[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:58

Ik heb longeerlijnen van MHS. Die hebben een kleiner haakje :)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:03

Kcinarual schreef:
Jeetje Willem staat echt nog mooi in zn vacht! Weet je zeker dat hij een shetlander is? :wow:


Ik zou het niet weten eerlijk gezegd :D Ik krijg zeer regelmatig de vraag of hij geen kruising is (met welsh oid) ook vanwege zijn gangen en knie actie, maar ik weet niets van zijn verleden. Alleen dat hij schijnbaar bij stal De Stationshoeve vandaan komt, een NSPS fokkerij, maar beide ouders zijn onbekend wat wel een beetje apart is natuurlijk. Dus wie weet, zit er stiekem iets anders doorheen :)

Jorex

Berichten: 9977
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:12

Ik ben echt jaloers op Willem _O-
Alex en Jorie staan alweer dichter in de vacht dan Pepper op de vorige pagina. Jorie mag zijn vacht houden, Alex moet ik nog even mee wachten totdat ik geld heb voor een scheerapparaat.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:42

Ik.heb de lammert haanstra longeerlijn. Die is super fijn :-)

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:47

Hier ook dikke vachten hoor! Ik vind het wel schattig. Zolang ze geen last krijgen met die paar ritjes die ik momenteel maak, vind ik het wel prima.

Ik heb zonet mijn nieuwe paardenkast in elkaar gezet :):) Ik had plaats te weinig :=

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:41

Cool Miranda een nieuwe kast! Heb je nu voor elke pony een eigen kast?

Ik heb chronisch kastruimte te kort of zou dat komen omdat ik gewoon te veel cadeaus voor Willem koop :o?

Ben blij dat mijn tuig en dekens hier in de zadelkamer hangen. Scheelt ook al veel ruimte ghehe.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:49

Susanne schreef:
Cool Miranda een nieuwe kast! Heb je nu voor elke pony een eigen kast?

Ik heb chronisch kastruimte te kort of zou dat komen omdat ik gewoon te veel cadeaus voor Willem koop :o?

Ben blij dat mijn tuig en dekens hier in de zadelkamer hangen. Scheelt ook al veel ruimte ghehe.


Cadeaus :') :')

Nee ik heb een ijzeren muisdichte kast voor mijn dekens en scheerspullen.
En dan nog een grote houten kast voor de rest. Maar Spinner heeft niet meer zo heel veel spullen omdat ze met pensioen is. Eigenlijk is het grootste gedeelte voor Jimmy, al heb ik deze kast genomen zodat ik er nog een extra tuig in kwijt kan.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:01

Wat gaaf Patty!

Willem zit mooi in zijn vacht zeg! <3

Aaah leuk Miranda een nieuwe kast, mijn kast is ook veeeel te vol. Echt lastig :=

Toliene is gisteravond geschoren :D
Afbeelding

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:30

susanne haha cadeaus :')
ik heb even bij MHS gekeken, welke heb jij dan precies? Floor heeft nu een ongebroken halve knevel aan zijn hoofdstel hangen, die hebben echt inieminimuizen bitringetjes := ik zoek eigenlijk een enkele longeerlijn met een dubbele longe musketon haak :')

miranda wat voor kast heb je gekocht en waar staat deze bij jou? ik heb op zich voldoende ruimte maar de eigenaresse van mijn bijrijdpaard heeft een beetje het zelfde probleem :=

Floor heeft weer een heel erg lelijk uitrijdekenmodelletje geschoren *D

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:37

Toliene ziet er goed uit zeg <3

Lillian, momenteel heb ik dit. In de kast is nog mooi de ruimte voor een tuig erbij en nog wat nieuwe spullen :') Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ligt alleen het spul in wat ook gebruikt wordt. De rest ligt op de logeerkamer. Wij hebben de kasten gewoon in de garage staan, de helft van de pony's staat aan huis.
Ik denk dat mijn oude kast naar onze nieuwe stal een stukje verderop gaat.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:42

die houten kast is wel echt mooi! <3 hebben! we gaan nog even kijken wat we precies gaan doen. aangezien ik angus natuurlijk ook rijd en toch wel wat dingen in zijn kast heb liggen. waarschijnlijk iets van een grote stelling kast en curverboxen met dekens.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:44

Lillian__ schreef:
die houten kast is wel echt mooi! <3 hebben! we gaan nog even kijken wat we precies gaan doen. aangezien ik angus natuurlijk ook rijd en toch wel wat dingen in zijn kast heb liggen. waarschijnlijk iets van een grote stelling kast en curverboxen met dekens.


Curverboxen is ook wel slim ja, zullen daar geen muizen inkomen? Ik gebruik ook zakken die je vacuum kunt zuigen, echt ideaal!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:44

Laatst bijgewerkt door Susanne op 10-09-18 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Berichten: 30497
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:45

Ze ziet er zo idd heel fris uit!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:34

Toliene ziet er goed uit zeg! Flinke bos manen ook.<3 knap dat kort. Ziet er sportief uit!

Ik twijfel om dat bij Fleurtje ook te doen :+ lekker kort op 1 lengte :j
Niet Cookie-kort hoor (weten we hem nog...) :') maar Toliene-kort :)

Wat een mooi geordende kast zie ik voor bj komen! _/-\o_
Fijn hoor zoveel ruimte voor alle spullen.

Ik pakte het fijne teddy zweetdekentje van Fleur en ja hoor... muizen :\ die vonden het ook een fijn dekentje blijkbaar. Zonde, had hem afgelopen winter pas gekocht...

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:12

Haha cadeaus

Mijn pony's krijgen vrijdag leuk cadeau een tandarts behandeling haha

Ik heb een houten kast voor mijn tuig een een ijzeren voor mijn dekens.

Toliene ziet er goed uit!

Afbeeldingcaya mag weer 3 x 3 minuten draven

Meet nu om de week met equest meetlint haar buik. 2 weken geleden 142 cm omtrek en nu 138 cm . Dus ze valt eindelijk een beetje af. Denk Door de Glucobalance. Want eerder geen verschil.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:14

Super dat je weer mag opbouwen met Caya Patricia! Ze ziet er goed uit!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:48

Lekker dat Caya weer mag opbouwen!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:58

Zou ik even ego mogen?

Heb alweer 2 nachten slecht geslapen om Alfje. Hij had dikke 2 maanden alleen op gras gestaan. Lekker wat vrijheidsdressuur gedaan, geen zorgen om hoe hij loopt. Nu ben ik hem 2 weken geleden weer wat op gaan pakken (wandelingetje, stappen voor sulky) maar ik merkte dat hij niet echt fijn loopt op het harde.
Zondag ben ik gaan kijken en filmpjes maken en op het harde loopt hij in draf echt een stuk slechter dan voorheen. En als er maar ergens een steentje ligt staat hij gelijk op 3 benen bij wijze van (voorvoetjes vreselijk gevoelig)
Hij is niet te kort bekapt en staat 'maar' 4 uurtjes op het gras met masker en krijgt hele zomer al glucobalance. En nu graszaadhooi dus HB lijkt me ook niet waarschijnlijk.

Hij heeft nadat ik zijn ijzertjes eraf had gehaald wel een tijdje OK gelopen op het harde, toen maakte ik ook regelmatig sulky ritje op het asfalt. Maar nu echt niet fijn meer.

Vanochtend overlegd met veearts en hij zei dat ik weer ijzers kon proberen. Maar.........eigenlijk durf ik dat niet meer zo. 4 uit 6 voetjes vernageld, dat kan ik Alf toch niet weer aandoen. Volgens andere hoefsmid ook gewoon lastig te beslaan.

Hoefschoenen moet ik mee oppassen ivm zijn 4 voormalige peesblessures, en ze moeten perfect passen en mogen de stand van zijn voet niet wijzigen tijdens bewegen. Ook lastig dus.

Ergens denk ik 'kan ik hem niet beter met volledig pensioen zetten'. Ik heb gemerkt dat het wel rust gaf, niet meer elke dag ermee bezig zijn. Loopt hij nog wel goed? Oh hij wil niet lopen, zou hij pijn hebben? Dingen zien die er niet zijn, dingen niet zien die er wel zijn. Gek wordt je ervan.

Maar ja, aan de andere kant; stel dat ijzers bij andere smid wel goed gaan, hij weer fijn loopt en we best nog wel even van dingen kunnen genieten samen? Wat ritjes buiten? Maar ja, risico dat hij weer vernagelt wordt is best groot en arme pony; hij heeft al zoveel te verduren gehad.

Ik zit er vreselijk mee merk ik |( |( . Sorry voor mijn ego post. Kan m'n eigen gedachten even niet fijn op een rijtje krijgen

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:34

Wat een vervelende situatie :(:)

Hij zou best 'gewoon' gevoelige voeten kunnen hebben. Zo vaak vernagelen vind ik trouwens echt vreemd, ik heb het nog nooit gehad en alles heeft hier altijd op ijzers gestaan en nog steeds. Staat hij braaf stil met beslaan? Hoefschoenen heb ik geen ervaring mee, maar als dat wordt afgeraden ivm zijn blessure zou ik er niet aan beginnen.

Wat zou jij zelf het liefst willen doen, wat zijn jouw ambities? Je hebt zoveel maanden ellende en zorgen gehad. Vergeet jezelf niet! Loop jezelf niet voorbij hè. Paarden zijn een hobby en daar moet je ook van kunnen genieten en er positieve energie uit halen.

Is er een optie om Alf inderdaad 'met pensioen' te zetten (en zelf een bult minder zorgen te hebben) en een pony er bij om bijvoorbeeld de sport in te gaan? Ik noem maar iets hoor.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:42

Wat fijn dat Caya weer mag opbouwen zeg!

Bedankt voor de lieve reacties over Toliene. Ik ben ook heel tevreden met hoe ze eruit ziet nu. Die manen zijn zoveeeeel leuker zo <3 Alleen kan ik het wel iedere week uitdunnen, zo dik is het :=

Wat een lastige situatie Ingrid, en wat vervelend dat hij nu zo gevoelig loopt... Ik denk inderdaad ook zoals Susanne zegt, dat je moet kijken wat je zelf zou willen, en waar je zelf gelukkig mee bent. Alf is zo je vriendje hij verdient natuurlijk het allerbeste. Maar ik denk dat jij voor jezelf moet bedenken of je het nog zou willen proberen, of hem met pensioen zou willen doen. Wat Susanne als suggestie geeft geen optie eventueel? Alf met pensioen, en een andere pony erbij?

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:13

Toliene ziet er goed uit! Mooi die manen zo :))

Lastig Ingrid. Weet precies hoe je je voelt. Bij Switch heb ik toen besloten om hem met pensioen te doen. Verschil is alleen dat Switch bijna 20 is en Alf 6/7jaar...
Maar kan je wel vertellen dat het zoveel meer rust geeft. Was altijd bezig hoe hij zou lopen en als hij dan goed was wanneer het weer minder zou gaan. Daarom heb ik destijds Chip erbij gekocht om te kunnen blijven rijden.

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:19

Toliene heeft mooie manen zeg!

Verder een tip! let op dat je niet teveel bloot geeft over je zadelkast uitrusting ( misschien ver gezocht maar je weet nooit ivm diefstal (mensen die meelezen))

ik zou ervoor kiezen om hem op rust te gaan zetten, en er eventueel een ander maatje bij te zoeken waar je wel actief mee kunt gaan rijden. eventueel in bruikleen aan een kinderboerderij of iets dergelijks?

patricia lekker achterbeentje wat eronder komt!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:29

Bedankt voor jullie reacties zover.

Susanne; zou inderdaad kunnen. Hij had paar maanden terug geen dunne zool in ieder geval waardoor hij zo gevoelig zou kunnen zijn. We zouden nu controle foto kunnen laten maken maar dat ben ik niet van plan. Remedie daartegen zijn ook ijzers dus probleem blijft hetzelfde.
Paar maanden geleden ging het nog best OK, lopen op het asfalt. Kan door verergering blessures komen maar mogelijk ook ergens anders van. Maar ik ga niet meer dokteren. Op het zachte loopt hij nog best goed maar in bochten in draf echt niet meer. En om nu alleen maar stom rondjes met de sulky door de bak te stappen ga ik ook niet van genieten.

Ja het is bijzonder het vernagelen maar andere hoefsmid zei ook dat hij lastig te beslaan is. Reden weet ik niet exact. Hij was super braaf met beslaan, maar nu niet meer. Hij heeft er echt een trauma'tje van opgelopen, die ijzertjes (en zijn vrouwtje ook :+ )

We zijn nu een jaar verder na 1e bezoek veearts en ik merk bij mezelf weer veel onrust toen we weer gingen wandelen. Zoals Patty ook zegt; je bent er echt dagelijks mee bezig. Dus wat dat betreft zeg ik ook ' op pensioen zetten want het geeft mij veel rust' Maar ergens ben ik er niet klaar voor. Nadat bleek dat we alleen nog recreatief wat konden doen had ik me daarop gericht en bedacht nog veel leuke stap-menritjes te kunnen maken met hem. Voelt zo definitief als we dat nu niet meer gaan doen.
Want mijn ambities zijn zeker veel meer, maar ook veel meer dan alleen recreatief overigens.

Een andere pony............zit er niet in. M'n partner ziet me aankomen.......
en ook de angst dat die ook weer van alles zou gaan mankeren. Slaat misschien nergens op maar ja, zo voelt het nu eenmaal op dit moment. Misschien verandert dat nog.

Op zich mankeert hij genoeg om op pensioen te zetten, het is niet zo dat we ongestoord nog van alles kunnen doen en dat het "zonde" zou zijn maar het voelt wel heel definitief, dat ik de keuze maak het hierbij te laten. Dat doet wel gewoon veel pijn.

Pffffff

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:37

Vervelend hoor met Alf .moet wel zeggen dat caya op moment ook weer gevoelige zolen heeft misschien weer door weersverandering. Kan je Alf niet met pensioen doen en een bijmenpony zoeken? Dat je bijvoorbeeld 1 a 2 x per week die ment en andere dagen lekker met Alf gaat wandelen ofzo. Snap dat kwa kostenplaatje 2 pony's erg veel is. Vooral als ze dingen gaan mankeren. Ik heb eerst altijd geroepen nooit meer een verzorgpony(na slechte ervaringen) maar als het met eigenaar klikt kan je best meer dan alleen recreatief.
Ik had met Duvel makkelijker keuze omdat ik Faya toen ook al had. Keuze voor pensioen was daardoor makkelijker omdat Faya wel lekker kon mennen.
Als je ze iets hebben ga je toch ook sneller kijken of ze goed lopen enzo. Ik vandaag met Caya in tandem hing ik ook steeds zowat naast mijn wagen om te kijken of ze wel regelmatig liep.. zulke kleine pony's en zoveel zorgen.... snap dat je er echt wakker van kan liggen..