[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:46

@Mandyy, Uum ja ook lekker nat dus :+

@Djoena, Nog vrij goed van maat, kan inderdaad fijn voor de wagen. Zou je voor groter fokken of kleinere maat? Ik heb de indruk zelf dat die kleinere maat steeds moeilijker is om nieuwe plekken voor te vinden tegenover de grote maat waar vraag naar is voor menners en kinderpony's.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:58

Klopt Lori. Een aantal jaren geleden moest alles zo klein mogelijk. Gelukkig doen steeds meer mensen iets met hun pony’s i.p.v. lekker vermeerderen (want ‘fokken’ is het in de meeste gevallen helaas niet) en zijn de grote maatse steeds meer in trek. Die ben je vaak zo kwijt, voor een goede prijs, zeker als ze wat kunnen.

Patricia: het is het DK echt niet gegund zeg steeds zoveel wind! Ga je heen?

Mandy: Max ziet er blij uit!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:09

Susanne schreef:
Klopt Lori. Een aantal jaren geleden moest alles zo klein mogelijk. Gelukkig doen steeds meer mensen iets met hun pony’s i.p.v. lekker vermeerderen (want ‘fokken’ is het in de meeste gevallen helaas niet) en zijn de grote maatse steeds meer in trek. Die ben je vaak zo kwijt, voor een goede prijs, zeker als ze wat kunnen.

Patricia: het is het DK echt niet gegund zeg steeds zoveel wind! Ga je heen?

Mandy: Max ziet er blij uit!

Eerst morgen even kijken. Hou niet van windstoten en trailer . En ben erg licht beladen morgen met Hca en 1 pony

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:18

Bij twijfel niet doen! Al hoop ik uiteraard dat je gewoon lekker heen kunt :j

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:16

Patricia_86 schreef:
[ [url=m/8b23EG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pfffff wordt hier echt sago van.

Ja echt he :( ik ook!


Lori schreef:
@Mandyy, Uum ja ook lekker nat dus :+

@Djoena, Nog vrij goed van maat, kan inderdaad fijn voor de wagen. Zou je voor groter fokken of kleinere maat? Ik heb de indruk zelf dat die kleinere maat steeds moeilijker is om nieuwe plekken voor te vinden tegenover de grote maat waar vraag naar is voor menners en kinderpony's.

Liever wat groter :j maar Arwen is maar 89cm, de eventuele extra merrie mag een groot maatje zijn :j

Susanne schreef:
Klopt Lori. Een aantal jaren geleden moest alles zo klein mogelijk. Gelukkig doen steeds meer mensen iets met hun pony’s i.p.v. lekker vermeerderen (want ‘fokken’ is het in de meeste gevallen helaas niet) en zijn de grote maatse steeds meer in trek. Die ben je vaak zo kwijt, voor een goede prijs, zeker als ze wat kunnen.

Patricia: het is het DK echt niet gegund zeg steeds zoveel wind! Ga je heen?

Mandy: Max ziet er blij uit!

Dat hele kleine spul vind ik voor mijzelf echt niks inderdaad :n buiten het feit dat er zoveel mee gefokt is om het maar zo klein mogelijk te krijgen passen ze ook niet in het fokdoel wat ik voor ogen heb :j (mennen, kinder(rij)pony)

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:33

Ik heb zonet Mowgli van zijn kriebelharen verlost. Het is nog niet zo netjes... meneer vond het ineens toch wel spannend (normaal nooit problemen mee) dus hier maar bij gelaten voor vandaag. En later maar bijwerken.
Zijn hoofd was daarintegen wel weer heerlijk. Dus daar heeft meneer heerlijk van genoten.
Afbeelding

Blitz had even weer wat uitgevonden... meneer heeft zelf zijn halster afgekregen (heel netjes bij de gesp los gemaakt)
Dit liet hij mij vol trots even zien. Kleine kleuter :+
Afbeelding

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:17

Ahhh wat lekker :D Ik moet Arwen ook weer scheren, maar ik wacht even tot de lente denk ik. Ik ben zelf niet zo van dat natte weer, maar Arwen ook niet en dan is ze een draak met scheren _O- met warmer weer laat ze alles toe :j

Heeft een van jullie trouwens ook ervaring met korte staartjes? Nars heeft hiervoor dus in een gemengde groep gestaan en een van de andere veulens heeft zijn staart eraf gegeten... :+ Het groeit uiteraard wel weer aan, maar het is echt geen gezicht :') Ik zou er bijna extensions in zetten hahaha

mirriejj

Berichten: 3606
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:09

Dat groeit vanzelf wel weer aan joh. Ik zou daar niets mee doen hoor. Nars is trouwens wel een leuke pony!

Blitz is wel echt uit aan het groeien tot een leuke pony! Hoe oud is hij nu?

Ik lees nog steeds alles mee, maar niet zo veel te melden eigenlijk. Fay is over 2 dagen wel 300 dagen drachtig. Nog 3 weken tot de uitgerekende datum.
Afbeelding

En Jim blijft gewoon Jim :')
Afbeelding

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:21

Thanks! :D

Ik volg Fay al "stiekem" in haar volgtopic, super knappe merrie :j

Ja het groeit zeker wel weer aan, maar het duurt zo laaaaaang voordat het weer lang is _O- _O-
Ik zal zo eens proberen een foto te maken met voeren straks. Ik heb de griep, dus ik probeer zoveel mogelijk binnen te blijven, maar ik voel mij nog goed genoeg om mijn man en kiddo aan het werk te zetten in de stal

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:35

Ze begint een mooi buikje te krijgen nu :j Spannend hoor! Gaan jullie het veulen (en die van vorig jaar) houden?

mirriejj

Berichten: 3606
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:57

Susanne schreef:
Ze begint een mooi buikje te krijgen nu :j Spannend hoor! Gaan jullie het veulen (en die van vorig jaar) houden?


Die van vorig jaar heb ik geen zeggenschap over, die is niet van mij. Ik ga er vanuit dat het aankomende veulen een nieuw baasje gaat krijgen. Of er moet echt een enorme knappe hengst uit komen :')

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:09

Merrie hou je niet zelf? :)


Ongepoetst :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirriejj

Berichten: 3606
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:21

AH lekker droog eten!

We kochten Fay drachtig, wij zijn niet zo van het fokken :-) Maar je weet het natuurlijk maar nooit hoe dat het loopt. Een bruine of zwarte hengst met veel wit zou ik wel enorm gaaf vinden.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:22

Zo Fay krijgt een grote buik.
Hier na proberen terug gegaan met de trailer. Er zijn onverwachte windvlagen en trailer ging helemaal heen en weer. Dus helaas terug. Volgende keer beter.Afbeelding

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:51

mirriejj schreef:
Dat groeit vanzelf wel weer aan joh. Ik zou daar niets mee doen hoor. Nars is trouwens wel een leuke pony!

Blitz is wel echt uit aan het groeien tot een leuke pony! Hoe oud is hij nu?

Ik lees nog steeds alles mee, maar niet zo veel te melden eigenlijk. Fay is over 2 dagen wel 300 dagen drachtig. Nog 3 weken tot de uitgerekende datum.
[ [url=m/NGFv2G.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Jim blijft gewoon Jim :')
[ [url=m/Nqkysp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Blitz wordt in september 2 :)

Fay is echt knap! Ben benieuwd wat Ze aan het bakken is. Jim is lief <3

Patricia, jammer dat het weer het niet toeliet. Maar veiligheid voorop natuurlijk!

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:53

mirriejj schreef:
AH lekker droog eten!

We kochten Fay drachtig, wij zijn niet zo van het fokken :-) Maar je weet het natuurlijk maar nooit hoe dat het loopt. Een bruine of zwarte hengst met veel wit zou ik wel enorm gaaf vinden.

Ah ja dat had ik gelezen inderdaad, stom dat ik dat vergeten was :+ :o

Wat balen Patricia!

Hier valt de wind op zich nog mee vandaag, maar die storm van een paar weken terug doe ik niet graag nog eens over :oo Onze boerderij is gebouwd rond 1930 en de dakpannen lagen te kletteren op het dak. Kind in de nacht bij ons in bed (wij slapen beneden en onze zoon boven), want die kon er gewoon niet van slapen... -O-

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 19:26

@Miriam, Super zo moet hij zijn energie minder daarin steken.

@Djoena, Staart valt toch mee?

@Mirriejj, Ik ben echt zo benieuwd naar der baby. Jim is gewoon een machtige pony, hij doet mij altijd zo aan Lucky denken maar dan een slag groter.

Ook erg benieuwd naar de 2 veulens van Cookie straks. Ze worden beide rond april verwacht denk ik. Een van de merries staat helaas wel te koop, ze gaat mij normaal op de hoogte houden.

Hier ook enkele keren zo een regen met wind vlaag gehad van het ene op het andere moment. Wel even de mest terug wat meer op een hoop geschept en ik was nog maar net binnen en er passeerde weer zo een vlaag.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:41

Patricia: wijze beslissing! Veiligheid voor alles en als je het niet vertrouwt moet je het niet doen.

Miranda: haha nou ik ben benieuwd of ze met je wensen aan de slag gaat :D


{:}
Afbeelding

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:02

Faither: Sjors is half shetlander en half welsh.

Djoena: welkom.

Miriam: fijn dat Mowgli weer kaal is :)

Ik ben heel benieuwd naar Fay haar baby Miranda :D

Patricia: balen dat je weer niet kon gaan.. maar veiligheid voorop natuurlijk. Hier viel de wind heel erg mee maar dat is vaak zo in het oosten.

Lekker lichtje Susanne!

Gisteren weer een stukje in een ander bos gemend met Sjors en mijn vriend op de mountainbike. Het bos viel een beetje tegen maar toch nog 15km gereden :)

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:31

He wat balen Patricia, (weer) niet op wedstrijd... hopelijk snel beter weer. Hier valt het tot nu toe mee met het weer. Maar ben ook aan het werk.

Mooie foto Susanne!

Lekkere rit gemaakt Ayla! Wil ik vandaag eigenlijk ook wel, maar gaat er niet van komen denk ik.

Nou wij hebben wat beleeft afgelopen vrijdag. Hidde staat samen in een grote box met Esprit, een E pony. Deze is van een vriendin/collega van mij. We mesten om de beurten/wanneer uitkomt en zorgen zelf voor het binnen en buiten zetten van ze. We doen dus praktisch alles samen.

Nu gingen we vrijdag 9:30 op buitenrit, en is Esprit uitgegleden en collega heeft haar scheen en kuitbeen gebroken. Gelukkig kon ze meteen geopereerd worden en gaat het relatief snel helen. Wel ga ik het nu heel erg druk krijgen natuurlijk :P maar komt vast goed! Hidde en Esprit waren beide best wel van de kaart, en aangezien Esprit al 25 is houd ik m goed in de gaten!

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:55

Jeetje wat heftig zeg! Gelukkig dat het ze zo snel konden opereren!

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 01:12

Kiekeboefje schreef:
He wat balen Patricia, (weer) niet op wedstrijd... hopelijk snel beter weer. Hier valt het tot nu toe mee met het weer. Maar ben ook aan het werk.

Mooie foto Susanne!

Lekkere rit gemaakt Ayla! Wil ik vandaag eigenlijk ook wel, maar gaat er niet van komen denk ik.

Nou wij hebben wat beleeft afgelopen vrijdag. Hidde staat samen in een grote box met Esprit, een E pony. Deze is van een vriendin/collega van mij. We mesten om de beurten/wanneer uitkomt en zorgen zelf voor het binnen en buiten zetten van ze. We doen dus praktisch alles samen.

Nu gingen we vrijdag 9:30 op buitenrit, en is Esprit uitgegleden en collega heeft haar scheen en kuitbeen gebroken. Gelukkig kon ze meteen geopereerd worden en gaat het relatief snel helen. Wel ga ik het nu heel erg druk krijgen natuurlijk :P maar komt vast goed! Hidde en Esprit waren beide best wel van de kaart, en aangezien Esprit al 25 is houd ik m goed in de gaten!

Oh wauw! :oo Hopelijk gaat het snel beter! :j

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:35

Ayla: gezellig dat jullie samen konden gaan zo. Balen dat het bos tegenviel. Waar was dat? Gelukkig kun je het over 2 weken overdoen <<) Als het dit keer eens doorgaat :')

Jenny: dat is schrikken! Beterschap voor je rij maatje! :(:)


Weinig te melden hier. Willem gaat z’n gangetje en heeft een paar dagen vrij gehad. Vanmorgen met de hond weer een fijne agility training gehad; zo leuk hoe hij dat oppakt. We kunnen al een klein parcoursje lopen. En gister met vriend en hond nog even van het mooie weer genoten in ‘t bos.

Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:17

Zo Jenny dat is heftig zeg! Sterkte met je stadgenoot.

Ik zag een mooie foto van Willem en een zonnetje voorbij komen.
En moest wel lachen om de uil :')

Ayla lekker rondje gemend

Patricia weer pech met wedstrijden.

Ik lees nog wel bij, maar heb niet altijd tijd om op iedereen te reageren (sorry) :o

Gisteren heb ik mijn eerste 2 winstpunten gehaald in de L dressuur met Fleurtje.
Ik heb afgelopen weken niet fatsoenlijk kunnen trainen. Geen binnenbak en mijn trainingsterrein is zo drassig dat het glad is en ik het te gevaarlijk vind.

Dus dit is een aangename verrassing :)

Mandyy

Berichten: 30517
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:02

Gefeliciteerd met je winstpunten! Netjes zonder te trainen!

Mooie buik heeft Fay! Spannende tijd nu!

Jammer Patricia, maar veiligheid voor alles!

Jenny heftig om mee te maken (voor jullie allebei).

Suus, wat een heerlijke foto! <3