[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:20

Dank voor het aanbod Patricia!

Ik vind het zo schattig dat Caya met een ruitertje een B proefje gaat rijden <3 die van jou zijn zo heerlijk veelzijdig!

Moet jij met tandem weer bij de B beginnen eigenlijk? Of krijg je een ‘voorsprong’ omdat beide pony’s al hoog in de sport lopen?

Tandem lijkt me ook geweldig. Met Cooks voorop :D die is net te klein om enkelspan met mijn vierwieler mee te rijden.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:12

Sunshinedaan schreef:
Dank voor het aanbod Patricia!

Ik vind het zo schattig dat Caya met een ruitertje een B proefje gaat rijden <3 die van jou zijn zo heerlijk veelzijdig!

Moet jij met tandem weer bij de B beginnen eigenlijk? Of krijg je een ‘voorsprong’ omdat beide pony’s al hoog in de sport lopen?

Tandem lijkt me ook geweldig. Met Cooks voorop :D die is net te klein om enkelspan met mijn vierwieler mee te rijden.
ze gaat b mennen ipv rijden ;-) wel bestgaand rijpony gaat ze onder zadel

mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 17:27

Wat spannend Linsey! Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.


Sunshinedaan schreef:
Succes Linsey *\o/* super hoor.

Ik vind zo’n streep ook niet zo lelijk. Lijkt me wel lekker wat lucht geven momenteel.

Ik heb vanmiddag wat getraind in tweespan, maar het was echt te warm eigenlijk.

Ik heb as maandagavond een marathontraining van Piet de Ronde in Zwartewaal. Lijkt me interessant! :)


Heerlijk zeg, fijn dat je momenteel ook wat gerichter kunt trainen. Ik ben wel benieuwd naar je marathontraining. Gaat er iemand filmen?


Kcinarual schreef:
Gaat Gaya weer goed Manon? Koliek is zo eng, pff :n

Ik vind een streep ook niet heel lelijk, maar ik heb wel een hekel aan die dikke wintervacht wat zweet betreft. En Nick ziet er zo lomp uit met zn dikke pak. Halverwege/eind november krijgt hij een jachtpatroon en daarna gaat hij in maart pas helemaal kaal :\



Nick heeft volgens mij net zo een berenvacht als Lola. Jammer dat je hem nu niet helemaal kunt scheren.


Over wedstrijden kan ik verder niet meepraten. Ik baal wel vaak dat ik niet consequent kan rijden door ziekte, daarom ben ik ook nog niet gestart. Het lijkt mij wel heel erg leuk om te doen.
Ik moet wel om jou lachen Suus, ik kan me herinneren dat jij ooit in het topic begon dat je helemaal geen wedstrijdambities had :')


Sharani schreef:
Dat heeft King ook heel erg, die verveelt zich ook in de B en L. Vooral met die grote outdoor ringen is het ook echt saai.

Wij gaan zo mijn HCA ophalen *\o/* , heb hem tweedehands van kennissen uit het minipaarden wereldje gekocht. Dus sowieso leuk om die mensen weer eens te zien.



Wat leuk! Heb je een foto?

Fenna ook lekker met Jori gereden zag ik op facebook, ik schrok er eerlijk gezegd wel van dat je erbij zetten dat hij zo flink kan bokken. Ik zou daar toch even kritisch naar kijken. Jimmy heeft wel eens de neiging om iets op te gooien in een enthousiast galopje, maar hoog bokken vind ik wel echt gevaarlijk!


Wat leuk dat het ruitertje met Caya mag rijden, wat geef jij ze een mooie kansen zeg Patricia. Heerlijk <3



En.... euh.. Jimmy is kaal :')

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 17:54

Jorie doet het ook uit enthousiasme dus blijft grotendeels laag, maar hij ziet het verschil niet tussen voor de kar of in de wei en in de wei bokt en springt ie ook echt vies hoog. Dat moet hij nog even leren, ik corrigeer hem ook altijd als ie bokt. Maar hij gooit dus zijn kont omhoog en dan op dusdanige wijze dat als ie dan een achterbeen naar achteren zou doen dat ie me kan raken. Dus daarom ga ik voorlopig even met bokriempje rijden, dan leert hij dat hij dat niet als een blij ei hoeft te doen en dat gewoon aandraven de norm is. Mijn moeder loopt voorop net iets boven zijn stap tempo, dus hij draaft dan even bij, maar daar hoeft ie wat mij betreft niet bij te bokken. Ik voel me daar zelf niet echt veilig bij. Maar hij was gewoon blij dat ik iets met hem deed. Eigenlijk zou ik gewoon vaker hem even kort moeten oppakken, maar ik heb er simpelweg geen tijd voor nu. Ik was allang blij dat hij nog gewoon heerlijk braaf was met verkeer, zelfs het wachten bij de wegoversteek ging heel goed. Er rijdt daar nu meer verkeer dan normaal, dus we moesten ook langer wachten. Hij heeft afgelopen rit dus merendeels wel gewoon normaal gedaan, behalve toen mijn moeder even met hem ging draven, toen bokte hij dus opeens vies hoog zoals hij in de wei ook doet met spelen.
Alex geeft alleen een laag bokje als hij het echt niet met me eens is, verder eigenlijk nooit. Ik ben een bokkende pony dus ook niet gewend.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:02

Fennadev schreef:
Jorie doet het ook uit enthousiasme dus blijft grotendeels laag, maar hij ziet het verschil niet tussen voor de kar of in de wei en in de wei bokt en springt ie ook echt vies hoog. Dat moet hij nog even leren, ik corrigeer hem ook altijd als ie bokt. Maar hij gooit dus zijn kont omhoog en dan op dusdanige wijze dat als ie dan een achterbeen naar achteren zou doen dat ie me kan raken. Dus daarom ga ik voorlopig even met bokriempje rijden, dan leert hij dat hij dat niet als een blij ei hoeft te doen en dat gewoon aandraven de norm is. Mijn moeder loopt voorop net iets boven zijn stap tempo, dus hij draaft dan even bij, maar daar hoeft ie wat mij betreft niet bij te bokken. Ik voel me daar zelf niet echt veilig bij. Maar hij was gewoon blij dat ik iets met hem deed. Eigenlijk zou ik gewoon vaker hem even kort moeten oppakken, maar ik heb er simpelweg geen tijd voor nu. Ik was allang blij dat hij nog gewoon heerlijk braaf was met verkeer, zelfs het wachten bij de wegoversteek ging heel goed. Er rijdt daar nu meer verkeer dan normaal, dus we moesten ook langer wachten. Hij heeft afgelopen rit dus merendeels wel gewoon normaal gedaan, behalve toen mijn moeder even met hem ging draven, toen bokte hij dus opeens vies hoog zoals hij in de wei ook doet met spelen.
Alex geeft alleen een laag bokje als hij het echt niet met me eens is, verder eigenlijk nooit. Ik ben een bokkende pony dus ook niet gewend.

Zou echt gelijk aanpakken dat gedrag dat is echt gevaarlijk. Zou slagriem in begin zo zetten dat hij niet goed omhoog kan komen en gelijk afstraffen. Als ze het een maal aanwennen blijven ze het anders doen..

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:48

Tot ie een keer tegen je knie aan mept... blij bedoeld of niet.
Ik zou er ook inderdaad wat strenger op zijn.

Mirriej: geen idee of er gefilmd wordt. Ik zal ‘verslag’ doen :)

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:55

Foto's van kale Jimsel?!
Hahahaaaaa ja dat weet ik ook nog _O- Ik heb jaaaaren lekker recreatief gehobbeld hoor :D Maar op deze manier wedstrijddoelen hebben vind ik wel veel leuker.

Bokken voor de wagen is levensgevaarlijk (ook al is het 'maar' uit blijheid). Ik zou het absoluut niet tolereren :wow:

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:01

Ik heb het idee dat je het een beetje goed probeert te praten Fenna, maar bokken kan echt niet. Kun je hem niet eerst longeren als hij zo vrolijk is? Indd gelijk afstraffen!!!

Jimmy kaal :D! En al een sportcoupe? Foto!

mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:28

Susanne schreef:
Foto's van kale Jimsel?!
Hahahaaaaa ja dat weet ik ook nog _O- Ik heb jaaaaren lekker recreatief gehobbeld hoor :D Maar op deze manier wedstrijddoelen hebben vind ik wel veel leuker.

Bokken voor de wagen is levensgevaarlijk (ook al is het 'maar' uit blijheid). Ik zou het absoluut niet tolereren :wow:



:')

Kale Jimmel <3 morgen nog even bijwerken en wassen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mirriejj op 13-10-18 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:28

mirriejj schreef:
Susanne schreef:
Foto's van kale Jimsel?!
Hahahaaaaa ja dat weet ik ook nog _O- Ik heb jaaaaren lekker recreatief gehobbeld hoor :D Maar op deze manier wedstrijddoelen hebben vind ik wel veel leuker.

Bokken voor de wagen is levensgevaarlijk (ook al is het 'maar' uit blijheid). Ik zou het absoluut niet tolereren :wow:



:')

Kale Jimmel <3

[ [url=m/MWfgJF.jpg]Afbeelding[/url] ]
lekker kaal

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:52

Tja zouden jullie m dan verrot slaan met de zweep? Hier krijgt ie sowieso een "eh", "pas op" of "nee Jorie" wat allemaal afstraffend is naar zijn hoofd, maar wel op zo'n manier dat ie er niet nog hyperder van wordt en meteen weer gaat stappen en normaal doet, dus zeg maar kalm en luid. Van tevoren longeren is met dit weer geen optie, want dan heeft hij zeg maar geen mentale spanningsboog meer over voor het mennen en zit hij in het zweet (hij zweet al na 1 galopsprintje in de wei ook). Dat boogje zit bij hem nog best snel vol. Hij heeft het na een halfuurtje echt wel gezien en soms na een kwartier al.

Wat lekker voor Jimmy! <3
Hier staat kale Alex vannacht bloot. Het blijft hier warm vannacht en aangezien er niet tot nauwelijks wind staat, vind ik een deken nu echt overbodig. Gisternacht heeft ie nog wel de 0 gram op gehad, want toen waaide het veel meer en kouder. De wind is nu gewoon warm.

xApple hoe is het nu met Gaya? Arm ding :(:)
Hier zat Alex zonet ook met wat van zijn koliekverschijnselen, telkens tijdens het eten schoppen naar zijn buik en flemen. Hij gaf zelfs de minst lekkere stukjes van zijn eten op aan Jorie, terwijl hij normaal zelfs dat met een harde kont richting Jorie verdedigd. Dus voor de zekerheid even gewandeld, maar hij stapte wel zo vlot door dat ik hem amper bijhield gelukkig. Dus weer helemaal normaal, maar echte koliek is echt vreselijk voor ze.

mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:59

Fennadev schreef:
Tja zouden jullie m dan verrot slaan met de zweep? Hier krijgt ie sowieso een "eh", "pas op" of "nee Jorie" wat allemaal afstraffend is naar zijn hoofd, maar wel op zo'n manier dat ie er niet nog hyperder van wordt en meteen weer gaat stappen en normaal doet, dus zeg maar kalm en luid. Van tevoren longeren is met dit weer geen optie, want dan heeft hij zeg maar geen mentale spanningsboog meer over voor het mennen en zit hij in het zweet (hij zweet al na 1 galopsprintje in de wei ook). Dat boogje zit bij hem nog best snel vol. Hij heeft het na een halfuurtje echt wel gezien en soms na een kwartier al.

Wat lekker voor Jimmy! <3
Hier staat kale Alex vannacht bloot. Het blijft hier warm vannacht en aangezien er niet tot nauwelijks wind staat, vind ik een deken nu echt overbodig. Gisternacht heeft ie nog wel de 0 gram op gehad, want toen waaide het veel meer en kouder. De wind is nu gewoon warm.

xApple hoe is het nu met Gaya? Arm ding :(:)
Hier zat Alex zonet ook met wat van zijn koliekverschijnselen, telkens tijdens het eten schoppen naar zijn buik en flemen. Hij gaf zelfs de minst lekkere stukjes van zijn eten op aan Jorie, terwijl hij normaal zelfs dat met een harde kont richting Jorie verdedigd. Dus voor de zekerheid even gewandeld, maar hij stapte wel zo vlot door dat ik hem amper bijhield gelukkig. Dus weer helemaal normaal, maar echte koliek is echt vreselijk voor ze.



Ja hier volgt er dan een flinke correctie met een zweep. Jimmy heeft me 1 keer op mijn enkel geraakt en dat heeft hij toch echt wel geweten. Dat was ook meteen de eerste en laatste keer.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:03

Van mij had 'ie inderdaad een lel om zijn oren gehad en niet zo'n kleintje ook :o

Wauw mooie Jim. Zijn manen ook meteen gedaan of nog even moed verzamelen :D

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:27

Hier volgt echt altijd met beleren en met ervaren pony"s een flinke correctie... Mede omdat ik weleens bij een vriendin uren in het ziekenhuis heb gezeten nadat hij pony haar scheenbeen tot op haar bot had opengetrapt met de HCA...
Bokken is voor mij een echt een NOGO met mennen. Beauty heeft het ooit 1 x gedaan en heeft het echt geen tweede keer meer gedurfd nu in deze 1,5 jaar.. En faya heeft het ook echt met het herbeleren gelijk aangepakt na haar ongeluk. Die durft het nu ook niet meer. Rij haar nog wel met een slagriem voor als ze opeens toch weer een hond achter zich aankrijgt dan gaat haar instinkt natuurlijk werken.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:45

Ja, bij mij had ie ook een flinke tik gekregen.
Je hoeft hem niet meteen ‘verrot te slaan’, maar 1 flinke tik, waar ie écht even van schrikt werkt vaak al goed. :)

Bokken doen ze maar lekker in de wei, niet voor de kar.

Van alleen maar aaien en lief doen, krijg je echt geen fijne pony’s :n
Ze hebben echt grenzen nodig...

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:57

Zijn hier trouwens mensen die de pony wel eens helemaal met de Moser max hebben geschoren? Mijn grote scheerapparaat moet nagekeken worden maar twijfel of ik dan een grote ga huren of alles met de moser ga doen.

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:00

Alex zijn patroon is volledig met de moser max gedaan, dus dan zou je in principe alleen de benen (Waar een tondeuse ook voor gemaakt is) en de hals+ hoofd er nog mee moeten doen. Dat ging prima toen de messen geslepen waren en de pony zelf gewassen. Ik was in ongeveer anderhalf tot 2 uur klaar.
Alex zou ik overigens ook gewoon een tik hebben gegeven, maar Jorie is nogal snel erg gevoelig met dingen, dus ik denk dat aanleggen van de zweep een betere is. Hij accepteert de zweep echt prima tijdens lange lijnen en aan de hand, maar voor de sulky is het opeens weer een eng object. Ook hier werk ik aan met hem.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 13-10-18 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:03

Sunshinedaan schreef:
Ja, bij mij had ie ook een flinke tik gekregen.
Je hoeft hem niet meteen ‘verrot te slaan’, maar 1 flinke tik, waar ie écht even van schrikt werkt vaak al goed. :)

Bokken doen ze maar lekker in de wei, niet voor de kar.

Van alleen maar aaien en lief doen, krijg je echt geen fijne pony’s :n
Ze hebben echt grenzen nodig...

Ja 1 tik indd
Het is niet dat ik ze mishandel ofzo.

Op.stal. paar stalgenoten met mosar max geschoren en vind resultaat niet mooi geworden.
Afbeelding
Heel dankbaar voor de lekkere wasbeurt met shampoo...... niet Dus haha

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:50

Ik heb Gaya 1x helemaal geschoren met de tondeuse toen mijn grote apparaat stuk was :') Was al begonnen toen hij ermee stopte en ik had de dag erna wedstrijd dus het moest. :=

Jimmy ziet er goed uit! Zal hij wel fijn vinden lekker die vacht eraf.

Met Gaya gaat het weer goed gelukkig. Ze heeft 3 dagen rust gehad. Ga morgen een stapritje maken en dan volgende week weer lekker aan de slag.

@Patricia: oh jij rijdt tandem ook? Dat vind ik altijd zo tof om te zien. Echt super knap want lijkt me onwijs moeilijk.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:52

Fenna als ik dat bij die van mij zeg lachen ze me nog net niet uit.
Gelukkig bokken ze beide niet maar mochten ze dat doen krijgen ze echt wel een mep van me.

Ik denk alleen maar; breng die pony alsjeblieft weg om hem door een ervaren iemand te laten beleren. Voordat er grotere ongelukken gebeuren.
Straks mennen de ponys met jou ipv jij met de ponys. :D

StalNollie

Berichten: 9164
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:59

Die kreeg van mijn toch ook een flinke!
En ik spande hem uit en liet werken aan de lijn, luisteren en werken zal die

Hier vandaag misty weer wat opgepakt nadat ze vorige week koliek had gehad
Daarvoor had ze al even geen tuig meer opgehad.
Tuig op en lekker wandelen langs de weg, vooral nu gewerkt met rechtuit lopen en stilstaan op de plek.
En recht lopen vind ze nog lastig maar stilstaan vind ze prima 5min op haar gemakkie laten staan.

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:19

Jullie mogen zonder mij verder praten over jullie perfecte pony's. Ik ga weer in meeleesstand, nu weet ik waarom ik hier niks post over Jorie. Alsof jullie weten dat hij een ongevoelloze hork is en alsof 1 bok die mij iets te hoog was ineens betekent dat hij niet luistert naar mijn commando's. Dat is waarom het ook op Facebook stond en niet hier, ik ben gewoon bang iets te posten als minder perfect mens. Veel plezier nog met jullie pony's.

StalNollie

Berichten: 9164
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:29

Fenna ik denk dat je soms zelf gewoon nog niet in de gaten hebt hoe gevaarlijk het kan zijn om te mennen met een pony.
En uut je berichten maak ik op dat je echt nog ervaring mist.
Dus zou kijken of een ervaren iemand is vaker met je mee kan of jij met diegene!

Je moeder op de fiets gezellig maar het is niet zoals het hoort?
Tuig kapot en je weet eigenlijk niet zo goed waar je terecht moet
Bokken is een no go pony hoeft je maar te raken of met been over de burry te komen en daar ga je!
Bang van de zweep achter sulky maar met andere dingen niet dan mia je ergens een signaal, en anders iemand die Pony vast en die zweep eraan houden en hup terug naar halt en stap desnoods flinkw ophouding
En zo heb ik je weleens meer op wat dingetjes gewezen
Wat ik uit je berichten vooral haal is dat je echt te soft bent en je de ponys in het werk teveel verwent. Oefenen en naar een maand ben je nog bezig!
Niet met een hand durven mennen en ook niet durven te oefenen? Hoe wil je die Pony dan een keer flink op zijn donder geven en bijsturen met zweep e gelijk bijsturen / ophouding maken?

Dat zijn de basis dingen ( vind ik )

En ik denk dat je uiteindelijk meer lol gaat hebben als je gewoon kunt gaan ipv gelijk zorgen te hebben wat als ...

En echt we willen je helpen en vooral veilige ritten toewensen maar je bent best eigenwijs en zoek eerst eens hulp iemand met ervaring ( jammrr dat je gewoon tever weg woont)

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 00:00

Joh, nee, dat weet ik echt niet na 3 keer een pony aan de kletter te hebben meegemaakt. :roll:
Tuig kapot was mijn eerste ervaring daarmee, dit tuigje hebben mijn ouders 8 jaar terug gekocht en dan worden de stiksels vanzelf eens gaar. Ja, tuurlijk ik ga een net beleerd jonkie klieren met iets waar hij duidelijk nog bang van is en hem vervolgens ook nog in zijn bakkes trekken, want dat is echt heel goed om te doen. Wat moet ik dan doen als dat jonkie daarvan steil omhoog gaat steigeren en met kar en al achterover slaat? Mezelf bij elkaar rapen en vanuit het ziekenhuis berichten dat de pony nu nooit meer hoeft worden ingespannen en ikzelf eigenlijk nooit meer durf te mennen nu? Mijn moeder liep vandaag mee bij zijn hoofd, ik merk dat Jorie de steun fijn vindt, maar ik kan ook gerust hem bij haar wegrijden en weer terug komen. Het was echt niet voor de gezelligheid, ik rij niet voor niks ritten met de andere van 2+ uren alleen. Ik kom niet graag onder de mensen. En ja, als ik mijn eerste rondje in draf ga doen met Jorie, dan mag mijn moeder fietsen, want meerennen houdt ze gewoon niet vol. Alex snapt mijn hulpen niet goed als ik met 1 hand ga sturen, erg fijn om dat op de openbare weg te oefenen. Maar ik probeer het wel in de les als de lesgever het vraagt. Ik studeer nog, Jorie is daardoor 2 maanden niet opgepakt geweest, ik vind Alex in shape houden nu even belangrijker dan Jorie. Jorie kan nog lang genoeg voor de kar lopen. Bij mij gaat het erom dat ik plezier heb met mijn pony's, wat betekent dat zij het ook een leuke samenwerking moeten vinden. Als ik even terugzoek is Jorie zelfs eind juli voor het laatst voor de kar geweest, dus dat is wel langer dan 2 maanden. Juist omdat ik me bewust ben van de gevaren, neem ik mijn moeder nog mee als steunpunt voor Jorie. Even voor de beeldvorming ik pak Alex nu op op vrijdag en zondag en Jorie sowieso of zaterdag of zondag. Gewoon omdat ik 's avonds niet meer kan trainen wegens dat het dan algauw te donker is, en ik heb alleen een verlichte paddock (te klein om in te rijden). Maar zoals ik al zei, ik zou hier niet meer posten. Dus hierbij de ontstip.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 06:53

Fennadev schreef:
Joh, nee, dat weet ik echt niet na 3 keer een pony aan de kletter te hebben meegemaakt. :roll:
Tuig kapot was mijn eerste ervaring daarmee, dit tuigje hebben mijn ouders 8 jaar terug gekocht en dan worden de stiksels vanzelf eens gaar. Ja, tuurlijk ik ga een net beleerd jonkie klieren met iets waar hij duidelijk nog bang van is en hem vervolgens ook nog in zijn bakkes trekken, want dat is echt heel goed om te doen. Wat moet ik dan doen als dat jonkie daarvan steil omhoog gaat steigeren en met kar en al achterover slaat? Mezelf bij elkaar rapen en vanuit het ziekenhuis berichten dat de pony nu nooit meer hoeft worden ingespannen en ikzelf eigenlijk nooit meer durf te mennen nu? Mijn moeder liep vandaag mee bij zijn hoofd, ik merk dat Jorie de steun fijn vindt, maar ik kan ook gerust hem bij haar wegrijden en weer terug komen. Het was echt niet voor de gezelligheid, ik rij niet voor niks ritten met de andere van 2+ uren alleen. Ik kom niet graag onder de mensen. En ja, als ik mijn eerste rondje in draf ga doen met Jorie, dan mag mijn moeder fietsen, want meerennen houdt ze gewoon niet vol. Alex snapt mijn hulpen niet goed als ik met 1 hand ga sturen, erg fijn om dat op de openbare weg te oefenen. Maar ik probeer het wel in de les als de lesgever het vraagt. Ik studeer nog, Jorie is daardoor 2 maanden niet opgepakt geweest, ik vind Alex in shape houden nu even belangrijker dan Jorie. Jorie kan nog lang genoeg voor de kar lopen. Bij mij gaat het erom dat ik plezier heb met mijn pony's, wat betekent dat zij het ook een leuke samenwerking moeten vinden. Als ik even terugzoek is Jorie zelfs eind juli voor het laatst voor de kar geweest, dus dat is wel langer dan 2 maanden. Juist omdat ik me bewust ben van de gevaren, neem ik mijn moeder nog mee als steunpunt voor Jorie. Even voor de beeldvorming ik pak Alex nu op op vrijdag en zondag en Jorie sowieso of zaterdag of zondag. Gewoon omdat ik 's avonds niet meer kan trainen wegens dat het dan algauw te donker is, en ik heb alleen een verlichte paddock (te klein om in te rijden). Maar zoals ik al zei, ik zou hier niet meer posten. Dus hierbij de ontstip.

Ik hoop voor jou alleen maar dat je je verhalen hier overdrijft en dat het hopelijk meevalt wat hij doet.. Want het hebt duidelijk geen idee waarmee je bezig hebt helaas. Vind het alrijd zo apart dat mensen denken dat het met Shetlanders en kleintjes opeens niet gevaarlijk is. Terwijl je mét die ook de grootse ongelukken kan krijgen. Dus ik hoop echt voor jou dat dit allemaal onder een beetje grootspraat valt en alles erg meevalt wat hij daadwerkelijk doet.anders zien we je straks wel langskomen op de nieuws pagina van bokt. Als zijnde een ongeluk met aanspanning op de openbare weg. ..