[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:13

Die van mijn is een tandemmaster schapen trailer dus ook maar 1.40 meter hoog. Jorie en Alex passen er net aan samen in. Ze hebben genoeg ruimte om scheef overdwars te gaan staan. Balen zeg dat de ha er niks aan kan doen Lillian. Hopelijk krijg je vannacht weer een goede nacht slaap.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:42

Lillian__ schreef:
Leuke fotos nanne :)

Lottielover; balen zeg! Welk niveau doe je nu? En met welke vakken heb je moeite? Ben altijd goed geweest in wiskunde natuurkunde engels en nederlands, dus met die vakken zou ik je wel kunnen helpen, vooral voor formules schrijven heb ik in mijn schoolcarriere een hoop handige trics voor geleerd.

fenna handif systeem heb jij voor je sulky, hoeveel ruimte is er dan nog voor alex (en joer) om in te staan? Heb jij een 1,5 of een 2,5 paards?


Ik ben gedwongen om te nachtbraken, vanavond een best pittige bloedneus gehad om een uurtje of tien en net om 00;53 weer.... lag al bijna te slapen tot ik iets door mn keel voelde glijden en het was zoveel dat ik het niet meer kon doorslikken, en omdat ik dus zowat lag te stikken ik helemaal wakker schrok, gelukkig hoorde mn vader mij sputteren en kokhalzen, die heeft mij mn bed uitgetrokken en met dat ik omhoog kom, komt het door de zwaartkracht mn neus en mn mond uitgegutst, net verschoonde bed dus een plaats delict, de wc een plaats delict, overal bloedspetters want ik ben heel wankel op mn benen als ik (bijna) heb liggen slapen. Nu mag ik dus nog niet gaan liggen ivm met de zwaartekracht dat het weer kan gaan bloeden. Niks helpt ook, zalfjes, tubes, dichtschroeien onder plaatselijke verdoving, het blijft misschien een half jaar weg en dan ga ik weer, het gaat ook altijd gepaard met extreme koppijn, tot bijna migraine aan toe, wat mij dus ook nog eens extra wankel maakt, en de dag erna heb ik altijd twee mega blauwe plekken naast mn neusbrug zitten en mega wallen onder mn ogen waarvoor ik nogsteeds geen concealer heb gevonden die dat goed wegdekt.

Gelukkig heb ik vakantie... -O-


jeetje zeg heftig zo'n bloedneus!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:50

Wat eng Lillian, hopelijk kan je vannacht beter slapen :(:)

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:13

Pf heftig Lillian. :(:)

Gisteren kantooruitje gehad. Gevaren in Amsterdam, escape room, gegeten en geborreld. Super leuk! Vandaag vrij genomen, hoefsmid komt straks. :)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:22

Leuk Mandy! Escape rooms zijn leuk hè?

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:23

Ik had het nog nooit eerder gedaan, maar vond het echt super leuk!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:46

Jeetje Lillian wat vervelend.. :(:) Hopelijk vind je er toch een keer een oplossing voor. Leuke foto en fijn dat je je tuig binnen hebt!

Leuk Mandy! En lekker vrij vandaag, geniet ervan.

Lottie succes op school :(:)

Osteopaat is gisteren geweest voot Sjors en Boef. Sjors heeft toch nog wel last gehad van het niet passende schofttuig, wat plekjes en o.a. een vastzittende rib. Nu behandeld + sporttape en vanaf zondag weer rustig oppakken. Boef gecheckt en daar was weinig mee, alleen erg slappe banden. Hij is er lichamelijk aan toe nu om wat meer aan het werk te gaan, zo'n 3 à 4 keer per week, dus dan kan ik mooi zijn achterhand wat beter gaan trainen. Altijd leerzaam :) Hopelijk heeft Sjors geen last meer nu.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:04

Wat eng Lillian beterschap!!

Leuk Mandy en lekker een dagje vrij :).

Welk schoft tuig was dat die niet paste Ayla? Ben je via de osteopaat er achter gekomen dat het niet goed zat?
Fijn dat ze allebei lekker behandeld zijn. Kunnen ze weer even vooruit :)).

Hier ook lekker een dagje vrij. Smid komt straks even, Switch z'n ijzer zit iets los.
Daarna beide ponys even rijden :)

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:08

Ideal Eurotech, zelf achter gekomen (mede door bokt) en de osteopaat bevestigde het.

Lekker vrij! Jij ook genieten hè :D Ik moet de hele middag werken helaas.

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:28

Ik kom weer uit de mee lees stand. En ga voortaan weer reageren. Afgelopen week lekker lange lijnen gedaan met Arie. Zo die word steeds heter zeg.
Zelf ze eigenaar zij zo wilde pony.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik tuigonderleggers maak?

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:54

Patty, ook lekker vrij!
Ik krijg steeds appjes van werk. :+

Ayla, fijn dat ze weer gedaan zijn. Klinkt idd heel leerzaam!

Youri, het zou leuk zijn als je ook op anderen uit het topic reageert ipv enkel je eigen verhaal te posten.

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:55

Ik zei al dat ik vanaf nu weer ga reageren

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:56

Ayla schreef:
Ideal Eurotech, zelf achter gekomen (mede door bokt) en de osteopaat bevestigde het.

Lekker vrij! Jij ook genieten hè :D Ik moet de hele middag werken helaas.


heeft hij met nieuwe schoftje nu geen plekken meer?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:59

:n Drukplekken zijn nu zo goed als weg. Men nu met boomloze Zilco schoftjes + Zilco gelonderleggers.

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:04

Youri123 schreef:
Ik zei al dat ik vanaf nu weer ga reageren

Dat zie ik, maar zou leuk zijn als dat dan ook op anderen is. ;)

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:13

Zou ik mij hier misschien (weer) mogen melden? In het eerste deel ben ik een tijdje actief geweest, maar na een tijd minder op Bokt gezeten te hebben en het topic uit mijn lijst te zijn verloren is dit gestopt. Toch zou ik graag weer mee willen kletsen met jullie.

[Edit]: Voor de mensen die me niet (meer) kennen is het misschien wel zo netjes mezelf even voor te stellen. Ik ben Anna, 19 jaar oud en heb twee Shetlanders: Guus en Zoë. Zoë is een 8-jarige merrie en Guus is haar zoon die in juni dit jaar 3 wordt.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 07-04-17 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:21

Youri123 schreef:
Ik zei al dat ik vanaf nu weer ga reageren


Diverse mensen hebben je ook tips gegeven en geholpen met je werkstuk/spreekbeurt (?) en daar is niet eens op gereageerd..

Vervelend Ayla dat hij er toch wel last van gehad heeft. Willem gelukkig niet, de osteopaat vind hem altijd erg soepel bij de schoft, maar ben toch blij dat ik preventief ook voor een ander schoftje heb gekozen. Beter voorkomen dan genezen!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:41

Welkom terug Anna :)

Boef heeft ook niets overgehouden aan het schofttuig, hij is een stuk smaller gebouwd en heeft ook nog veel minder spier dan Sjors. Maar hij heeft voor de zekerheid ook een Zilco schofttuig gekregen met gelonderlegger, idd beter voorkomen dan genezen.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:55

Ayla schreef:
Welkom terug Anna :)

Boef heeft ook niets overgehouden aan het schofttuig, hij is een stuk smaller gebouwd en heeft ook nog veel minder spier dan Sjors. Maar hij heeft voor de zekerheid ook een Zilco schofttuig gekregen met gelonderlegger, idd beter voorkomen dan genezen.



heeft iemand het ook eigenlijk al doorgegeven aan Ideal? Nu er zoveel pony's last van hebben.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:08

Er schijnt wel eens over gemaild te zijn en toen was het een 'uitzonderlijk geval'. Er loopt een topic met klachten, als het goed is zou iemand daar uit nogmaals mailen naar Ideal.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:18

Is dit voornamelijk bij ideal? Hoe kan ik er achter komen of die niet goed zit?

Switch is pas nog bij de osteopaat geweest. Die heeft er niks over gezegd. En heb zelf eigenlijk wel het idee dat die goed zit.

Oja en heeft iemand een link van het topic?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:22

Dit komt met name voor bij de eurotech tuigen. De leren versie heeft iets zachtere kussens (maar nog steeds erg hard). Ik heb nu het Zilco deluxe schoftje en daar past verder alles netjes aan zoals de singels en lichtogen. Willem had (nog) geen klachten van het Ideal schoftje maar ik merk wel dat hij nog fijner nageeflijk te rijden is en halsstrekken gaat ook beter. Hij wilde met het Ideal schoftje nog wel eens ineens omhoog schieten met zijn hoofd.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:27

[AR] Verdikking op schoft, ander schofttuig of … ?

Inderdaad voornamelijk Eurotech :j Schoftjes zijn vrij smal en hebben erg harde kussens, bij de leren versies schijnt dit wat minder erg te zijn. Sjors kreeg er drukplekken van en wou uiteindelijk bijv. zijn hals ook niet meer strekken tijdens het mennen.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:30

[AR] Verdikking op schoft, ander schofttuig of … ?
Dit is de link naar het meest recente topic. Echter zijn er al een hele hoop topics op bokt geweest over de ideal tuigen.

Ik had het luxe marathontuig en ook mijn pony kreeg drukplekken en had de nodige blokkades. Ik wil nog een keer contact opnemen met Ideal, maar eerst moet ik nog een aantal zaken duidelijk hebben.

Ik heb nu dus een Zilco schofftuigje met losse kussens en een losse draagriem. Nu ik erop let valt het mij pas op hoeveel die losse draagriem eigenlijk doet. Ik wil het binnenkort eens filmen. Het is namelijk enorm interessant om te zien hoeveel de losse draagriem opvangt in bochten en wendingen. De Ideal tuigjes hadden wel een losse draagriem, maar die was absoluut niet te bewegen. Ik kon altijd mooi zien dat als ik een scherpe bocht in draf nam dat dan mijn buitenste lamoen bovenaan de lichtogen duwde en zo het hele schofftuig bewoog. Wat natuurlijk niet bevordelijk is, het schofttuig moet stil liggen en de draagriem moet de beweging van het lamoen kunnen opvangen.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:39

Ayla - Wat vervelend dat Sjors last gehad heeft van het schoftje, maar wel fijn dat je er op tijd bij was en het nu opgelost is. Staat Boef inmiddels ook al voor de wagen?