[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:18

Zamora schreef:
Wat fijn ingrid dat je daar misschien iemand voor hebt. Wat vervelend van je vriend.

Nare plek zeg, zou idd gewoon behandelen tegen schimmel.

Ze zijn bij ons thuis de CV ketel aan vervangen, koud nu alles is afgesloten :brr: Ben ondertussen de administratie van laatste kwartaal 2017 aan bijwerken in ons nieuwe systeem. Zelfde systeem als onze boekhouder maar wil straks meer zelf doen wbt aangiftes etc maar nu even veel werk alles bij te werken :') moet nu wel want kan thuis toch niks doen verder haha.
oh brrrrrrrrrr ik paar dagen toen het sneeuwde was de cv stuk..

Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:21

Ik heb vorig jaar maanden heel vaak met koud water moeten douchen omdat er iets stuk was van cv en mn bovenbuurman niet mee wilde werken aan het vervangen van afvoer.

Waardeer je het daarna wel extra. :))

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:28

Mandyy schreef:
Ik heb vorig jaar maanden heel vaak met koud water moeten douchen omdat er iets stuk was van cv en mn bovenbuurman niet mee wilde werken aan het vervangen van afvoer.

Waardeer je het daarna wel extra. :))

Oh dat is ook niet fijn...

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:30

Lastig Ingrid. Kun je niet vragen of ze kunnen mee denken dat je toch in de bak kunt mennen?
Een schema of iets? Mag je bij niemand in de bak mennen op stal?
Of kijken welke momenten het rustig is maar dat is ook niet handig.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:44

Patty14 schreef:
Lastig Ingrid. Kun je niet vragen of ze kunnen mee denken dat je toch in de bak kunt mennen?
Een schema of iets? Mag je bij niemand in de bak mennen op stal?
Of kijken welke momenten het rustig is maar dat is ook niet handig.

Ja zijn er niet andere klanten die het niet erg vinden? Bij ons mag het alleen tijdens iemand zijn priveles niet. Verder wel en alle paarden reageren er niet eens op.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:02

Brrrr krijg het al koud als ik jullie verhalen lees :-)

Ik mag mennen als er niemand is in de bak en als er iemand komt Moet ik er gelijk uit. Zelfs al wil iemand alleen wandelen in de bak. Er zijn heel veel stalgenootjes die echt alle ruimte voor me willen maken en zo kon ik in het verleden vaak wel lessen en keer rijden. Maar 5 X pw wordt een ander verhaal natuurlijk. Dat kan ik niet van ze verlangen en ik weet van een aantal dat die echt niet bereid zijn om te helpen zeg maar. Dat houd je altijd.

Bovendien; heel eerlijk gezegd schijt ik in mijn broek om hem nu in te moeten spannen haha. Hij heeft niets nodig om te ontploffen en er zijn samen nog helemaal niet ervaren natuurlijk. En onze bak heeft nog geen eens een omheining dus ik vind het gewoon ook erg eng.

Ik wacht eerst eind januari de scan maar even af. Maar zit vast verder te denken.

Uiteraard ga ik eerst ook overleggen met stalgenoten etc mocht het nodig zijn. Eerst maar eens afwachten of zijn pezen goed gebleven zijn eind januari.

Maar al met al: wat een zorgen zeg zulke blessures pfffff
Laatst bijgewerkt door IngridM op 05-01-18 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:16

Jemig Ingrid wat een gedoe weer.. Bij ons mag je altijd mennen in de bak mits de andere gebruikers toestemmen. Maar dat is niet zo een probleem geloof ik want er zijn maar 2 of 3 mensen die in de bak rijden van de 8 paarden op stal :)) Hopelijk kun je een oplossing vinden!

Geen CV :oo brrr.. Wij hebben grotendeels enkelglas en t is een oud huis (1912) dus als ik de verwarming niet aan doe dan is het bij ons een graadje of 13. Dat vind ik wat fris :+ Hij staat dus bijna altijd op 16,5 en als we savonds thuis zijn op 19 of 20 als het buiten koud is.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:25

Ahhh heerlijk meiden rijden over de veluwe! :D

Wat balen Patricia hopelijk gaat het snel beter :(:)

Heel veel plezier Susanne :D

Wat lastig dat je niet vaak in de bak kunt mennen zeg... ik sta alleen samen met mijn stalgenootje op stal dus ik heb alle vrijheid... scheelt een hoop gedoe

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:42

Ze zijn 3 uur bezig geweest uiteindelijk :') We hebben een hoekwoning en is snel koud hier binnen vind ik. We hebben ook een houtkachel maar de aanmaakblokjes zijn op en ik krijg het zelfs met aanmaakblokjes vaak niet voor elkaar om hem aan te krijgen := Maargoed hij is vervangen en we hebben het weer warm!! Moet ook energiezuiniger zijn en hogere waterdruk oid met oog op de verbouwing dit jaar van de douche en we graag een stortdouche willen.

We hadden geen problemen met de oude ketel tot ze wat hadden vervangen....toen konden we dat ding 5 keer op een dag resetten.... gelukkig krijgen we de kosten die we gemaakt hadden terug op de nieuwe ketel.

Ohh douchen met koud water!!! :oo vreselijk!!! hahaha

Had de foto's op de veluwe over het hoofd gezien, heerlijk zeg! Kan echt niet wachten tot volgend jaar. Eerst moeten de veulens eruit :')


Echt een gedoe Ingrid, de stal waar ik nu tijdelijk sta mag ik gelukkig er gewoon bij in rijden als ik wil mennen maar er rijd eigenlijk nooit iemand als ik er ben. Heb geluk dat dochter van staleigenaar op school zit overdag als ik er ben en in weekend ook weleens weg voor wedstrijden. Van voorjaar gaan ze weer terug vlak bij huis en dan kan ik alleen buiten rijden dus maak er maar even gebruik van nog.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:10

Vervelend Ingrid, ik kan je zorgen goed begrijpen. Hopelijk een positief gesprek/kennismaking vanmiddag en dat diegene een leuke klik heeft met jou en Alf. En beterschap voor je vriend!

Cv ketels gaan altijd stuk op onmogelijke momenten! Onze begaf het op kerstavond, een of ander onderdeeltje was kapot maar vind dat maar eens tijdens de feestdagen als alles gesloten is :roll:

Bij ons op stal geen problemen met mennen in de (binnen)bak maar ik sta dan ook op een men stal haha. De ruiters die hier staan, weten dit van te voren, dat er gemend wordt.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:08

Echt lastig Ingrid! Sulky erachter zou het handigst zijn, maar als hij zo op springen staat is dat niet veilig natuurlijk. :(

Ik ben zo blij! Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:17

]Hallo,

Mag ik hier meekletsen? Op de valreep van vorig jaar hebben wij een hartstikke leuke shetlandermerrie gekocht.

Ze kent nog vrij weinig, maar heeft een geweldig karakter en we zijn al helemaal verliefd op het bolletje. :)

We willen haar dit jaar laten beleren voor de wagen. Verder is ze drachtig dus gaat alles rustig aan. Zie: Balou_k @ [KS-MK] Een Picasso aan kleurtjes, komt 'het' goed uit de verf?

Omdat ik mevrouw verdacht van luis, nadat zij haar billen en borst had kaal geschuurd heb ik haar geschoren. Geen luis, vermoedelijk een te warme/broeierige vacht gehad.

Hier is ze dan:
Grace de Champert
(Neron van de Zandhoven x Scarlett van de Zandhoven)

Afbeelding

Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9150
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:58

Ingrid en aan de lange lijnen werken kun je in het midden stil staan en pony toch terug nemen in tempo

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:28

Kcinarual schreef:
Echt lastig Ingrid! Sulky erachter zou het handigst zijn, maar als hij zo op springen staat is dat niet veilig natuurlijk. :(

Ik ben zo blij! [ [url=m/jqcmvh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaat de goede kant op zeg!

Welkom Balou_k

Na een paar dagen hard oefenen was ik gisteren voor het eerst alleen met de trailer op pad gegaan naar de Veluwe. Ging heel goed :D. Zo fijn dat ik nu alleen op pad kan. In het voorjaar wil ik graag m’n BE gaan halen.
Nog een bewijs voor m’n vriend dat ik hem mooi had geparkeerd zonder af te koppelen :=.

Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:48

Doe je netjes! Ik doe het je niet na. :')

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:25

StalNollie schreef:
Ingrid en aan de lange lijnen werken kun je in het midden stil staan en pony toch terug nemen in tempo



Al geprobeerd hij gaat alleen maar in de ren stand en hij mag niet op de volte.

Haha netjes Patty!

Welkom balou

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:10

Laura wat ziet Nick er suuuuper veel beter uit!!! Wees er maar trots op :o

Ingrid, vervelend zeg :( hoop dat deze persoon goed klikt met jullie beide!

Patty, knap hoor! Netjes geparkeerd :)

Welkom Balou! Ik ga je kleintje in de maak volgen.

Op de stal waar ik sta (waar het trouwens suuuuper gezellig en leuk is) mag ik altijd in de bak. Er zijn maar 8 stallen, 3 voor iemand die een beetje handeld met paarden en 1 voor de eigenaresse haar pony, de anderen voor pensionpaarden. Dus erg kleinschalig, met kantinetje, er is altijd wel iemand.

Ik wil Donja aankomend voorjaar laten dekken dus ben een beetje op zoek naar een leuke en geschikte hengst, die ook een beetje in de buurt is :P

DA geweest, de plek was geen schimmel gelukkig, gewoon een stuk losgelaten huid wat wat irriteerde. Goed verzorgen, het zag er vandaag al een stuk minder erg uit.

Afbeelding

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:46

Welkom balou!

Oeh Nick ziet er inderdaad een heel stuk beter uit! *\o/*

Goedzo patty leuke fotos trouwens *-:) Veluwe is wel mooi zeg :wow:

Spannend Jenny wil je een kleurtje fokken? Of een opvolger? is ze zelf een stamboommerrie?

Pff vandaag van 10 tot 9 gewerkt en alleen maar gestaan en gelopen, zonder echt even te kunnen zitten := is een beetje ziekenboeg nu bij ons... morgen met zijn we maar z'n drieën voor twee winkels... yay -O-

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:55

@Kiekeboefje, wat een vreselijk leuke pony! Dat smoeltje is om verliefd op te worden.
Heb je al een hengst op het oog of nog helemaal niks?

Ik sta ook op een kleinschalige pensionstal, hartstikke gezellig en tegenover een manege of grote pensionstal heel goed betaalbaar. :j

@Lillian, in wat voor winkel werk je? :)

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:04

Een dierenwinkel balou *D

Wat is je irl naam trouwens? Ik probeer altijd zo snel mogelijk alle voornamen te gebruiken en te onthouden + de naam/namen van de pony(s) tot op heden vergis ik me nogsteeds wel eens :') misschien ook leuk om nog wat over jezelf te vertellen? Naam, leeftijd, welke regio je woont, beroep ect :D

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:07

Lillian__ schreef:
Een dierenwinkel balou *D

Wat is je irl naam trouwens? Ik probeer altijd zo snel mogelijk alle voornamen te gebruiken en te onthouden + de naam/namen van de pony(s) tot op heden vergis ik me nogsteeds wel eens :') misschien ook leuk om nog wat over jezelf te vertellen? Naam, leeftijd, welke regio je woont, beroep ect :D


Dat lijkt me oprecht leuk om in een dierenwinkel te werken!
Werk vinden was hier een ramp, dus heb na twee jaar besloten weer te gaan studeren. Ik volg momenteel de HBO-V.

Mijn naam is trouwens Daphne, geboren en getogen in Zeeuws Vlaanderen en hier woon ik nog steeds. Mijn pony's staan op 5 minuten lopen van mijn huis op een kleinschalige pensionstal.
Zoals ik net al schreef, weer student met mijn 25 jaar. Heb mijn diploma juridisch medewerkster al, maar kon hier geen werk in vinden.
Afgelopen zomer getrouwd met een vent die gek is op paarden, misschien nog wel gekker als mij. Een zogenaamd stoere militair, maar dan zo een met een mini hartje. :')

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:19

Haha leuk Balou! Ik hoop dat je langer blijft dan de meeste nieuwkomers in dit topic haha.

Lange dag Lilian!

Kiekeboefje: leuk dat je gaat laten dekken! Spannend!

Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:05

Gelukkig voor Donja! Fijn dat je nu weet wat het is.

Goed gedaan Patty!

Jorex

Berichten: 9966
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:11

Wat leuk Suus zo'n les!

Ingrid, dat is balen dat je niet altijd de bak mag gebruiken, vooral bij deze blessure ook...


Welkom balou

Gelukkig niks ernstigs dus, kiekeboefje! (Jammer dat Jorie geen hengst meer is :') )

Hier vandaag gefietst met Alex. Morgen lange lijnen met Jorie als het weer het toelaat en dan zondag eindelijk weer eens Alex inspannen. Is ook wel nodig, hij was vandaag na 5,5 km fietsen dood haha. Arme poown moest veel te hard lopen :(:)

Wat een goeie verbetering van Nick zijn conditie! :j

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:57

Nick ziet er goed uit!

Welkom Daphne :)

Gelukkig valt het mee kiekeboefje! Is alfijd fijn om te horen.

Hier de dierenartsrekening ontvangen voor t enten van Bink, gewoon 40 euro voorrijkosten terwijl het maar 6 autominuten zijn vanaf de standplaats. Zo bizar hoog die kosten altijd.... makkelijk verdienen :=