Wie weet er een Grote X shetlander hengst ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:00

isawessels00 schreef:
IngridM schreef:
Met papieren gaat je sowieso niet lukken want shets mogen geen 1.10 mtr zijn.

Maar waarom zou je dat willen ?


Mijn oude verzorgshet is 1.10 en 100% shet :P

Ja hij kan wel ouders met vol papier hebben maar boven de 1.07 m groeien ze uit de maat en mogen ze officieel niet in het stamboek opgenomen. En in geval van ermee willen dekken dek je dus feitelijk met een 'papierloze' ook al zijn ouders wel volledig shet.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:03

isawessels00 schreef:
IngridM schreef:
Met papieren gaat je sowieso niet lukken want shets mogen geen 1.10 mtr zijn.

Maar waarom zou je dat willen ?


Mijn oude verzorgshet is 1.10 en 100% shet :P



Dat kan maar deze shet mag dan officieel niet in het stamboek opgenomen worden. Kan hij nog wel 100% shet zijn :-)

Ibbel

Berichten: 49187
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:03

Ik zou binnen het NAS gaan zoeken: heb je én kleur én een wat grotere maat én goedgekeurd.

Nim Roos of In de Ban van Pjotr bv, eigenaar zit ook op bokt.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:41

isawessels00 schreef:
IngridM schreef:
Met papieren gaat je sowieso niet lukken want shets mogen geen 1.10 mtr zijn.

Maar waarom zou je dat willen ?


Mijn oude verzorgshet is 1.10 en 100% shet :P



Dat kan maar deze shet mag dan officieel niet in het stamboek opgenomen worden. Kan hij nog wel 100% shet zijn :-)[/quote]

Misschien een beetje off topic maar zou graag willen weten hoe dat dan precies werkt. Ik ben een leek wat stamboek en premies betreft hoor! Maar ik heb een shetlander die als veulen is opgenomen in het stamboek en hij heeft een veulenpremie. Maar hij is nu wel 1.12. Hoe gaat dat in zijn werk zegmaar?

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wie weet er een Grote X shetlander hengst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:24

Is je veulenboek pony ook stamboek opgenomen als 3 jarige?
Veulen premie betekend geen stamboek papier, maar alleen registratie in het stamboek. Pas als 3 jarige kunnen ze naar de stamboek opname en dan is het pas een echte stamboek pony. Als ze dan te groot zijn kunnen ze wel in het sport register opgenomen.

Ik heb een pony gefokt die als 3 jarige 104cm gemeten is. Maar als 4 jarige Door de pony meter 107cm gemeten.
Ik heb er ook een van 105 gehad die later 112 gemeten is
Beide dus stamboek pony's, maar pas na stamboek opname flink Door gegroeid zijn.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:25

Dennis schreef:
Is je veulenboek pony ook stamboek opgenomen als 3 jarige?
Veulen premie betekend geen stamboek papier, maar alleen registratie in het stamboek. Pas als 3 jarige kunnen ze naar de stamboek opname en dan is het pas een echte stamboek pony. Als ze dan te groot zijn kunnen ze wel in het sport register opgenomen.

Ik heb een pony gefokt die als 3 jarige 104cm gemeten is. Maar als 4 jarige Door de pony meter 107cm gemeten.
Ik heb er ook een van 105 gehad die later 112 gemeten is
Beide dus stamboek pony's, maar pas na stamboek opname flink Door gegroeid zijn.


Oh oke, dus zo gaat dat in zijn werk. Bedankt voor je uitleg. Ik ben weer wat wijzer!