[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:49

Patricia_86 schreef:
Susanne schreef:
Je hebt echt een leuk stel! Dat vosje links op de groepsfoto is knap zeg!

Zo leuk Romy tandem :)


Ik heb alleen Willem. Nadat Mickey is overleden alweer bijna 2 jaar terug heb ik het er toen bij eentje gehouden. Iets erbij is eventueel welkom, maar alleen 300% naar mijn wens en anders niet. Op dit moment twijfel ik er nog wel te veel over, maar een beetje rondkijken doe ik wel.
zoek je dan echt een soort Willem? Of heel iets anders? Lastig he een leuke pony vinden.


Niet perse het evenbeeld van Willem. Wel iets rond de 105cm, leuk kleurtje en koppie, goede gangen met knie actie zoals Willem (en niet alleen als ze gaan 'showen'), leuk en werkwillig karakter, leeftijd 3 tot een jaartje of 8, ras maakt me verder niet uit maar niet te iel. Goed betuigd zou fijn zijn in verband met kunnen proefrijden. Helemaal groen eventueel ook. Maar niet 'half' betuigd. Voorkeur voor een ruin.

Heb er het afgelopen half jaar een aantal bezocht die 'op papier' zouden voldoen maar het toch 'net niet' waren. Ik moet gewoon echt meteen zoiets hebben van dit is hem!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:17

@Sunshinedaan, zou ik eigenlijk ook moeten doen uit al die groepen weg.

Als er hier nog wat bijkomt moet het ook 100% mijn wens zijn maar zo lang ik de pony van zus mag pakken heb ik mijn tweespan zoals ik wou, nu nog verder beleren maar de jongste is 3 jaar en nog wat te puppy. Hij is 97cm momenteel en Finn 96cm. Tussen de 1m en 1m13 ongeveer lijkt mij fijn, vind Jamie die 1m25 is eigenlijk te groot. :o

Vermoed dat de pony's hier half verzopen gaan zijn, al heel de tijd aan het regenen. Ga maar gaan voeren even.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:38

Leuk om allemaal te lezen van iedereen! Ik zit wel in de verkoop groepen heeeeel misschien een 2e kopen als de bruikleen pony niet doorgaat maar ik zie eigenlijk nooit iets voorbij komen waar ik A) gelijk op val en B) in mijn plaatje past.
Maakt de keus om niets te kopen wel makkelijker :-)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:53

Wij hebben alleen Pepper en ik wil er echt niets bij. :)
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:58

IngridM schreef:
Leuk om allemaal te lezen van iedereen! Ik zit wel in de verkoop groepen heeeeel misschien een 2e kopen als de bruikleen pony niet doorgaat maar ik zie eigenlijk nooit iets voorbij komen waar ik A) gelijk op val en B) in mijn plaatje past.
Maakt de keus om niets te kopen wel makkelijker :-)


Haha dit is zó waar.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:59

Ik vind het altijd lastig om een fijne pony te vinden. Ben weleens hele land Door gereden en gezocht toen ik Duvel nog niet had.
Vind de prijzen op het moment ook erg hoog. Als we op stal menponys te koop hadden grote maat shetten stonden ze zowat in de rij om te komen bezichtigen.
En had laatst zadel te koop met foto's van Faya. Kreeg ik alleen maar berichten of Faya te koop was ipv het zadel.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:09

Leuke grote maatse die wat kunnen zijn ook zo weg, vaak binnen een dag. Er staat helaas ook heel veel klein grut te koop en veel jong spul (vooral lekker blijven doorfokken allemaal hoor) en dat loopt een stuk minder in de markt.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:25

Grotemaats shetten worden veel gezocht, zeker als hun karakter goed is staan ze in de rij ervoor. Zelf 1,5 jaar geleden enorm op zoek geweest na het inslapen van Cuppie. Hadden bij eentje gaan kijken 1m10, super braaf karakter zusje kon er gewoon haar gang mee gaan daar ter plaatse. Wij een afspraak maken voor het ophalen.. zag ze het opeens niet meer zitten en kon geen afscheid nemen ervan en wou in de zomer nog foto's en dit en dat (nooit meer wat van gehoord). Echt spijt gehad dat we de eerste keer niet al de trailer meehadden. :n

Ook eens gaan kijken voor die pony naar een ruin van 1m05, zeer goed opgevoed hadden ook aangegeven interesse te hebben. Wou die vrouw opeens niet meer verkopen aan ons want ze vond dat we voor zusje beter voor een B pony gingen voor te rijden? Zochten helemaal geen rij pony. Enkele weken later krabbelde ze opeens terug dat ze haar vergist had en of we hem toch niet wouden, der maar afgewezen dan ik laat niet met mijn voeten rammelen hoor zeg >;) .
Laatst bijgewerkt door Lori op 12-11-18 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:25

Nou inderdaad je wordt doodgegooid met veulens/1/2 jarigen

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:45

Hoi Allemaal,

Ik kom even binnen vallen en zie dat jullie het toevallig hebben over de vele veulens die te koop staan.... Nou inderdaad! Mijn vriend en ik hebben gisteren op de markt in Sint-Lievens-Houtem een 7 maanden oud shetlander veulen gekocht: Roosje <3


Roosje komt bij mij in de kudde (uiteindelijk) met mijn andere pony Sanne en mijn twee paarden Photo Phoenix en Zarita.

Afbeelding


Dit lieve kleine ding komt eerst 2 weken apart te staan om te zien of ze geen ziektes mee brengt van de markt, en daarna rustig wennen met de pony.

Ik heb veel paarden ervaring maar ik heb echt 0,0 ervaring met het houden van een shet! Zijn er hier nog mensen met tips? Met name voeding gerelateerd?

Groetjes Ryanne

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:49

@RyanneZarita, Hangt ervan af hoe actief je er mee bent. Nu in het opgroeien zou je kunnen opteren voor breed en grow van feralhorse. Dat voer ik hier ook aan eentje van die leeftijd en een jaarling. Equifyt heeft ook een sinds kort (verkrijgbaar bij aleashop of te bestellen daar) equifyt gold. Zou persoonlijk geen pavo nemen zit best veel suiker en zetmeel in daar helaas.

Verder inderdaad ontwormen panacur of pyrantel om mee te beginnen. Heb je info van de verkoper meegekregen, fokker en dergelijke en toevallig een betere foto? Doet mij denken aan een bepaalde maar zou ervan verschieten als die op de markt stond.

Was het verder de moeite in Sint Lievens Houtem? Heb amper foto's zien passeren dus ben wel benieuwd wat er stond.
Laatst bijgewerkt door Lori op 12-11-18 12:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:50

Ohhh maar dat is echt een knapje! <3 Gefeliciteerd. Goed dat je haar even apart houdt, veel hebben er toch dingetjes als luis enz.

Voldoende hooi/ruwvoer en een vitamine of veulenbrokje zou voor nu voldoende moeten zijn als ze verder in goede conditie is. Zou ook even goed ontwormen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:09

Als deze pony’s het niet meer doen wil ik wel graag iets groter. Minimaal 1.10. Misschien zelfs wel een d pony.

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:12

Lori schreef:
@RyanneZarita, Hangt ervan af hoe actief je er mee bent. Nu in het opgroeien zou je kunnen opteren voor breed en grow van feralhorse. Dat voer ik hier ook aan eentje van die leeftijd en een jaarling. Equifyt heeft ook een sinds kort (verkrijgbaar bij aleashop of te bestellen daar) equifyt gold. Zou persoonlijk geen pavo nemen zit best veel suiker en zetmeel in daar helaas.

Verder inderdaad ontwormen panacur of pyrantel om mee te beginnen. Heb je info van de verkoper meegekregen, fokker en dergelijke en toevallig een betere foto? Doet mij denken aan een bepaalde maar zou ervan verschieten als die op de markt stond.

Was het verder de moeite in Sint Lievens Houtem? Heb amper foto's zien passeren dus ben wel benieuwd wat er stond.


Hoi Lori, dankjewel voor je reactie! Op dit moment helaas geen betere foto maar ze word morgen of overmorgen gebracht (staat tijdelijk bij kennissen die ook pony's hadden gekocht) en zal dan uiteraard meer foto's maken.

Bedankt voor je voedingsadvies, ik dacht al dat pavo niet de beste optie ging zijn. Ontworming had ik inderdaad ook al aan gedacht! Ze is verder wel in goede conditie. Ik ga je de fokker info even sturen in pb :)

De markt was niet erg groot maar toch wel een verscheidenheid in aanbod, heel veel shets en mini's (veel jong spul) tegen hele verschillende prijzen, ook best veel trekpaarden, minder haflingers en tinkers naar mijn idee en bijna geen rijpaarden. Meeste was toch best van goede kwaliteit vond ik zelf.

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:13

Susanne schreef:
Ohhh maar dat is echt een knapje! <3 Gefeliciteerd. Goed dat je haar even apart houdt, veel hebben er toch dingetjes als luis enz.

Voldoende hooi/ruwvoer en een vitamine of veulenbrokje zou voor nu voldoende moeten zijn als ze verder in goede conditie is. Zou ook even goed ontwormen.


Dankjewel! Dat ga ik zeker doen. Ze lijkt op het eerste zich goed in conditie, maar ik laat haar sowieso even checken door een bevriende dierenarts :)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:19

Dankjewel en vroeger zeiden ze dat die groter was dan Torhout maar misschien is dat veranderd. Eens bij die geweest maar vroegen overdreven veel geld voor mini's en shetten en heel veel geschoren shet veulens die ze als mini's probeerden te lozen. :') Was toen als bezoeker wou gewoon eens weten waarover iedereen het had bij die markten altijd.

Voor het weekend een klacht ingediend inverband mijn pakje dat ze telkens gewoon een briefje in de bus gooiden en wegreden zonder aankloppen. Kon hem niet meer laten heraanbieden enkel ophalen.. heel opeens stond er vanmorgen in mijn mail dat ze onderweg waren, klacht toch aangekomen dus. Inmiddels geleverd pysillium zaad en husk voor zandkuurtjes te geven.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:29

Peppie <3 <3 zo lief

Wat een schattig diertje Ryanne! De goede tips zijn al genoemd :) vooral veel liefde, goed voer, vriendjes en ruimte!

Ehh hier paardloos :') Ben wel zoekende hoor, heb gelukkig co-ouderschap over Amika en baby haha! Ik zal jullie mijn ‘eisen’ (dit veranderd per dag) eens vertellen, als jullie iets voorbij zien komen hoor ik het graag. Merrie, ruin of hengst maakt me eigenlijk weinig uit, heb altijd meer met merries gehad maar kan dit vast en zeker ook met het mannelijk geslacht. Rond de meter, iets er boven of er onder maakt niet uit. Kleur maakt me niet uit, moet zeggen dat ik bont wel super vind! Leeftijd onder de 10, beleerd of niet licht aan de leeftijd maar liefst wel natuurlijk! Tja en een beetje in de buurt, Groningen, Drenthe, Friesland... tot Zwolle kan nog :D vanaf mijn kant gezien he :P

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:29

Mooi dat het alsnog geleverd is Lori!

Ik (nouja Willem haha) ben toevallig ook gister weer begonnen met een zandkuurtje. Dit keer die brokjes van de Paardendrogist waar het laatst over ging hier. Normaal heb ik gewoon de psylliumvezels maar een stalgenoot had deze over en het moest deze maand op, dus ik mocht het hebben. Ben benieuwd :)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:33

Aan jouw eisen voldoen volgens mij redelijk wat paardjes Jenny, ik denk dat je vast snel iets leuks op je pad zult vinden <3

*ik heb je even een PBtje gestuurd :D

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:36

Die zandkuil van de Paardendrogist vond ik super fijn! Don vond zandkuren altijd zo smerig.. deze vond ze lekker.

Dankje :+: ik hoop het ook! Ga wel kritisch zijn en neem mijn vriend mee met kijken, die heeft weinig met paarden en is dus ietwat nuchterder er mee. Dat is fijn, een eerlijke mening.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:38

Haha Kiekeboefje je eisen verschillen per dag _O-

Ik ben benieuwd hoe groot Amy uiteindelijk wordt... als die net zo groot als Fleur wordt, is Cooks ineens het onderdeurtje...
Ik hoop over 3 jaar dan maar vierspan met ze te gaan rijden :) als Amy groot genoeg is.

Verder hoop ik ooit (‘als ik later groot ben...’) een span welsh A pony’s in bezit te hebben...
Voorlopig lekker wat wedstrijdjes rijden met mijn kleine turbo-poownies <3

Dat veulentje is schattig zeg!

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:41

Wat fijn dat jill een nieuwe plek heeft, ben benieuwd naar een volgende update over een tijdje
Hebben jullie geen fokkers in de buurt? Eventueel daar een telefoontje aan wagen?

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:45

Daniëlle, welshen zijn leuk! Werkwillig en lief maar kunnen zo sensibel zijn. Ik wil dan ook geen welsh, op de een of andere manier trekt mij dat toch minder.

Ja Dafne ik ga denk ik de NSPS vereniging hier in Noord Drenthe een berichtje doen. Heb wel 2 gezien bij een fokker in de buurt, maar de een vind ik te oud zo onbeleerd en de ander is jong maar te klein... tja, je moet ook wat te zeuren hebben hihi. Heb ook geen haast dus vind rondkijken wel leuk.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:04

@Kiekeboefje, klinkt zeker niet onmogelijk je lijstje.

@Sunshinedaan, Welsh lijkt mij ook wel leuk maximum 1m15 en dan liefst valk, palomino of iets in die trant.

Hier eten ze de vezels zo, geluk daarmee ze zijn er gemakkelijk in.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:06

Welsjes kunnen van die prachtige sportpony's zijn! Maar inderdaad vaak wel erg sensibel. Ik vind zelf new forest pony's zo leuk. Maar natuurlijk heel stuk groter dan shetten :-)

Jenny dat zijn niet zo heel veel wensen toch, dat zou moeten lukken.

Ik heb vanochtend de anti-zandbrokjes besteld bij de paarden drogist.