[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:48

Patty14 schreef:
Daarom ga ik nu een dag cursus BE doen. Mooi met 1 dag klaar. Als je 5jaar je rijbewijs hebt en dan weer naast een rij instructeur zit :+. Netjes weer met twee handen aan het stuur

Dat wil ik ook nog een keer doen

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 00:43

Be wil ik ook nog halen!

Jorex

Berichten: 9980
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 01:19

@Sharani helaas is het inmiddels richting chronisch pijn aan het gaan, maar op de pijn na verder onschuldig. Ik durfde alleen niet meer te gaan sporten, maar vanavond ging het lekker bij zumba. Wel 1 doffe steek gevoeld, maar dat is niks bij wat ik normaal voel qua pijn. Ik heb een ontsteking van het kraakbeen tussen de ribben en het borstbeen, dus gelukkig werken ontstekingsremmers ertegen zodat ik toch lekker kon sporten.

E achter B zou ik ooit ook nog wel willen halen, maar aangezien het best veel geld kost en ik 4 keer over B praktijk heb gedaan, pas ik nog even. Wel wil ik als ik het vertrouw zelf op verplaatsing kunnen zonder mijn moeder als chauffeur, onze trailer is namelijk daarom teruggekeurd naar B. Alleen het parkeren gaat lastig worden, ben daar al een ramp in zonder dat er iets achter hangt. Laten we het erop houden dat de Kia een deurstrip kwijt is..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:16

Mirriej; wat een goed nieuws zeg!! Heel fijn!!

Frummels; zou goed kunnen dat zijn buikje daarvan opgeblazen is ! Hopelijk gaat het snel beter na het ontwormen.
Ik ontworm erg graag wel preventief maar helaas op m'n stal doen ze het alleen aan de hand van mestonderzoek. Ben ik zelf echt niet blij mee maar ja, wat moet je ermee.....

Sappos; wat een leuke pony's! En ik zit al moeilijk te doen over een mogelijke 2e erbij. Heb jij er 7 hahaha.

Lilian; vervelend dat je het zo voelt met je autorijlessen. Ik heb helaas geen tips voor je. Ik ben het tegenovergestelde; rijd met gemak in de meest drukke steden (ook buitenland) en ze noemen me net een vent in de auto. Hmmm. Natuurlijk vond ik het in het begin ook moeilijk; het schakelen en het alles tegelijkertijd doen maar geloof ons; ooit gaat dat vanzelf en denk je er niet meer over na.
Succes!!

Fennadev lekker bezig geweest.

En E rijbewijs heb ik ook gelijk gehaald jaaaaaaaaaaren geleden. Toch wel handig. Mag met alles rijden nu qua combi.

Vandaag hele dag werken maar ik heb niet zo'n zin haha.

Fijne dag iedereen, het is prachtig zacht weer vandaag dus geniet bij de paardjes als dat kan :-)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:21

zouden jullie kiezen voor koperen of RVS mondstuk bij een bit?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:22

Ingrid: Ja dat is lastig van pension he.. Hier wordt overigens wel preventief ontwormt tegen lintworm. Maar niet tegen bloedworm.
Ik heb ook niet zoveel zin om te werken. :o merk dat ik enorm overprikkeld ben door alle stress. Nog even volhouden..

BE rijbewijs heb ik niet en ben ik ook niet van plan om te halen. :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:27

ja wel mega druk voor jullie nu Kym!!

Waar hebben jullie je halve kneveltrens (ongebroken) gekocht? Ik zie hem voor de kleintjes alleen bij MHS. Jullie nog andere tips waar ze ze hebben?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:30

Mijne is van Finntack, Ingrid.

Pas je wel goed op jezelf Kym, niet jezelf voorbij hollen met al die drukte :(:)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:40

Ik probeer het, maar moet zeggen dat ik er, na bijna 3 maanden uit koffers leven, wel echt helemaal klaar mee ben. Wil zo graag een huis voor onszelf en wat privacy. Niet meer constant op je tenen lopen omdat je niemand tot last wil zijn..
Gisteren langs het nieuwe huis geweest en de aannemer verwacht nu wel echt dat we er met een week in kunnen. We houden een slag om te arm dus gaan uit van het weekend erop. :)

Denk dat we daarna het huis niet meer uitkomen tot het voorjaar :')

Ik zoek ook een nieuw bitje voor Pep, maar vergeet steeds zijn huidige bitje op te meten.. zucht. Vandaag komt Pep zijn verzorgster, dus morgen ga ik weer een poging wagen om te meten. }:0

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:51

@Frummels; Pf ik weet precies wat je bedoelt.. Hier duurde de verbouwing 3 jaar en het laatste jaar liepen we beide echt op ons tandvlees.. Wij woonden toen bij mijn schoonouders 2 huizen verderop.

Wanneer is jullie planning om echt over te gaan?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:54

3 jaar! Holy sh@&..
Wij logeren overal en nergens, eerst bij vrienden, toen in een hotel, toen op vakantie, toen bij schoonmoeder en nu bij mijn moeder. :=
Onze planning is om over te gaan zodra de slaapkamer geschilderd is en de badkamer klaar. Dus hopelijk ergens binnen nu en twee weken..
De keuken wordt 16 november geleverd, dus de planning is wel dat de verbouwing eind november helemaal afgerond zou moeten zijn.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:04

Ellende he bij anderen wonen. Het is fijn dat je terecht kan, dat zeker maar beetje privacy wil je op een gegeven moment ook wel!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:09

Susanne schreef:
Mijne is van Finntack, Ingrid.


gevonden! Tenminste; is het de Straight Driving Bit?

zij hebben alleen halve maten, MHS alleen hele maten.
Twijfel twijfel. Liverpool stangetje is misschien ietsjes aan de grote kant dat je eigenlijk net iets kleiner zou willen, richting 11,25 haha. Maar hmmmm......lastig!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:14

Ik heb die van mhs ook gehad (en weer retour gestuurd) omdat die tot 11cm ging en dus net te smal was voor Willem. Verder vond ik 'm erg dun. Dat is voor die kleine bekkies top, maar Willem heeft niet zo'n klein mondje. De bitring was ook een stukje kleiner wat nogmaals mooi is voor een klein koppie, maar bij Willems een beetje vreemd stond.

Verder beide licht gebogen, ongebroken bitjes. Misschien heb je hier wat aan? :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:20

hmm te dun kan ook juist vervelend zijn voor ze. Ik vind bitten altijd maar lastig. Alf wil de liverpoolstang niet meer aannemen. Loopt er ook niet lekker meer op. Tandarts kon niets vinden waar het aan zou kunnen liggen. Dus ik wil deze graag eens proberen. Als dat niets helpt laat ik de ostheopaat maar weer eens komen. Misschien ergens last van.

Ik vind het bij MHS altijd zo mega irritant dat als je iets terugstuurt dat je dan 2 x verzendkosten betaalt. Nu is dit een klein pakketje maar toch

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:06

IngridM schreef:
Ik vind het bij MHS altijd zo mega irritant dat als je iets terugstuurt dat je dan 2 x verzendkosten betaalt. Nu is dit een klein pakketje maar toch


Je zit waarschijnlijk helemaal niet op gedoe te wachten, maar de retourkosten voor verzending moet de verkoper (MHS) betalen (mits je de hele zending retour stuurt. Als je een deel terugstuurt dan zijn de verzendkosten voor de koper). https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... urzending/

Vervelend dat Alf dat bit niet meer wil aannemen. Ben wel benieuwd of de osteo dan iets kan vinden. :) Pep mag binnenkort ook voor het eerst naar de osteo. Hij heeft niet specifiek last, maar ik vind het wel prettig om hem even te laten checken/behandelen voor we verder gaan met zwaarder werk.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:20

Balen dat Pepper weer wormen heeft Kymberley :(:)

Super nieuws Miranda!

Wat leuk Sunshinedaan, gefeliciteerd met je 2e plaats :)

Knappe pony's Sabine! Wat is John groot :oo

Ingrid: ik vind koperen mondstukken altijd wel prettig maar heb dezelfde ervaring als Susanne, die van MHS zijn erg dun en hebben kleine bitringen, maar misschien voor Alf wel prima. Voor Sjors zijn ze te klein iig dus ik heb er ook een van Finntack, besteld bij Horze.

Over ontwormen, ik doe zowel mestonderzoeken als preventief ontwormen 1x per jaar. Mijn ervaring is dat dit het beste werkt :)

Lekker ritje Susanne, Willem had er zin in!

Tijdens de hartslagmeter cursusdag hebben we een hartslagmeting voorgelegd aan diegene die de cursus gaf en zij wist mij te vertellen dat mijn (dressuur)lessen van 45/60 minuten laag intensief waren voor Sjors :+ Gisteren dus even een kort maar krachtig ritje gereden van 7km in 35 minuten. Hartslag weer geanalyseerd en hij had nog wat langer door gemogen maar voor nu was het een fijn testritje. Vanmiddag les :)
Afbeelding

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:38


Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:47

Oja nu we het over die bitjes hebben;

Ik heb eventueel nog een halve kneveltrens te koop, dubbelgebroken met koper tussenstukje maat 11,5.

1x mee gereden daarna de kast in gegaan. Is het bitje van de site die Laura zei.

Mocht iemand er interesse in hebben, even een PBtje sturen :)

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:36

Overal logeren lijkt me echt vreselijk! Hopelijk kunnen jullie snel in je eigen huis :).

Ik heb wel dat koperen bitje van de MHS, Chip heeft ook een klein mondje daar moet ik niet met dikkere bitten bij aan komen.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:39

Ik heb aan floor zijn gewone hoofdstel een halve knevel van MHS hangen, hij loopt er wel heel erg fijn op
Bitringen zijn wel heel erg klein indd, ik heb daarvoor een andere longeerlijn gekocht, van lammer Haanstra, die hebben een heel klein haakje.

Jullie woorden hebben me gerust gesteld! Thanx. Zal vanavond laten weten hoe het is gegaan :)

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:43

Lillian__ schreef:
Ik heb aan floor zijn gewone hoofdstel een halve knevel van MHS hangen, hij loopt er wel heel erg fijn op
Bitringen zijn wel heel erg klein indd, ik heb daarvoor een andere longeerlijn gekocht, van lammer Haanstra, die hebben een heel klein haakje.

Jullie woorden hebben me gerust gesteld! Thanx. Zal vanavond laten weten hoe het is gegaan :)

1tip; zorg iig voor een goede zonnebril mocht je last krijgen van de ondergaande zon.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:44

Serieus Kym! Wauw nooit geweten! Het houdt mij echt tegen om daar iets te kopen om 'te proberen!'
Tip voor ostheo in onze regio: Joyce Vijverberg.
http://paardenchiropractor.com/ Er is veel kaf onder het koren maar deze is echt super en wordt ook aangeraden door Franklin. Natuurlijk heb je ook nog Morgan Lashley (zus Franklin) die is ook super goed maar doet laatste tijd volgens mij meer andere dingen. Is ook iets duurder dan Joyce. Maar beiden hebben echt de goede opleidingen gedaan ervoor.

Ayla; Susanne meet vanmiddag de dikte van het bit even op voor mij, dan ga ik die proberen.
Leuk zo'n hartslagmeter! Leuk voor als je mendurance gaat rijden! Lijkt mij ook geweldig om te doen!

Laura; bedankt voor de link, ik ken de site. Hier zijn ze alleen in maatje 9 te bestellen :-)
Ja, lijkt ook super leuk om langere afstanden te doen. Maar wordt in stap wel heel saai hahaha

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:50

Patty14 schreef:
Lillian__ schreef:
Ik heb aan floor zijn gewone hoofdstel een halve knevel van MHS hangen, hij loopt er wel heel erg fijn op
Bitringen zijn wel heel erg klein indd, ik heb daarvoor een andere longeerlijn gekocht, van lammer Haanstra, die hebben een heel klein haakje.

Jullie woorden hebben me gerust gesteld! Thanx. Zal vanavond laten weten hoe het is gegaan :)

1tip; zorg iig voor een goede zonnebril mocht je last krijgen van de ondergaande zon.

Ik heb eigenlijk Altijd een zonnebril op, om het licht wat te dimmen, daardoor komt mijn omgeving niet zo hard binnen. Ben heel snel overprikkelt :=

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:25

Bedankt voor de tip Ingrid! Bij ons komt binnenkort Michael Hamerslag op stal, dus dat ga ik eerst even proberen. (In het kader van: als hij er toch is) :D

Lilian: dat herken ik wel. Ik draag om die reden ook vaak een zonnebril.

Patty: ik kan ook niet anders zeggen dan dat het vreselijk is inderdaad. :')