[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:10

Hier ook nog 2 poezen zitten, moeder en dochter (niet zelf gefokt, komen aanlopen met een nest).

@Jolynne, Heftig te lezen dat hij zo een pijn heeft. Ik hoop dat het snel wat beter gaat.

@Ymor, Balen, hopelijk verbeterd het nog wat.

@Gnoli, Leuke hondjes heb je en veel succes met de laatste stap straks voor het mennen. Ga je lessen nemen dan of een mencursus om ervaring op te doen?

Hier weinig speciaal te melden, ik zou morgen terug naar de koeien gaan met Cookie. Met een beetje geluk gaat dat terug relaxt en kan ik het dan later in de week terug met de lange lijnen proberen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:22

Andere honden zelfs op tv, harde geluiden en hij lijkt een soort verlatingsangst te ontwikkelen. Maar door die intelligente lockdown kan je daar ook niet echt aan werken.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:32

@Ymor ik lees nu pas wat er met jouw schattige pup is gebeurd. (Heb even een aantal paginas goed terug gelezen). Wat schrikken zeg, kwam die Husky uit het niets? Lijkt mij echt een nachtmerrie. Hopelijk houd hij er niet al te veel aan over :(

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:33

Ik wil trouwens gaan lessen met Gonnie, ik had iemand gevonden, maar die kan pas komen als de corona helemaal voorbij is. En ik heb nog iemand bericht gedaan, maar nog geen reactie. Mochten jullie nog goede ervaringen hebben met iemand in Overijssel/Drenthe hoor ik het graag :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:01

Ik zag ze niet aankomen inderdaad. Kon ze ook niet meer ontwijken want het waren er 6.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:04

6?! Jeetje, ook wel slecht van de eigenaar, om ze zo los te laten lopen en er schijnbaar ook geen grip op te hebben.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:08

Hij had het nog nooit eerder gedaan zei hij. Maarja het is voor mij gewoon hele domme pech geweest. Hij heeft het godzijdank overleefd, de eigenaar neemt zijn verantwoordelijkheid door de verzekering erop te zetten en hij heeft de dag erna een bos bloemen gestuurd en een muilkorf gekocht. Dat vind ik al heel veel waard. Het belangrijkste is dat het met pieter goed gaat. En dat is gelukkig zo. Het mentale gedeelte gaan we gewoon heel hard aan werken.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:29

Jeetje wat naar dat je nu de gevolgen merkt bij Pietertje!

Bedankt voor alle lieve berichtjes meiden :*

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:22

Kiekeboefje, inderdaad leuke pony! Ben wel benieuwd wat jij dan wel een goede prijs zou vinden?

Susanne, ik ben zeker wel iets opgeschoten, de labrador hoort nou ook bij een eventuele optie. vind het ook leuk om alle verschillende rassen zo te zien! We zijn er nog niet helemaal aan toe dus heb nu alleen nog maar de voorpret!
Is die husky ook van jullie? (Ik zie altijd alleen maar Sam ;) )

Hoe gaat het met je vriend linsey? Is hij er hetzelfde aan toe als jij?

Leuke kralen halsbanden!

Jolynne: gekke kat heb je! :’) wel heel erg vervelend op brave zo te zien denk ik! Hopen dat het snel beter gaat

Wat goed dat je wacht op begeleiding gonli!ik les bij Melanie van de bunt, die zit in ede. Verder kun je kijken op de KNHS site dacht ik voor instructeurs? Anders misschien in dalen? Daar zit een menvereniging die ook veel wedstrijden doet, je kunt eens vragen wie daar instructie geeft?

En ayla was nog benieuwd naar een korte coupe van Eddy, ik vind het zelf erg leuk staan bij ze, ben blij dat ik het heb gedaan!
Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:46

Jenny gefeliciteerd!!

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:04

Happy birthday Jenny!

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:41

Gefeliciteerd Jenny Y)(^)

Eline: de husky kregen we toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde. De hond woont nog bij m’n ouders.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:52

Gefeliciteerd Jenny

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:59

Gefeliciteerd Jenny !

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:07

Nog gefeliciteerd jenny!

Hoe gaat het met je linsey?
En met jou Susanne? Ik zag gisteren een filmpje dat er iets mis ging voor de sulky??

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:34

Eline: ja dat filmpje moest helemaal niet openbaar maar privé naar iemand, heb hem dan ook verwijderd toen ik daar achter kwam haha.

Maar het gaat redelijk met ons. Bont en blauw en overal beurs en flinke hoofdpijn ondanks mijn cap, maar het had zoveel erger kunnen aflopen.
Willem is altijd al erg kijkerig geweest en precies op deze manier ben ik een aantal jaar geleden in het ziekenhuis beland. We reden in het bos (in galop) en Willem vliegt ineens naar rechts de bomen in (want: eng hoopje zand). We gingen om en raakte twee bomen. Mijn hca hing ondersteboven over Willem heen...

Er zijn wat dingen verbogen maar gewoon naar huis gereden daarna. Ook nog een galopje meegepakt, niks aan de hand gelukkig. Hoop dat dat zo blijft, al had hij er vorige keer mentaal ook niks aan overgehouden dus dat komt vast nu ook goed.


Zo zie je maar: het blijven dieren. En dan zie je nóg mensen zonder cap mennen :x

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:37

[quote="Susanne"]Eline: ja dat filmpje moest helemaal niet openbaar maar privé naar iemand, heb hem dan ook verwijderd toen ik daar achter kwam haha.

Maar het gaat redelijk met ons. Bont en blauw en overal beurs en flinke hoofdpijn ondanks mijn cap, maar het had zoveel erger kunnen aflopen.
Willem is altijd al erg kijkerig geweest en precies op deze manier ben ik een aantal jaar geleden in het ziekenhuis beland. We reden in het bos (in galop) en Willem vliegt ineens naar rechts de bomen in (want: eng hoopje zand). We gingen om en raakte twee bomen. Mijn hca hing ondersteboven over Willem heen...

Er zijn wat dingen verbogen maar gewoon naar huis gereden daarna. Ook nog een galopje meegepakt, niks aan de hand gelukkig. Hoop dat dat zo blijft, al had hij er vorige keer mentaal ook niks aan overgehouden dus dat komt vast nu ook goed.


Zo zie je maar: het blijven dieren. En dan zie je nóg mensen zonder cap mennen :x[/quot

Oh sorry, ik dacht dat het gewoon openbaar was, anders had ik het ook niet hier neergezet..
Wel heel erg naar, gelukkig niks gebroken

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:54

Geeft niet hoor, het is geen geheim! Maar was niet de bedoeling om openbaar naar iedereen te sturen (vind ik beetje ongepast) maar ik kwam er gelukkig snel achter omdat ik er nogal veel reacties op kreeg haha.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:32

Ik had hem idd ook gezien. Toen Ik hem nog een keer wou bekijken wat er nou gebeurde was die verwijderd.

Wel schrikken zeg! Gelukkig redelijk goed afgelopen. Zit je op zo'n sulky dan ook minder stabiel dan een 4wieler?

Toos is nu ook heel kijkerig, rijd zonder oogkleppen en ze vind dat toch wel een stuk leuker. Gister moest mevrouw alleen even uitsloven voor een ander paard in de wei, staart de lucht in en heel hard gaan. Totdat er iets stond wat er normaal niet staat, ze schoot naar links nog net niet de droge sloot in. Gelukkig heb ik goede remmen anders waren we er wel in terecht gekomen.

Ik men ook altijd zonder cap, eigenlijk moet ik hem toch maar op gaan doen. Je weet maar nooit..

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:25

Ik men de laatste tijd met cap maar inderdaad eerder altijd zonder. Super gek eigenlijk!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:43

Vind ik altijd zo dom zonder cap... waarom onder het zadel wel en met de wagen niet? Met de wagen kunnen er ook hele ernstige ongelukken gebeuren en je hoofd is toch echt het allerbelangrijkste! Ik zeg zet hem gewoon op :)

Beterschap Susanne nogmaals! We hadden elkaar al even gesproken, hopelijk blijft Willem niet bang en kunnen jullie binnenkort weer lekker genieten.

Ik ben aan de beterende hand, eigenlijk alleen nog een beetje verkouden en extreem moe/futloos, af en toe wat hoofdpijn. Voor nu nog heel rustig aan. Ben nog niet klachtvrij dus mag ook nog niet naar buiten.

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:46

Suus wat een naar ongeluk! :(:)
Gelukkig nog wel goed afgelopen.

Linsey fijn dat het beter gaat. Hoe is het met je vriend?

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:26

Jeetje wat een vervelend ongeluk! Gelukkig ben je er redelijk goed vanaf gekomen.

Linsey, Fijn dat het beter gaat! Kun je je nog een beetje vermaken?

Ik trof gisteren blitz aan met een enorme snee... hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen, geen idee. Dierenarts om advies gevraagd, maar moest toch echt zelf helen. Dus nu elke dag 2x die wond ontsmetten...
Foto 1 trof ik hem aan, foto 2 is na het schoonmaken. Toch een diepe wond... dus hoop maar dat dit goed heelt. Maar even in een spoiler gezet voor de zekerheid voor als mensen er niet tegen kunnen :)
Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mowgli4 op 17-04-20 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:26

Mijn vriend is ook aan de beterende hand. Die hoest alleen nog wat en is ook nog extreem vermoeid.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:27

Ahhh arme Blitz, wondje ziet er verder wel netjes uit. Beterschap voor hem :(:)