[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:00

Linda, bij wie sta jij gestald?

Ik wil ook een kuntstof tuig, maar mijn man zegt dat mijn tuig nog prima is.. dus mag nog niet. :o

Ik heb nu een onderlegger van kraemer.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:07

Ik zal later even bijlezen en reageren, maar als je de bontjes van Ooteman te duur vindt: ik gebruik gewoon een singelbontje in maat Full als onderlegger :+ was geloof ik 20 euro en past precies
Afbeelding

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:56

Fijn dat Gigant goed in zijn vel zit Linda :)

Ik heb ook het bontje van Ooteman, voor mij geen andere meer!

Ik heb een leer ideal tuig. Zou graag een kunststof tuig willen maar verwacht dat Toliene met de tijd met pensioen gaat, dus dat vind ik zonde.

Macho is vanmiddag weer terug verhuisd naar de vorige eigenaar na behoorlijk wat gedoe. Voorlopig doe ik even rustig aan met zoeken, maar als er iets leuks en gezonds op mijn pad komt is het mooi meegenomen :j

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:00

Eline: leuk dat je lid bent geworden van de vereniging en lekker kunt rijden daar. En ik snap helemaal wat je bedoelt met de vaardigheid. Precies ook de reden dat ik dat (bijna) niet meer start. Al dat gesjor, rukken en omtrekken wat ik overal zie gebeuren. Zijn er maar een paar die correct dressuurmatig door de baan gaan i.p.v. opgejaagd sjesen tegen het bit. Ben benieuwd hoe hij het links en rechts commando gaat oppakken!

Kym: haha wat goed bedacht! Scheelt wel in de prijs inderdaad. Voorheen waren ze vaker in de aanbieding dan nu heb ik het idee.


Weinig te melden hier. Willem zit niet lekker in zijn vel de laatste tijd en morgen bel ik de kliniek voor een afspraak.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:16

Beauty zit ook niet lekker in haar vel. Die gaat volgende week ook even naar de kliniek. Wel een pech topic hebben we.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:33

Goed bezig Eline!

Ik gebruik ook de onderleggers van Ooteman, ik vind ze heel fijn :j Wil eigenlijk een zwarte maar de meeste hier weten wel hoe dat er uit komt te zien met een schimmel :')

'Fijn' dat Macho alsnog terug kon naar zijn vorige eigenaar Linsey, er komt vast een leuke en gezonde pony op jouw pad :(:)

Dikke knuffel voor de pony's die niet zo lekker in hun vel zitten :(:)

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:47

Wel heel erg jammer dat macho het dan niet is qua gezondheid! Wel heel erg fijn dat hij nu nog terug kan. 2 zorgenpaardjes is niet fijn! Er komt vast een heel leuk gezond paard op je pad! Sluit je een mini nu helemaal uit of hou je alle opties open?

Wat vervelend van Willem en beauty! Hopelijk is het niks erg. Misschien wat last van de warmte? Ik hoop dat het zoiets simpels is tenminste

Ik heb enkel en tweespan tuig in kunststof gekocht! Geen haar op m’n hoofd die er nog over denkt om leer te gaan gebruiken. Mijn enkelspan leidsels zijn wel nog van leer, die heb ik gehouden van mijn oude tuig en die wil ik absoluut niet in kunststof meer! Maar ik onderhoud ze ook niet :’) mijn tweespanleidsels zijn van kunststof en dat vind ik echt wel minder fijn!

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:49

Zelfde, die van Ooteman zijn echt top! Mijne is helaas wat lelijk aan het worden. Ik ben echt laks met er af halen en is al meerdere keren gewassen. Wil graag weer een nieuwe :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:27

Vervelend Linsey, maar wel fijn dat hij nog terug kon naar de vorige eigenaar.

Suus: Wat sneu dat Willem zich niet goed voelt. Ben benieuwd of de da iets kan vinden :(:)

Paricia: Beauty ook al niet helemaal fit, wat een pech allemaal zeg..

Ayla: Ik vind een zwart bontje ook zo mooi, maarja dan heeft Pep dalijk permanent zn onderlegger op :)) Is inderdaad niet zo handig met een lichte pony

Als de bontjes van Ooteman ooit nog in de sale komen dan wil ik er ook wel eentje kopen. Ik heb nu alleen de onderlegger die er nu op ligt en geen reserve of iets..

Vandaag lekker in de bak gereden met ons nieuwe hoofdstel en dat ging heel fijn. Pepper was lekker actief en ik heb toch het idee dat hij zonder oogkleppen fijner te rijden is.
En tegenwoordig blijft hij bij het aftuigen echt super netjes staan zonder halster. Vroeger ging hij nog wel eens aan de wandel, maar nu wacht hij netjes tot ik klaar ben, ook als hij nog geen halster om heeft. :)
Morgen rustig wat longeren want hij zal wel spierpijn hebben. Het is al een tijdje geleden dat hij voor de kar gestaan had en hij was ook goed bezweet haha.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:46

Dankjewel allemaal voor de lieve complimentjes. Sinds dat gigant weer gewoon 12-14 uur buiten staat (afwisselend op de paddock of het gras afhankelijk van z’n buikomvang) is hij echt weer de oude geworden. Achteraf gezien is hij jaren sip geweest van t vele binnen staan. Helaas zie je dat op dat moment niet. Maar ik zie hem met de dag opbloeien. Hij is weer lekker brutaal en zo fit.

Suus. Jes ik heb hem nu weer een maandje of 2 opgepakt. 2/3 x per week gaan we met de trailer naar de binnenbak waar we trainen. En dan in ieder geval 1 x per week een flinke Bosrit. Zodra we weer mogen gaan we weer aan een startpas en weer starten.

Kym .. Jaa klopt. Ik ben zelf ook meer tot rust gekomen. Zit zelf ook een stuk beter in m’n vel. Ook dankzij de Corona ben ik tot rust gekomen want ik mag niets maar dat betekend ook dat ik niets moet.

Mama Rianne. Ik sta bij Gerrit vd hordt in hierden. Dicht bij de binnenbak en het bos. En een hele makkelijke stal eigenaar. Alles is bijna wel mogelijk. Alles is ook echt aangepast naar gigant. Zo worden de hekken van de molen bv lager gemaakt zodat hij er ook in kan. Ik kan per dag aangeven of ik hem op gras of kaal weitje of paddock wil hebben.

Ik zal vanaf nu weer proberen mee te reageren want meelezen deed ik wel

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:54

Volgens mij weet ik wel waar dat is.. Ik heb 6 jaar in Hulshorst gewoond, kom nu nauwelijks nog aan die kant eigenlijk.

Wat een rot weer vandaag, wou vandaag ons laatste menritje in Doornspijk maken.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:39

Linda: Wat fijn zeg. En fijn dat Gigant zo opbloeit. Op het moment zelf is het altijd erg lastig om te zien of ze iets missen/tekort komen ja, zo jammer dat ze niet kunnen praten. Maar extra fijn dat je nu ziet dat hij weer de oude wordt. En wat heerlijk zo een staleigenaar die zo meedenkt! Ik heb nu voor het eerst in jaaaaren ook een hele fijne staleigenaar en ik waardeer dat zo enorm.

Vandaag inderdaad vies weer.. Heb voor vanavond wat longeerwerk op de planning staan, maar ik zag dat het na 18:00 uur wat minder nat wordt dus dat zou mooi zijn. Ik ben rond 17.00 uur klaar met werken en wilde daarna meteen naar stal gaan, maar misschien wacht ik even tot na het avondeten.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:19

@Frummels, Goede tip! Hier leer ik ze dan ook allemaal aan dat ze netjes moeten stil staan tot ik klaar ben zowel voor als achter het mennen. Zodra het tuig helemaal af is mogen ze van mij gerust even gaan rollen. Finn doet dat altijd en komt daarna voor zijn beloning :D .

@Linsey, Jammer zeg maar ik snap het wel als je al begint met een zorgenpaardje en je hebt daarnaast een zorgenpony is het niks. Hopelijk komt er snel een fijn gezond paardje of pony op je pad.

@Jenny, Hoe lang heb je je bontje al dan? Ben wel benieuwd na welke tijd het dan lelijk aan het worden is?

@Linda, Dat is inderdaad iets dat je vooral achteraf ziet al heb je er die het enorm tonen ook.

Hier vooral miezer vandaag maar ik vind het niet erg, het gras heeft het hier wel nodig. Enige wat ik mis is buiten zitten en genieten van de pony's, konijntjes en vogeltjes die fluiten. Ik heb gisteren vele kilo's netels met wortel en al zitten uittrekken als snack voor hun. Toch eens wat anders dan hooi tot het gras wel lang genoeg is. Andere jaren kan ik kilo's kleefkruid geven ook maar ik denk dat ik voorbije jaren wat over fanatiek ben geweest er is niet veel meer :') .

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:22

Linsey: wat jammer dat hij terug is maar aan de andere kant wel een soort opluchting voor je denk ik. Rustig op zoek nu. Zou er dit keer gewoon meerdere bekijken en proefrijden, je hebt de tijd toch? :) Succes met de nieuwe zoektocht! Ga je voor een zelfde type?

Linda: klinkt als een fijne stal! Super zeg dat jullie het daar beide naar jullie zin hebben. Ja een startkaart. Mijne werd natuurlijk weer verlengd en ik heb nog geen wedstrijd gereden daarna en dat zie ik voorlopig ook nog niet gebeuren. Lekker zonde van het geld...



Inderdaad druilerig weer. De DA komt deze week voorafgaand aan het kliniekbezoek bloed afnemen en een algehele check doen en aan de hand van wat daar wel/niet uitkomt kunnen we verder zoeken op de kliniek. Ben benieuwd..

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:37

Heb je enig idee hoe het kan komen Susanne? Door je ongeluk in het bos? Of echt iets anders?

Iemand vroeg of ik een mini helemaal uitsluit. Ja een mini wel! Een grote shet, A of B welsh niet. Het wordt sowieso geen andalusier meer. Ik ga rustig opzoek, maar heb geen haast. Ben er wel eventjes klaarmee en nu tijdens het coronavirus is het ook niet ideaal om een pony te zoeken.

Ja wat een rotweer! Ik ben vandaag voor het eerst na mijn corona weer aan het werk :) Eindelijk weer, dat niks doen verveeld ook enorm.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:42

Nee niet door het ongeluk, het ongeluk is juist hierdoor gekomen. Hij is altijd wel kijkerig geweest maar gewoon op zijn eigen speelse manier en nooit gemeen of gevaarlijk. Echter is hij sinds enkele weken totaal onberekenbaar en ronduit levensgevaarlijk aan het worden. Hij is zichzelf niet meer, staat te shaken op de poetsplaats maar ik kan het niet plaatsen. Daarom gaat hij door de medische molen nu.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:44

Lijkt mij zo leuk om op zoek te gaan naar een nieuwe pony. Moet er alleen niet aan denken om er iets bij te hebben.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:46

Oh jeetje zeg! Ik ken wel een paard die zoiets soortgelijks had, die bleek slechter te gaan zien door 1 oog, waardoor hij onberekenbaar werd. Maar wel heel vervelend zeg! Hou je ons op de hoogte?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:48

heftig Susanne!! Ben benieuwd wat er uit komt.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:51

Linsey1998 schreef:
Oh jeetje zeg! Ik ken wel een paard die zoiets soortgelijks had, die bleek slechter te gaan zien door 1 oog, waardoor hij onberekenbaar werd. Maar wel heel vervelend zeg! Hou je ons op de hoogte?


Zijn ogen worden inderdaad ook gecheckt.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:51

Wat heftig zeg Suus.. Goed dat je hem laat controleren :(:)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:52

Susanne schreef:
Linsey1998 schreef:
Oh jeetje zeg! Ik ken wel een paard die zoiets soortgelijks had, die bleek slechter te gaan zien door 1 oog, waardoor hij onberekenbaar werd. Maar wel heel vervelend zeg! Hou je ons op de hoogte?


Zijn ogen worden inderdaad ook gecheckt.


Fijn! Hopelijk is het iets onschuldigs

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:40

@Linsey, Je hebt ook grote mini's. Cookie is ook een mini en 1m01 en je hebt er die doorgeschoten zelfs de 1m10 halen. Ik heb in de tijd de kans gehad zo eentje over te nemen van een topic genootje maar had de centen niet.

@Susanne, Ik hoop dat er een oorzaak uitkomt. Ik weet dat ze van te korten aan bepaalde zaken enorm onvoorspelbaar kunnen worden maar het kan zoveel zijn. Succes!

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:16

Oei Suus hopelijk valt t allemaal mee. Goed dat je m laat checken. Wie weet kan je met een simpele aanpassing ervoor zorgen dat hij weer de oude wordt !

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:55

Jeejte suus, dat is wel heftig! Rijd je nog wel of uit voorzorg helemaal niet meer?
Eddy is sinds afgelopen zomer ineens heel erg veranderd qua gedrag. Van de slome pony die eigenlijk een zin had in mennen en nergens van schrok ineens wel schrikachtiger en ineens actief. Maar met deze verandering ben ik wel blij met hem. Maar waar het vandaan komt :o?

Over Karel maak ik me eigenlijk wel vaker zorgen. Hij is zo sloom qua gedrag, kijkt vaak heel leeg uit z’n ogen en trekt zich niks aan als je iets geks naast hem doet maar voor de wagen valt het wel weer mee. Ik denk dat ik zelf soms wat moeite heb met zijn gedrag en me daarom zorgen maak. Ben misschien wat te bezorgd.. dierenarts had m nagekeken maar niks geks gevonden. Wellicht dat als het erger word ik eens een bloedonderzoek ga doen

Vind het altijd moeilijk, ze kunnen helaas niet praten