[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:41

Ben benieuwd hoe Pepper scheren vindt.. :roll: Al denk ik niet dat hij het eng vindt, hij vertrouwt mij wel al heel erg gelukkig.

Ayla: ik mag overal aanzitten en niets is gevoelig. Hij is alleen niet vooruit te branden. :n

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:54

Ben benieuwd hoe Alex er straks uitziet. Ik zou zijn hals iig helemaal wegscheren. En als je perse het hoofd wil laten zitten zou ik tot de bakstukken scheren. Dan ziet hij er weer keurig uit denk ik + benut je de functie die je wilt :j

Willem vind scheren helemaal prima en staat geduldig stil. Alleen zijn oren zijn een ramp (maar ook met knippen enz) dus dat doe ik altijd met een praampje en is het zo gepiept.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:58

Caya en Faya vinden scheren erg spannend. Hun hoofd en beentjes blijven er lekker warm aan. Hou van lieve pluizige kroel hoofdjes. zaterdag gaat Beauty ook kaal.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:14

Susanne schreef:
Ben benieuwd hoe Alex er straks uitziet. Ik zou zijn hals iig helemaal wegscheren. En als je perse het hoofd wil laten zitten zou ik tot de bakstukken scheren. Dan ziet hij er weer keurig uit denk ik + benut je de functie die je wilt :j

Willem vind scheren helemaal prima en staat geduldig stil. Alleen zijn oren zijn een ramp (maar ook met knippen enz) dus dat doe ik altijd met een praampje en is het zo gepiept.

Zo zou ik het ook doen.

Mijne vinden scheren wel Oke alleen de benen niet:+.

Chip gereden, ging weer bagger. Gelukkig redelijk af kunnen sluiten. Volgende week weer op wedstrijd maar heb er nu al geen goed gevoel over.

Switch ook even 20minutjes in de bak gereden. Die ging echt heerlijk. En dan begin ik alweer te twijfelen of ik hem niet volgende week moet mee nemen voor 1 proefje :'). Heb z'n startpas nog niet afgemeld.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:16

Wat vervelend Patty, waar lopen jullie tegenaan?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:22

Patty14 schreef:
Susanne schreef:
Ben benieuwd hoe Alex er straks uitziet. Ik zou zijn hals iig helemaal wegscheren. En als je perse het hoofd wil laten zitten zou ik tot de bakstukken scheren. Dan ziet hij er weer keurig uit denk ik + benut je de functie die je wilt :j

Willem vind scheren helemaal prima en staat geduldig stil. Alleen zijn oren zijn een ramp (maar ook met knippen enz) dus dat doe ik altijd met een praampje en is het zo gepiept.

Zo zou ik het ook doen.

Mijne vinden scheren wel Oke alleen de benen niet:+.

Chip gereden, ging weer bagger. Gelukkig redelijk af kunnen sluiten. Volgende week weer op wedstrijd maar heb er nu al geen goed gevoel over.

Switch ook even 20minutjes in de bak gereden. Die ging echt heerlijk. En dan begin ik alweer te twijfelen of ik hem niet volgende week moet mee nemen voor 1 proefje :'). Heb z'n startpas nog niet afgemeld.
kan je niet beide 1 proefje?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:28

Ik denk inderdaad ook zand Kymberly, Toliene begon ook zo en dat eindigde in zware koliek... Ook toen gaf ik maandelijks een kuurtje voor zand maar niks hielp. Op aanraden van de kliniek geef ik nu maandelijks een kuurtje psyllium van paard natuurlijk, met een halve schep lucerne, en 100 grams hele lijnzaadjes ongekookt. Beide pony’s doen t perfect op zo’n maandelijks kuurtje :)

Ahhh Alex, ik zou ook zijn hals en hoofd tot de bakstukken scheren, dat ziet er iig wat netter uit :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:35

Linsey1998 schreef:
Ik denk inderdaad ook zand Kymberly, Toliene begon ook zo en dat eindigde in zware koliek... Ook toen gaf ik maandelijks een kuurtje voor zand maar niks hielp. Op aanraden van de kliniek geef ik nu maandelijks een kuurtje psyllium van paard natuurlijk, met een halve schep lucerne, en 100 grams hele lijnzaadjes ongekookt. Beide pony’s doen t perfect op zo’n maandelijks kuurtje :)

Ahhh Alex, ik zou ook zijn hals en hoofd tot de bakstukken scheren, dat ziet er iig wat netter uit :)


Oh bedankt voor de tip! Ik ben ook bang voor zand nu ik alles een beetje ga plaatsen.. Ik denk dat ik dat maar gewoon ga geven ook.. Doe je dat dan ook maandelijks 5 dagen lang? :) Ik geef nu alleen psyllium door zijn Fibra Primium of een beetje slobber..

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:45

Susanne; het is voornamelijk dat hij heel moeilijk ontspant in de draf. Als ik hem probeer iets te laten zakken dan gaat z'n Kop in de lucht, het liefst liefst pakt hij dan nog z'n bit vast en dan gaat hij rennen. En ik weet dan niet zo goed dat op te lossen. Boos worden werkt niet en als ik niks doe sloft hij maar een beetje rond. Zoals vandaag rij ik eerst drie kwartier rond voordat hij een beetje gaat ontspannen. En dan kan ik het redelijk afsluiten.

Patricia: ik neem Chip sws mee voor twee proefjes. Maar het is meer de vraag of ik Switch mee moet nemen haha

JorexJarig

Berichten: 9969
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:50

Hij gaat s nachts niet op stal en wil geen halsdeken omwille van zijn manen dus hals blijft eraan nu. Die was in september wel wat verder opgescheerd maar met de huidige kou durf ik een blote hals niet aan.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:01

Fennadev schreef:
Hij gaat s nachts niet op stal en wil geen halsdeken omwille van zijn manen dus hals blijft eraan nu. Die was in september wel wat verder opgescheerd maar met de huidige kou durf ik een blote hals niet aan.


Ze hebben toch een schuilstal? Jimmy is compleet kaal, zonder halsdeken en met schuilstal.


Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:02

Fenna, als je de hals nu iets langer laat dan? :) ach, je doet het ook puur voor de functionaliteit dus is prima toch, maar denk wel dat juist de hals erg zal helpen.

Susanne van harte gefeliciteerd!!!

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:51

Gefeliciteerd Susanne!!

Heeft iemand van jullie een pony van ongeveer 85cm voor een HCA en daar een foto van? Ik heb mijn beide sulky's verkocht en ik wil in februari dan een HCA bestellen. :)

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:57

Afbeelding

Afbeelding
Kcinarual schreef:
Gefeliciteerd Susanne!!

Heeft iemand van jullie een pony van ongeveer 85cm voor een HCA en daar een foto van? Ik heb mijn beide sulky's verkocht en ik wil in februari dan een HCA bestellen. :)

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:23

Afbeelding
Switch is precies 85cm

Afbeelding
Chip is 87cm

Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:30

Kcinarual schreef:
Gefeliciteerd Susanne!!

Heeft iemand van jullie een pony van ongeveer 85cm voor een HCA en daar een foto van? Ik heb mijn beide sulky's verkocht en ik wil in februari dan een HCA bestellen. :)


83 cm, foto zie profiel. :)

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:37

Oh de sulky's zijn nog kleiner dan ik dacht! Dankjullie wel voor de foto's. Ik vraag me wel af of het rekje nooit in de weg zit als je een zweephulp wil geven?

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:40

Floor staat tegen het zand nu op een 30 dagen kuur van Vlozaad en lijnzaad olie
Ik wist trouwens niet dat Vlozaad een soort slijm word, (moet 30gram Vlozaad op een halve liter water geven) gadverdamme zeg := maar floor vind het heerlijk. Misschien dat ik het nog ga aanvullen met psylium.

Floor zn hals is er ook niet uit fenna, maar zodra ik het idee krijg dat hij het warm heeft gaat zn hals er ook af.


Afbeelding
Floor is 91cm
Als het goed is gaan de eigenaren van de stalling beginnen met verbouwen in 2018, alles, op het woonhuis na, gaat plat :oo
ik zal eens kijken of ik het kan uittekenen.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:52

Trouwens wat voor onderdeken gebruiken jullie en waar halen jullie die vandaan?

Edit: Suus *D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 16-11-17 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:54

Ik heb een onderdeken van vantiago (of zoiets) van ooteman, nu 20 euro voor 200 grams staldeken. En ik ben nog in afwachting van dekens die ik dus gekocht heb.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:55

Ik heb onderdekens is 100, 200 en 300 grams. 100 en 300 komen van MHS en de 200 van Nika.

JorexJarig

Berichten: 9969
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:14

Ik heb een 100 gram onderdeken van MHS want die hadden als enige eentje in de juiste maat. Ligt als huis totdat je een outdoordeken erop legt, dan schuift hij net zo erg naar achteren als een 105. Dus ik zou graag een linersysteem willen proberen, maar die is er niet in zijn maat.
Alex zijn hals gaat er niet af, hij was vorig jaar al verkouden wegens 5 cm blote billen, dus ga het gewoon niet riskeren. Vooral omdat ik weet dat hij niet binnen gaat staan tijdens regen en het zand over de tegels prefereert om in te slapen. Verder is mijn schuilstal alleen schuilen voor regen eigenlijk, de wind waait er wegens open wanden gewoon doorheen.

Je moet wel heel raar een zweephulp geven wil je dat het rekje in de weg komt te zitten. Hier Alex 84 cm voor de HCA(foto van vorig jaar):
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jorex op 16-11-17 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:15

Ik baal faya loopt echt weer kreupel :-( morgen maar even overleggen hoe of wat

JorexJarig

Berichten: 9969
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:17

Ah sterkte met Faya Patricia, hopelijk is het niet al te ernstig, dat kwam toch door die hond?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:19

ElineGC schreef:
Ik heb een onderdeken van vantiago (of zoiets) van ooteman, nu 20 euro voor 200 grams staldeken. En ik ben nog in afwachting van dekens die ik dus gekocht heb.


Is die staldeken fijn? Hoe is de pasvorm op die kleintjes?