[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:48

Knappe Sam <3

Mega lief Jenny, en wat balen van je wagen zeg :(

Ik heb wel een schema voor Toliene, ze werkt om de dag, de andere dag is ze helemaal vrij. Ene keer longeer, wandel of fiets ik, andere keer een buitenrit. Dus als voorbeeld:

Maandag: longeren/wandelen/fietsen
Dinsdag: vrij
Woensdag: buitenrit
Donderdag: vrij

Op die manier doe ik het eigenlijk met Toliene vanwege haar luchtpijp

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:18

@Jenny, Balen van dat bandje zeg!

Ik longeer eigenlijk niet zo heel veel, af en toe eens puur voor de stemcommando's.

@Mama_Rianne, Rottig zeg dat je door zo iets moet verhuizen.

Hier best wel tevreden vandaag van Cookie. We zijn langs de koeien geraakt aan de lange lijnen, het oefenen aan de hand heeft geholpen :D . Het is nog onzeker maar erlangs is erlangs. De 2 gecastreerde boys zijn goed aan het genezen ook, we hebben donderdag de boel opengezet tussen hun terug en het gaat goed tot nu toe.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:23

Kymberley: ik heb geen schema, maar Sjors loopt meestal drie à vier keer per week waarvan drie keer mennen (2x dressuurmatig in de bak en 1x een buitenrit/bosrit) en één keer longeren. Ik bedenk van te voren wel wat ik met hem wil doen maar dat lukt niet altijd i.v.m. tijd. Ik gebruik wel een appje waar in ik bij hou wat ik gedaan heb en hoe lang/hoe ver. Pepper ziet er inderdaad beter uit :j

Heerlijk Rianne! Mooi helder water ook. En dubbel dat jullie gaan verhuizen, maar jullie gaan het vast naar het zin krijgen op de nieuwe plek. Kun je daar ook fijn het bos in? Knappe Toos! <3

Romy: mooi tuig!

Jenny: balen van je band, fijn dat je vriend 'm gelijk gemaakt heeft. Ik longeer meestal met een pessoa of touwtjes, soms met een BB-lastic, balkjes of dubbele longe. Regelmatig ook gewoon simpel aan de enkele longe. Knappe Hidde! <3

Goed bezig Lori :)

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:36

Ja nu moet ik zo'n 20 min stappen voordat ik ij het bos ben.. straks alleen het erf af en ik zit in het bos.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:00

Zijn hier ervaringen met tuig wat deels biothane is en de rest kunstleer? Vooral het kunstleer spreekt mij niet zo aan. Ik zoek fijn tuig voor mijn shet, maar wil niet meteen 300 euro uitgeven dus heb nu fijn tuig gevonden maar dat is dus niet van echt leer. Ben benieuwd naar ervaringen van jullie? En hoe gaat dit in onderhoud?

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:19

Waar ga je naar toe verhuizen mama rianne?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:37

Rianne: heerlijk zo dichtbij het bos!

Faitherr: ik heb jaren Ideal Eurotech tuig gehad en ik ben sinds kort overgestapt naar Zilco (beide kunststof) en ik vind het ideaal. Ik ben niet zo van het invetten + het is makkelijk schoon te houden met water. De kwaliteit en pasvorm verschilt wel per merk maar dat geld ook voor leer. Ik verkoop mijn Ideal Eurotech tuig maar dat zal net boven je burget zijn.

Lekker stukje van 10km gereden met Sjors. Het bos is mooi nu maar volgens Sjors vooral héél erg eng :P
Afbeelding

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:39

linda_gigant schreef:
Waar ga je naar toe verhuizen mama rianne?


Toos gaat naar Oldebroek, 't Loo.

Toos ziet ook elke keer enge dingen in het bos. :+ gekke ponys

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:11

@Faitherr, Hier ervaring met ideal eurotech en zilco. Ik vind persoonlijk zilco soepeler en het schoftje beter. Daar tegenover vind ik het borsstuig en broek van de eurotech mooier. Van onderhoud zijn ze beide even makkelijk, even de tuinslang erover en eens in de zoveel tijd een sopje met wat zeep en grondig poetsen.

Bij Tjeu heb je ook leuke tuigen uit biotaan. Ik zou je wel adviseren betaal liever wat meer en een goed tuig die aangenaam ligt op je pony dan goedkoop wat net niet dat is. Moest ik mijn ideal eurotech wegdoen kan ik die verkopen zonder enorm verlies want je ziet het er niet aan of het nu 1 maand of 4 jaar gebruikt is (bij mij toch niet). Je kan het 2dehands in de gaten gaan houden.

@Ayla, Je hebt zo te zien de normale SL broek maar heb je ook de standaard borst bij je tuig of de combinatieborst?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:40

Mama_Rianne: Spannend, bijna verhuizen! Klinkt wel heel fijn, zo dichtbij het bos.

Suus: Staat leuk zeg dat bandje! Inderdaad een beetje beachboy haha.

Jenny: Wat kijkt Hidde toch lief altijd <3 Maar wat ruk van je band.. Echt zonde

Lori: Fijn dat cookie braaf was! En fijn dat ze goed genezen van de castratie.

Ayla: Oh wel handig een app ja. Ik heb er nu ook eentje gedownload, al hou ik meer van pen en papier op de een of andere manier haha. Maar misschien probeer ik het toch eens.
Wat een fijne foto zo in het bos! Jammer van alle spoken haha.


Pepper vandaag weer aan de lange lijnen gehad met zijn nieuwe hoofdstel en dat ging echt super. Hij is ook zoveel actiever de laatste dagen. Heb nu een gewoon trenshoofdstel en ga morgen proberen hoe hij het daarmee doet voor de wagen. Lekker even in de bak.
Toen ik vandaag aan kwam, lag meneer weer eens te slapen. Dus hij moest even uitrekken :D

Afbeelding

Hij rolt trouwens altijd op de meest vreemde plekken.. Doen die van jullie dat ook?

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:41

Bedankt voor de reacties!
Lori, dat klinkt inderdaad logisch. Echter ben ik niet van plan om heel intensief te gaan trainen, veel meer dan 3 keer per week zal niet voorkomen en dan met name lekker buitenritjes. Maaar ik vind het wel heel belangrijk dat het inderdaad lekker zit voor mijn pony! Ik heb nu roodbruin tuig wat opzich prima zit maar ik ben er niet helemaal fan van, mede omdat ik zwart tuig chiquer vind staan bij mijn tweewieler. Nou heb ik tuig gezien bij zondagmensport, deels biothane en deels kunstleer. Niemand die ervaring heeft met dat tuig specifiek?

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:54

Mama_Rianne schreef:
linda_gigant schreef:
Waar ga je naar toe verhuizen mama rianne?


Toos gaat naar Oldebroek, 't Loo.

Toos ziet ook elke keer enge dingen in het bos. :+ gekke ponys



15 minuutjes bij mij vandaan !!

Pepper toch. Dat kan toch nooit lekker rollen op de stenen. Gigant moet echt droog en mul zand hebben anders gaat ie echt niet liggen. Nat zand is een no go :D

Mijn kleine aap is zoveel blijer sinds hij op z’n nieuwe stalletje staat <3
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:03

Hij ziet er goed uit Linda <3

Hihi Pepper leuke houding! Lekker hoor op de stenen rollen :')

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:10

Hahaha op de stenen!! Sil deed dat eerder ook wel maar nu niet meer.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:11

Gigant ziet er goed uit Linda!

En ja pepper rolt echt overal en altijd, haha. Het maakt hem niet zoveel uit schijnbaar.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 07:47

Linda: ik had het natuurlijk al gezegd gister, maar hij ziet er inderdaad goed en happy uit! Fijnere stalling dit? Ben je hem ook weer aan het oppakken?

Kym: haha die Pepper ploft gewoon op de stenen neer! Fijn dat hij het zo goed deed met het andere hoofdstel.


Mijn enkelspantuig is een Ideal eurotech met Zilco schoft (en leren hoofdstel van Ideal). Ik heb hem al jaaaren en tegenwoordig zijn ze ook wat anders zag ik laatst toen mijn stalgenoot een nieuwe liet aanmeten. Die leek wat stugger als mijne (het materiaal zag er anders uit). Op het schoftje na ben ik er nog steeds heel blij mee.

Mijn tweespantuig is van leer (Ideal luxe marathon) en na het invetten wist ik precies weer waarom ik zo van kunststof houd :+

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 07:50

Ja ik snap wat je bedoeld Susanne! Ik wil ook heel graag kunststof. :P Heb nu nog leer maar ben er wel klaar mee inmiddels. Wil wel graag mijn leren hoofdstel houden :)

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:58

Knappe Gieg Linda, fijn dat hij het naar zijn zin heeft op de nieuwe stal <3 Sjors mist zijn speelmaatje wel hoor.

Kymberley: rollen op asfalt is echt een no go voor Sjors :P

Lori: ik heb het combi borsttuig.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:14

@Frummels, Ik heb hier ook zo een clowns staan. Kunnen lekker rollen op het zachte maar nee hoor op de tegels.

@Faitherrr, Ik men ook enkel recreatief.

@Linda, Gigant ziet er goed uit.

@Ayla, Ik ga eens op je foto's letten dan. Voor nu is het plan eurotech met zilco schoftje gebruiken maar misschien dat dat nog veranderd naar volledig zilco en dan overweeg ik voor de grote ook de combi borst.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:08

Ik heb het tuig besteld, ben benieuwd hoe het is qua kwaliteit, is het niks dan stuur ik het gewoon weer terug.
Heeft iemand hier nog een top voor fijne onderleggers voor onder het schoftje? Ik ken die van ooteman maar zijn er nog anderen waar mensen bij zweren?

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:18

Faitherr schreef:
Ik heb het tuig besteld, ben benieuwd hoe het is qua kwaliteit, is het niks dan stuur ik het gewoon weer terug.
Heeft iemand hier nog een top voor fijne onderleggers voor onder het schoftje? Ik ken die van ooteman maar zijn er nog anderen waar mensen bij zweren?


De gel onderlegger van Zilco. Die werd alleen wel heel zweterig. Maar verder een fijn ding.

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:53

Fijn dat gigant beter in zijn vel zit Linda! Volgens mij zit jij zelf ook fijn in je vel hè? Dat idee krijg ik tenminste bij alle foto’s

Ik heb een mhs standaard onderlegger maar die vind ik niet fijn, is echt een kleurtje eronder en verder geen functie. Zweet zie je ook snel zitten net als op kleren zeg maar..
En de iDeal kunststof onderlegger heb ik ook, die is opzich wel Oke maar we erg dik en stug. Die koop ik geen 2e keer maag heb ik dus wel gewoon liggen hier.

Ik heb geen trainingsschema, ik kan me daar ook nooit aan houden :’). Ik doe altijd waar ik zin in heb en zo niet dan zijn ze lekker paar daagjes vrij. Maar longeren ben ik niet goed in dus doenlijk nooit. Eigenlijk alleen mennen, af en toe eens wandelen.

Ik ben lid geworden van een menvereniging hier in de buurt waar je ook lekker kan trainen! Hierdoor ga ik met sprongen vooruit met Karel en met Eddy lekker vaardigheidstraining! Ik heb wel een filmpje gemaakt met Eddy maar geen idee hoe ik dat moet uploaden hier, ga hem op een fb pagina met shets plaatsen dus misschien zien jullie m daar wel voorbij komen!
Ik ben iig aan het trainen dat als ik vaardigheid rij dat Eddy links en rechts snap zodat als ik een krappe bocht moet sturen niet perse een ruk in het bit moet geven (ik heb het idee dat ik dat nu soms wat te hard doe en daarom doe ik het niet graag) met dat links en rechts gaat Eddy sneller om

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:00

@Faitherrr, Ik heb de gel onderlegger van zilco. Ik moet nog kijken voor mijn dubbelspan tuig voor een gel onderlegger erbij, 2 van ooteman (als het is in korting komt) of 2 cellpad onderleggers. Ik ben er zelf nog niet over uit wat ik ga doen.

@Eline, Links en rechts snappen lijkt mij wel handig inderdaad.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:50

Ahh oke, die onderleggers die jullie noemen had ik inderdaad ook gezien! Ik heb toch wel de voorkeur voor die van ooteman omdat het een natuurproduct is en ik denk dat het wel de beste druk verdeelt uit al deze genoemde. Alleen de prijs is niet heel vriendelijk voor mijn al geplunderde portemonnee := Wacht inderdaad al lang tot ze in de actie komen maar lijkt er niet op dat dat er nog van komt..

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:52

Ik vind ze in de winter heel fijn maar voor de zomer natuurlijk ook weer extra warm