[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:41

nanne02 schreef:
Gefeliciteerd met Alex! Leuk zo, op Koningsdag! Heb je lekker vijf! Y)(^)
Wat een mooi schilderij, mandy! <3
Oke, rotstraal, mijn moeder dacht dat ook al, wat moet je daaraan doen? Ik heb wel is gehoord over tandpasta, omdat dat de hoef als het ware droogtrekt..?
Ik weet niet of dat klopt, en over teer, maar daar lees je ook negatieve reacties over...


Hypozin :)

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:42

Zou eerst uitzoeken of het wel echt rotstraal is.
Max was er snel vanaf met Hypozin (gekocht bij hoefsmid).

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:47

Ik zou eerst maar even uitsluiten of het echt rotstraal is (DA/smid laten komen) in plaats van allerlei huis tuin en keuken middeltjes er op smeren zoals tandpasta.

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:00

Ik ga dat ook zeker niet doen, want je weet nooit wat er dan gaat gebeuren. Ik ga vandaag beginnen met schoonmaken en zorgen dat het droog is, voor mij apart een verbandjes erom heb zodat het niet nat wordt ofzo, ik las dat dat wel een ding was, schoon en droog. Dus dat gaan we eerst maar is doen :D

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:41

Inderdaad even laten onderzoeken! Dan pas handelen.

Mandy ik zou hem inderdaad ook zo laten.

Geen Koningsdag plannen vandaag. Heb net even lekker gereden. Ben een paar dagen naar Praag geweest dus dan zijn ze altijd heel erg sterk en heet. Maar toch een lekker rondje kunnen maken.

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:44

Leuk Romy! Hoe was Praag?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:45

Ja was heel leuk!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:50

Ik zou er zeker niet zomaar iets op gaan smeren als je niet zeker weet hoe of wat. En in een verbandje hoeven ze natuurlijk niet.

Praag vond ik ook geweldig mooi!

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:57

Wat gaaf Mandy!

Leuk Romy dat je het lekker naar je zin hebt gehad in Praag!

Hier Alex zijn hoofdstel zonet even pas gemaakt qua bit en met de keelriem van mijn ideal. Ze krijgen straks wat lekkers. Verder wil ik nog een ander bit voor dit hoofdstel. Het liefst geen enkel gebroken en niet te dik (bit nu is 10 mm). Sperriem in combinatie met een menbit staat gewoon niet.
Afbeelding

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:01

Je sperriem zit ook niet goed Fenna. Je hebt hem er nu overheen. Hij moet er onderdoor.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:01

Je sperriem zit ook niet goed zo. Die moet onder het bit langs. Wel een mooi hoofdstel!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:07

:')

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:32

Susanne schreef:
:')


Het is wel creatief bedacht _/-\o_

Stuiterende pony's dus voor jou Romy?

Voor de gene die regelmatig buitenrijden, hoe snel bouwden jullie de afstand op?

Jimmy heeft nu het verste 13.5 km gelopen, zonder erg veel moeite. Op de heenweg is hij altijd wat traag en moet ik hem een beetje achter de vodden aanzitten, maar zodra hij doorheeft dat we richting huis gaan krijgt hij ineens haast.
Hij is verder ook niet bezweet of flink aan het hijgen tijdens en na de rit.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:39

Haha ja maar dat maak ik vaker mee.

Afstand opbouwen is afhankelijk. Ik ging best snel maar keek ook goed naar mijn pony's. Hoe veel kilometer wil je rijden? Ik reed altijd eerst een afstand wat rustiger en als het dan goed ging dan ging ik het tempo opvoeren.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:41

Ymor schreef:
Haha ja maar dat maak ik vaker mee.

Afstand opbouwen is afhankelijk. Ik ging best snel maar keek ook goed naar mijn pony's. Hoe veel kilometer wil je rijden? Ik reed altijd eerst een afstand wat rustiger en als het dan goed ging dan ging ik het tempo opvoeren.


Ik wil tot +- 30 km op gaan bouwen. Maar daar heb ik geen bepaalde tijdsdruk voor. Ik doe het liever te rustig dan te snel :)

Ik train hem nu 3 keer per week. Waarvan op de maandag de langste rit van de week ervoor, op de woensdag een korte rit maar dan wel dressuurmatig oppakken en dan op de vrijdag weer een stukje erbij .

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:14

Afbeelding wij hebben een buitenritje gemaakt. In konings sfeer.
Ik bouwde altijd op met 3 km per keer erbij. Ging 1 x per week buitenritje de rest dressuur matig voor de wagen en dagen dat ze alleen even rennen in de bak

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:15

Afbeelding wij hebben een buitenritje gemaakt. In konings sfeer.
Ik bouwde altijd op met 3 km per keer erbij. Ging 1 x per week buitenritje de rest dressuur matig voor de wagen en dagen dat ze alleen even rennen in de bak

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:37

mirriejj schreef:
Ymor schreef:
Haha ja maar dat maak ik vaker mee.

Afstand opbouwen is afhankelijk. Ik ging best snel maar keek ook goed naar mijn pony's. Hoe veel kilometer wil je rijden? Ik reed altijd eerst een afstand wat rustiger en als het dan goed ging dan ging ik het tempo opvoeren.


Ik wil tot +- 30 km op gaan bouwen. Maar daar heb ik geen bepaalde tijdsdruk voor. Ik doe het liever te rustig dan te snel :)

Ik train hem nu 3 keer per week. Waarvan op de maandag de langste rit van de week ervoor, op de woensdag een korte rit maar dan wel dressuurmatig oppakken en dan op de vrijdag weer een stukje erbij .


Klinkt goed toch!!

Wat leuk Patricia!

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:51

Aha, kijk, toch iets wat anders moet dus(had al een plaatje voor de neusriem van internet ernaast :') ). Maar de sperriem zit daar op het plek waarmee ik denk ik ruzie ga krijgen met de scharen van het bit, maar ik snap nu waar ie moet, maar dan kan de neusriem denk ik ook wel wat omlaag.
Ik gebruik eigenlijk geen gewone hoofdstellen meer. Maar ik ga morgen dus even met dit hoofdstel met hem in de bak mennen, eens kijken hoe meneer reageert zonder oogkleppen.

Mijn mengsel is trouwens klaar voor ze, ik ben benieuwd of ze het willen hebben. Gekookte lijnzaad is namelijk geen favoriet, dus ik heb er een appel, banaan+schil en stuk brood in stukjes doorheen gemixt.

Wat leuk Patricia.

Ik heb afgelopen maanden de afstand van 3 in september naar nu max. 15 km opgebouwd, maar Alex loopt dan ook maar gemiddeld 7 km/h.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:57

Klinkt als een lekker mengsel toch!

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:59

Dat vond Alex van wel. Die heeft zijn bak helemaal uitgelikt hihi.
Jorie vond het niet lekker, die gooide zelfs zijn bak om. Ik heb nu Alex in de weide gezet en Jorie staat nog in de paddock met zijn volle bak eten tot kwart over 5. Dan ga ik de bakken ophalen en mag Jorie ook los, maar hij moet eigenlijk eerst zijn bak leegeten. Maar Jorie is altijd zo zinnig al geweest met eten, als ik nu opeens bijvoorbeeld geen lijnzaadolie meer over zijn eten doe, dan blieft hij het ook niet. Of als ik de algae vitalis weglaat ofzo :')

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:22

Haha ach ja als ze het eten is het goed toch. Waarom zou je het dan veranderen? Is alleen wel lastig als het een keer op is ofzo.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:28

Super leuk Patricia!

Je kan de sperriem er toch ook af laten Fenna. Bij mijn beide menhoofdstellen heb ik de sperriem eraf gelaten.

Vandaag lekker met beide ponys gereden. Gingen allebei heel fijn <3.

Afbeelding

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:34

Patty14 schreef:
Super leuk Patricia!

Je kan de sperriem er toch ook af laten Fenna. Bij mijn beide menhoofdstellen heb ik de sperriem eraf gelaten.

Vandaag lekker met beide ponys gereden. Gingen allebei heel fijn <3.

[ [url=m/naVDRr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat kopje van Chip <3

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:03

Wat een prachtig schilderij Mandy! Echt zo mooi.... <3

Ik zie leuke versierde pony's voorbij komen! Heerlijk zo op Koningsdag.

Gefeliciteerd met Alex Fenna! Mooi hoofdstel, en zo leer je elke dag weer wat he :')

Wat een leuke foto's van je pony's Patty. Ik vind hun kleuren altijd zo ontzettend mooi. Je zei eens dat je geen tweespan ambities hebt, maar deze zullen echt perfect zijn naast mekaar <3

Mirriejj, ik ben Donja ook aan het trainen op lange afstanden. Maar nog wel aan de hand. Dit bouw ik langzaam op, maar wel vaak. We zitten nu op de 10km en dat gaat te makkelijk eigenlijk. Hier hebben we 2 maand over gedaan.

Hier niet veel bijzonders te vertellen. Wel dat ik Don even los had gelaten, maar ze had meteen de voet weer open na een rondje scheuren met haar vriendinnen.. dus maar weer vast. Echt lastig dit!