[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:53

Eline: nee ik heb besloten om niet meer te rijden tot we meer weten. Het is gewoon echt niet safe. En als er lichamelijk iets niet in orde is (ik denk zelf aan iets met spieren/nieren) is dat voor hem ook niet goed.

Fijn dat Eddy actiever is geworden. Misschien gaat het hem allemaal wat makkelijker af nu hij goed getraind is en vindt hij het daarom ook leuker worden :)

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:51

Wat vervelend Susanne. Niks aan als ze wat mankeren.

Toos was heel erg vrolijk vanavond. Tussen de buien door kunnen rijden.

Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:12

Heb je genoten! Zal wel gek zijn om daar straks niet meer te rijden.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:28

Mama_Rianne schreef:
Wat vervelend Susanne. Niks aan als ze wat mankeren.

Toos was heel erg vrolijk vanavond. Tussen de buien door kunnen rijden.

[ [url=m/u4R71N.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk zeg!

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:32

Ja heel gek.. 11 jaar in die omgeving gereden.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:41

Mama_Rianne schreef:
Wat vervelend Susanne. Niks aan als ze wat mankeren.

Toos was heel erg vrolijk vanavond. Tussen de buien door kunnen rijden.

[ [url=m/u4R71N.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk even tussen de buien door. Misschien kunnen we wel een keer samen gaan rijden als jullie verhuisd zijn?

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:12

@Mama_Rianne, Gezellig weer of geen weer.

Hier ze nog net kunnen borstelen voor er een stortbui over kwam :') .

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:21

Ja, leuk Linda! Ik heb alleen geen trailer..

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:21

Heftig Susanne! Ik ben heel benieuwd wat er uit komt.

Switch komt donderdag ook weer dichterbij huis staan. Rusthuis is toch niet helemaal hoe ik het voor ogen had. Was al een tijd op zoek naar een andere oplossing, helaas kon ik niks anders vinden. Maar eindelijk heb ik een fijn plekje voor hem :D. Hij staat er namelijk nu ook heel sip bij...

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:29

Sneu! Fijn dat hij dichterbij komt.

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:59

Patty14 schreef:
Heftig Susanne! Ik ben heel benieuwd wat er uit komt.

Switch komt donderdag ook weer dichterbij huis staan. Rusthuis is toch niet helemaal hoe ik het voor ogen had. Was al een tijd op zoek naar een andere oplossing, helaas kon ik niks anders vinden. Maar eindelijk heb ik een fijn plekje voor hem :D. Hij staat er namelijk nu ook heel sip bij...


Wat vervelend patty! Op wat voor soort stal komt hij nu te staan?

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:28

Lori, ik heb het bontje nu 1,5 jaar. Maar dan moet je wel in gedachte nemen dat ik alles behalve netjes ben :')

Susanne, jeetje wat heftig! Dat is niet leuk.. hoop oprecht dat het iets onschuldigs is. :(

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 00:44

ElineGC schreef:
Patty14 schreef:
Heftig Susanne! Ik ben heel benieuwd wat er uit komt.

Switch komt donderdag ook weer dichterbij huis staan. Rusthuis is toch niet helemaal hoe ik het voor ogen had. Was al een tijd op zoek naar een andere oplossing, helaas kon ik niks anders vinden. Maar eindelijk heb ik een fijn plekje voor hem :D. Hij staat er namelijk nu ook heel sip bij...


Wat vervelend patty! Op wat voor soort stal komt hij nu te staan?

Gewoon heel simpel maar perfect voor hem. 24/7 met een hele grote inloop stal. En een paddock paradise, daar staat kort tot geen gras in maar hij komt ook lekker een paar uur op de wei.

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 03:58

Even een lange bijleespost :D

Lori: Fijn dat de castratie goed gegaan is, dat is toch een grote opluchting.
Cookie lijkt de koeien ook steeds minder eng te vinden, wat uiteraard goed is.

Sunshinedaan: Wat gaaf zo tandem! Hoe hebben ze gereageerd op de landbouwmachine die voorbij kwam?

Susanne: Ooh nee, ik hoop dat het niets ergs is. Heel raar dat hij zo gevaarlijk aan het worden is in het werk en in omgang. Misschien ver gedacht van mij, maar (sorry..) tumoren in het hoofd kunnen ook ervoor zorgen dat mensen/paarden compleet anders worden. Ik duim in ieder geval hard voor je dat het maar iets kleins en oplosbaar is!

Lindsey: Balen dat het allemaal zo gegaan is met Macho, hopelijk is het min of meer goed afgesloten?
Je hebt nu in ieder geval tijd zat om het ideale paardje of pony te vinden. Toliene ziet er goed uit <3

Frummels: Fijn dat je de motivatie en plezier weer terug begint te vinden. Ik train eigenlijk nooit op schema, wel op gevoel.
Hij lijkt zo op foto inderdaad minder opgeblazen als anders, maar ook een stukje slanker of heb ik dit mis?

Ymor: Sportcoupe staat hun duizend maal beter, net echte sportpony's nu hihi. De accenten op je borsttuig zijn wel leuk.

Mama Rianne: Wat een helder blauw water is het daar! Met dit schone is afkoeling opzoeken uiteraard fijn.

Kiekeboefje: Is het geen optie om een compleet nieuw wiel te bestellen? Want zoveel keer stuk gaan is niet normaal of je moet zo slechte wegen hebben. Ik gebruik bij het longeren allerlei dingen van in en uitjes springen, cavaletti's op een gehele cirkel, balkjes lang 1 kant 'omhoog' en dit afwisselend per kant, dubbele longere, pessoa, longeerhulp, dingen rondom hun hangen dat lawaai maakt etc.

Ayla: Wat een leuke foto en lijkt zo op zicht ook een hele fijne weg om te rijden.

Linda Giant: Hij ziet er goed uit en natuurlijk heel strak zo met zijn sportcoupe!

Faither: Ik ben fan van de Cellpads, makkelijk in onderhoud, verstijven niet, nemen het zweet snel op maar droog ook snel.


-------------------------------------------

Brave is sinds afgelopen zondag thuis omwille perstoneeltekort in de kliniek. Ik ben natuurlijk heel blij dat ik m'n vriendje weer dagelijks kan zien, maar wel met een bang hartje dat er complicaties zouden komen omdat het hier thuis natuurlijk minder steriel is dan in de kliniek. Ik ben terug beter, maar de vermoeidheid is er nog altijd en conditie moet natuurlijk terug beter worden na zolang out te zijn..met als gevolg dat mijn op maat gemaakt zadel niet meer past omdat poownie van sportmodel naar dikbilkoe is gegaan. :+

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 05:52

Wat erg dat er personeelstekort is!! Hopelijk blijft het goed gaan.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:23

Zou gewoon goed je stal schoonhouden. Dan valt het wel mee met minder steriel als kliniek. Meeste klinieken doen even 3 x daags de mest uit de box halen.

Jammer dat het rusthuis niks voor Switch was. Je nieuwe plekje klinkt perfect.

Kiekeboefje, heb je je wiel al gecontroleerd op onregelmatigheden? Soms kan er bij het gaatje van hey ventiel een scherp stukje zitten.

Susanne, laat je hem ook op cushing testen? En op magnesium te kort? Van die 2 dingen kunnen ze ook erg veranderen. Caya heeft een magnesium te kort, aangetoond in bloed en in urine. Terwijl ik altijd al magnesium bijvoerde.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:56

Jolynne: kan me voorstellen dat je dat spannend vindt. Hopelijk knapt hij snel helemaal op. :(:) fijn dat jij je ook wat beter voelt. Conditie zal je wel wat missen ja. Gewoon rustig aan :)
En dat klopt inderdaad, hij is als het goed is al wat slanker! We zijn er wel mee bezig nu.

Patty: dat klinkt echt als een hele fijne plek die je nu gevonden hebt!

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:00

@Jenny hmm 1,5 jaar best snel al. Moet zeggen ik ben ook niet de meest voorzichtige met bepaalde zaken, mijn gel pad heb ik recent voor de eerste keer even gespoeld op een laag toerental. :o

Je bandje vraag ik mij ook af of je niet ergens met een onregelmatigheid zit.

@Jolynne, Het moet normaal wel goed komen. De boel goed proper houden, scheelt dat het wat minder nat is nu buiten behalve even nu wat regen maar voor de rest zo een vieze modder niet meer. Tinkerlief naar koe tja, zag recent een foto van James die heeft ook het luxe leven is ook wat kilo's verzwaard kreeg hier ook nochtans zo goed als onbeperkt hooi maar het zal extra goed eten zijn daar :+ .

Finn is hier vandaag al 5 jaar <3 . Al zoveel samen gedaan en nog zoveel dromen en plannen.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:01

Gefeliciteerd met Finn

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:38

Fijn dat je toch een goede stal hebt gevonden voor hem Patty!

Gefeliciteerd met Finn

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:21

Patty: sneu dat hij zich niet fijn voelt daar maar gelukkig komt hij dichterbij huis te staan. Is hij volledig met pensioen?

Jolynne: wat heerlijk dat Brave weer thuis is. Ik snap je zorgen :(:) Fijn dat jij je zelf in elk geval beter begint te voelen!

Lori: ik heb mijn bontjes al meerdere jaren en ze zijn nog als nieuw. Het is net hoe je er mee omgaat en hoe je ze wast denk ik. Ik was ze met wolwasmiddel van Christ op een wolwasprogramma en laat hem langzaam drogen (niet in de zon of op de verwarming). Stalgenoot van mij gooit ze in de gewone was/droger of droogt ze op een kachel en dat bontje ziet er behoorlijk gehavend uit inmiddels.
Gefeliciteerd met Finn! Mooie tijd al dat je hem hebt.

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:34

Lori, wat fijn dat de castratie goed is gegaan! Gefeliciteerd met finn!

Susanne, wat naar van Willem zeg! Ik hoop dat het niet iets ernstigs is.

Linsey, balen van macho. Wel fijn dat hij terug kon maar zijn eigenaren. Hopelijk komt er een ander leuk paardje op je pad!

Ymor, mooi tuig! Ik heb ook twee merkloze tuigen en ze bevallen prima :)

Kiekeboefje, leuk halster is dat he! Ik heb hem ook :)

Ayla leuke foto!

Linda, mooie sport coupe. Ziet er strak uit!

Patty, jammer dat deze stal toch niks was voor switch. Maar het nieuwe plekje klinkt super goed !

Jolynne, fijn dat brave thuis is! Hopelijk knapt hij gauw op zonder complicaties.


Hier wordt blitz vandaag gecastreerd. Ik hoop dat het weer een beetje droog blijft zodat hij in het land gecastreerd kan worden. Ik hoop echt heel erg dat zijn gedrag minder extreem word.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:58

sterkte vandaag!

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:07

Jolynne, fijn dat Brave thuis is!

Patty, klinkt goed, een paddock paradise.

Lori, gefeliciteerd met Fynn! Ik heb Toosje al 16 jaar..

Mowgli, sterkte vandaag voor blitz.

Toosje gister nieuwe ijzers er onder gehad, zaten er alweer 7,5 week onder en nog harstikke netjes. Ondanks haar HB zijn haar hoeven zelfs beter dan ooit. We zijn begonnen met DuoHoef en heb het idee dat het echt helpt. Ben zo blij dat ik 3kwart jaar terug van smid veranderd ben.
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:46

Sterkte voor Blitz! Ik hoop voor jullie dat hij snel wat rust in zijn koppie krijgt. Heb je ook al eens gekeken naar een supplement hiervoor? Iets als monnikspeper wordt ook gebruikt bij paarden die overmatig last van hun hormonen hebben, zowel bij merries als ruinen/hengsten.
Donny heeft daar ook veel baat bij gehad :) Ruinen en monnikspeper en hij stond doodbraaf naast (hengstige) merries op de poetsplaats.

Rianne: leuke foto!