[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:51

Mijne gaan na 10 oktober kaal en dan meestal eerst 100 grams op

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:05

Lillian: wellicht is deze draagriem wat minder stug/dunner/flexibeler oid waardoor de lichtogen makkelijker naar voren geduwd worden, maar dan zijn alsnog je strengen te kort of je bomen te lang. De stophaken horen nooit zo ver je lichtogen naar voren te duwen in stilstand.

Gefeliciteerd met de behaalde punten Patricia, zag mooie foto's voorbij komen :)

Lin :* <3

Jenny: ik begin altijd met een liverpoolstang met korte scharen en een licht gebogen mondstuk (naar boven), op de bril. Daar heb ik Boef ook altijd mee gereden, gelongeerd en gelangelijnd. Sjors heb ik een tijd op een rechte liverpoolstang gereden, daar liep hij top op, alleen als het hem wat te moeilijk werd gooide hij zijn tong er over heen. Toen een liverpoolstang met licht gebogen mondstuk gekocht en die gebruikt Linda nu, want dat bit wou hij niet altijd even fijn aannemen. Het laatste jaar reed ik hem met een myler, maar dat was het ook nog niet helemaal dus als hij beter is dan kijk ik nog even verder. Ik zou iig voor een goed passende liverpoolstang gaan met korte scharen en evt een lichtgebogen mondstuk :) Van een enkel gebroken trens ben ik geen fan, dubbel gebroken is voor sommige pony's wat te rommelig in de mond en een myler is doordat deze zo dun is wat scherper, maar de werking is hetzelfde als een dubbel gebroken bit (alleen wat minder rommelig doordat deze een stuk minder flexibel is). Ik heb nog wel een liverpoolstang voor je liggen evt, maar dat is een maatje 11,5cm.

Jouw vriend kan idd zo de H&H kalender in Frummels :)) Leuk dat hij zo gek is met Pepper. Mijn vriend is ook gek met mijn pony's, grote paarden vind hij niets. Sterkte met de poes :(:)

Knappe kale Willem <3

Ik heb Sjors begin deze maand geschoren, maar hij heeft al flink weer wat haar en staat op boxrust, dus hij heeft niets op.

Boef verkocht is idd even wennen.. afgelopen 2 jaar toch erg fanatiek met hem bezig geweest. Maar wel een goed gevoel bij zijn nieuwe huisje dus dat scheelt :) Hopelijk kan ik hem in de toekomst nog eens opzoeken.

Lief dat jullie naar Sjors vragen :) Hoe het met hem gaat? Tja.. hij liep de dagen na de kliniek erg goed. Zo goed, dat hij dinsdag totaal uit zijn plaat is gegaan (rennen en bokken) toen ik hem even los liet in de bak om te rollen etc. Dat was dus niet de bedoeling en daar heeft hij last van, los kan dus helaas even niet meer.

Ik kijk vaak foto's op de computer en dan word ik zooo verdrietig ;( Maarja nog even geduldig zijn en hopen verbetering over 4 weken... afspraak gemaakt voor 20 oktober.
Afbeelding
Afbeelding

<3 <3 <3

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:14

Ayla schreef:
Lillian: wellicht is deze draagriem wat minder stug/dunner/flexibeler oid waardoor de lichtogen makkelijker naar voren geduwd worden, maar dan zijn alsnog je strengen te kort of je bomen te lang. De stophaken horen nooit zo ver je lichtogen naar voren te duwen in stilstand.

Gefeliciteerd met de behaalde punten Patricia, zag mooie foto's voorbij komen :)

Lin :* <3

Jenny: ik begin altijd met een liverpoolstang met korte scharen en een licht gebogen mondstuk (naar boven), op de bril. Daar heb ik Boef ook altijd mee gereden, gelongeerd en gelangelijnd. Sjors heb ik een tijd op een rechte liverpoolstang gereden, daar liep hij top op, alleen als het hem wat te moeilijk werd gooide hij zijn tong er over heen. Toen een liverpoolstang met licht gebogen mondstuk gekocht en die gebruikt Linda nu, want dat bit wou hij niet altijd even fijn aannemen. Het laatste jaar reed ik hem met een myler, maar dat was het ook nog niet helemaal dus als hij beter is dan kijk ik nog even verder. Ik zou iig voor een goed passende liverpoolstang gaan met korte scharen en evt een lichtgebogen mondstuk :) Van een enkel gebroken trens ben ik geen fan, dubbel gebroken is voor sommige pony's wat te rommelig in de mond en een myler is doordat deze zo dun is wat scherper, maar de werking is hetzelfde als een dubbel gebroken bit (alleen wat minder rommelig doordat deze een stuk minder flexibel is). Ik heb nog wel een liverpoolstang voor je liggen evt, maar dat is een maatje 11,5cm.

Jouw vriend kan idd zo de H&H kalender in Frummels :)) Leuk dat hij zo gek is met Pepper. Mijn vriend is ook gek met mijn pony's, grote paarden vind hij niets. Sterkte met de poes :(:)

Knappe kale Willem <3

Ik heb Sjors begin deze maand geschoren, maar hij heeft al flink weer wat haar en staat op boxrust, dus hij heeft niets op.

Boef verkocht is idd even wennen.. afgelopen 2 jaar toch erg fanatiek met hem bezig geweest. Maar wel een goed gevoel bij zijn nieuwe huisje dus dat scheelt :) Hopelijk kan ik hem in de toekomst nog eens opzoeken.

Lief dat jullie naar Sjors vragen :) Hoe het met hem gaat? Tja.. hij liep de dagen na de kliniek erg goed. Zo goed, dat hij dinsdag totaal uit zijn plaat is gegaan (rennen en bokken) toen ik hem even los liet in de bak om te rollen etc. Dat was dus niet de bedoeling en daar heeft hij last van, los kan dus helaas even niet meer.

Ik kijk vaak foto's op de computer en dan word ik zooo verdrietig ;( Maarja nog even geduldig zijn en hopen verbetering over 4 weken... afspraak gemaakt voor 20 oktober.
[ [url=m/jCQKmO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0tNgno.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3

Snap dat je daar verdrietig van wordt. Hopelijk knapt hij snel op. Ik kan nog steeds slecht naar foto's van Romy kijken. Kan daar ook zo verdrietig van worden.
Ik duim voor je dat over 4 weken er heel veel verbetering is!

claudiadvx

Berichten: 2799
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:18

Hopelijk is Sjors snel beter! Altijd naar als je dan de herinneringen bekijkt. Heb dat ook heel erg met misty

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:22

Mijn ponys zijn begin van de week geschoren maar heb ik nu zonder dekens staan. Vandaag was het lekker en staan snachts binnen in een goed geïsoleerde stal.

Ga zo even rest bijlezen en reageren.

Kiekeboefje

Berichten: 1800
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:26

Wat zijn dat prachtige foto's Ayla! Hopen dat Sjors snel weer beter is zeg.... :(:)

Enkelgebroken vind ik alles behalve vriendelijk.. als ik moet denken aan die kleine mondjes waar dan zo'n dubbelgevouwen stuk ijzer in hun gehemelte prikt. :n Ik denk dat ik een Liverpool met lichtgebogen mondstuk wil gaan proberen. Of een dubbelgebroken.... Weet het nog niet. Bedankt voor jullie adviezen! +:)+

Hihi Frummels, nee objectief zijn kan dan niet :P Mijn vriend is vooral erg gespierd, er zijn altijd mensen die daar iets over zeggen. Hij word er niet goed van, maar stopt ook niet met trainen. (met een bodybuilder) _O- _O-

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:12

Ik ontstip eventjes, privé veel te verduren. Allemaal op paarden gebied. Met Pip is niks aan de hand gelukkig dus tot later dames :wave:

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 23:01

Aah Ayla, Boef verkocht! :(:) Zal indd even moeilijk zijn. Z'n nieuwe huis klinkt iig echt super.

@Romy; lekker aan het mennen. Maar ik dacht serieus dat jij laatst alles te koop had staan? De tuigen en sulky? Of ben ik nu weer in de war :').

Beterschap Linsey.

Netjes gereden Patricia! Knappe ponys <3 Las al dat het terrein en niet zo lekker bij lag.

Van wie heb je nu les Linda? Beviel het goed?
Moet binnenkort de lessen ook maar eens oppakken. Wil iig met Chip beginnen.

Met Switch weet ik niet zo goed wat ik wil. Soms denk ik stoppen met fanatiek trainen en geen wedstrijden meer en gewoon lekker gebruiken voor de buitenritjes. En als ik dat denk is hij weer goed... Op het moment loopt hij niet zo fijn door die losse wanden. Smid was helaas ziek dus kon nog niet kijken of er ijzers onder kunnen. Hoop het zo want dan is het niet zo gevoelig op straat.

Willem is ook weer lekker kaal. Wat een knapperd is het toch <3.

Zag nog een vraag over bitten voorbij komen. Switch longeer ik met een dubbel gebroken trensje en men ik met een Liverpool stang en Chip longeer ik met een dubbelgebroken halve kneveltrens en men ik met een half knevel stangetje.
Je hebt wel van die bit fitters maar weet niet of die van die kleine bitjes hebben :+.

Fijne vakantie Linda. Waar ga je heen?

StalNollie; verkoop je de ponys eigenlijk naar een blijvend huisje of gaan ze ook weer naar handelaren? Vind altijd zo sneu als er zo mee gesleept word.

:(:) :+: :* Deze voor Ayla en Ingrid. Hopelijk gaat het snel wat beter met jullie ponys.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 23:02

Awwwh jeetje arme kat. Hopelijk is het ontlasting en komt t met laxeren er uit.

Ik had gigant overdag zonder deken staan en vannacht op stal met een regendeken. Hij is maandag geschoren

Heel veel sterkte Mira ! Hopelijk zien we je gauw weer

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 23:41

Ja klopt patty ik had alles verkocht. Had er de motivatie totaal niet voor en nog steeds niet. Maar af en toe een rondje vind ik wel leuk. Weet eigenlijk niet wat ik met ze wil. Ze zijn me te dierbaar om weg te doen maar ik weet ook niet goed wat ik wel met ze wil doen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 06:09

Leuk Patricia je hippiade dag.

Linda nieuwe instructie. Komt hij/ zij aan huis/stal?

Frummels: inderdaad erg veel trailer ongelukken de laatste tijd. Lijkt me vreselijk!
Ach wat vreselijk sneu van jullie kat! Ik hoop dat het weer goed komt!!

Susanne heeft een kale Willem :-) k knappe vent!

Mirriej; wist niet dat je ze aan huis hebt. Kun je knuffelen op elk moment van de dag. Heerlijk!

Mandyy: fijn van het oog!

Kiekeboefje; zo'n vent heb ik ook. Wil alles voor me doen als ik het vraag maar zal niet uit zichzelf zeggen "goh ik wil graag mee naar Alf" Maar ik vind het helemaal goed zo.

Bitpasservice bestaat niet voor onze ukkies. Die bij ons in de buurt werkt heeft misschien 2 kleine bitjes dus dat schiet niet op.

Linda; leuk L gaan starten!!

StalNollie; fijn dat Bram ander fijn plekje gevonden heeft.
Ik vind dat gezeul met dieren altijd zo sneu dus hopelijk kan hij hier wat langer blijven haha

Linsey; als je het hooi uren in een bak water gaat leggen (wat goed is) let er dan op dat alle voeding stoffen eruit gaan. Weet niet of hij vitamine brok krijgt?

Ayla; wat balen van Sjors. Fijn dat hij zich goed voelde maar dit was dus wat teveel van het goede. Oh oh arme vent!

Mira: sterkte!

Patty; bedankt voor de knuffel!!
Leuk dát je weer werkt gaan lessen!


Alf staat overdag lekker op zijn postzegeltje land. Boeit hem niet zo geloof ik zolang hij maar kan eten :-)
En we knuffelen veel daar is hij heel goed in :-)

Ik was om 5 uur al wakker maak me toch veel zorgen en kan dan niet meer slapen. Maar ga hey nog even uurtje proberen Zzźzzzzzźz :-)

Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:08

Ingrid zo goedemorgen :)) Jij bent er vroeg bij haha. Vervelend dat je lig te piekeren in bed, maar begrijp het heel goed :(:)

Ayla :(:) :* ;(

Linsey beterschap voor Bink!

Dat gezeul met pony's vind ik ook niets, vind ik altijd zo sneu.

Patty, waarom twijfel je daarover? De wedstrijden gaan hartstikke goed toch? Of bedoel je meer omdat hij af en toe niet goed loopt?

Romy, lastig dilemma. Snap heel goed dat je ze niet weg wil doen. Het zijn toch je vriendjes. Maar als je er geen motivatie voor hebt is het echt heel lastig. Persoonlijk vind ik paarden een te dure hobby om alleen naar te kijken of alleen te poetsen. Maar er zijn ook zat mensen die dat wel prima vinden. Heel lastig :(:)

Las nog iets over een zieke kat. Wat sneu. Ik hoop dat hij snel opknapt.


Bedankt voor de lieve reacties op kale Willem :) Ik heb hem onder 100 grams gezet en daar voelde hij prima onder. Straks lekker naar het bos met de pony's en stalgenootje! En daarna werken.

Mandyy

Berichten: 30551
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:17

Ingrid, heb je nog even kunnen slapen?

Romy, ik herken het wel. Heb periodes waarom het meer als verplichting voelt. Dan is het heel lastig te gaan maar als ik er ben vind ik het wel heel leuk.

Suus, veel plezier in het bos!

StalNollie

Berichten: 9215
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:36

Patty probeer een blijvend huisje te zoeken maar dat is uiteraard geen garantie... het is wel zo omdat.ze hier braaf als zijnde kinderpony vertrekken dat deze garantie wel iets groter is.


Alleen mick wilde ik in ruilen maar de man had nog niks staan.maar daar kwam plots iemand voor en mu heeft hij mits hun hem voor de wagen krijgen ook een forever home gekregen bij drie andere shetjes van 7 25 en 27


Ik scheer ook nooit maar vind het altijd wel weer super mooi.. willem ziet er netjes uit.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:12

Egopost. :+ Ik heb even geen tijd om te reageren op iedereen, maar ik lees nogsteeds mee. Vraagje voor de HCA'ers. Ik kwijfel of ik rvs lamoenstokken neem of niet. Roesten ze anders echt zo snel? Sulky komt overdekt te staan in een lege buitenstal.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:17

Ik zou wel RvS nemen. Ik heb het toen niet gedaan en achteraf best spijt gehad.

Mandy het probleem is dat ik zodra ik er ben het ook niet leuk vindt. En er is niet echt sprake van een periode want het duurt inmiddels al bijna een jaar. Maar ik ben me nu aan het oriënteren wat we naast het mennen kunnen doen. Kijken of ik iets kan vinden waar ik de voldoening uit kan halen.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:02

Susanne; om hij soms niet helemaal goed is. Maar denk als ik hem helemaal stil zet dat het helemaal snel een oude opa wordt. Nu moet hij toch rustig aan doen zolang hij nog geen ijzers heeft. Daarna kijk ik wel weer verder :)

Kiekeboefje

Berichten: 1800
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:49

Patricia je staat in een topic van Uitgelicht :)

mirriejj

Berichten: 3611
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:11

Ymor schreef:
Ik zou wel RvS nemen. Ik heb het toen niet gedaan en achteraf best spijt gehad.

Mandy het probleem is dat ik zodra ik er ben het ook niet leuk vindt. En er is niet echt sprake van een periode want het duurt inmiddels al bijna een jaar. Maar ik ben me nu aan het oriënteren wat we naast het mennen kunnen doen. Kijken of ik iets kan vinden waar ik de voldoening uit kan halen.


Ik herken dit wel Romy, ik heb dit ook Langere periodes. Met de paarden en met de honden trouwens. Ik maak me er tegenwoordig maar niet meer druk om, de ene periode train ik gewoon meer dan de andere.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:23

Ik maak me er nu ook niet echt druk om. Het is zoals het is. Pony’s wil ik niet verkopen dus we kachelen gewoon verder. Met Sil ben ik een beetje aan het aanmodderen met zijn gezondheid. Hij zit niet zo lekker in zijn vel en valt steeds af. Dus daar ben ik mee bezig kijken met voer ed hoe we hem beter kunnen krijgen.

Mandyy

Berichten: 30551
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:24

mirriejj schreef:
Ymor schreef:
Ik zou wel RvS nemen. Ik heb het toen niet gedaan en achteraf best spijt gehad.

Mandy het probleem is dat ik zodra ik er ben het ook niet leuk vindt. En er is niet echt sprake van een periode want het duurt inmiddels al bijna een jaar. Maar ik ben me nu aan het oriënteren wat we naast het mennen kunnen doen. Kijken of ik iets kan vinden waar ik de voldoening uit kan halen.


Ik herken dit wel Romy, ik heb dit ook Langere periodes. Met de paarden en met de honden trouwens. Ik maak me er tegenwoordig maar niet meer druk om, de ene periode train ik gewoon meer dan de andere.

Dat loslaten kan ik dan niet, Max 'moet' op z'n vaste dagen sowieso getraind worden.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:57

ingrid, ik heb les van melanie vd Bunt en zij komt aan stal idd, erg prettig. ik ga t qua tijd in de avond allemaal niet redden als ik dan ook nog een uur heen en een uur terug moet met de trailer.

ik zou zelf ook een RVS lamoen kopen, ik heb een 2e hands HCA gekocht zonder RVS, maar ik zou ze in de toekomst nog een wel een keer willen, maar vind de onderdelen na bestellen echt absurd duur bij HCA

mirriejj

Berichten: 3611
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:58

Grr ik baal. Jimmy heeft nu 3 weken zijn nieuwe flexibele schoftje, heb er nu 5 keer mee gereden.

Nu had hij wat lichte plekken op zijn schoft met zijn oude schoftje, die kwamen met scheren er ook onderuit. Na het scheren ben ik met het nieuwe schoftje gaan rijden, maar nu zijn die lichte plekken een stuk erger geworden.
Het nieuwe schoftje sluit een stuk beter aan dan zijn oude. Maar zouden dit nog oude drukkingen kunnen zijn die nu naar boven komen?

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:24

mirriejj schreef:
Grr ik baal. Jimmy heeft nu 3 weken zijn nieuwe flexibele schoftje, heb er nu 5 keer mee gereden.

Nu had hij wat lichte plekken op zijn schoft met zijn oude schoftje, die kwamen met scheren er ook onderuit. Na het scheren ben ik met het nieuwe schoftje gaan rijden, maar nu zijn die lichte plekken een stuk erger geworden.
Het nieuwe schoftje sluit een stuk beter aan dan zijn oude. Maar zouden dit nog oude drukkingen kunnen zijn die nu naar boven komen?


Citaat:
Door de druk raakt de huid direct beschadigd en ook de bloedvoorziening naar dat deel van de huid raakt verstoord. De haarzakjes in de huid raken ook beschadigd.

(Bron: bokt.wiki)

Je hebt grote kans dat de plekjes komen doordat de huid en de onderliggende weefsels zich kunnen herstellen.


Voor de hca-sulky zou ik zeker de roestvrijstalen bomen kiezen. Het lamoen schuif je nog wel eens uit en dan heb je kans op beschadigingen. Deze gaan na verloop van tijd zeker roesten.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:38

sorry ladies, ik ga even in de meeleesmodus. Poes is gisterenavond laat nog geopereerd bij de spoedarts. Ze is sinds laat vanmiddag gelukkig weer thuis.
Ons huis gaat binnenkort in de verkoop, en ben begonnen aan mijn deeltijd master studie dus daar ook eventjes druk mee. Zodra ik tijd heb, reageer ik weer even! :)