[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:10

Ja klopt susanne! Ik zal voornamelijk met een van de twee rijden maar bijvoorbeeld morgen gaat een vriendin van mij mee en die pakt dan de andere kar.

Wat vervelend dat er niks uit is gekomen! Je hoopt toch dat er iets is waar je op verder kunt.

Wat vervelend van beauty! Het zit jou ook niet mee met je pony’s.

Ik heb vandaag lekker met sil gereden. Ben super blij met de nieuwe sulky. Heb er echt weer meer lol in. Hoop dat het zo blijft.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:02

Susanne, wat vervelend dat er niks uitgekomen is. Hopen dat die snel weer de oude is.

Linda, ik denk dat je wel bij de manege kan/mag parkeren als corona gedoe voorbij is.

Romy, vind je dat niet eng zonder quick release bij je sulky? Wel ideaal 2 sulkys!

Toosje wou al een paar dagen niet eten uit haar slowfeeder in haar paddock, hij hing aan een paal dus denk dat ze hem te moeilijk vind. Voor nu ook even uit een bak dus en dan proberen we het binnenkort nog een keer. Gistermiddag lag ze heerlijk te slapen toen ik kwam, dus die voelt zich wel op haar gemak.

Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:35

Nee vind dat niet zo eng.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:50

<3
Afbeelding

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:09

Wauw. Mooie foto van toos! <3

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:23

Mooie foto van Toos! <3

Ik heb vandaag een schattig marathon wagentje opgehaald! :D Zal vd week een mooie foto maken. Hij is bordeaux rood. Ga mijn sulky niet weg doen hoor, maar zo kan Boris en mijn vriend mee.

Even foto van mijn net gewassen bontje gemaakt, zo ziet hij er wel weer netjes uit! Wil nog een zwarte eigenlijk.
Afbeelding
Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:26

Mowgli4 schreef:
Wauw. Mooie foto van toos! <3

Had jou pony nou ook wat aan zijn luchtpijp?of ben ik in de war met iemand anders?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:30

Kiekeboefje schreef:
Mooie foto van Toos! <3

Ik heb vandaag een schattig marathon wagentje opgehaald! :D Zal vd week een mooie foto maken. Hij is bordeaux rood. Ga mijn sulky niet weg doen hoor, maar zo kan Boris en mijn vriend mee.

Even foto van mijn net gewassen bontje gemaakt, zo ziet hij er wel weer netjes uit! Wil nog een zwarte eigenlijk.
[ [url=m/ctihMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nOJQKl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is zeker mooi geworden.
Ik heb een stal genootje die haar bontjes met een kammetje kamt na het wassen. Wordrn ze ook heel mooi van

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:31

Patricia_86 schreef:
Mowgli4 schreef:
Wauw. Mooie foto van toos! <3

Had jou pony nou ook wat aan zijn luchtpijp?of ben ik in de war met iemand anders?

Nee je bent niet in de war. Mowgli heeft sabelschede trachea, of terwijl een platte luchtpijp

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:00

Nog een late proficiat aan Chayton en Mowgli.

@Jenny, Mooie afstand op 2uur al, ik verlang er ook zo naar. Je bontje ziet er goed uit na het wassen, beter dan ik had verwacht. Oke die gaat terug op het lijstje :D .

@Linda, Leuk zeg een nieuwe pony en ook fijner voor Gigant natuurlijk.

@Susanne, Balen zeg dat de bloedttest goed was en ook gelukkig natuurlijk maar toch ik hoop dat jullie snel de oorzaak vinden.

@Patricia, Deze van Linsey had dat toch ook afgeplatte luchtpijp maar bij de jouwe is het een deel die mist versta ik?

Hier net onze tweewieler verkocht en mijn eurotech tuig. Ik was al aan het twijfelen om hem weg te doen nu ik een zilco had die zowel op de kleinste als de grootste paste gewoon maar ze wouden het er graag bijnemen dus vooruit dan maar. Ik ga juist uitkijken voor de grootste voor een zilco combi borst in mini of eventueel shet, moest er eens eentje 2dehands passeren mogen jullie het mij laten weten.

De wagen die Danielle verkoopt en Patricia ook heeft gehad zou ik eigenlijk wel willen overnemen maar die stomme grenzen ook, ik heb ook geen trailer meer dus hoe moet ik 'm hier krijgen. Ik verlang zo naar een wagen die fijn is achter Finn (en later de andere) en waar ik lekker veel kilometers mee kan maken. <3

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 05:29

Gaaf Jenny!! Ben benieuwd. Mooi bontje weer zo!

Lori irritant he. Normaal ga ik nooit over de grens maar je voelt je ineens zo beperkt.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:01

Lori schreef:
Nog een late proficiat aan Chayton en Mowgli.

@Jenny, Mooie afstand op 2uur al, ik verlang er ook zo naar. Je bontje ziet er goed uit na het wassen, beter dan ik had verwacht. Oke die gaat terug op het lijstje :D .

@Linda, Leuk zeg een nieuwe pony en ook fijner voor Gigant natuurlijk.

@Susanne, Balen zeg dat de bloedttest goed was en ook gelukkig natuurlijk maar toch ik hoop dat jullie snel de oorzaak vinden.

@Patricia, Deze van Linsey had dat toch ook afgeplatte luchtpijp maar bij de jouwe is het een deel die mist versta ik?

Hier net onze tweewieler verkocht en mijn eurotech tuig. Ik was al aan het twijfelen om hem weg te doen nu ik een zilco had die zowel op de kleinste als de grootste paste gewoon maar ze wouden het er graag bijnemen dus vooruit dan maar. Ik ga juist uitkijken voor de grootste voor een zilco combi borst in mini of eventueel shet, moest er eens eentje 2dehands passeren mogen jullie het mij laten weten.

De wagen die Danielle verkoopt en Patricia ook heeft gehad zou ik eigenlijk wel willen overnemen maar die stomme grenzen ook, ik heb ook geen trailer meer dus hoe moet ik 'm hier krijgen. Ik verlang zo naar een wagen die fijn is achter Finn (en later de andere) en waar ik lekker veel kilometers mee kan maken. <3

Die is echt een aanrader. Hen er veel plezier van gehad

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:03

Patricia_86 schreef:
Mowgli4 schreef:
Wauw. Mooie foto van toos! <3

Had jou pony nou ook wat aan zijn luchtpijp?of ben ik in de war met iemand anders?

Nee je bent niet in de war. Mowgli heeft sabelschede trachea, of terwijl een platte luchtpijp[/quote]
Missen er dan ook stukken ringen? Of is dit weer heel wat anders?

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:04

Patricia_86 schreef:
Nee je bent niet in de war. Mowgli heeft sabelschede trachea, of terwijl een platte luchtpijp

Missen er dan ook stukken ringen? Of is dit weer heel wat anders?[/quote]
ze hebben het toen niet benoemt dat er ringen missen, dus dat denk ik dan niet. Zoals ik jouw foto zag, zo ongeveer zag het er bij Mowgli ook uit. Alleen dan was de luchtpijp breder en platter. Echt alsof die “geplet” was.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:22

Mowgli4 schreef:
Patricia_86 schreef:
Nee je bent niet in de war. Mowgli heeft sabelschede trachea, of terwijl een platte luchtpijp

Missen er dan ook stukken ringen? Of is dit weer heel wat anders?

ze hebben het toen niet benoemt dat er ringen missen, dus dat denk ik dan niet. Zoals ik jouw foto zag, zo ongeveer zag het er bij Mowgli ook uit. Alleen dan was de luchtpijp breder en platter. Echt alsof die “geplet” was.[/quote]
Ah oké, Beauty niet geplet . Die heeft een zwakke plek waar de slokdarm dan tegenaan ligt en vet.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:17

Linda: Wauw wat een leuk ding! En wat fijn voor Gigant ook, dat hij nu niet alleen hoeft achter te blijven.
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst :)

Romy: Wat luxe, 2 sulky's, fijn zeg.

Jenny: Dat is een mooie hooibak, ziet er fijn uit. En wat staan ze daar leuk met zn drietjes.
Je bent lekker bezig zeg met trainen! En ook nog een marathonwagentje erbij! Heb je er een foto van? Ik zou ook ooit wel een wagentje willen waar mijn man of een vriendin op mee kan. Maar Pepper moet eerst nog wat meer ballen kweken buiten, want die kruipt het liefst in mijn broekzak :+ Het is ook wel heel erg druk hier buiten bij stal (drukke weg, gigantisch veel scooters en wielrenners), dus dat moeten we nog even oefenen met wandelen en lange lijnen.

Suus: Fijn dat er niets uit het onderzoek is gekomen, maar ook vervelend.. Want wat zou het dan kunnen zijn. Goed dat je hem zoo door de molen laat halen :(:) Succes!

Lori: Goed dat je het hebt kunnen verkopen. Zonde als het er maar ligt, toch?

Rianne: Leuk dat Toos zich zo op haar gemak voelt. Ze glimt zo mooi ook!


Ik ben een paar dagen vrij geweest en ben redelijk bijgekomen. Ben twee dagen op de fiets naar Pepper geweest (33 km retour) en dat was wel echt goed om mijn hoofd lekker leeg te krijgen. De fiets route naar stal loopt voor 90% door duingebied en dat is wel echt genieten zeg <3
Verder ben ik de training wat aan het uitbreiden voor Pepper. Steeds iets langer voor de kar, steeds wat meer vragen qua overgangen etc. En hij doet dat zo goed! Ben heel trots op hem.
Gisteren hebben we 7 km gewandeld, maar dat vond hij toch wel weer spannend soms. Vooral het tikkende elektriciteitshuisje.. := Hij schoot een paar meter goed naar voren, om vervolgens te schrikken van een scooter. (Waar hij zich volgens mij heel suf over voelde, want na 2 seconden zag je hem echt denken: Oh nee dat ken ik :+ )
Vanavond weer lekker met de kar rijden in de bak. Of als het druk is even longeren.

Verder is hij lekker varkentje aan het spelen..
Afbeelding

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:01

@Patricia, Ik acht de kans wel groot dat hij snel verkocht gaat zijn, staat ook gewoon mooi achter der klein span en achter de jouwe stond het ook nog. Komen er af en toe wel op 2dehands maar niet zoveel natuurlijk, meestal zijn het van die autoband gevallen.

@Frummels, Klopt zonde anders, wordt er ook niet beter van. Fijne manier waarop je het aanpakt met Pepper :j

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:03

Jenny: ben benieuwd naar je nieuwe wagen :)

Kym: klinkt als een fijn fietstochtje inderdaad. Duinen zijn zo mooi. Pep ziet er happy uit als varken :D Fijn ook dat hij het allemaal zo goed oppakt.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:16

Kymberly: Wat heerlijk zeg! Ik zag het al op instagram :)

Ben benieuwd naar je nieuwe wagentje Jenny, gezellig met je vriend op pad :D

Nogmaals sterkte Patricia! Lekker genieten van wat wel kan.

Hele knappe foto van Toos!

Toliene gaat ook heel erg goed! Nu ik haar om de dag oppak houdt ze het goed vol en genieten we heerlijk van alle buitenritjes <3 hoop echt dat ze dit nog heeeeel erg lang volhoudt.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:09

Suus: Ja als varken is hij het meest blij :D

Linsey: Fijn dat Toliene zo goed gaat! Hopelijk kunnen jullie nog heel lang lekker dit soort ritjes maken.


Ik heb trouwens van de week weer lopen hannesen met de balans van de sulky. Ik was toch niet helemaal tevreden (ik ben denk ik nooit tevreden, maar dat terzijde). Maar ik denk dat hij nu wel optimaal hangt voor in de bak. Het reed in elk geval stukken fijner en stabieler. :)

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:05

Ik zal zondag (als we hem hopelijk gaan uitproberen) een foto van mijn nieuwe wagen maken :) Hij is echt heel schattig, mooi donkerrood. Heb hem gisteren nog helemaal gewaxt en mijn vriend heeft overal roestvrijstalen schroeven en bouten in gezet. Het is geen super luxe dure wagen maar voor een paar keer rijden helemaal prima :D

Leuk Kymberly, heel fijn dat je wat meer motivatie hebt. Pepper lijkt wel afgevallen trouwens, ziet er goed uit. Nog wel winter vachtje zo te zien :)) Zo das lang fietsen. Weet niet of ik dat echt leuk zou vinden. Ik fiets eigenlijk alleen maar, maar ik sta op een doe-het-zelf stal dus moet wel iedere dag heen, dan is dat echt te ver. Ik hoef maar 5 heen en 5 terug :)

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:35

Mag ik me hier ook melden?

Ik ben Jennifer, 28 en woon in Leiden. Ik heb al 15 jaar een shet genaamd Binkie en hij heeft inmiddels de respectabele leeftijd van 28 jaar (zo ongeveer). Hij is ooit beleerd, maar dat destijds niet echt door kunnen zetten.

Hij heeft een paar maanden samen met Pepper - die ik hierboven zie :D - gestaan en toen ik Kymberly (hi!) met Pepper zag mennen begon het toch weer te kriebelen. Lange lijnen opgepakt en dat ging behoorlijk goed. Dus een week geleden een tweedehands sulky (tweewieler?) opgehaald en afgelopen woensdag de eerste les. Hij deed het keurig en was enthousiast. Hoe het verder gaat lopen weet ik niet, maar zolang hij het leuk vindt en het aan kan gaan we door!

Afbeelding
(Vandaag aan de lange lijnen)

Afbeelding
(Hij ging begin vorige maand op de foto bij Nikki de Kerf. Heel erg blij met deze foto uiteraard!)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:44

Gave foto!! Wat voor sulky heb je?

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:51

Leuke shet, mooie foto ook! Welkom :)

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:53

Ik heb een Excellent Sulky gekocht:
Afbeelding

Dank Mowgli4!