[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:54

Nog meer mensen aan het genieten van dit heerlijke weer? Wij gaan vanavond met nog wat anderen BBQ'en Y)(^)

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:13

Super lekker bbqen, doe het helaas bijna nooit.
Uiteraard wel van het weer aan het genieten, lekker op stal in het zonnetje.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:57

Jorie ligt plat in de paddock zich helemaal dood te zweten haha. Wij hebben zo een verjaardag van een jongen die 18 is geworden.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:59

Mandyy schreef:
Super lekker bbqen, doe het helaas bijna nooit.
Uiteraard wel van het weer aan het genieten, lekker op stal in het zonnetje.


Ik ook niet, wij hebben niet eens een BBQ _O- Heb hem even van mijn ouders geleend haha.

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 16:00

Ik heb er ooit een gekregen, nooit gebruikt. Vind het op een balkon niet echt wat.

Heb vrijheidsdressuur gedaan. Probeer Max te leren liggen. Is twee keer gelukt vandaag, stalgenoot heeft foto's! :D

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 16:04

Geen BBQ voor mij..... :( ik ben lekker aan het werk bie de Lidl! :P

Veel plezier vandaag nog! :D

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 16:09

Hier geen BBQ maar lekkere pizza vanavond.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 16:44

Hier gaat de frituur aan. Probeer bij te lezen maar op meer dan 3 pagina's op iedereen te reageren word ene beetje teveel. Kreeg nog een leuk fimpje van de stal eigenaresse, Pip met Snoopy in volle galop door het land scheuren echt geweldig haha

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 17:07

Ik eet lasagne. :D

JelskeJ
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 17:51

Ik kom weer even onder mijn meelees steen uit:

Wat hebben jullie toch allemaal leuke en knappe paardjes <3

Wij eten thuis chinees <<)

Hebben jullie eigenlijk de paardjes al weer in de wei staan?
Bij mij mag ze er volgende week weer op dan is het gras goed en de grond ook beter.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 17:58

JelskeJ schreef:
Ik kom weer even onder mijn meelees steen uit:

Wat hebben jullie toch allemaal leuke en knappe paardjes <3

Wij eten thuis chinees <<)

Hebben jullie eigenlijk de paardjes al weer in de wei staan?
Bij mij mag ze er volgende week weer op dan is het gras goed en de grond ook beter.


Nee en ze gaan hier dit jaar ook maar beperkt de weide op omdat Jimmy jeuk krijgt van het gras.

Wij hebben lekker kipkluifjes gegeten net.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:03

Hier nu ook heerlijk bbq.

Mijne komen beperkt op gras nog. Jorie zijn darmen vinden het niet leuk en Alex krijgt er jeuk van.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:33

Het is echt heerlijk weer. Vanmiddag lekker een buitenrit gemaakt met Switch en m'n vriend mee op de fiets.

Lekker hoor bbqen!

Ik ga even eten en dan moet ik me alweer klaar maken voor m'n eerste nachtdienst. Zo geen zin :+

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:38

Sterkte Patty!

Max heeft bijna de hele winter ook in de wei gestaan.

Hebben jullie nog dekens op?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:39

Werkse Patty!

Heeerlijk bbqen, niet gedaan helaas maar vanmiddag wel fijn met mijn vriend op het terras gezeten en de stad in geweest. Zo nog even naar stal :)

Mijn pony's staan sinds 2 weken ongeveer op het gras, voorheen paddock. Met goed weer zoals vandaag deken af en anders regendeken op, houdt toch wat wind tegen + ze zijn nog niet helemaal in zomervacht (geschoren).

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:04

Wat was het heerlijk weer he vandaag; echt geweldig!

Susanne; veel plezier met de bbq!

Ik ben wederom mega stoer geweest en heb een stap buitenrit gemaakt met mijn vriend ernaast die hem beethield aan extra touwtje "Just in case" Maar hij was mega braaf. Ben super trots op hem maar ook op mezelf haha.

Over bitten gesproken: heb nu bit met rechte stang maar wil er 1 met naar boven gebogen stangetje. Kan er zover ik het kan vinden maar 2 kopen via internet: 1 van imperial riding en 1 via ruitersport benjamins. Zit echter groot verschil in de dikte van het mondstuk. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik nu heb. Maar wat is gangbaar zo ongeveer?

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:09

Wat goed Ingrid!! :))

Hier geen dekens meer, heb ze al bijna 2 weken af.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:15

Super stoer Ingrid!!

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:23

Ingerid wat goed dat je gister 10 minuten los heb gereden en vandaag zelf een buitenritje gemaakt!

Kiekeboefje: Wat fijn! Kan je binnenkort heerlijk gaan mennen

Susanne: Zou jij het dan voor me kunnen vertalen alstjebliefd? Mijn Engels woorden schat is maar iets van 10 worden. Ik geniet ook van dit heerlijke weer

KittyDylan. Echt heerlijk weer

Jelske: Nee. Maar Arie die gaat nooit op het land. Kan niet tegen te veel gras. Dus in de zomer afentoe een kwartiertje grazen aan de hand is genoeg voor hem.

Mandy: Arie niet die heeft ze wintervacht nog. Bij de andere paarden op stal is het heel erg wisselend.

Vandaag een heerlijke paarden dag gehad. Arie lekker gepoest, lange lijnen gedaan, met de furminetor gepoetst en daarna ze staart en benen gewassen. Arie heeft weer diaree

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:31

IngridM, een te dik bit is niet goed, een te dun bit ook niet. Een paard moet zijn mond kunnen sluiten en geen last hebben van het bit. Een dunner bitje kan strenger inwerken, zegt men. Tussen welke diktes moet je kiezen?

Wij bouwen enorm langzaam op qua gras. Ze zouden vandaag 9 minuten mogen grazen, maar de fructaanindex was te hoog. Dus helaas pindakaas, vandaag geen gras voor ze. Alle vier de pony's zijn gevoelig voor gras. Door zo langzaam op te bouwen kunnen we ze toch zonder problemen gras aanbieden.

Youri, het is niet de bedoeling dat wij jouw huiswerk gaan maken. Als je Engelse woordenschat niet heel groot is, dan zijn dit soort opdrachten juist leuk om beter Engels te leren. Met Google kom je vaak ook al heel ver.

Kiekeboefje, je schrijft dat een enkelgebroken trens geen notenkrakereffect kan geven bij een pony met een hoog gehemelte. Heb je dit ooit wel eens uitgeprobeerd? Ik wel en ik ben het niet met je eens. Ik heb nog geen pony gezien die niet 'geraakt' werd in het gehemelte bij zo'n bit. Maar, ik ben wel heel benieuwd naar een plaatje van een pony waarbij het bit niet in het gehemelte prikt.

Wij hebben gister een fijn rondje gemend. Mijn pony begint nu het galopperen voor de kar echt door te krijgen. Stiekem is het namelijk een draver in shetlander verpakking :)

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:38

Sakvis: Susanne gaf aan dat ik dit niet kon vertalen omdat er dan rare worden uitkomen. En op internet kan ik ook niks vinden

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:45

Zo even bijlezen. vandaag echt erg last van mijn pollen allergie. zaten echt veel pollen in de lucht ;( Hele dag met zonnebril gelopen en met mijn medicijnen. Super trots op mijn leskindjes vandaag! Ze hebben de hele les los gereden ipv in een rijtje achter elkaar en zijn allemaal in galop geweest zonder dat ik mee hoefde te rennen. Ik geef ze nu vanaf september les. Toen ik begon waren ze allemaal best bang voor de galop. En nu gaan ze echt super. :j

Mirriejj ze hebben een paddockje met stukje steen en stukje verhard en aan paddock vast een huisje. Altijd hooi in de slowfeeder bak en in een slowfeeder net.

Afbeelding

Ingrid stoer zeg lekker buiten gereden.

Fennadev voor rotstraal ben ik eigenlijk niet bang, er wordt iedere dag uitgemest. In de winter hebben ze in de avond en nacht in hun "pony villa" (box van 6 bij 6 ) gestaan op stro en ook nergens vast van gehad.

AnnaB ik begin met beleren altijd met een simpele rechte Liverpool . Faya loopt daar nu nog steeds mee. Caya nu op een dubbele gebroken liverpool stang. Voor elke pony is het weer anders. Is vaak uitproberen.

Yourie wat voor lijn ga je maken? onderleggers ofzo?


Kiekebpefje ik ben ook gewoon met Cavaletti begonnen, 3 jaar veel pelzier van gehad, fijne begin wagentjes'

Mandy wat heb je allemaal gezien op Equiday? Is dat die soort freestyle horsemanship dag?

Hier geen BBQ maar lekker bami gemaakt haha

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:59

Patricia_86

Zweetdeken
Bandages
Tuigonderleggers
Dekje
Springschoenen
Hoofdstel
Side pull
Touw halster+ halster touw
Halster
Leadrope
Neckrope
Borsttuig
Peesbeschermers en strijdklappen (verven of stoferen)

En dat allemaal in 1 kleur

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:02

Wij hadden ook bami :-)

Sakvis ik weet het. Overigens zeggen ze inderdaad dat dunner bit strenger in kan werken maar een dikker bit moet wel passen in het bekkie :-) Moet kiezen tussen 9a10 mm en 13 mm. 13 lijkt me wel erg dik voor klein bekkie. Al heeft hij voor liverpool 11,5 cm. Alhoewel 11 beter zou zijn maar dat kan ik nergens vinden.

Patricia; is dat nog wel bij Sybrenne? Wat een fijn plekje dan zeg!

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:04

Hier gaat de groep mini's binnekort het gras op, ze hebben nu ook wel gras wat nu weer door komt (weiland, veel zand in de winter) maar deze wordt opnieuw gezaaid.

Dekens heeft die van mij niet op gehad, enkel een regendeken met echt zeikweer. Inmiddels wel weer ZE deken op.