Ik ben bezig met het kopen van 2 shetlander hengstveulens. Wat voor brokken worden er zoal gegeven aan shet veulens. Voeren jullie veulenbrok of een gewone basis brok met extra vitamine.
geen brok, gewoon hooi naar behoefte en af en toe een slobbermixje voor wat extra boost met wat vitamientjes
zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Pandora kraal of hoefijzer van epoxy met haar of as... Vlinderstandaard met 1 grote en 2 kleine vlinders... meer ideeen of vragen stuur pb
"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"
Mijn KWPN enter krijgt gewoon basisbrok met wat lijnzaadolie. Wat energie is wel goed voor de groei Hij krijgt trouwens maar een half schepje per dag, dus ik zou shetjes niet meer dan 1-2 handjes per dag geven.
Hier hebben ze tot een kwart schep per shet gekregen. Eerst van veulenbrok, daarna van marstall naturel met marstall veulenmix, toen overgegaan op marstall vito, marstall faser light en uiteindelijk toen ze te dik begonnen te worden met 3.5 jaar overgegaan op luzerne met een mineralenkorrel (eerst marstall force, ondertussen een halve summerfit koek).
We hebben bij de shetten meer moeite gehad met ze op gewicht te houden omdat ze te mager werden zonder bijvoer (met onbeperkt hooi) dan omdat ze te dik werden tot 3-jarige leeftijd.
Maar anders zou ik beginnen met 25g pavo vitalcomplete en wanneer ze 1.5 jaar zijn overstappen op 50g pavo vitalcomplete per shet per dag.