[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:04

Lillian, als je het 'training' scherm voor je hebt dan kan je op 'distance' en op avg.pace drukken. Die kan je dan veranderen naar: duur, calorieën, hartslag, snelheid, afstand, gemiddelde snelheid en vochtinname.

Afbeelding

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:28

Ik kan nu alleen nog dit zien, word ik ook niet veel wijzer van. Is er verschil in het blauwe, rode en groene streepje op de tweede foto? _O- Afbeelding
Afbeelding

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:31

sakvis schreef:
Lillian, als je het 'training' scherm voor je hebt dan kan je op 'distance' en op avg.pace drukken. Die kan je dan veranderen naar: duur, calorieën, hartslag, snelheid, afstand, gemiddelde snelheid en vochtinname.

[ [url=m/ZvGbfs.jpg]Afbeelding[/url] ]



Aaah wat handig! Daar was ik nog niet achter. Helaas was ik alleen en heb ik mijn telefoon in mijn zak zitten en pak k m er alleen uit in stap. En zelfs dan ben ik voorzichtig, lig liever niet onder een auto. :=

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:49

Voordat je op start drukt kan je die dingen veranderen. Dat kan je ook vanaf thuis doen. Endomondo onthoudt je voorkeur.
Het eerste plaatje wat je post zijn de gegevens van je rit. Je gemiddelde snelheid is 5.4 km/uur.

Het groene streepje is de km die het langzaamst ging. Het rode streepje was je snelste kilometer. De blauwe streepjes hebben verder geen toegevoegde waarde.

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:04

Kan iemand mij iets vertellen over draaihoeken van karren en hulpmiddelen voor gehandicapte die mennen?

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:36

Mijn Endomondo kan wel eens iets op 00,00 zetten, maakt niet uit wat voor meting. En als ik dan later kijk staat het er wel. Misschien ligt dat aan iPhone? Vind het wel echt een topapp btw! Gebruik deze erg vaak!

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 23:12

Van emdomondo is het al uitgelegd zie ik, normaal moet je het gewoon kunnen verzetten.

Hier momenteel telkens laat thuis, werk op een expo deze week.

Maandag wordt Oreo gecastreerd, hij staat wel al online als ruin te koop nu. Hoop een leuk thuisje te vinden voor hem :). Zal sowieso wat makkelijker zijn als ruin en dan kan er niet mee worden op los gefokt want ja "ik had een merrie en hij een hengst" :+ .

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 06:32

Haha arme Oreo als hij toch eens wist wat er ging gebeuren :-) :+

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:42

Ik vervoer m in mijn 1,5 paards trailer op deze manier : Afbeelding

Stangen dichter bij elkaar en lager. Net als de bevestigingen om hem vast te zetten en hooinet op te hangen

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:00

Heb je dat zelf lager gehangen of laten doen?
Ik twijfel nog steeds wat ik wil :=

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:20

Ik heb het ook en ben er heel blij mee! Anders heb je toch gauw dat ze met hun hoofd er onderdoor kunnen of als je onverhoopt hard moet remmen, ze hun kop stoten aan die hoge stang. Nu hebben ze er nog steun aan.

Op wedstrijd laat ik mijn verzorgingsdeurtje vaak open staan en met een hoge stang zou ik toch bang zijn dat hij er op de een of andere manier uit kan komen ofzo.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:25

Wil wel het liefst een schot voor en achter. Heb nog gemaild wat dat kost om te maken. Zou vast niet lastig zijn om te maken maar ik kan het zelf niet haha :')

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:32

Mijn vriend en vader zijn handig. Die hebben de hele trailer gestipt tot het frame. Er een koetsframe voor op gelast en alle geschilderd. Toen nieuw hout er in. Alles bekleed met rubber en de binnenkant wit geschilder en toen de pony er in en de stangen op maar gehangen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:35

Susanne schreef:
Op wedstrijd laat ik mijn verzorgingsdeurtje vaak open staan en met een hoge stang zou ik toch bang zijn dat hij er op de een of andere manier uit kan komen ofzo.



Zo'n stang houdt een paard helaas niet altijd tegen. Ik heb een keer een (groot) paard over de (op normale paard hoogte hangende) stang en door het voordeurtje zien komen. Geloof me; dat was erg akelig om te zien. Paard in kwestie had nog geen eens zo gek veel verwondingen. Ik vergeet het echt nooit meer brrrrr.

Maar stang op juiste hoogte maakt het natuurlijk wel net even wat lastiger om eruit te komen :-)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:08

Hoi ik Kom ook weer eens gezellig meekletsen.

Ik heb in mijn Hati achterstangen bij het tussenschot en ook nog een hekje. Romy wilde altijd onder de stang door gaan. Zo kon ze het niet doen.
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:17

IngridM schreef:
Susanne schreef:
Op wedstrijd laat ik mijn verzorgingsdeurtje vaak open staan en met een hoge stang zou ik toch bang zijn dat hij er op de een of andere manier uit kan komen ofzo.



Zo'n stang houdt een paard helaas niet altijd tegen. Ik heb een keer een (groot) paard over de (op normale paard hoogte hangende) stang en door het voordeurtje zien komen. Geloof me; dat was erg akelig om te zien. Paard in kwestie had nog geen eens zo gek veel verwondingen. Ik vergeet het echt nooit meer brrrrr.

Maar stang op juiste hoogte maakt het natuurlijk wel net even wat lastiger om eruit te komen :-)


Klopt, het is geen garantie. Maar voor ons werkt dit beter als 'opsluiten'. Dat zal per paard en eigenaar verschillen. Ik heb mijn spullen gewoon netjes en veilig voor elkaar en ik ken Willem en zijn karakter.

Hij is een binnenvetter en met alles gesloten gaat hij dingen enorm opkroppen en wordt hij enorm zenuwachtig. Met het deurtje een stukje open (niet wagenwijd) kan hij zijn omgeving bekijken en ondertussen hooi eten als hij dat wil.

Het meest ideaal vind ik een klein 'weitje' maken aan de trailer en dat doen wij ook indien mogelijk. Maar dat kan niet overal.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:19

Afbeelding
Foto van gisteravond <3

Ik wil heel graag (en dat gaat vd zomer gebeuren) een uitneembaar schot in de neus, waarbij ik genoeg ruimte heb om mijn sulky met de lamoenen omhoog er in kan zetten, schot dicht pony erachter, twee/drie haken (2 om vast te zetten 1 voor hooinet) uitneembare stang erachter op Shet hoogte maar de twee oude wil ik er ook in laten stel dat er er een ander groot paard in moet.
Er staan fotos van in een topic op bokt (hoe vervoer je je shet en sulky volgens mij) en ik wil het precies zoals op 1 van de fotos *D
Plus het dakraam is kapot, die wil ik gewoon helemaal dichtgekit hebben met twee plaatjes plexiglas en siliconenkit, het dient verder voor mij toch geen functie, want dat soort raampjes laat je over het algemeen niet open tijdens het rijden en paarden in de hitte in de trailer staan terwijl je stilstaat vind ik persoonlijk net zo zielig als een hond in de auto laten met de ramen op een kier, boodschappen gaan doen en je buurvrouw tegenkomen om daar drie kwartier mee te ouwemutsen en vergeten dat je je hond bij heb.
En een vastzet ring aan beide buitenkanten van de trailer lijkt mij ook ideaal, kan je pony lief altijd in de schaduw of uit de wind zetten.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:54

Afbeelding

Mijn nieuwe tuig is binnen!! Morgen passen *D en na meten voor onderleggers van ayla *\o/* *\%/*

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:05

Leuk!! :D
Heb nu 2 trailers op het oog waar al schotten in zitten. Ben benieuwd :')

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:52

Leuke menfoto Lillian en gefeliciteerd met je nieuwe tuigje :)

LottieLover

Berichten: 229
Geregistreerd: 25-07-14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:59

Hoii ik zei dat ik weer actiever ging reageren maar ik ga weer in de meeleesstand want het lukt niet... afgelopen week toetsweek, ik had supergoed geleerd (beter dan ooit) en sta nu 7 onvoldoendes :(

Ik ga ook naar de paasrit! Las dat er meer waren?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:23

Wat balen zeg, zeker als je er goed voor geleerd had :(:)

Jorex

Berichten: 9986
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:23

Ah lottielover dat is balen zeg.

Dit is Alex zijn trailer hok:Afbeelding

En die sulky die staat veilig achter het schot.
Afbeelding

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:12


Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 01:29

Leuke fotos nanne :)

Lottielover; balen zeg! Welk niveau doe je nu? En met welke vakken heb je moeite? Ben altijd goed geweest in wiskunde natuurkunde engels en nederlands, dus met die vakken zou ik je wel kunnen helpen, vooral voor formules schrijven heb ik in mijn schoolcarriere een hoop handige trics voor geleerd.

fenna handif systeem heb jij voor je sulky, hoeveel ruimte is er dan nog voor alex (en joer) om in te staan? Heb jij een 1,5 of een 2,5 paards?


Ik ben gedwongen om te nachtbraken, vanavond een best pittige bloedneus gehad om een uurtje of tien en net om 00;53 weer.... lag al bijna te slapen tot ik iets door mn keel voelde glijden en het was zoveel dat ik het niet meer kon doorslikken, en omdat ik dus zowat lag te stikken ik helemaal wakker schrok, gelukkig hoorde mn vader mij sputteren en kokhalzen, die heeft mij mn bed uitgetrokken en met dat ik omhoog kom, komt het door de zwaartkracht mn neus en mn mond uitgegutst, net verschoonde bed dus een plaats delict, de wc een plaats delict, overal bloedspetters want ik ben heel wankel op mn benen als ik (bijna) heb liggen slapen. Nu mag ik dus nog niet gaan liggen ivm met de zwaartekracht dat het weer kan gaan bloeden. Niks helpt ook, zalfjes, tubes, dichtschroeien onder plaatselijke verdoving, het blijft misschien een half jaar weg en dan ga ik weer, het gaat ook altijd gepaard met extreme koppijn, tot bijna migraine aan toe, wat mij dus ook nog eens extra wankel maakt, en de dag erna heb ik altijd twee mega blauwe plekken naast mn neusbrug zitten en mega wallen onder mn ogen waarvoor ik nogsteeds geen concealer heb gevonden die dat goed wegdekt.

Gelukkig heb ik vakantie... -O-