niet dagelijks doen. Hij moet het in zijn koppie ook kunnen verwerken.
Is trouwens geen kritiek! En misschien doe je het ook niet dagelijks hoor haha.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:17

Ik doe zelf ze in de galop laten vallen door hard te laten draven. Evt met een balkje. En dan uitgebreid belonen.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:20

Haha nee snap ik! :) ik heb niet van hem gevraagd om te galopperen want hij kent de hulp niet en springt hij wel aan dan is dat door drukte/enthousiasme maar wel altijd de verkeerde galop. Gelukkig is Hidde bijna 5, dus echt baby is hij ook niet meer. Heb hem nu 2 maal gelongeerd en 1 keer wat rondgestuurd in tuig.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:37

Zo lang je je er maar bewust van bent, maar ik weet zeker dat je wel weet wat je doet :j En kan me ook wel voorstellen dat je staat te popelen om hem voor de hca te hebben. Wanneer komt die?

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:41

Haha echt wel :P heb gewoon zoveel motivatie dat ik even niet weet waar ik het moet laten. Gelukkig meer uren gekregen op werk en ook taaluren. Ik word altijd heel productief in de winter _O- sulky is over een maandje klaar! Heb vandaag wel even gebeld of de ogen voor de broekriemen er aan komen, en dat is gelukkig geregeld.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:47

Spannend Jenny! Heb je ook al een tuig voor Hidde? :)

Ik heb nog steeds niks kunnen vinden naar mijn zin helaas. Althans, niet binnen mijn budget.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:48

Floor heeft door zijn aparte bouw pas sinds een paar maanden de rechter galop goed onder de knie, linker galop doe ik alleen nog aanspringen met een balkje, soms springt ie gelijk goed aan dan even een paar passen door. maar meestal links om verkeerd en dan echt zo'n truttig poedersuiker galopje := _O-

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:53

Lillian__ schreef:
Floor heeft door zijn aparte bouw pas sinds een paar maanden de rechter galop goed onder de knie, linker galop doe ik alleen nog aanspringen met een balkje, soms springt ie gelijk goed aan dan even een paar passen door. maar meestal links om verkeerd en dan echt zo'n truttig poedersuiker galopje := _O-


Haha, ik zie 'm al gaan :))

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:04

zal t een x proberen te filmen *D

Balen patty van chip :( hopelijk heeft ie gewoon een auwie die volgende week weer over is.

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:54

Hé balen patty, ik hoop dat het meevalt en chip snel opknapt.

Ik heb Chico eerst 2 weken laten staan toen hij hier kwam, wel wat geborsteld en gewandeld voor zover dat mogelijk was zonder dat hij me aanviel.
Hij is ook 4 en half en wil graag werken.
Helaas is Chico ook kreupel, gaat lekker hier met alle kleupele pony's.
Gok dat het komt door het enten, hij is maandag in z'n borst geeent, behoorlijk bult op z'n borst dus wacht dat even af.

Galop blijft lastig voor de wagen.
Met Carlos blijft het ook echt een werkpunt, die mag volgende week dan zijn z debuut maken maar op de galop gaan we de puntwn niet rijden. Hij springt nog te vaak verkeerd aan en word dan heel heet, nu hij de wissels moet doen helemaal.
Als hij wel in de goede galop zit is het net zo'n houten paard in de draaimolen.. Krijg hem niet echt lekker op het achterbeen.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:25

Dat dus sas maar dan heeft floor een draaimolen galop aan de longe :=

Bij Floor hielp het enten in zijn bil een stuk beter! daardoor liep hij de dag na de enting gewoon helemaal goed en deed gewoon zijn ding. ook geen bulten ofzo.
Toen ik hem net had, had ik hem voor het eerst in zijn borst laten enten en daar voelde hij zich goed beroerd door. Ook waren zijn voorbenen, kaak en hals heel erg stram en stijf... kon amper gewoon eten de stakker, na 2 dagen werd het wel minder, het jaar erop in overleg met de DA besloten om hem in zijn bil te enten.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:20

Kymberly, ja ik had al een ideal tuig maat shet dus kan mooi doorschuiven :) hoe groot is Pepper? Misschien veel marktplaats in de gaten houden. Soms heb je geluk :o

Galop met een balkje.... ken ik niet zo. Hoe gaat dat? Pony komt net over het balkje en galoppeert dan aan? Dit had ik nooit met Donja he, galop was haar makkelijkste gang :')

Ik ben in training wel gewend veel de galop te gebruiken.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:20

Balen patty! Wel lastig dan.

Chico ook kreupel, arme jongen!
Galop is wel een dingetje. Chayton galoppeerd ook vaak verkeerd aan. Maar bij hem is het echt een balans dingetje. Maar we zijn er hard mee bezig. Hij spant net teveel op waardoor hij uit balans raakt en verkeerd aanspringt. Maar komt goed!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:04

Patty probeer niet teveel te doem denken he. Waarschijnlijk valt het mee (hoop ik natuurlijk voor je).

Manon ik zag vanmiddag in het bos boomstammen liggen, moest nog aan je denken :D

Sacha wát balen van Chico maar de enting ligt dan wel voor de hand.
Ellende soms he, Alf is er soms ook zo rot van....

Vanmiddag voor 2e x alleen weg geweest met Alf en sulky en wat is hij toch een top pony!
Aan overkant vh water opeens 2 echt harde knallen (vuurwerk). Hij vond het eng en werd wat zenuwachtig maar gewoon braaf blijven he. Knapperd <3 <3
Laatst bijgewerkt door IngridM op 10-01-19 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:04

Oh wat een herkenbare verhalen! Tot vorig jaar dacht ik dat ik nooit verder zou komen als het L, omdat Willem gewoon altijd verkeerd aansprong, of als een gek de bak door en het liefst een combi van die twee %) Tot in den treure heb ik getraind op zijn galop en meerdere malen bijna jankend staan te longeren omdat hij maar verkeerd bleef aanspringen := Het Z/ZZ zouden we nooit gaan halen want als hij niet eens goed kon aanspringen zou een galopwissel of aanspringen op het rechte stuk toch nooit lukken.

Maar ineens viel blijkbaar het kwartje en springt hij met gemak zijn wissels, of goed aan op een recht stuk (lange zijde) of op de rechte lijn AC en dan op G bijvoorbeeld. Of een slangenvolte en dan steeds op de AC lijn een wissel. Ik zit nog regelmatig vol verbazing op de wagen :+

Heel soms springt hij nog verkeerd aan: als hij heet is op wedstrijd bijvoorbeeld en helemaal uit z'n concentratie is. Maar thuis 99% gewoon zoals het moet.

Wat bij mij de truc was: steeds blijven terugnemen als hij verkeerd aansprong. Verkeerd aanspringen? Direct terug naar draf en weer opnieuw proberen. Goed aangesprongen? Enorm belonen en een paar rondjes laten doorspringen. En weer opnieuw.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:30

Jenny: ik probeer inderdaad MP enzo in de gaten te houden :) Pepper was van de zomer 96 cm.

Ingrid: fijn dat je zo lekker hebt gereden en dat Alf braaf was !

Suus: ik vind het zo knap hoe hard jullie gegaan zijn. :)