[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 00:06

Ik vind het verder wel erg lastig hoor je vraagt om advies maar toch ook weer niet.

Ik zelf zou als een pony bij twijfel niet lekker loopt sowieso niks nieuws van hem vragen. En tandem nu dus al helemaal niet jullie hebben beide spanning dus zeker dat niet proberen.

Ik zou een stabiel tweespan maatje pakken en dan alf rechts in het span zetten.

En van de oogkleppen is echt geen rare vraag hoor!
En wat ik weet van de vele ponys die ik heb gehad kan schrikkerig/bibberigheid ook komen door toch ergens een ongemak in het lichaam.

Eventueel verder ook al aan schriktraining gedacht? Leuke afwisseling en je krijgt dan ook les hoe je pony te leren spanning af te laten glijden en ermee te dealen!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 00:12

Hoi Dames!

Gezellige boel hier :')

Ik lees altijd alles mee hoor dus ik ben helemaal op de hoogte van jullie avonturen. Heel leuk om te lezen :D

Super knap van de meiden die de marathon gereden hebben vandaag! _/-\o_ Toch maar weer geflikt met die kleintjes. *\o/* Ik heb bijna iedereen voorbij zien komen langs ons huis en bij Oma (waar de waterbak hindernis was op de Weereweg). Alleen Suzanne heb ik helaas gemist die zag ik wegdraven :D

Gaya heeft veel vakantie gehad. Ik was zo druk met die jonge fjorden dat ik geen tijd had om 3 paarden te doen.. Merkte dat ze bij de vorige wedstrijd toch wel erg moe was dus nu weer even aan de conditie werken. Nog dit jaar wedstrijdjes doen en dan zeg ik mijn startkaart op. Daarom deed ik zelf ook niet mee aan de marathon, Gaya zou ik echt moeten dragen het laatste stuk :')

Ik heb zelf de waterbak maar even getest gisteravond :D

Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 00:25

StalNollie ik vroeg inderdaad advies voor deze specifieke situatie maar niet over zijn lichamelijke toestand :-)

Je hebt mij ook niet horen zeggen dat ik je vraag raar vond hoor over de oogkleppen ! Had ik zelf ook aan gedacht maar weer verworpen omdat hij ook alert is bij het grazen wat we uiteraard zonder kleppen doen :-)

En hij loopt niet bij twijfel niet lekker :-) Ik heb van de week al geschreven dat hij weer helemaal goed stapt.

Wat je zegt over ongemak in lichaam; hij is 2 weken (misschien al 3) geleden weer helemaal nagekeken omdat ik wilde laten checken of hij nog helemaal goed was na het incident. De reden dat hij de bosjes in is gesprongen ligt zeer vermoedelijk in de massage van die dag ervoor. We vermoeden dat hij meer ruimte had gekregen in bepaalde gebieden wat heel raar heeft gevoeld. En dat hij daarvan 'in paniek ' is geraakt.
Maar ja zeker weten doe je dat nooit.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 00:29

Wellicht lange lijnen longeren? Of doe je dit al?
Dit om misschien zijn lichaam weer meer te laten leren kennen?

En advies / meningen zijn altijd lastig via internet we bedoelen het allen goed

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 00:51

Hij mag helaas niet meer gelongeerd worden. Ja op een mega volte op een mega goede bodem. Anders te zware belasting.

Maar wát je zegt is een optie, toevallig vanavond met vriendin over gehad. Dát massage veel meer verandering heeft gebracht. Positief of negatief weet ik dan nog even niet. Misschien beter in zijn lijf maar dat hij dat niet gewend is dus daardoor zo is. Of juist andersom.

Ja via alleen woorden is communicatie heel moeilijk. Hoeveel ruzies ontstaan er niet doordat mensen elkaar verkeerd begrijpen, op fora, Facebook, whattsapp.
Geen non-verbale communicatie erbij, geen toonhoogte etc.
Misschien heb ik sunshinedaan ook wel verkeerd begrepen geen idee. Maar vertel mij nou niet wat mijn pony wel óf niet aankan. Zeker niet als je ons überhaupt niet kent, geen idee hebt wat hij precies heeft en geen arts bent.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 01:18

Super leuk Jenny! Wedstrijdjes in zicht.

Gave foto in de waterbak Manon!

Wat Alf betreft, als Nick ineens zo schrikkerig zou zijn, zou ik het mennen even achterwege laten en stukken gaan wandelen. Desnoods met tuig op, zodat de drempel naar het mennen straks wellicht wat lager is. Kilometers maken en hem blootstellen aan enge dingen zonder dat hij er “alleen” voor staat. :)

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 06:07

Ik ga verder niet in op de discussie die gaande is, ben nog niet lang genoeg in het topic om te kunnen beoordelen hoe of wat.
Ik zou zelf zo'n pony altijd in het 2 span zetten, naast een andere stabiele pony.
Tandem rijden doe je alleen met ervaren en betrouwbare pony's, juist in tandem heb je echt weinig te vertellen en moet je van je span op aan kunnen.
Gewoon weer basis beginnen is natuurlijk nooit een slecht idee, gewoon lange lijnen en weer eens wat gaan slepen etc.

Wat leuk dat hidde het zo goed oppakt, genoeg huiswerk zo te lezen.
En ene super mooie foto van gaya!

In zwartewaal ook mooie resultaten zie ik! Gefeliciteerd!
Chico zijn 1e wedstrijd ging ook erg goed! In de dressuur een wp gehaald.
Vaardigheid lekker rustig aan gedaan, geen ballen gereden, 1e rondje behoorlijk wat tijdsoverschrijding, 2e rondje was al een stuk sneller maar nog steeds wat strafpunten voor tijd. Ik ben tevreden

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:05

Bedankt voor de adviezen van de ervaren menners; niet met tandem beginnen, wel in 2 span. Duidelijk. Tandem gaat in de kast :-)
Ik had me juist bedacht dat het fijn voor hem zou kunnen zijn omdat hij dan achter een mega ervaren pony aankan en niet zelf op de omgeving hoeft te letten. Maar ik sla jullie waarschuwingen niet in de wind. Julie hebben meer ervaring en dat is de reden dat ik het vroeg :-)

Verder is er geen discussie hoor Sacho :-) Over of Alf het wel of niet aankan is een non-discussie. Daar heb ik mijn eigen denkvermogen, beoordelingsvermogen, mensen om ons heen en vooral mijn veearts voor :-)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:22

Ik zou nog even overleggen met de dierenarts of tweespan mag. Caya bijvoorbeeld mocht een hele tijd geen tweespan Ivm toch meer eenzijdig belasten. Dierenarts kon aan haar bespiering ook zien welke kant ze meestal staat.
Maar Caya niet een vergelijkbare aandoening natuurlijk. Maar schoot me opeens te binnen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:04

Is een goede Patricia! Maar hij mag gewoon alles in alle varianten zolang we voornamelijk rechtuit gaan en bochten zo ruim mogelijk nemen. Had ik al eerder gevraagd aan hem. Er is verder ook niets mis met zijn lijfje gelukkig.

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:06

Hoihoi,kom even binnenvallen. Heb hier vroeger ook wel eens meegepraat.
Ik heb een tweedehands HCA te koop. Wellicht dat er hier iemand naar opzoek is.
Stuur mij even een pbtje als je meer info wil. Groetjes!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:15

Hee Iris! Jammer dat je niet meer mee kletst :) Ik zal m’n oren openhouden voor je, al zou ik zo niemand weten.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:44

Reed net op de N209 zat er een moeder eend met baby's onder het viaduct waar iedereen 80 mag en 100 gaat. Even de dierenambulance gebeld die gaan haar halen. Hopen dat ze even aan de zijkant blijft tot ze er zijn...... Zo sneu. Lagen al dode kuikens.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:07

Wat sneu Patricia! Goed dat je gebeld hebt! Duimen dat de eendjes in leven blijven :\

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:10


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:57

Wat sneu Patricia! Vriendin en ik hebben pas ook gebeld voor een eend. Die hadden we eerst even van de weg gehaald ze was gewond.

Susanne echt gave foto's. Je hebt echt een topper aan Willem! <3

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:49

Heel gaaf Suus!

Wat sneu zeg Patricia, hopelijk is het goed afgelopen.

Ik zag mooie resultaten voorbij komen van iedereen :)

Mooie trailer Ayla, zal je veel plezier van hebben!

Gaaf Jenny, dus fijne huiswerk meegekregen.

Ik heb gister ook meegedaan met de marathon. Een hele leuke en vooral gezellige dag gehad. Toliene deed super haar best, we mochten naar huis met een 3e prijs. Dik tevreden dus :D

Vandaag mijn vriendje weggebracht, ondanks dat het mijn eigen keuze was, toch behoorlijk moeilijk. Maar zijn nieuwe baasje gaat hartstikke goed voor hem zorgen :)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:04

Moeilijk hè
Fijn dat je een goed huisje hebt gevonden.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:33

Dankjewel Ingrid. Is ook echt zo, hij is zó super als gebruikspony en in de omgang/qua karakter. Zal altijd doorgaan voor me. Echt een once in a lifetime horse. Daar kan geen enkele pony voor mij aan tippen.

Linsey dappere beslissing! Sterkte. Hij heeft een fijn huisje gevonden gelukkig.

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:48

Wat leuk dat er op dat gebied toch weer steeds meer komt voor de sulkys!

Wat sneu voor de eend, hoop dat ze haar hebben kunnen helpen.

Sterkte linsey, dat is nooit leuk maar fijn dat je een goed plekje hebt gevonden!

Wij hebben vandaag de 1e marathon dag gehad, voor het eerst met het 4 span gegaan.
Echt zo blij! Ze deden het echt braaf.
55 strafpunten in de dressuur, dat is ongeveer 66%.
In de vaardigheid geen ballen maar natuurlijk nog wel wat strafpunten voor tijd.
Morgen lekker de marathon rijden

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 06:32

Susanne, het enthousiasme straalt van de foto's af, leuk zeg!

Linsey fijn dat je een goed huisje hebt gevonden. Blijft moeilijk altijd...

Sascha, gaaf starten met je vierspan! :))
Leuk dat ze het zo goed doen zeg!
Succes met de marathon vandaag.
Rustig aan met die hitte..

Wat doen jullie met die warmte?
Ik heb gisteren vroeg Sem en Fleur gepakt, straks buitenritje met Cooks, dan ben ik voordat het erg warm wordt weer terug.

Vanmiddag maar wasbeurtjes denk ik <<)
Gelukkig hebben ze veel schaduwplekken om in te staan.
Ik hou niet van die hitte..

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 07:44

Succes met de marathon.
Ik ben om 07:00 begonnen met werken. Nu even tussendoor mijn pony's duo longeren . Dan op stal tot 12:00 werken en dan van 13:00 - 20:00 kliniek en oproepbaar voor de nacht. Gisteren heb ik gewoon gereden .

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 07:51

Gaaf Sascha! Je kunt trots op de mannen zijn!

Ik doe niet veel met Willem met echte warmte (of echt heel vroeg in de ochtend). Ga vanavond even tutten/wassen ofzo, want ik ga straks lekker aan het strand hangen. Wat een weeeeertje {:} Zo fijn om aan het strand te wonen hihi.

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 08:27

:wave:
Ook weer even tijd gevonden om bij te lezen. Druk geweest met meubels verkopen, woonboulevard bezoeken, tuin opknappen etc afgelopen dagen.
Gisteren met vriendlief een uurtje met Max gewandeld. Was zo relaxed!

Lees veel mooie wedstrijdresultaten!

Linsey, ik snap dat het moeilijk is! :(:)
Kun je hem nog opzoeken?

Patricia druk schema!

Suus, heerlijk geniet ervan!
Ik hou ook zo van dit weer!
Gisteren voor het eerst de bbq aan gehad, buren kwamen eten.
Vandaag dagje naar een meertje en vanavond weer bbq’en bij vrienden.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 08:33

Al een beetje gesetteld Mandy?
Klinkt gezellig, veel plezier!